Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
Kömpiäinen
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Kesä 2008 08:00
Mönkijä:: TGB Avenger 500 R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Kömpiäinen »

juu 9.6. kuulemma :cry:
nokai se on odotuksen väärti...
ex-TGB325 - työmatkajuhtien aatelia(ko?)/500:ko parempi?
...varmasti.
Mönkii
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 12 Syys 2008 22:02

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Mönkii »

Joko on pojilla uudet pelit tiellä?? :D

Tuohon moottorin kestävyyteen ajattelin puuttua sen verran kun oli juttua ton 500cc ja 400cc kestävyydestä ja erosta sen suhteen että 500cc pitäs kestää enemmän kun kiertää vähempi ja vääntää enempi.. No teoriassa tuohan on täysin totta.. Mutta miten mahtaa olla käytännön laita. Autoissahan tuo tietysti on täysin tosi asia, mutta autot on rakennettu hieman "tarkemmilla" kriteereillä kun mönkijät. Tuntuu että on ihan tuurista kiinni kuinka kauan kenelläkin perän laakerit kestää tai moottorin laakerit tai muuta vastaavaa. Näissä varmasti tuotteiden väliset laatu erot ovat aivan valtavia, ja ne tuntuisivat olevan suurimmat syyt hajoamiseen.

Jos ajatellaan että autot rakennetaan about 0.01mm tarkkuudella niin kun mönkiässä löytyy se 10mm heitto niin toden näköisesti todetaan että: "toiselle puolelle sama homma ni on symmetrinen".. =D>

Ei sillä, itse olen aivan todella tyytyväinen Bladen hinta / laatu suhteeseen, mutta kyllä näissä aivan radikaaleja eroja tuntuu olevan. Esimerkkinä että jotkut käyttää lisäpitkiä mönkijässä ja aurailevat suuria kinoksia ja mönkijät toimivat loistavasti. Mulla ei ole mönkijässä ikinä ollut yhtään ylimmääräistä sähkölaitetta kiinni ja lataus säädin oli rikki..? No mikäs sitä mahto kuormittaa?? Myös perän sisällä oleva planeettapyörään hitsattu vetarin kiinnike repesi irti. No en itse edes tiedä missä vaiheessa se repes, ku ihan normaali ajosta mönkijän talliin jätin ja kun seuraavaksi ajoin ulos niin huomasin että vetää vain toinen takapyörä. Lunta ei ole lykitty kertaakaan mun mönkkärillä. Mikäköhän sitä sitten kuormitti? Luulis ettei tollanen ympäri hitsattu 10mm paksu rauta ihan itellään "putoo" irti ilman todella radikaalia syytä. Myös jotkut puolestaan puhuvat perän laakereiden kiinni leikkautumisesta jo alle 2000km ajetuilla mönkijöillä. Mun kömpijällä on vedelty menemään 10 000km ja laakerit on kun uudet kun perän avasin. (lukuun ottamatta metalli silppua joka oli laakereihin nyt hajoamisen yhteydessä päässyt. Joten vaihtoon joutavat kuitenkin.)

Eikä myöskään sillä, takuu korvasi molemmat osat ja ne on helppo vaihtaa. Muuta vikaa tosiaan ei ole koskaan ollut, joten olen todella tyytyväinen siihen miten hienosti Blade on toiminut. Ajettu on paljon tiellä pääosin, mutta myös paljon metsässä. Loistava peli, en sekuntiakaan ole ostosta katunut! Mutta silti laatuvaihtelut ovat selvästi mönkijöiden välillä esillä, niitä on ja ne eivät aina ole ihan pieniä. Mutta eipä tuohon hintaan mitään aivan täydellistä käsin rakennettua mönkijää voi saadakkaan. Onhan noita vastaavia vikoja jopa enemmän joissakin huomattavasti kalliimmissakin merkeissä selvästi esillä.

Eli mun mielipide on että jos haluaa hyvän perus mönkijän mutta ei halua maksaa siitä samaa hintaa kun kaksi uutta autoa, kannattaa ostaa TGB! :supz: Vikoja on kaikissa, eroja on kaikissa, mutta se tosiasia on vaan jotenkin helpompi niellä 6000e mönkijässä kun 16000e mönkijässä.
I Am,
I Can...
-Can-Am-
jarkke1
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Tammi 2008 23:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja jarkke1 »

No "noppeli"325 on toiminut ihan hyvin.Merkki tuntuisi olevan ihan laadukas.
Kömpiäinen kirjoitti:Ääh, en ala! :-X
Tahtoo ison avenkerin ja heti! Blade-noppeli vaihtoon... :badgrin:
Odottavan aika on tänä vuonna paljon pidemmän tuntuinen. :(

Odotusaika mullakin oli melkoinen (n.4kk.)
Avatar
Kömpiäinen
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Kesä 2008 08:00
Mönkijä:: TGB Avenger 500 R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Kömpiäinen »

No nyt ei ois kai enää pitkälti odotusta. Ei mullakaan valittamista tegusta,
mutta lisää kuutioita koneeseen. Esim. talvella ei tartte krapailla ikkunoita.
Jos ei seiso pitkään käymättä(2vko) lähtee hyvin kkäyntiin talvellakin.
Hiukan räväkän tuntuinen ilmastointi alle -20c¤ lämpötiloissa. Silti jatkan merkissä,
ja mönkijällä.
ex-TGB325 - työmatkajuhtien aatelia(ko?)/500:ko parempi?
...varmasti.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Mönkii kirjoitti:
Eli mun mielipide on että jos haluaa hyvän perus mönkijän mutta ei halua maksaa siitä samaa hintaa kun kaksi uutta autoa, kannattaa ostaa TGB! :supz: Vikoja on kaikissa, eroja on kaikissa, mutta se tosiasia on vaan jotenkin helpompi niellä 6000e mönkijässä kun 16000e mönkijässä.
Yhdyn tuohon ja lisään sen minkä ennenkin, ottaen huomioon edulliset huollot+huollon nopeus ja muut palvelut joita sain Juvamalmilla.

Ei valittamista siis.
Lisäksi en muutenkaan tänä päivänäkään olisi tehnyt niin että ensimmäisen laitteeni olisi maksanut +10tonnia(€).
On se vaan niin iso raha.

Mutta kuten olen sanonutkin aikaisemmin, omaan päätökseen päädyin ylitsepääsemättömästä tarjouksesta.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Vatku »

Huomennahan se 9.6 ois, saa nähdä kauan menee et saavat huollot ym. tehtyä että saa luovutuskuntoon. Toivotaan että se 7000e ei ihan harakoille mennyt, tosin menihän se 4000e comancheenkin ja silti se oli mikä oli. :) Odotellaan soittoa että saa hakea rakkineen pois.
Avatar
pugisti
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 02 Kesä 2009 05:46
Mönkijä:: can-am renecade 800 X
Paikkakunta: Espoo

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja pugisti »

Pikkaisen on 525:sessa Bladessa enemmän luonnetta kuin 425:ssa mutta ei kovin paljoa.

TGB:t on toiminut ihan ok. Käynnistysnaru on sellanen joka pitää vaihtaa vahvempaan muuten sillä ei tee mitään.
Juvanmalmin huollot ym. toimii ihan hyvin.

Tiputus on hirvee kun menen mökille kun sielä odottaa TGB... :oops:
Hyvin sillä 2v lapsen kans ajelee. :biggrin:
Can-am renegade X With 30"
TGB 425 With winch
Avatar
Kömpiäinen
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Kesä 2008 08:00
Mönkijä:: TGB Avenger 500 R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Kömpiäinen »

No nyt on!
5-satku ärrä meinaan. Tuntuu kulkevan kevyesti, mut antaas olla ko kerkeen panna mitskun iskuun gepsin avulla ni saadaan oikeita lukuja....

Ainakin kotiin ajellessa näytti nopeusnäyttötaulu aika roisia heittoa.

voimaa on kohtuullisesti tieliikennepelissä. Toivotaan et pysyy nipussa, laitan lisää ko oon koitellut...

No nyt on taas jättiloota tarakalla ja mitsku näyttää hiukka enämpi ok.
Illalla tyttären kanssa kurvailemaan rantakatuja. Laitoin ne vanhat turvavyötkin jo...
ex-TGB325 - työmatkajuhtien aatelia(ko?)/500:ko parempi?
...varmasti.
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Vatku »

Siihen ajotietokoneen säätöön en oo perehtyny vielä ku ei ees vehkeet pysy käynnissä, mutta ei kauaa repäse sitä 80 tauluun, toisaalta tuntuu että 65 mittarissa nii 50 alueella ajetaa puskurissa kiinnni, pitäs kalibroida mut se on sen ajan murhe kuhan nyt sais ees liikkumaan.
Avatar
Kömpiäinen
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Kesä 2008 08:00
Mönkijä:: TGB Avenger 500 R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Kömpiäinen »

Sulla on kyllä sattunut kai ma 13.pv malli käsiisi...
Ainakin sen perusteella mitä täällä palstalla oon lukenut ja 325:n kanssa kokenut.
Toivotaan, että vika löytyy ekassa huollossa. Itte ajelin eilen melkein 100km kokeilua...
Ei oo muuten bighornit renkaina avenkerissa, Innovat on kuten pikku bladeisskin.
Kadunkulmissa kun painaa lärpäkkeestä, niin kumit sulaa savuna ilmoille.
:twisted: On potkuu paremmin ko vanhassa noppelissa :twisted:
Kokeile Vatku ab out 0725:ttä ajotietokoneeseen nopeutta varten
ex-TGB325 - työmatkajuhtien aatelia(ko?)/500:ko parempi?
...varmasti.
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Kömpiäinen kirjoitti:Sulla on kyllä sattunut kai ma 13.pv malli käsiisi...
Ainakin sen perusteella mitä täällä palstalla oon lukenut ja 325:n kanssa kokenut.
Toivotaan, että vika löytyy ekassa huollossa. Itte ajelin eilen melkein 100km kokeilua...
Ei oo muuten bighornit renkaina avenkerissa, Innovat on kuten pikku bladeisskin.
Kadunkulmissa kun painaa lärpäkkeestä, niin kumit sulaa savuna ilmoille.
:twisted: On potkuu paremmin ko vanhassa noppelissa :twisted:
Kokeile Vatku ab out 0725:ttä ajotietokoneeseen nopeutta varten
Kömpiäinen vei sanat suustani, varsinkin tuon ajotietokoneen kanssa, Tegun käyttöohje kirja kertoo miten pääseen asetuksiin.
Samaa nappulaa käyttäen kuin Tripit, kello ynm. painamalla määrätyn verran.
Ja onneksi olkoon Kömpiäinen, uuden laitteen johdosta.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Vatku »

juu se oli aika lähellä, peini hienosäätö siihen päälle niin oli omiaan, konekkin toimii taas yllättäen. kaikkea on tehty mutta ei tiedä mikä sen sitten avas. No aika näyttää. Karvanoppakorollakin jäi just katteleen tegun takavaloja liikennevaloista. Oikein
Avatar
Kömpiäinen
2WD
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Kesä 2008 08:00
Mönkijä:: TGB Avenger 500 R
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja Kömpiäinen »

Mamman hain töistä. Katteli vastaan tuleva motoristi kaverinsa kanssa, kun tegu kimpoaa valoista takatassuilla - 2päällä... \:D/
...tosin silkka vahinko, kun totuttelen lärpättimeen :oops:
ex-TGB325 - työmatkajuhtien aatelia(ko?)/500:ko parempi?
...varmasti.
Avatar
mutakettu
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Elo 2009 22:07
Mönkijä:: tgb blade 425
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja mutakettu »

Onkos kukaan suunitellu 425:ees laittavansa 450 tai 550 etuperän? se olis lukollinen ja kuulemma samoilla välityksillä, itse ajattelin jossain vaiheessa sen laittaa niin pääsis metsässä paremmin kuin nykyisellään kun on vaan kolmevetonen. samalla täytyis tietenki vaihtaa se nelivedonkykin lukolliseen malliin. mistähän noihin teguihin sais osia ohi maahantuojan ni ei olis niin kalliita?? tollanen etuperän vaihtoon tavittavat osat tulis modularboxin kautta maksamaan n.1000 euroa. tiedä sitten onko kallista vai ei... nii joo mikä lämpöarvoinen tulppa teillä on maahantuojan toimesta? itselläni oli ngk cr7E paikoillaan ja tgb :n kirja suosittaa cr8E:tä.
Hullu tykkää kaikesta mikä pörisee ja/tai pyörii
Mun mailla ei luvattomat ajele. prkl
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: Blade 425 --->525?? Mielenkiintoista..

Viesti Kirjoittaja migu250 »

mutakettu kirjoitti:Onkos kukaan suunitellu 425:ees laittavansa 450 tai 550 etuperän? se olis lukollinen ja kuulemma samoilla välityksillä, itse ajattelin jossain vaiheessa sen laittaa niin pääsis metsässä paremmin kuin nykyisellään kun on vaan kolmevetonen. samalla täytyis tietenki vaihtaa se nelivedonkykin lukolliseen malliin. mistähän noihin teguihin sais osia ohi maahantuojan ni ei olis niin kalliita?? tollanen etuperän vaihtoon tavittavat osat tulis modularboxin kautta maksamaan n.1000 euroa. tiedä sitten onko kallista vai ei... nii joo mikä lämpöarvoinen tulppa teillä on maahantuojan toimesta? itselläni oli ngk cr7E paikoillaan ja tgb :n kirja suosittaa cr8E:tä.
Tuo tegun käyttämä on 7, hanki illidium tai mikäsenyt oli.
cr8e ei mahdu, tulpan reikä liian pieni. Eli kieteen halkaisija liian iso.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Vastaa Viestiin