CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja JSSM »

En omista kyseistä laitetta, enkä ole laittamassa tätä, mutta ihan mielenkiinnosta kaikkia mönkijöitä kohtaan laitan uuden aiheen kyseisestä mönkijästä. Tänne sitten kaikenlaista kyseiseen laitteeseen liittyen.

Sen verran mainittakoon tuosta mönkijästä, että kävin eilen koeajotilaisuudessa koeajamassa tämän. Pakkohan se oli käydä ns. kiinanmönkkäriä testaamassa, kun tilaisuus tuli, että millainen se on. Kiinanmönkkärit vs. merkkimönkkärit kun herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan. Tämä on ensimmäinen kiinanmönkijä, jota olen ajanut. Oma mielikuva näistä ns. halpismönkijöistä on, että cfmoto on paras näistä. Halpismönkijöihin miellän mm. trapper, cfmoto, tgb ym.

Lyhyen koeajon perusteella on kyllä sanottava, että oli positiivinen kokemus. Hyvä ajoasento, hiljainen voimansiirto (ei volise kuten canoissa) ja voimaakin tuntui olevan. Lyhyt puoli oli todella lyhyt. Ja kytkin otti tosi pehmeästi kiinni. Ja vaihteetkin meni paremmin päälle kuin canoissa. Ainut mikä itseä ihmetytti ja häiritsi oli lyhyen puolen "rajoitin", joka alkoi pätkimään n. 40 km/h tietämissä. Ja tämä oli 60 km/h malli. Myyjä ei osannut tähän kertoa mitään, kun asiaa tiedustelin.

Kestävyys ja toimintavarmuus on sitten oma lukunsa. Siitä ei liene kenelläkään vielä kokemuksia, kun uusi malli kyseessä. Mielenkiintoista olisikin nähdä ja kuulla, miten tällainen selviää kovassa seurassa raajärven haastavissa lutakoissa varustettuna 30" karkeilla renkailla..
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 17:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Niin, se lyhyt alue on tarkoitettu maastoajoon, eikä ralliin. Jos sitä ei olisi rajoitettu, niin moottori menisi ylikierroksille, eikä sellaista minkään muunkaan merkkikamppeen koneet kauaa kestä. Jos sinun oli tarkoitus ajaa lujempaa, niin miksi et vaihtanut pitkää aluetta päälle? En minäkään Motollani tiellä ajele maastovälityksillä kuin korkeintaan silloin kun kiskon jotakin todella raskasta hivakkaa. Olen ollut omiin Motoihini tyytyväinen toistaiseksi. Joku pikkuvika niissä on matkan varrella ollut, mutta mitään kallista ei ole särkynyt. Ensimmäisestä Motostani meni startti, joka maksoi 129€ rahteineen. Uudesta 800:sta ei vielä ole tarvinnut vaihtaa mitään, mutta onhan siinä takuutkin vielä. Jos Motojen kestävyys epäilyttää, niin katsoppa tuubista russian atv driving, niin siellä ei koneita säälitä ja Moto on Venäjän eniten myyty mönkkärimerkki, kuten myös Ruotsissa ja Virossakin. Se kertonee jo jotakin ja sekin, että täällä Suomessa nk.merkkiliikketkin ovat ottaneet Motot myyntiin. :D
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Avatar
JSSM
6WD
Viestit: 298
Liittynyt: 21 Elo 2011 18:56
Mönkijä:: Can-Am 1000 T3 -17

Re: CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja JSSM »

Tiellä ja hyvässä maastossa kevyellä ajolla käytetään tottakai nopeaa puolta. Tykkään ajella mönkkärillä myös talvella. Talvella paksussa lumessa isommilla renkailla käytän lyhyttä puolta. Näin canoissa ja myös polleissa. Ja umpihangessa etenemiseen vaikuttaa silloin oleellisesti renkaiden pyörimisnopeus. Sama asia pätee myös mudassa ajamiseen. En tosin itse harrasta sellaista kaasu pohjassa ajoa mudassa. Siksi mielenkiinnolla testasin tuota lyhyttä välitystä.

Mikäli motossa rajoitin puuttuu ylikierrosten estämiseksi hitaalla puolella, niin sehän on ymmärrettävää. Jos näin on, niin motossa on todella lyhyt hidas puoli. Sehän on vaan pelkkää plussaa..
Can-Am 1000 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 570 Pro T3 -2017
Ex. Can-Am 500 Pro T3 -2015
Ex. Polaris XP 850 T3 -2013
Ex. Polaris XP 850 HO forest -2012
Ex. Can-Am 650 xt -2011
Ex. Polaris XP 550 -2010
Ex. Can-Am 400 EFI -2010
Ex. Honda TRX 420 FE -2008
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Osaako joku sanoa mitä eroa on 850XC:llä ja 820:llä?
ahvena
6WD
Viestit: 392
Liittynyt: 31 Tammi 2014 08:28
Mönkijä:: AC 300 3x4 -04

Re: CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja ahvena »

Niin, noita speksejä voi selata ja todeta, että maavarassa 10 mm eroa ja tehossa 2 heppaa :roll:

Jotenkin on vaan kuvitelma, että olisi oltava jotain oleellistakin jos toinen on kuitenkin reilusti kalliimpi. Painoa on ainakin XC:ssä enempi, jostainhan sen on tultava?
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja ktm »

CF Moto C-Force 850 XC EFI EPS

Näyttäis ainakin takarunko mennyt uusiksi kun takapyöräntuenta on pitkillä tukivarsilla moottorin takaa.

https://www.nettimoto.com/cfmoto/c-force/2286209
https://www.eumoppenomc.se/epages/moped ... 50-XC-0024
https://www.youtube.com/watch?v=RIt5u-aWAwo
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: CFMOTO C FORCE 850XC EFI EPS

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Tänään kävin hakemassa 850 ja ens huomioita ainakin runko on kokonaan erilainen. Ei oo enään sitä sormen paksuista putkea vaan ihan palkkirunko jotain 40-50mm ja pikku lenkin ehdin ajaa niin tuntuu paljon tukevammalta kuin 800. Sekä takaperä ei ole tönkkö vaan toinen rengas tulee mukaan kun ensimmäinen lyö tyhjää.
Vastaa Viestiin