Turhan ranttu lähteen käyntiin

Keskustelua TGB mönkijöistä.
clubi69
3WD
Mönkijä:: TGB Blade

Turhan ranttu lähteen käyntiin

Viesti Kirjoittaja clubi69 »

Vaikka ilmat alkaa olla plussan puolella +5 niin rikastin pitää käyttää ääriasennossa jotta saa Bladen käyntiin, eikö nuo pitäisi lähtä pörisemään ihan kohtuu pienellä rikastin
käytöllä tai näin lämpösellä ilman rikastinta?
samsan
4WD
Mönkijä:: TGB Avenger 400

Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin

Viesti Kirjoittaja samsan »

:shock: Ei tarvi rikatinta käyntiin lähtemiseen 0 keleilläkään. Mutta välillä saattaa kyllä sammua oltuaan hetken tyhjäkäynnillä mutta se johtuu varmaankin vaan siitä kun on tyhjäkäynti säädetty mulla niin pienelleen. Tosin mallina on avenger ja 400cc
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
clubi69
3WD

Mitähän tuohon ranttuiluongelmaan vois tehdä tai mikä auttais, tyhjäkäynnin säätökö. Vehkeessä on uusi tulppa NGK.
Puuhis66
4WD

Viesti Kirjoittaja Puuhis66 »

Mulla kanssa tosi nihkeesti käyntiin ja tuntuu et aina kaipaa ryyppyä oli pakkasta tai lämpöasteita... :roll:
Tyhjäkäynti on mulla noin 1400 pitäis vissiin olla 1700 +- 100 RPM... ohjeen mukaan.
Viimeksi muokannut Puuhis66, 21 Huhti 2011 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä luvataan se pidetään.
Kuva
http://www.puuhis66.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
samsan
4WD
Mönkijä:: TGB Avenger 400

Viesti Kirjoittaja samsan »

:roll: En mää vaan tiijä mitä sille vois tehä... kait mulla vaan si on sattunu hyvä yksilö.
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Laiha seos tl-vehkeissä tehtaalta tullessaan on melko yleinen kylmäkäynnistys onkelma näissä vehkeissä.
seokset kutoon ni lähtee käymään kelillä kun kelillä.
clubi69
3WD

Nyt en ymmärrä.. siis etanolia tankiin vai kaasarin säätöä??
stequ78
Tracks
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

clubi69 kirjoitti:Nyt en ymmärrä.. siis etanolia tankiin vai kaasarin säätöä??
Yaguza tarkoittaa kaasarin säätämistä eli ilmeisesti neulan sokan paikan vaihtoa /suuttimen vaihtoa ja seosruuvin kääntämistä,niistä mä lähtisin liikkeelle vaikken ole mikään kone-insinööri ja viimeks säätänyt mopon kaasaria lähes 20v takasin.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
clubi69
3WD

stequ78 kirjoitti:
clubi69 kirjoitti:Nyt en ymmärrä.. siis etanolia tankiin vai kaasarin säätöä??
Yaguza tarkoittaa kaasarin säätämistä eli ilmeisesti neulan sokan paikan vaihtoa /suuttimen vaihtoa ja seosruuvin kääntämistä,niistä mä lähtisin liikkeelle vaikken ole mikään kone-insinööri ja viimeks säätänyt mopon kaasaria lähes 20v takasin.
Jeh, niihin en uskalla menee koskemaan, menee kuitenkin vika-asentoihin, kone-insinööri kun en ole minäkään.
stequ78
Tracks

En ole kans ite koskenu säätöihin ainakaan toistaseks vaik ei ne kovin vaikeita varmaankaan ole,tyhjäkäynnin seosruuvi on kaasarin pohjassa sitä voi säätää,ei mee sekasin eikä rikki mikään.Vakiona mulla oli 1,5 kierrosta auki nyt on 2,5 kun joku neuvo et kannattaa aukaista lisää,muuta eroa en huomannu kun tyhjäkäynti kierrokset nousi hieman,mut sitä voit koittaa jos haluat.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
clubi69
3WD

stequ78 kirjoitti:En ole kans ite koskenu säätöihin ainakaan toistaseks vaik ei ne kovin vaikeita varmaankaan ole,tyhjäkäynnin seosruuvi on kaasarin pohjassa sitä voi säätää,ei mee sekasin eikä rikki mikään.Vakiona mulla oli 1,5 kierrosta auki nyt on 2,5 kun joku neuvo et kannattaa aukaista lisää,muuta eroa en huomannu kun tyhjäkäynti kierrokset nousi hieman,mut sitä voit koittaa jos haluat.
Ok, kiitti tiedoista. Pitää katsoa jos uskaltais vääntää..huomasitko onko nyt kylmäkäynnistykset parantuneet eli tarviiko ryyppyjä heittää mukaan niin paljoa?
stequ78
Tracks

Meen kone on kyl aika hyvin lähteny käymään,mut sitä en tiedä vaikuttiko iridium tulppa siihen vai seosruuvin säätö vai molemmat.Seosruuvi kaasarin pohjas on tosiaan helppo säätää siel ei ole muuta sellaista ruuvia ollenkaan mitä ees pääsis säätää,itse tein niin et eka väänsin kiinni ja merkkasin tussilla ruuvikärjen et pystyin laskee kierrokset kun sitä vääntelin,ryyppyä joutuu käyttää mut maksimi on noin puol väli ja sillä lähtee tulille.
frosty
Tracks
Mönkijä:: Scrambler 1K #240

Viesti Kirjoittaja frosty »

Käynnistyvyyden parantamiseksi ei muita säätöjä kannata muutellakkaan kuin tyhjäkäyntikierroksia ja/tai tyhjäkäyntiseosta. Pääsuuttimella ei ole mitään tekemistä käynnistyvyyden kanssa, jos ei kaasu pohjassa tapaa starttailla.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
clubi69
3WD

stequ78 kirjoitti:Meen kone on kyl aika hyvin lähteny käymään,mut sitä en tiedä vaikuttiko iridium tulppa siihen vai seosruuvin säätö vai molemmat.Seosruuvi kaasarin pohjas on tosiaan helppo säätää siel ei ole muuta sellaista ruuvia ollenkaan mitä ees pääsis säätää,itse tein niin et eka väänsin kiinni ja merkkasin tussilla ruuvikärjen et pystyin laskee kierrokset kun sitä vääntelin,ryyppyä joutuu käyttää mut maksimi on noin puol väli ja sillä lähtee tulille.
Onko se seos-säätöruuvi se tasapäinenruuvi sivuttaissuunnassa kanta katsojaan päin joka on kaasarin pohjassa? Ja vastapäivään löystyy joten seos vahvenee??
stequ78
Tracks

Mikunissa on pohjassa kanta alas päin tasapäinen messinkiruuvi ja auki kääntämällä seos vahvenee,siinä reiässä oli mikunissa uutena kumitulppa ja seosruuvin vieressä on kohokammion tyhjennys proppu.
Vastaa Viestiin