Sivu 1/2

Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 13 Heinä 2014 08:49
Kirjoittaja pete-801
Onko tuo goessin putken nopea kuumeneminen oire vai ominaisuus, putki on lyhyenkin ajamisen jälkeen koko matkaltaan älyttömän kuuma. Niin kuuma että satulan alla olevia työkaluja ei pysty 15min ajelun jälkeen paljain käsin koskemaan ja kuumuus puskee ajohanskoistakin läpi, polttaako ylimääräistä polttoainetta putkessa vai onko ihan tyypillistä eikä aieheuta toimenpiteitä. Moottori kyllä lämpiää muutenkin reilusti ja ajaessa ei voi pitää jalkoja katteita vasten vaan pitää jättää ilmalle rako että jalat jäähtyy. lämpömittarissa 1 tolppa ajellessa ja 2 parkissa.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 13 Heinä 2014 17:36
Kirjoittaja larmatin
pakokaasut on lähtiessään koneesta noin 900ast joten kyllä se putki jonkinverran lämpenee :roll:
Se sitten miten on suunniteltu että se lämpö ei mene väärään paikkaan niin kannttaa varmaankin kysyä laitteen suunnitelijalta onko laite suunniteltu tuulitunnelissa vai umpitunnelissa.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 14 Heinä 2014 21:51
Kirjoittaja -74
pete-801 kirjoitti:Onko tuo goessin putken nopea kuumeneminen oire vai ominaisuus, putki on lyhyenkin ajamisen jälkeen koko matkaltaan älyttömän kuuma. Niin kuuma että satulan alla olevia työkaluja ei pysty 15min ajelun jälkeen paljain käsin koskemaan ja kuumuus puskee ajohanskoistakin läpi, polttaako ylimääräistä polttoainetta putkessa vai onko ihan tyypillistä eikä aieheuta toimenpiteitä. Moottori kyllä lämpiää muutenkin reilusti ja ajaessa ei voi pitää jalkoja katteita vasten vaan pitää jättää ilmalle rako että jalat jäähtyy. lämpömittarissa 1 tolppa ajellessa ja 2 parkissa.
Mulla kävi kanssa Cf moto 525, eli vastaava peli suhteellisen lämpöisenä. Eli onko lämpösuojapellit ja muut alkuperäis kangasfyllit ehjiä? Mulla ne alkoi ajansaatossa hapertumaan ja putoilemaan pois. Tais siellä jossain olla niitä folio teippejäkin, jotka ajan saatossa putoili pois. Eli kannattaa katsoa niitä vaikka ensin kuntoon ja hakea vaikka jostain autotarvikeliikkeestä uutta suojusta putken läheisyyteen/rakenteisiin

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 02 Syys 2014 18:46
Kirjoittaja Sutinen
Laihalla se käy jos putki kuumenee liikaa tai sit putki ei hengitä ulospäin eli ahistaa. Bensaa vähän lisää moottorille ja väljempi vaimennin.
Eikä pidä näppäjä joka paikkaa tunkea, voi tulla palovamma :wink:

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 03 Syys 2014 20:13
Kirjoittaja pete-801
Ei tartte näppejä tohon tunkea kun vartin ajamisen jälkeen pitää ajaa oikea jalka mahdollisimman kaukana katteista, näyttää siltä että olis plöröt housuissa :oops: . Mulla oli tuolla satulan alla työkaluja ihan muuhun hommaan ja kun ajamisen jälkeen olisin niitä tarvinnut niin eihän niihin voinut koskea edes hanskat kädessä. Ja "nuoren" poikamiehen pitää tunkea näppinsä joka väliin, ei sitä muuten opi :D

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 03 Syys 2014 20:17
Kirjoittaja Sutinen
Anna koneelle lisää bensaa niin putki viilenee ja väljempää vaimennista.
Mielellään molempia.. :wink:
Onko se ruisku vai kaasari kone ?

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 03 Syys 2014 20:25
Kirjoittaja pete-801
Vehjes on tietääkseni täysin vakio, ja kaasari malli. Putkessa runsaasti eristettä päällä ja näyttäis olevan tehdas asenteisia kaikki. Tankissa aina 98 oktaanista. Pitää koittaa ottaa toi päädyn kipinä pilli pois nyt vaikkapa aluksi. Tarkka malli goes 520 ltd 2010.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 03 Syys 2014 20:30
Kirjoittaja Sutinen
Itse laittasin pari numeroo isomman pääsuuttimen kaasariin ja nostaisin sitä neulaa
yhden tai kaksi pykälää. Tehtaalla tullessa laihalla pyörii koska säännökset on tiukat
että menee päästöistä läpi. Tehotkin varmaan ja vedot paranee, ja vaimentimen kipinä suojan
poisto voi hivenen auttaa, mutta siihen en hirveesti usko.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 03 Syys 2014 23:12
Kirjoittaja pete-801
Valitettavasti mulla ei oo paikkaa missä alkaisi kaasaria irroitteleen , ihan tossa kerrostalon pihassa ei viitsisi , toinen vaihtoehto on mökin pihalla :( . Sen tiedän että se rajoitin lätkä kaasarin kupeessa on paikallaan mutta taitaa ainoastaan lisätä vaijerin liikkuma varaa pienen pätkän. Jos lisää kulkua sais ilman että leipoo kone niin aina kiinnostaa, aiemmin kun "kiinan" ihmeestä otti rajoittimen pois niin eihän se kestänyt kuin pari kuukautta, joten oon jättäny goessin rajoittimet rauhaan.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 04 Syys 2014 08:05
Kirjoittaja Sutinen
Ei rajoittimen poistolla mielestäni ole mitään tekemistä konee hajoamisen kanssa, jos ei nyt joku kaksi tahti
ja kierrättele liikaa ja tule voitelu häiriötä. Nelitahissa vähän eri juttu ja sitä nyt tässä enemmän pekuloimatta.
Se on ulkomailla ilman rajotinta ja suomeen tuotaessa rajoitettu Eu toimesta. Ei se käsistä karkaa vaikka
rajoittimen poistaa. Jokainen itse toki päättää mitä tekee.
Mutta jos putki puna hehkussa että tupakkaan tulen saa, niin onhan se liian laihalla ja jos näin
on niin voi mäntää siinä reikä tulla tai vaikka tulppa sulaa.. :roll:
Voit toki viisaammiltakin kysellä ja vaikka huollosta jos jossain käytät. Eihän se normaali ole
jos liian kuumana käy. Lisä bensalla on vain jäähdyttävä vaikutus.
Toki viisammat korjatkoon jos olen väärässä :wink:

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 04 Syys 2014 10:48
Kirjoittaja pete-801
Sutinen oot varmaan oikeessa, sillä ryyppy päällä ajellessa ei lämpiä niin nopeasti tuo putki. Mittarissa ei lämmöt nouse , mutten tiedä toimiiko koko mittari. Pitää kysellä jos kaverin talliin pääsis, on vaan 120km väli matkaa. Otan putken päästä sen pillin vielä tänään pois ja katon miten vaikuttaa jos nyt sitten vaikuttaa yhtään.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 04 Syys 2014 18:45
Kirjoittaja pete-801
Kuten viisaammat tiesi ja muut arvasi, ei pillin poistaminen putken päästä aiheuttanut riemun kiljahduksia kuljettajassa. Ehkä , siis ehkä vastaa kaasuun paremmin ja tasaisella huiput nousi kokonaisen 1km/h , mutta sekin johtunee enemmän viileästä ulkoilmasta. Lämpömittari nousi yhden palkin jota se ei yleensä ole tehnyt. Laitan pillin takaisin kun putki jäähtyy, käynti ääni on sen verran hirveä ilman sitä. Niin ja putki ei kuumentunut ihan yhtä paljon kuin aiemmin mutta sekin johtunee ulkoilmasta.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 10 Loka 2014 14:43
Kirjoittaja jouman
cf motolla TL käyrä punasena, motti korisee vedättäessä ei kuullosta terveeltä detonaatio? laite ajettu 150 km lämpöja mittailtu vaimennin ajosta 320C käyrästä ei tulosta. veden lämpö 65C pitänee tulppa ottaa irti ja kattoo saako siitä mitä tietoo.

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 12 Loka 2014 21:03
Kirjoittaja Saminiki
Pete: mul oli sama ongelma goazissa. Koitin titaanikääreellä (toisinsanoen turboteippi). Sehän teki sen et ei enää jäähtyny ja se putki jotenki veny ja väänty. On se tos tallis viel. Eli siis kokeile sitä neulan nostoa iha ensiapuna. Hankalahan se on toteuttaa jos ei pura jonku verran ympäristöä. Toinen ois et jos sais isompaa tuubia vaihdettua. "Teho"putkea... Ja sen rajoittimen poisto ei riko laitetta vaan saattaa jopa auttaa. Eihän siitä rakettia saa mutta parempi tulee

Re: Kuuma pakoputki ? goes 520

Lähetetty: 12 Loka 2014 21:55
Kirjoittaja pete-801
Hieman huonoja kokemuksia noista rajoittimien poistoista, ei viitsi riskeerata jos kone pettää ja saavutettu etu oli alle 5km/h nopeutta lisää. Kaasarin neulaa vois kokeilla säätää , mutta siinä on toistaiseksi se ongelma ettei ole paikkaa missä kaasarin purkaisi. En viitsisi purkaa tossa kertsin hiekkapihalla ,jos joutuu vielä jättämään päiväksi ilman katteita. Ja se kolmio kansi ei sovi paikalleen ylösalaisin , ei ole tasainen toisinpäin , avasin sen kun tarkistin että tappi on paikallaan.