CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua CF-Moto mönkijöistä
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 17:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Siis en ole vielä joutunut tilaamaan, kun eipä ole hajonnut. US-tuonnista Lohjalta löytyy nettisivun mukaan vetareita ja on sama osanumero sekä 500, että 800:sen vetarilla. Kannattaa soittaa ja varmistaa kuitenkin. Hintaa akselilla näkys olevan 179,-€. Sitten on Ruotsissa tämä ATV-Sweden, jonka sivuilla on räjäytyskuvat. Sitä en ymmärrä, miksi siellä on samalla numerolla sekä 20mm, että 24mm RH (right hand) vetaria. Kannattaa sähköpostilla kysyä, ennenkuin tilaa. Ne akselit maksaa 3000 kruunua, joka on noin 312,-€. Kannattanee siis tilata Lohjalta. :) Harmi, etten nyt osaa enempää auttaa. Oma Motoni kun toimii toistaiseksi kuin se kuuluisa junan vessa.
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuossa jälleenmyyjäverkosto. Lähimmästä kysymään. :-). http://www.atvsweden.pl/1.0.1.0/21/3/
Avatar
Kaarna
3WD
Viestit: 73
Liittynyt: 08 Joulu 2013 19:47
Mönkijä:: CF-Moto 500A

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kaarna »

Mikähän olisi paras paikka ostella varaosia näihin?
Tarvetta olisi muutamalle katteelle 500A - malliin.
Arew
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Tammi 2018 09:46

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Arew »

Etuperän lukko ei kytkeydy. Nappia kun painaa niin moottorista kuuluu surina ja yrittää laittaa lukon päälle. Muutaman kerran räplättyä lukkoa päälle ja pois kuului rutinaa kuin rattaat ei olisi osuneet kohdalleen.. onko paha rasti purkaa keula ja onko siellä joku siirtäjä ollut yleensä heikko kohta?
SPK
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Huhti 2014 11:57
Mönkijä:: Goes 625i

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SPK »

Onko kenelläkään hajonnut starttimoottori tai puolipuristin? Vahva epäilys, että jompi kumpi on kökkönä omassa 625:ssä. Ei aina tahdo jaksaa vetää puristuksen yli edes suoralla virralla. :roll:
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 17:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Mulla hajos startti mun vanhasta 500:sta joitakin vuosia sitten. Se meni oikosulkuun siten, että kun käänsi virrat päälle ja painoi starttinappia, niin mitään muuta ei tapahtunut, kuin että virrat hävisi ja mittarinäyttö pimeni. Sitä ennen oli jo jonkun aikaa pyörittänyt moottoria hyvin vaivalloisesti, mutta kone oli kuitenkin käynnistynyt. Startin kyljessä oleva napa, johon virtakaapeli tulee oli aivan löysä ja eristeet kuluneet rikki, joten siitä karkas virta suoraan runkoon ja sähköjärjestelmä meni polvilleen. Tilasin uuden startin Motor-Powerilta ja se maksoi 129,-€ rahteineen Tampereelta. Sain sen seuraavana päivänä ja vaihtotyöhön meni alle puoli tuntia. Sitten taas pelitti hienosti. :)
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
SPK
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Huhti 2014 11:57
Mönkijä:: Goes 625i

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja SPK »

Tänään laakista ja kakistelematta käyntiin vaikka mittarissa -23. On kyllä erikoinen juttu.
blackmoor
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Touko 2010 09:13
Mönkijä:: LT-4WDX -91
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja blackmoor »

CFMoto 500A eli pitkä tuli tänään, tieliikennemalli, 2007, 7500 mittarissa.

Eka huomiot: Hidas puoli ei meinaa kytkeytyä opäälle, ja joskus pomppaa takas nopealle. ja muutenkin vaihteiden vaihto on aika takkuista hommaa. Ratkaisuja?
Pelimies
4WD
Viestit: 139
Liittynyt: 03 Syys 2013 18:14
Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Pelimies »

Säädä vaihde tankoo vähän pitemmäksi. Muutenkin kannattaa tunnustella vivuston toimintaa mihin päin sitä säätää :)
blackmoor
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Touko 2010 09:13
Mönkijä:: LT-4WDX -91
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja blackmoor »

Imutin tuon huoltokirjan mutta siinä ei oikein tuohon vaihdehommaan otettu kantaa...Eli eestäpäin katsottuna vasemmanpuolen muovit pois? ja siinä näkyy säätötankö, johon vaijeri menee?
blackmoor
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Touko 2010 09:13
Mönkijä:: LT-4WDX -91
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja blackmoor »

No kokeilin säätää tankoa, vähän lyhemmäksi. ehkä vähän parani mutta eniten takkuaa suunnan vaihto eli LHN <-> RP väli. Pitänee koittaa nyt elää asian kanssa.

Muutenkin liikkeelle lähtö tuntuu että ihan kuin olisi joku jarru päällä, tosi korkealle pitää kierrokset nousta ja tosi tahmaisesti lähtee...normaalia?
Avatar
Kaarna
3WD
Viestit: 73
Liittynyt: 08 Joulu 2013 19:47
Mönkijä:: CF-Moto 500A

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kaarna »

Minulla myös kyseinen kulkine ja siinä kanssa vähän ollut samaa ongelmaa vaihteenvalitsemisessa. Korkea tyhjäkäynti vaikeuttaa tuota vaihteiden perille saamista, eli sillä voi olla vaikutusta jos kierrokset on turhan korkeat. Vivuston säätöön en itse ole vielä perehtynyt, mutta aion kyllä jossain vaiheessa katsoa jos sen säätämisestä apua olisi. Olen itse tähän mennessä vain vienyt vaihteet kunnolla (voimalla) perille ennen liikkeelle lähtöä. Tyhjäkäynnin laskeminen helpotti vaihteen valintaa, mutta epätarkkuutta vielä löytyy.
Viimeksi muokannut jukka81, 04 Maalis 2018 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto.
blackmoor
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Touko 2010 09:13
Mönkijä:: LT-4WDX -91
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja blackmoor »

Onko tyhjäkäynnin säätö millanen homma? kaasari on vissin aika hyvin piilossa tankin alla.

Ja se luistin rajoitin, jos jollain on ohje miten sitä saisi "säädettyä" voisiko vaikka yv:tä laittaa :)
Avatar
Kaarna
3WD
Viestit: 73
Liittynyt: 08 Joulu 2013 19:47
Mönkijä:: CF-Moto 500A

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Kaarna »

Kun ottaa sen saman katemuovin pois minkä alla on se vaihteenvalitsimen vivustokin, niin sitä kautta pääsee tuota tyhjäkäyntiä säätämään. Säätöruuvi oli muistaakseni sellainen mitä pystyy ihan sormillakin säätämään, mutta jos on hankala ylettyä siihen niin ristipääruuvarilla onnistuu. Voi vaatia hiukan kokeilua, että löytyy oikeat tyhjäkäyntikierrokset nimittäin jos lämpimänä käykin nätisti tyhjäkäyntiä niin kylmänä saattaa sammua, eli rauhassa vaan kokeilee kunnes on hyvä.
Viimeksi muokannut jukka81, 04 Maalis 2018 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainauksen poisto. Foorumin säännöt luettu?
Brummbär
4WD
Viestit: 199
Liittynyt: 19 Elo 2008 17:47
Paikkakunta: Espoo. CF-Moto C-Force 800 T3

Re: CF-Moto Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

Mulla takerteli kanssa vaihteet vanhassa 500: ssa. Auttoi, kun heilautti konetta samalla kun kytki sitä hidasta aluetta päälle. Hammasrattaat ikäänkuin loksahtivat kohdalleen. Sama juttu jos ei saanut hidasta aluetta pois päältä, niin koneen heilautus auttoi ja vaihde loksahti jälleen sille nopealle puolelle. Niitä tankoja säädeltiin useamman kerran, mutta aina se vähän takerteli. Tyyppivika varmaan. Ajoin kerran kaverini 800:lla Pollella ja siinä takerteli vaihteet samalla tavalla. Heilauttamalla konetta samalla kun kytki vaihdetta auttoi siinäkin. Vasta tämä uusi 800:nen Motoni on erilainen. Siinä vaihteet menee hienosti päälle takertelematta, eikä konetta tarvitse heilauttaa. Edistystä on siis tapahtunut. =D> :D
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Vastaa Viestiin