Sivu 1/1

500A Moton korottaminen

Lähetetty: 16 Maalis 2012 13:16
Kirjoittaja Tsernobili
Kestääkö motoa alkaa korottamaan esim. 2" vai pomppaako vetarit heti pois paikoilta? Löytyykö tuohon jostakin sarja valmiina? Onko kukaan ylipäätään korottanut motoa?

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 16 Maalis 2012 13:26
Kirjoittaja Roosa999
Miksi laitetta ylipäätään halutaan korottaa?
Jouston liikeradan kasvattaminen on tärkeämpi ominaisuus etenemisen kannalta, kuin raaka korottaminen. Yleensä paremmin artikuloiva alusta vie laitetta pidemmälle kiinni :mrgreen:

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 16 Maalis 2012 15:56
Kirjoittaja Tsernobili
Mahtaa olla tuo korotuspalojen tilaus/ tekeminen halvin mahdollinen ratkaisu, että saadaan enemmän maavaraa.. Mahdottomiahan nuita ei ilmeisesti voi korottaa että pysyy vielä vetarit paikoillaan, haluttaisikin tietää että missä menee raja..

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 16 Maalis 2012 16:23
Kirjoittaja running amateur
Mulla oli edesmenneessä Motossani 26" renkaat. Takavari oli kiristetty eli jaksoi mennä kohtuullisesti. Maavarasta ei ikinä ollut puutetta.
Kuvittelisin että jo ennestään raskas käsitellä muuttuu kiikkeräksi ja raskaaksi eli onko korotuksesta hyötyä ?
Sensijaan iskarien ja jousien vaihdosta voisi olla hyötyä sekä kallistuksenvakaajan (vakaajien...) poistamisesta noin metsämöyrintää ajatellen.

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 16 Maalis 2012 18:02
Kirjoittaja Tompa 79
Ei kannata nimimerkillä kokemusta ON. Eteen 5cm korotuspalat pari ojan ylitystä ja molemmat ulommat etu murrokset paskaksi =D>

Mut jos välttämättä haluut kokeilla voin myydä hyvät korotuspalat :D

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 16 Maalis 2012 18:37
Kirjoittaja Tsernobili
Oliko ne omatekoiset pääsivätkö heilumaan/ nitkumaan yhtään?

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 18 Maalis 2012 20:13
Kirjoittaja Tompa 79
Oli omatekeleet, eipä nuo päässeet elämään eikä heilumaan. Ennemminkin ongelmana se ,että vetarit menee jo pienelläkin korotuksella niin "huonoon" asentoon ei murrokset kestä.

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 19 Maalis 2012 11:36
Kirjoittaja Tsernobili
Selvä, haudataan sitten toviksi tuokin idea 8)

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 01 Huhti 2015 11:15
Kirjoittaja kipsu
Ite funtsailin moton alustan muokkaamista siten että rakentaa yksinkertaisesti esim 10 senttiä pidemmät tukivarret , ja tietty vetareihin 10 senttiä tavarii lisää kans , maalais järjellä ajatellen murros kulmat tysyy samana, eli sen suhteen ei ongelmia...sithää se ois ikäänku amerikan malliin..
Se on sitte eriasia pitääkö tukivarsien runkokiinnikkeitä vahvistaa kun tulee pitempi vipuvarsi yms... Ja tietty raideväli leviää suht samassa suhteessa.. Mutta ajatuksena ja taloudellisesti varmaan edullinen verrattuna muihin ratkaisuihin..

mitäs on viisaammat mieltä?

Re: 500A Moton korottaminen

Lähetetty: 08 Elo 2015 00:10
Kirjoittaja kontoll
Viisaista en tiedä, mielestäni kuvailemallasi tavalla tuo kuitenkin olisi tehtävä. En tiedä kävisikö johonkin Yamahan Grizzlyyn tms. tehdyt pidemmät tukivarret suoraan tuohon, noiden hintahan olisi tietty jotain taivaallista. Melko neutraalissa kulmassahan näissä nuo murrokset on normaalisti, itse joskus kokeilin huvikseen kääntää takapään olkavarret toisinpäin, kesti 5km ja murros pihalle murikasta... eli nähdäkseni vakio ratkaisu on myös lähes maksimi. Juurikin kuvailemallasi tavallahan päästään optimi tilanteeseen, jolloin kulmat pysyy oikeina ja vipuvarren lisäys luo korotuksen, myös joustoliikkeet kasvaa. Jouset voi jäädä helposti löysiksi, koska vipuvarren lisääntyminen lisäisi dramaattisesti jännitystä, sullahan on jo kuitenkin Broncon säädettävät kaasut alla, niin go ahead! Ja kun kerran kuitenkin laitat isompaa rengasta, niin hyvällä vanteella saat vähän pienennettyä kasvanutta raideväliä :) Ylätukivarret lienee mahtuu olemaan suoria, vaikka vanteen backspace pienenisi, pieni kaarevuus tietty auttaisi, kuten pitkien alatukivarsien kanssa päinvastoin taitettuna... Pythagoraan lause (vai mikä se oli...), jousien jäykkyys ja vanteen ET huomioidenhan on kaiketi ihan helppo laskea, paljon noita varsia tarvitsee pidentää. Ja epäilen, että on myös syytä vahvistaa tukivarsien kiinnityspisteitä(aika heppoiset ja repeää jo jo ihan vakio rojuilla...) ja myös itse tukivarsia. Äkkiseltään kuitenkin puhutaan luokkaa 100mm pidennyksistä, jotta saadaan mitään aikaiseksi ja tuo 100mm on prosenteissa aikas paljon lisää vääntöä a.m. vehjaksille.

Olli