Jouduinpa pesemään tegun painepesurilla kun tuli rämmittyä oikeen kunnolla p....ojassa joka ei ollut vielä jäätynyt. Sen verran pitää kyllä sanoa, että jos pakkasilla on pakko pestä vekotinta niin kannattaa kuivatella kyllä kunnolla sitten vehje sen jälkeen, ja kannattaa löystyttää niitä nippareita muutenkin siitä stongan molemmilta puolilta, on tehtaan jäliltä vedetty aika tiukalle ne johtoniput ja pakkasilla tuppaa jäädä kaasu puristuksiin, ainakin 450 IRS mallissa.
Ja se anturi mikä on vasemmassa jarrukahvassa (takajarru) niin tuppaa kans jäätyyn helposti, auttaa kun kuivattelee ja sulattaa sen esim lämpöpuhaltimella kunnolla.
Saattaa kuulostaa sottaselta, mutta itte olen joka vehkeeseen sumuttanut aika ajoin pesun yhteydessä WD40:stä jokapaikkaan. Siis ihan sumuna koko mönkijä kosteeksi, varoen vaan pakoputkea, kun se käryää pahasti ja penkkiä, ettei pinta mene piloille. Antaa yön yli vaikuttaa ja seuraavana päivänä pyyhkii ylimääräiset pois.
Helpottaa noiden liikkuvien toimintaa huomattavasti eikä paskakaan tartu niin pahasti. Haalistunut muovikin muuttuu usein lähemmäs alkuperäistä väriään. Muovien saumatkin hieman kyllästyy öljystä eikä kitise niin pahasti.
Varsinaiseen vaijerien ja lukkojen voiteluun pakkasilla, aseöljy on ihan parasta tavaraa.
frosty kirjoitti:Saattaa kuulostaa sottaselta, mutta itte olen joka vehkeeseen sumuttanut aika ajoin pesun yhteydessä WD40:stä jokapaikkaan. Siis ihan sumuna koko mönkijä kosteeksi, varoen vaan pakoputkea, kun se käryää pahasti ja penkkiä, ettei pinta mene piloille. Antaa yön yli vaikuttaa ja seuraavana päivänä pyyhkii ylimääräiset pois.
Helpottaa noiden liikkuvien toimintaa huomattavasti eikä paskakaan tartu niin pahasti. Haalistunut muovikin muuttuu usein lähemmäs alkuperäistä väriään. Muovien saumatkin hieman kyllästyy öljystä eikä kitise niin pahasti.
Varsinaiseen vaijerien ja lukkojen voiteluun pakkasilla, aseöljy on ihan parasta tavaraa.
Juu kyllähän toi saattaa toimiakkin, mutta jarruihinkaan tuskin kannattaa sitä hölvätä ettei meno mene liian rajuks
Oon jo paljon kehunukkiin tota lämmitintä, mutta jos viä miettii että onko hyvä niin esimerkkinä käynnisty aamulla -10 asteen pakkasesta ilman ryyppyä.
samsan kirjoitti:Oon jo paljon kehunukkiin tota lämmitintä, mutta jos viä miettii että onko hyvä niin esimerkkinä käynnisty aamulla -10 asteen pakkasesta ilman ryyppyä.
Minä se vaan köyhänä lämmittelen mönkijävajaa 2kw:n raksalämmittimellä
Nyt on sitten ainakin yhdeltä osin parannettu tegun kylmäkäynnistystä.
Ratkaisu löytyi tulppaa vaihtamalla, eli vanha NGK CR8E vaihtui NGK CR8EIX -iridium tulppaan.
Aluksi en jaksanut uskoa, että iridium tulppa vaikuttaisi millään tavalla, mutta "yllätys" oli sittenkin positiivinen.
Ensimmäinen testaus, pakkasta oli 12astetta niin pörähti tulille ilman ryyppyä ja muutenkin käy tasasemmin lämpimällä koneella.
Tehon lisäystä tuskin on, mutta pirteemmältä jokatapauksessa tuntuu, tai sanotaan että herkemmin ottaa kierroksia.
Tulppa maksoin muistaakseni 15,90€ ja ostopaikka motonet, Vantaa.
Vastaava Denson tulppa kulkee koodilla Denso IU24.
Mitenkäs saatte idän ihmeenne tulille viime aikojen pakkas aamuina.Mulla on onneksi tuo vekotin yleensä lämpimässä tallissa´(+10c) mutta nyt on auto ollut siellä ja mönksy ollut ulkosalla niin eipähän tuo kyllä syty pakkasessa!(TGB 450 2010).
Täytyypä ittekkin kokeilla tuota iridium tulppaa, huolto on tulossa nytten joten vois sen samalla vaihtaa.
Kait se letkulämppäri auttais, mut onneks pystyy pitää pääsääntösesti laitetta lämmitettävässä vajassa, ja muutenkaan ei ole tapana kovilla pakkasilla käynnistellä mitään kylmiltään...
No onneks nyt ei ihan heti oo vielä ensilumet tulossa... toivottavasti