C force 450 kokemuksia

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
harrir
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Touko 2010 14:00
Mönkijä:: Kazuma 50
Paikkakunta: Kuopio

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja harrir »

Onkohan tämän kestotestin loppuraporttia jostain saatavissa?

http://www.4x4maailma.fi/cfmoto-kestotestiin/

Ex: Yamaha Big Bear 350, Bombardier 330 -04, Honda TRX 350 FE - 06, Can-Am Outlander 400 Max -07 TL, Polaris Sportsman 500 -09 TL, Kawasaki Brute Force 750 TL
peukalokaasu
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
Mönkijä:: CF 450 EPS

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja peukalokaasu »

Iltaa taloon, uusi 450 EPS omistaja ilmottautuu.
Kokonaiset 2 päivää ajoa takana ja jotain mielipidettä on jo muodostunut laitteesta.
Edelliset mönkijäkokemukseni ovat erinäköiset/kokoiset Honda, TGB ja Comanche. Viimeksi mainittu taisi olla samassa maassa valmistettu kuin nykyinen ja totisesti toivon että siihen ne yhtäläisyydet jäävätkin. Siihen, onko C Force yhtä luotettava kuin Honda, saadaan vastaus n. vuonna 2030 :D . Kait tuo TGB on jonkin näköinen luonnollisin verrokki tähän nykyiseen laitteeseen. Budjetti oli laitetta hankkiessa jotain 7 ja 9 tuhannen välissä ja jotenkin koti- ja ulkomaan palstoja lukiessani päädyin "edulliseen" laitteeseen, vaikka paljon rahaa tämäkin nyt maksoi. Tuliterän laitteen siis hankin.
Jotkut ovat arvostelleet 2 paikkaisen C Forcen "kankeaa" käyttäytymistä metsässä yms ahtaissa paikoissa, niin mun täytyy kysyä kuinka ketterä se yksipaikkainen oikein on :)
TGB:hen verrattuna mun mielestä tässä on ensivaikutelmana kaikki (metsä, metsätie, katu) ajo-ominaisuudet paremmat, maavarassa tämä häviää ja se näkyy varmasti sitten kun oikein ruvetaan rypemään metsässä.
Äänet laitteessa ovat miellyttävät , katuajossa ihmisten päät ei käänny. Ainakin oma TGB piti hyvinkin kuuluvaa ääntä ja itseäni tuollainen "tehoputki"-soundi ei innosta. Makuasioita nämä, saa olla eri mieltä.
Yksi kylmäkäynnistys -16 asteessa takana ja ei moitittavaa, eikä tässä vaiheessa oikein sopisi ollakaan.
Mutta tosiaan, mitään ei vielä luotettavuudesta voi sanoa kun on vasta 22 km takana. No okei, on tämä luotettavampi kuin Polaris. No joo, vitsi vitsi ;)
Ensivaikutelma on kuitenkin erinomainen, paljon on laitetta kehuttu ja jos meno samanlaisena jatkuu niin kyllä täytyy itse liittyä tähän joukkoon. Kirjoittelen lisää kun kokemusta laitteesta kertyy lisää.
Ai niin, ketkä tällaista hankintaa suunnittelee, älkää säästäkö muutamaa satasta vaan ehdottomasti ohjaustehostin malli, sen voin jo tässä kohtaa sanoa :)
jkp70
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Syys 2008 11:57
Mönkijä:: Honda TRX 420 FA
Paikkakunta: Oulu

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jkp70 »

Samanlaisia kokemuksia peukalokaasun kannssa. Omalla ajettu vasta5h. Lumityöt tulee tehtyä kuten entisilläkin kamppeilla (canAm400 ja Honda420). Aika näyttää kestävyyden. Ainoastaan Oulun huoltohinnat ovat törkeän kalliit. Täytyy käyttää 200km:n päässä ostopaikassa missä puolta halvemmat hinnat.
Onko 450:ssä narukäynnistystä varalle? Myyjä ei siitä puhunut enkä hoksannu kysyä. Entäs onko muita rasvanippoja kuin taka-akselilla??
SandePrkl
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 02 Heinä 2018 05:13
Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja SandePrkl »

Omalla ajettu 10500km/460h. Huollot tehty ajallaan ja maksanu sen 200-400e. 6700km kohdas ohjaustehostin kärähti ja se meni takuuseen. Sitte 8000km kohdas huomasin että ohjaus taittuu kokoajan vasemmalle, no sieltä vaihdettiin 10tkm huollos raidetangot, alatukivarren puslat ja vasen alapallonivel = makso 400+työ 600.. Vakiokumit vaihdettiin 9200km kohdas ku alko olee niin sileät ja uusiks tuli Sunf a-40 renkaat mitkä on aiva hyvät näin mettään ja maantielle. Alkuperäsesti tää oli t3a 40 kulkeva 8000km asti mutta sitte softattiin ja muutoskatsastettiin t3b 60kmh kulkevaks. Jarruletkut meni poikki viimetalvena 3 kertaa (tyyppivika ilmeisesti näissä mutta onneks takuu pelaa), ja nyt napsahti taas poikki että siel se on huollos sen lisäks et siitä vaihdetaan takuuseen öljynpaineanturi, vesipumpun tiiviste ja pakoputken lämpösuoja. 3 tai 4 kertaa on tainnu pyörähtää kyljellee mut niistä ei tullu mitää ku rikkinäiset katteet (vakuutus korvas). Alkuaikoina joskus 700km kohdas uppos vahingos suohon ja siitä tuli 4 tunnin operaatio mutta siitäkään ei tullu mitää vaikka vakiokone onkin. Pohjapanssari tässä on haperoa ku mikä, mutta en mä silti oo vielä vaihtanu tota alkuperästä pohjasta pois. Kerroin nyt kaikki viat ja silti toimii ku unelma ja paras mahdolline ajaa, toki makuasia mut oon mä canamia, linhaita ja hondaa koittanu 8) Nii ja mun ajelu on vaa koulu/työmatkoihi ja osittain mettäreiteillä, mitään peittoa tai tallia ei oo mutta kyllä se silti lähtee käyntii parinpäivän paukkupakkasista! :lol:
Emmää tiiä...
peukalokaasu
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
Mönkijä:: CF 450 EPS

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja peukalokaasu »

N. 10/100 on mittarissa ja tänään sai ensimmäisen kerran tehdä lumihommia niin että lunta oli jo reippaasti. Ei ollut mitään ongelmia, hienosti eteni vaikka lumilevyn eteen kertyi 60-70 cm lunta. Ainoa mikä häiritsee aina välillä on se että esim hiukan lumipenkkaan noustessa vaihde ei tahdo lähteä L asennosta pois, kaasua saa painaa ja heijata monta kertaa. Onko muilla samanlaista kokemusta?
Muuten olen ollut täysin tyytyväinen laitteeseen.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Jää veto päälle, saman asian kanssa olen kamppaillut 2 talvea siihen tottuu kyllä ja oppii ajamaan penkkaan järjellä
peukalokaasu
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
Mönkijä:: CF 450 EPS

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja peukalokaasu »

Juu, tämä on tuttua muistakin laitteista jos jää "jumiin" niin vaikeaa saada vaihdetta pois. CF tuntuu olevan vaan todella herkkä, vaikka on ihan heijattavissa niin ei lähde helpolla pois. Johtunee "kireästä" hidas-vaihteesta tmsp :?
Antsu60
4WD
Viestit: 228
Liittynyt: 12 Maalis 2011 18:37

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Pysäyttäkää se masiina jarrulla ettei jää veto päälle niin vaihde siirtyy lupsakkaasti.
redlight5
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Tammi 2019 12:36

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja redlight5 »

Antsu60 kirjoitti:Pysäyttäkää se masiina jarrulla ettei jää veto päälle niin vaihde siirtyy lupsakkaasti.
Olin tulossa kirjoittamaan tismalleen samaa :) Eli varsinkin lumihommissa jos puskee isompia kasoja niin lopussa tosiaa pysäytys jarrulla niin lähtee 9/10 kerrasta vaihde silmästä helposti.
AHJ313
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Maalis 2016 10:19

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja AHJ313 »

Oma laite on toiminut tämän talven aurauksissa kohtuullisesti, ainoat murheen aiheet ovat olleet virtalukon ja vinssin käyttökytkimen toistuvat jäätymiset.

Rutiiniksi on muodostunut ottaa aina kuumaa vettä mukaan pakastepussiin, kun lähtee auraamaan.
peukalokaasu
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
Mönkijä:: CF 450 EPS

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja peukalokaasu »

Mulla jäätyi myös tuo virtalukko ihan ensimmäisenä päivänä kun jätin ajelujen välillä muutamaksi tunniksi ulos kovaan pakkaseen. Avainta lämmittämällä sain laitettua avaimen virtalukkoon ja virrat päälle. Yöksi vein lämpimään ja sen jälkeen ei ole moista tapahtunut. Vinssissä mulla on ollut sellaista välillä, että pitää painaa 2 kertaa että alkaa nostaa lumilevyä ylös.
Lisäksi voisi mainita että bensamittari tuntuisi olevan n 80% ajasta sitä mieltä että tankki on melkein tai kokonaan tyhjä :D
20 h huolto on itselle nyt ajankohtainen ja kilometrejä on n 250 km takana, kokonaisuudessaan erinomainen laite so far.
SandePrkl
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 02 Heinä 2018 05:13
Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja SandePrkl »

Virtalukko jäätyy heti jos jätät kuuman koneen ulos just ku ajanu jossain lumihanges, onneksi helppo sulattaa :lol: Täystankkihan kestää kesällä 180km maantieajos ja talvella 110-130km, raskaas ajos vaihtelee 80-120km =D>
Emmää tiiä...
redlight5
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Tammi 2019 12:36

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja redlight5 »

Kysymys etupään lukon toiminnasta: Kun lukko on päällä, vilkkuuko teillä se indikaattori (renkaat ja ruksi) kokoajan vai muuttuuko se indikaattori pysyväksi kunhan lukko on "oikeasti" kytkeytynyt pienen liikautuksen jälkeen? Tämä siis 450 -18 mallille (mittaristoissa on jotain eroja ollut, 2017 ja 2018 mallien kokemukset kelpaavat).
SandePrkl
3WD
Viestit: 89
Liittynyt: 02 Heinä 2018 05:13
Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja SandePrkl »

-17 mallissa se vilkkuu pari kertaa ja sitten loppuu eli kytkeytyy päälle
Emmää tiiä...
peukalokaasu
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Tammi 2019 20:01
Mönkijä:: CF 450 EPS

Re: C force 450 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja peukalokaasu »

Myös uudemmassa vilkkuu pari kertaa ja sitten jää palamaan.
Vastaa Viestiin