TGB Blade; uusi kesä alkaa, mitä kuuluu keväthuoltoon?
TGB Blade; uusi kesä alkaa, mitä kuuluu keväthuoltoon?
Morjens!
Kertokaa TGB kuskit; mitkä asiat kuuluvat TGB Bladen keväthuollon piiriin jotka kannataa käydä läpi ennen
uuden kesäkauden alkua. Öljyt luonnollisesti vaihdan mutta mitä muuta kannattaa varmasti tehdä tai mitä te tekisitte? Voitelukohdat ym..?
Kertokaa TGB kuskit; mitkä asiat kuuluvat TGB Bladen keväthuollon piiriin jotka kannataa käydä läpi ennen
uuden kesäkauden alkua. Öljyt luonnollisesti vaihdan mutta mitä muuta kannattaa varmasti tehdä tai mitä te tekisitte? Voitelukohdat ym..?
-
- Noppeli
- Mönkijä:: BULL&BLADE
Re: TGB Blade; uusi kesä alkaa, mitä kuuluu keväthuoltoon?
Moro, tärkeimmät laittelin tänään kuntoon eli jarrut.
Entäs rasvaukset, missä kohtaa pelissä on rasvanipat, ohjekirja on jotenkin epäselvä...
ja öljyt varmaan kannattaa vaihtaa joka kevät vaikka ajoit ois kuinka vähäiset?
Entäs vaihteistoöljyt, kantsisko nekin vaihtaa joka kevät?
Kardaaneissa on rasvanipat ja laatikkoöljyt tulee samalla vaihdettua kun moottoriöljykin.clubi69 kirjoitti:Entäs rasvaukset, missä kohtaa pelissä on rasvanipat, ohjekirja on jotenkin epäselvä...
Rinta kaarella kohti uusia takaiskuja...
Mutta ketjuvariantissa ei ole muuta kuin ketju..?
Ketokaattehan mitä öljyä ootta laittanu vaihdelaatikkoon?
Ketokaattehan mitä öljyä ootta laittanu vaihdelaatikkoon?
Itte olen käyttäny "laatikossa" BEL RAY Gear saver MC 90W ja koneessa saman valmistajan 10W-40 EXL öljyä.
Öljyt olen vaihtanut ehkä vähänturhankin tiheään noin 400km välein, syksyllä vaihoin kun pistin pelin talviteloille ja nyt keväällä vaihoin kun otin käyttöön.

Omaani olen rasvaillut vähän sieltä sun täältä, nipat löytyy ainakin takasvingin etuosasta ja jalkajarrusta. Jos muualla niin kertokaa...
Öljyt olen vaihtanut ehkä vähänturhankin tiheään noin 400km välein, syksyllä vaihoin kun pistin pelin talviteloille ja nyt keväällä vaihoin kun otin käyttöön.

Omaani olen rasvaillut vähän sieltä sun täältä, nipat löytyy ainakin takasvingin etuosasta ja jalkajarrusta. Jos muualla niin kertokaa...

Uudet öljyt tuli tänään ostettua. Motul 7100 10W-40. Ö-suodattimet kun tulisi postista, niin pääsisi vaihtamaan ja ottaa ajoon. Mitäs ainetta olette käyttäneet vaijereihin ja rasvanippoihin?
Millasia rasvanippoja näis teguis käytetään? Mä en pystynyt paikallistamaan yhtään rasvanippaa... Olen sitten hieman tietämätön tai en vain hoksannut (tai sitten niitä ei tässä Targetissa yksinkertaisesti oo ja varmaan samaa nippaa käytetään myös bladessa?) auttakaas hieman tietämätöntä, kiitos!
http://product-image.tradeindia.com/002 ... itting.jpg
http://product-image.tradeindia.com/002 ... itting.jpg
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Vähissä on rasvanipat, kardaanin nivelissä on nipat ja jarrukiksin juuressa. Stongan juuressakin pilkottaa mulla vaseliinia mutta en tiedä sitten onko siellä nippaa. Ihan perusnipat (suorat) näissä on.
Itse lisäsin vaihdevivuston mekanismiin yhden rasvanipan, mutta hoituu se voitelu esim HHS2000 vaseliinilla tai muulla vähän paremmin tarttuvalla spray-vaseliinilla tms.
Itsellä keväthuoltoon kuuluu:
Moottoriöljynvaihto + suodatin
Etu- ja takaperän öljynvaihdot
Ilmansuodattimen pesu
Tulpan vaihto
Rasvanippojen rasvaus + muut voideltavat kohteet (vaijerit, nivelet yms)
Tarvittaessa pulttien ja muttereiden tarkistusta/kiristämistä sekä muuta tarkastelua esim. jarrujen kunto, rengaspaineet, valot yms...
Itse lisäsin vaihdevivuston mekanismiin yhden rasvanipan, mutta hoituu se voitelu esim HHS2000 vaseliinilla tai muulla vähän paremmin tarttuvalla spray-vaseliinilla tms.
Itsellä keväthuoltoon kuuluu:
Moottoriöljynvaihto + suodatin
Etu- ja takaperän öljynvaihdot
Ilmansuodattimen pesu
Tulpan vaihto
Rasvanippojen rasvaus + muut voideltavat kohteet (vaijerit, nivelet yms)
Tarvittaessa pulttien ja muttereiden tarkistusta/kiristämistä sekä muuta tarkastelua esim. jarrujen kunto, rengaspaineet, valot yms...