Sivu 1/1
Moton kääntösäde
Lähetetty: 27 Kesä 2007 12:10
Kirjoittaja mtmtm
Uutena moton omistajana moton kääntösäde tuntuu työkäyttöön vähän isolta. Onko iso kääntösäde täysin rakenteellinen ominaisuus vai voiko siihen vaikuttaa jollain järkevänsuuruisilla muutoksilla.
Lähetetty: 27 Kesä 2007 14:23
Kirjoittaja J.O.B
Asiasta on ollut juttua palstalla mutta tosiasia on että Moto on hieman kankea kääntymään.
Tarkista ohjauskulmat koska niissä on ollut vähän sanomista, itsellä aikoinaan rupesi kääntymään paremmin kun säädettiin hieman auraavaksi (oli haritusta), lisäksi toisen laiset renkaat auttavat jonkinverran.
Lähetetty: 27 Kesä 2007 14:34
Kirjoittaja webbert
Jos käyttösi on työkäyttöä eikä ajettavuudella ole mitään merkitystä, voi aurausta laittaa jopa 30mm. Kääntösäde pienenee metreillä. Kallio kiipeilyssä olen joskus käyttänyt mutta tiellä ei sen jälkeen voi ajaa. Merkistä riippumatta on ohjausgeometria suuniteltu väärin. Sisäkurvin pyörä kääntyy enemmän kuin uloin. Tämä on mönkijässä täysin väärin, asia pitäisi olla päinvastoin, sillä kääntyessä paino tulee uloimmalle renkaalle jota vielä lukkoperä korostaa. Aurausta lisäämällä saadaan juuri ulkokurvin pyörään lisää kääntöä. Helppohan noita olisi modata mutta tolpat on yleensä painealuvalua ja paskamainen saada hitsattua kestäväksi.
Lähetetty: 24 Heinä 2007 16:19
Kirjoittaja möykky
4x4 magazine-lehden testissä CF Moton kääntöympyräksi oli saatu 8,2 metriä. Testissä Hondalla paras tulos 6 metriä. Tuo on mitattu ulommaisen eturenkaan ulkokehältä.
Itselläni on Cf moto Goes-merkkinä ja ulkorenkaan ulkoreunasta mitattuna kääntöympyrä oli 6,9 metriä vasempaan päin kääntyessä, oikeaan päin 7,7 metriä. Tuossa testissä oli CF Motolla molempiin suuntiin 8,2 metriä.
Arctic Catilla oli myös suuri ero kääntöympyrässä vas/oik. välillä, vas 6,3 oik. 7,6 metriä.
Lähetetty: 24 Heinä 2007 22:09
Kirjoittaja Cooleri
Mikähän tuon kääntöympyrän erilaisuuden eri suuntiin mitattaessa voisi selittää?
Lähetetty: 24 Heinä 2007 22:15
Kirjoittaja Roosa999
Stopparit rajoittaa erilailla eri suuntiin. Ei ne osat ole rakettiin tehty vaan mönkijään, joten holkkumaa saattaa esiintyä.
Lähetetty: 24 Heinä 2007 22:31
Kirjoittaja Koheltaja
Jos raidetangot on säädetty eri mittaisiksi niin silloin kääntösäde ei ole sama molemmilla puolilla.
Harittaa
Lähetetty: 26 Heinä 2007 21:49
Kirjoittaja mtmtm
Syy oman motoni huonoon kääntyvyyteen taisi selvitä kun äsken mittasinaurauskulmat. Haritusta 3.5cm tehtaan jäljiltä.