Vaihto 40kmh 60 kulkevaks

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
SandePrkl
3WD
Mönkijä:: Cfmoto cforce 450L eps t3b -17
Viesti:

Vaihto 40kmh 60 kulkevaks

Viesti Kirjoittaja SandePrkl »

Kuulin että huollossa pystyy uudelleen softaan mönkijän nopeuden että pystyy muuttaa sen 60 kulkevaks ilman että vakuutukset tai mitkää muuttuu. Onko kukaan onnistunu vaihtaa ja paljonko sillä on ollu hintaa? Oma mönkijä on 450 t3a.
Emmää tiiä...
dealer
6WD
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Vaihto 40kmh 60 kulkevaks

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voit Speedohealerilla (maksaa reilun satasen) itse helposti muuttaa huippunopeuden millaiseksi haluat, ylärajana vain se mitä tuollainen rajoittamattomana kulkee (90-100?)
Ainut mikä muuttuu -> laite on laittomassa kunnossa.
Jmk
6WD

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Huoltomieskö kertoi tuollaista vai läheisen huoltamon kahvilassa kuultua? Tuskin kuitenkaan huollossa riittää kenelläkään natsat ajoneuvoluokkia muuttamaan. Kun ei taida onnistua konttorillakaan
JiiVee
6WD
Mönkijä:: Ei ole enää

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kuten dealer sanoi, niin voi virittää ja on sen jälkeen laiton.

Mutta jos ajat T3A vehkeellä poliisien tutkaan 60kmh niin ne piruthan kirjottaa sulle siitä sakot + muut mahdolliset sanktiot.
Se sun mönkijä kun on edelleen virityksenkin jälkeen reksiteröity T3A-laitteeksi, jos laillisesti haluat ajaa 60kmh niin tarvitset T3B-laitteen. Siihen en osaa sanoa mitä muutoskatsastukseen vaaditaan että saat A kirjaimen rekisteriotteeseen vaihdettua B-kirjaimeksi.
SandePrkl
3WD
Viesti:

Huoltomies sano ku hain mönkijän huollosta että pystyykö tän muuttaa t3b ja vastas vaa että uudelleen softaan kyllä pystyy mut ei oo ikinä tehny niin. Vastas siihen että poliiseita kiinnostaa vasta sitte ku nopeus on 60kmh yläpuolella. Kai se sitten on ostettava tieliikennemönkijä jos tosta sais jotai vielä :D
Emmää tiiä...
JiiVee
6WD
Mönkijä:: Ei ole enää

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Huoleton huoltomies.

Perstuntuma on sellanen että virkavaltaa saattaa kovastikkin kiinnostaa. Kun paljon on tullut liikenteeseen t3b-versioita ja ulkoapäin niitä ei pysty erottamaan t3a laitteista.
Ja varmasti moni koittaa tuota samaa eli viritetään ja ajetaan se 60kmh.

Tarkoitan tällä sitä että kun vastaan tulee keltakilpinen mönkijä niin rekisterihaku varmasti tapahtuu transportterissa hyvinkin joutuin, varsinkin jos vauhti ylittää 40kmh.

Tuuriaan ei kannata koetella loputtomiin.
juku10
Noppeli

Viesti Kirjoittaja juku10 »

Mönkijää hankkiessani löysin houkuttelevan maastoliikennemönkijän, mutta tavoitteena oli traktorimönkijä. Kävin kysymässä katsastuskonttorilta onko muutos mahdollinen ja mitä se vaatii. Vastaus oli, että pitää saada maahantuojalta vaatimustenmukaisuustodistus. Konttorilla ei oteta kantaa tarvittaviin muutoksiin vaan maahantuoja tietää mitä pitää tehdä ja todennäköisesti haluaa myös itse tehdä ennen kuin kirjoittaa todistuksen.
Itse päädyin ostamaan suoraan traktorimönkijän ja löysin sopivan valmiiksi 60 kulkevan pelin. Uskoisin päässeeni helpommalla ja halvemmalla.
SandePrkl
3WD
Viesti:

Soitin eilen huoltoon, varasin 17 päivä ajan ja kysyin samalla tätä nopeuden vaihtoa. Se kuulemma riippuu sen softaaminen että onko siinä joku osa vanha vai uus :? Mutta sen näkee sitten, on kuulemma ennenki tehty niin ja pomolle sopinu se

Ilmotan tähän sitte
Emmää tiiä...
dealer
6WD

Itse en missään tapauksessa muuttaisi T3a traktorimönkijää millään softalla tai muutenkaan nopeudeltaan laittomaksi ellei sitä saa takaisin lailliseen kuntoon napista / poistamalla lisälaitteen (speedohealer tms) tai niin että toisella avaimella kulkee 40 ja toisella 60.
SandePrkl
3WD
Viesti:

No oma päätös ja omat riskit siinä sitte, kyl mä ennemmin haluan et se kulkee sen 60 rajotinta vaste ku se että jos ja kun poliisi lähtiski testaa ja löytäs napin niin kulkiski päälle 90 :D Ehkä tärkein syy miks haluan tehdä 60 kulkevan koska ajan tosi paljo maantiellä ja pitkiä matkoja.
Emmää tiiä...
Jmk
6WD

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Olisit ostanu valmiiksi 60km / tunnissa kulkevan mallin
SandePrkl
3WD
Viesti:

Mä en sillo tajunnu vuosi sitte että näis on jotku rajottimet(ku sitä ennen olin ajanu vaa mönkijöitä mis ei oo rajotinta), ajattelin vaa että no traktorikortilla varmaa toi 40 malli nii siihe se sit jäi.. :oops: ei viittis kummiskaa vaihtaa tai myydä pois ku hyvin oon tykänny tästä
Emmää tiiä...
dealer
6WD

SandePrkl kirjoitti:No oma päätös ja omat riskit siinä sitte, kyl mä ennemmin haluan et se kulkee sen 60 rajotinta vaste ku se että jos ja kun poliisi lähtiski testaa ja löytäs napin niin kulkiski päälle 90 :D Ehkä tärkein syy miks haluan tehdä 60 kulkevan koska ajan tosi paljo maantiellä ja pitkiä matkoja.
No nimenomaan, napilla saat speedohealerilla valita kulkeeko 40 vai 60. Tai säätää laitteesta rajoittimeen 40/50 tai 40/70 tai 40/90 tai mitä vaan. Jos sitä softalla muutettua poliisi testaa niin se kulkee varmasti 60 :)
(en pidä fiksuna muuttaa nopeutta millään konstilla yli sallitun)
Jmk
6WD

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Noilla perusteilla en miettisi hetkeäkään laittomuuksiin ryhtymistä, vaan vaihtoa rehelliseen 60km/h kulkevaan
SandePrkl
3WD
Viesti:

Ei varmaan saa paljoa 40 kulkevasta millä on ajettu kohta 10tkm ku pääsee helpommalla ostaa uus, toki mietinnäs on ollu cfmoton tieliikennemönkijä mut vakuutukset on aiva eri luokkaa sitten

Ja katton asiaa vielä, kysyn huollos paremmin ennekuin/jos teen sen
Emmää tiiä...
Vastaa Viestiin