Sivu 1/2

Pitkän ja lyhkäisen käytännön erot?

Lähetetty: 11 Maalis 2007 20:59
Kirjoittaja velho
Elikäs ons jollain limusine motoo tallissa ja onks ollu mielestänne huono valinta tai siis onks pituudesta ollu haittaa?
Moton olisin ostamassa mutta emäntä tarttis kyytiin saada muuten ei lupaa ostoon heru joten haluisin kuulla ajatuksii ja kukemuksii tosta taksimallista?
jos joku kykenee jotain vertailuu tekemään olis tietty hirveen hienoo!
paljonks niillä pituus eroo oikeen on?

Suuri kiitos jo etukäteen :prayer:

Lähetetty: 11 Maalis 2007 21:44
Kirjoittaja Mikako
Omaa taksiani odottelen ja on ensimmäinen mönkijäni joten ei vielä ole ihan hirmuista kompetenssia sanomaan muutakuin omia ajatuksiani valinnan suhteen.

Hankinta vaiheessa pähkäilin tuota kaksipaikkaisuutta kovastikkin. Päädyin siihen seuraavista syistä:

1. saa antaa laillisesti vaimolle ja lapsille kyytiä.
2. käyttöni ei ainakaan vielä ole rankkaa trial ajoa vaan kevyttä työkäyttöä ja hupiajelua.
3. hintaero lyhyeen niin pieni. Köyhä ottaa koko rahan edestä!
4. Iso on upeaa :P

Lähetetty: 11 Maalis 2007 22:44
Kirjoittaja hanska
Päädyin kakspaikkaiseen monestakin syystä:
- ehdottomasti parempi jälleenmyynti-arvo
- huomattavasti parempi käyttäytyminen kuoppaisella tiellä suurella nopeudella
- edut joita saa kun antaa tyttöjen kokeilla ajamista ja itse yrittää pitää jostain kiinni.

Unohtakaa ne kaksi ensimmäistä!

Visualisoikaa Pamela Andersson menemässä tuhattajasataa pelastustehtäviin, vaihtoehtoina on juosta hänen perässä tai antaa henen ajaa KAKSIpaikkaista CFmotoa, tietenkin valvoen tarkasti toimintaa takapenkiltä ????

Lähetetty: 12 Maalis 2007 16:24
Kirjoittaja Barossa
hanska kirjoitti:
Visualisoikaa Pamela Andersson menemässä tuhattajasataa pelastustehtäviin, vaihtoehtoina on juosta hänen perässä tai antaa henen ajaa KAKSIpaikkaista CFmotoa, tietenkin valvoen tarkasti toimintaa takapenkiltä ????
"pelastustehtävien" ollessa kyseessä on hätätila, jolloin voidaan ajaa kakspäällä lyhyelläkin mallilla.
Lienee monin kerroin parempi vaihtoehto ylläolevan visulisointitehtävän kannalta. Ja takuulla mahtuu vaikka olis kuinka lyhyt penkki kyseessä..

Lähetetty: 12 Maalis 2007 17:59
Kirjoittaja J.O.B
Minulla ei ollut edes vaihtoehtona tuo mäyräkoira malli ja syynä on laiteen käyttö tarkoitus eli mönkiminen. :wink:

Eli minusta tuolla taxi mallilla pääsee varmaan kohtuu hyvin metsä polkuja ja tietä, onhan se tietysti sanottava eduksi ettei keuli niinherkästi ympäri mäessä kun on sen verran pidempi.. :wink:

Möyrimis/trial käyttöön kuitenkin lyhyt on parempi.

Lähetetty: 12 Maalis 2007 18:28
Kirjoittaja velho
Oot varmaan ihan oikeessa ton kunnon mönkimisen kanssa, et ei mäyriksestä varmaan oo siihen... tai vinssi on syytä ola keulalla :wink:
mut ei kai se 17 sentti siin sit kesää tee jos on kunnon kuski sarvissa :twisted: :wink:
ja on sit joku syy mihin vedota jos ei muitten peräs pysy :wink:

Lähetetty: 12 Maalis 2007 23:16
Kirjoittaja ATC
Jonkun pitäisi sanoa Siihantille, ettei sillä pitkällä pysty mönkimään ja sillä pitäisi vaan ajella metsäautoteitä. Mokoma kun pääsääntäisesti kurittaa meitä lyhkäisillä ajavia, eikä suostu jäämään kiinni mihinkään. On aika monessa tilanteessa tuo pitkämalli paree kuin lyhyt, vaikka joskus sillä joutuukin vekslaan tiukoissa käännöksissä. :wink:

Lähetetty: 12 Maalis 2007 23:47
Kirjoittaja MikaR
Huh huh... Nyt tuli sellaiselta taholta asia kommenttia, jotta täytyy oma pätkä vaihtaa tuohon taksi malliin.

Onhan siinä pitkässä tietenkin harmina tuo kääntösäde, eipä pätkä ole sen kummoisempi.

Tai siten kiltisti odotan 650cc mallia, olisikohan siinä etu-veto murrokset jalostettu uudelleen :)

Lähetetty: 13 Maalis 2007 00:59
Kirjoittaja J.O.B
kuten gurumme ATC mainitsi niin reittiajossa ei juurikaan merkitystä, 17cm pidempi akseliväli kuitenkin tekee käännökset pidemmiksi ja helpommin se on mahastaankin kiinni.

Lähetetty: 13 Maalis 2007 14:49
Kirjoittaja Koheltaja
Jos ajaa pelkkää trial ajoa mönkijän levuisillä puustoreiteillä niin silloin lyhyt, jos ajo on monipuolista niin pitkä. Molemmilla (Can-Am) olen ajanut ja ei se pitkä nyt niin kömpelö ole maastossa, joskus joutuu vekslaamaan mutta on sillä sitten lysti ajaa mäkiä ylös ja alas eikä ojien ylityksetkää ole niitä epämiellyttävimpiä asioita. Jos nyt olisin kömpijää ostamassa niin ehdottomasti pitkä, ajettavuus niin maastossa kuin tiellä on kertaluokkaa parempi, poislukien noi puiden kierrot :wink:

Lähetetty: 13 Maalis 2007 15:31
Kirjoittaja petri.n
Allekirjoitan täysin ATC ja Koheltajan kommentit. Täysin samaa mieltä. Pitkän ottaisin nyt, kuin entinen likka , jos joutuisin uudelleen valinta tilanteeseen. Pitkällä mennään toistaiseksi.

Lähetetty: 13 Maalis 2007 17:39
Kirjoittaja Niksutin@
Niin tai sittenhän on tämä minun vaihtoehto, eli lyhyt moto rekisteröitynä 2henk. :wink:
Kyllä lyhkäsen penkille mahtuu sievä pieni arse, tai vähän muodokkaampikin kaveriksi.. :lol:

Lähetetty: 13 Maalis 2007 20:53
Kirjoittaja Mikako
Niksutin@ kirjoitti:Niin tai sittenhän on tämä minun vaihtoehto, eli lyhyt moto rekisteröitynä 2henk. :wink:
Kyllä lyhkäsen penkille mahtuu sievä pieni arse, tai vähän muodokkaampikin kaveriksi.. :lol:
Mites toi onnistuu?? :shock:

Lähetetty: 13 Maalis 2007 21:06
Kirjoittaja garrett
Mikako ehti kysymään ensin, mutta saitko yhdelle rekisteröidyn kilvitettyä 2 paikkaiseksi :? ? Lisää tietoa kaivataan Niksutin@ :prayer:

Lähetetty: 13 Maalis 2007 21:57
Kirjoittaja J.O.B
saa sen, näin olen kuullut että niksuti@ on kakspaikkanen