Sivu 1/2
Taka vetari irtosi
Lähetetty: 24 Joulu 2006 09:13
Kirjoittaja J.O.B
No eilen Hanskalla oltiin katsomassa grilli paikka ja otin yhden miehen kyytiin katselmukseen 150metriä ehdittiin ajaa kun veli-kohellus huusi takaa että nyt ei oo kaikki kunnossa.
Kone seis ja katsomaan, perskeles takavetari oli irronnut perän puolelta ja tullut ulos noin 3-4 sentin verran, ilmeisesti sokka pettänyt.
Tuo 150metrin matka on tasaista polkua eikä siinä ole mitään ihmeellistä, ehkä kaksi ukkoa kyydissä ja alusta löysällä sai aikaan jonkun ihmeellisen jouston ja vetari tuli kurkkimaan maisemia.
Saatiin painettua vetari takaisin ja kuului kloks joten ilmeisesti sokka meni takaisin paikalleen, sen jälkeen ajettiin useampi tunti eikä ongelmia tullut.
Pojat sainoivat että 660 Grizlyssä olisi joskus ollu saman kaltaisia ongelmia, vois joku Grizly mies kommetoida.
Heräsi kyllä kysymys, onko Moto niin tarkka kopio että siinä on myös Yammun tyyppiviat

Lähetetty: 24 Joulu 2006 10:00
Kirjoittaja vaughan
Vai irtos jopilta vetari

Miten se voi vaan irrota

Pääsitkö kuitenkin jatkamaan ajoja viel normaalisti. Ei meinaa ymmärtää

Lähetetty: 24 Joulu 2006 10:12
Kirjoittaja Viljami
Kun se vetari on kiinni sellaisella "klick"-systeemillä, niin olisko tapahtumaketju ollut seuraava: Alunperin kasattaessa jäänyt kunnolla klickaamatta. Nyt sitten paljon painoa päällä, niin jossain röykyssä normaalia enemmän ja nopeammin ulosjoustoa, jolloin pyörä on ikään kuin "nykäissyt" vetaria ulospäin?
Jos taas alunperin kasattu kunnolla, niin sitten se "klick" vaan ei ole riittävän pitävä ratkaisu, vaan riittävän rivakassa ulosjoustossa voi siis nykäistä vetarin paikaltaan myöhemminkin. Tyyppivika?
Lähetetty: 24 Joulu 2006 10:24
Kirjoittaja J.O.B
Tälläisen löysin tuolta Yamaha palstalta.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=4694
Veli-Pekka, olisiko jotain lisätietoa tuosta Yamahan ongelmasta.
Lähetetty: 24 Joulu 2006 10:31
Kirjoittaja vaughan
Hmm. mielenkiintoista, pitäiskö tästä olla ec:hen yhteydessä? Jos vaikka sais meidänkin vehkeisiin jonkilaisen "tyyppivika" päivityksen.
Lähetetty: 25 Joulu 2006 00:25
Kirjoittaja J.O.B
Valtiolta saat ennemmin veturin kun vapaaehtoisen päivityksen ec.ltä.

Lähetetty: 25 Joulu 2006 07:44
Kirjoittaja waari
Lähetetty: 26 Joulu 2006 23:50
Kirjoittaja digiaslak
Mikäli oikein ymmärsin, huollossa vaihtavat nyt pyytämättä sen sokan pois ja pultti tilalle. Sitten pyssyy ja paranoo...
t.mie
Lähetetty: 04 Tammi 2007 09:56
Kirjoittaja J.O.B
Kone on EC.n pajalla muissa hommissa mutta mainitsin samalla tuosta vetarin irtoomisesta.
Ihmetys oli suuri kun sanoivat että kysely on tehtaalle jo lähetetty asian tiimoilta
Olivat ton mun jutun lukeneet täältä, aika hienoa toimintaa minusta.
(toisaalta aika pelottavaa myös)
Lähetetty: 12 Tammi 2007 07:37
Kirjoittaja J.O.B
No voi ....u
Eilen sitten ajattelin lähteä ajelemaan tielle pitkästä aikaa kun koneenkin sain pois pajalta.
Reilu 20km jälkeen menin tuttua moikkaamaan ja pihassa rupesin kattomaan että mitä halvattua pohjapanssarin päällä on?
Perä öljyä! se saakelin vetari oli taas irronnut ei tosin niin paljoa kun ekalla kerralla mutta semmonen puolen sentin rako josta sitten oli öljyt roiskutellut.
No onneksi Veli-Waari oli lähistöllä ja apua sai nopeesti, sain painettua vetarin taas paikalleen kun Waari sillä aikaa toi öljyt ja imukoneen, vanhat ulos ja uudet tilalle.
Kiitos ja kumarrus taas Waarille
Ajelin sitten kotiin sen reilut 20km. ja vetari pysyi paikallaan eikä öljyä tullut ulos sen enempää.
Satuin näkemään tuollaisen vetarin ja se sokka jolla vetarin pitäisi pysyä siellä perässä kiinni niin on kyllä aivan naurettava esitys.
Mulla ei tuu muuta mieleen kun jousitus geometriassa on jotain vikaa tai vetari on liian lyhyt.
Viimeksi irtosi metsäpolulla ja ajattelin että tuli joku outo jousto että se irtosi, eilen kuitenkin ajelin asfalttitietä jossa on 60 rajoitus eli ei ole mahdollista että olisi tullut jotain erikoisjoustoja.

Lähetetty: 12 Tammi 2007 11:57
Kirjoittaja J.O.B
Komento takasin.

....se vetari mitään paikallaan oo, neljä senttiä irti ja öljyt ulkona.
Ette usko kuinka paljon v....!!!!!!
Lähetetty: 12 Tammi 2007 18:16
Kirjoittaja tepa
minäkin sitä pohdin että onko iskarin ulos jousto liian suuri suhteessa vetarin pituuteen joka sitten "nyppää" vetarin irti perästä nopeassa ulos juosto liikkeessä
eli mahtaako ton saada kokeiltua siten että ottaa iskarin alapään auki, nostaa perseen ilmaan ja heiluttelee ripustusta ylös ja alas nopeasti ääri päihin.
Lähetetty: 12 Tammi 2007 19:45
Kirjoittaja J.O.B
Tuota samaa olen tänään miettinyt, tulin eilen pihaan takakautta jossa mulla on sellanen silta ojan yli about 40cm levee.
Oja ei ole syvä mutta mönkijällä ei ihan yltä renkaat ojan pohjalle vaan ajan siitä yli liukuen siltaa pitkin, siinä saattaisi tulla juuri tälläinen ulos jousto jos iskarin ulosjousto olisi liian pitkä.
Mutta miksi vaan toinen puoli lähtee?
Varaosaluettelon mukaan vetarit on molemminpuolin samanlaiset.
Lähetetty: 12 Tammi 2007 19:52
Kirjoittaja Viljami
Jos se toisen puolen sokka on jotenkin löystynyt. En tiedä rakennetta, mutta voiko olla niin, että jokainen tällainen tahaton irti nyppäsy aina vain löysyttää sitä sokkaa ja kohta on vetari sellainen, ettei pysy enää oikeen missään kiinni?
Lähetetty: 12 Tammi 2007 21:46
Kirjoittaja petri.n
Oletko mitannut ne vetoakselit mittanauhalla, että todellakin ovat yhtä pitkät?