Turhan ranttu lähteen käyntiin
Turhan ranttu lähteen käyntiin
Vaikka ilmat alkaa olla plussan puolella +5 niin rikastin pitää käyttää ääriasennossa jotta saa Bladen käyntiin, eikö nuo pitäisi lähtä pörisemään ihan kohtuu pienellä rikastin
käytöllä tai näin lämpösellä ilman rikastinta?
käytöllä tai näin lämpösellä ilman rikastinta?
-
- 4WD
- Viestit: 208
- Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
- Mönkijä:: TGB Avenger 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin

Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Mitähän tuohon ranttuiluongelmaan vois tehdä tai mikä auttais, tyhjäkäynnin säätökö. Vehkeessä on uusi tulppa NGK.
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Mulla kanssa tosi nihkeesti käyntiin ja tuntuu et aina kaipaa ryyppyä oli pakkasta tai lämpöasteita... 
Tyhjäkäynti on mulla noin 1400 pitäis vissiin olla 1700 +- 100 RPM... ohjeen mukaan.

Tyhjäkäynti on mulla noin 1400 pitäis vissiin olla 1700 +- 100 RPM... ohjeen mukaan.
Viimeksi muokannut Puuhis66, 21 Huhti 2011 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 208
- Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
- Mönkijä:: TGB Avenger 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin

Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Laiha seos tl-vehkeissä tehtaalta tullessaan on melko yleinen kylmäkäynnistys onkelma näissä vehkeissä.
seokset kutoon ni lähtee käymään kelillä kun kelillä.
seokset kutoon ni lähtee käymään kelillä kun kelillä.
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Nyt en ymmärrä.. siis etanolia tankiin vai kaasarin säätöä??
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Yaguza tarkoittaa kaasarin säätämistä eli ilmeisesti neulan sokan paikan vaihtoa /suuttimen vaihtoa ja seosruuvin kääntämistä,niistä mä lähtisin liikkeelle vaikken ole mikään kone-insinööri ja viimeks säätänyt mopon kaasaria lähes 20v takasin.clubi69 kirjoitti:Nyt en ymmärrä.. siis etanolia tankiin vai kaasarin säätöä??
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Jeh, niihin en uskalla menee koskemaan, menee kuitenkin vika-asentoihin, kone-insinööri kun en ole minäkään.stequ78 kirjoitti:Yaguza tarkoittaa kaasarin säätämistä eli ilmeisesti neulan sokan paikan vaihtoa /suuttimen vaihtoa ja seosruuvin kääntämistä,niistä mä lähtisin liikkeelle vaikken ole mikään kone-insinööri ja viimeks säätänyt mopon kaasaria lähes 20v takasin.clubi69 kirjoitti:Nyt en ymmärrä.. siis etanolia tankiin vai kaasarin säätöä??
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
En ole kans ite koskenu säätöihin ainakaan toistaseks vaik ei ne kovin vaikeita varmaankaan ole,tyhjäkäynnin seosruuvi on kaasarin pohjassa sitä voi säätää,ei mee sekasin eikä rikki mikään.Vakiona mulla oli 1,5 kierrosta auki nyt on 2,5 kun joku neuvo et kannattaa aukaista lisää,muuta eroa en huomannu kun tyhjäkäynti kierrokset nousi hieman,mut sitä voit koittaa jos haluat.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Ok, kiitti tiedoista. Pitää katsoa jos uskaltais vääntää..huomasitko onko nyt kylmäkäynnistykset parantuneet eli tarviiko ryyppyjä heittää mukaan niin paljoa?stequ78 kirjoitti:En ole kans ite koskenu säätöihin ainakaan toistaseks vaik ei ne kovin vaikeita varmaankaan ole,tyhjäkäynnin seosruuvi on kaasarin pohjassa sitä voi säätää,ei mee sekasin eikä rikki mikään.Vakiona mulla oli 1,5 kierrosta auki nyt on 2,5 kun joku neuvo et kannattaa aukaista lisää,muuta eroa en huomannu kun tyhjäkäynti kierrokset nousi hieman,mut sitä voit koittaa jos haluat.
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Meen kone on kyl aika hyvin lähteny käymään,mut sitä en tiedä vaikuttiko iridium tulppa siihen vai seosruuvin säätö vai molemmat.Seosruuvi kaasarin pohjas on tosiaan helppo säätää siel ei ole muuta sellaista ruuvia ollenkaan mitä ees pääsis säätää,itse tein niin et eka väänsin kiinni ja merkkasin tussilla ruuvikärjen et pystyin laskee kierrokset kun sitä vääntelin,ryyppyä joutuu käyttää mut maksimi on noin puol väli ja sillä lähtee tulille.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Käynnistyvyyden parantamiseksi ei muita säätöjä kannata muutellakkaan kuin tyhjäkäyntikierroksia ja/tai tyhjäkäyntiseosta. Pääsuuttimella ei ole mitään tekemistä käynnistyvyyden kanssa, jos ei kaasu pohjassa tapaa starttailla.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Onko se seos-säätöruuvi se tasapäinenruuvi sivuttaissuunnassa kanta katsojaan päin joka on kaasarin pohjassa? Ja vastapäivään löystyy joten seos vahvenee??stequ78 kirjoitti:Meen kone on kyl aika hyvin lähteny käymään,mut sitä en tiedä vaikuttiko iridium tulppa siihen vai seosruuvin säätö vai molemmat.Seosruuvi kaasarin pohjas on tosiaan helppo säätää siel ei ole muuta sellaista ruuvia ollenkaan mitä ees pääsis säätää,itse tein niin et eka väänsin kiinni ja merkkasin tussilla ruuvikärjen et pystyin laskee kierrokset kun sitä vääntelin,ryyppyä joutuu käyttää mut maksimi on noin puol väli ja sillä lähtee tulille.
- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: Turhan ranttu lähteen käyntiin
Mikunissa on pohjassa kanta alas päin tasapäinen messinkiruuvi ja auki kääntämällä seos vahvenee,siinä reiässä oli mikunissa uutena kumitulppa ja seosruuvin vieressä on kohokammion tyhjennys proppu.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...