
TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
kiinteä pieru hälvettyä... puoli mönkkäriä purettuna alkoi vika hahmottumaan. Tankin alla vaihdekontrolliboxi ei ollut paikoillaan kumikiinnikkeessä, kyseinen jarrulinjan piuha boxin tyvessä nirhautunut oikoseen metallikiinnikettä vasten. Taas on ampiainen fixattu ja nipussa, testiajot tehtynä... jospa se taas kiltisti kulkee 

Re: TGB Blade -Viat-
Blade 250:n Juhannusajelut päättyi ulinaan... eli kone käynnistyy hienosti, mut kyn lykkää F tai R päälle, niin kierrokset laskee ja mönkkäti yrittää ryömiä eteenpäin/taaksepäin samantien kunnes sammuu. tuo vaihteensiirrinkin tuntuu toisinaan jäykältä, mut kun liikauttaa mönkkäriä, niin menee normaalisti paikkansa. Mikäs sieltä on ottanut nokkiinsa, vaihteensiirrin,variaattori ? Variaattorista (ilmeisesti) kuului metsäreissunn aikana pientä ulinaa, mut on sitä aikaisemminkin kuulunut kun puukuormia on rahdattu.
-
- 4WD
- Viestit: 208
- Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
- Mönkijä:: TGB Avenger 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: TGB Blade -Viat-
Varmaankin remmi män poikki, kun paukahti ajaessa äänekkäästi kone ja nyt moottori käy hyvin, mutta millään vaihteella ei mietikkään liikkumista.
6000Km ajettu.
6000Km ajettu.
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Re: TGB Blade -Viat-
Ei ollut remmi mennyt, vaan kytkin enemmän kuin loppu. Metallipurua variaattorikopassa ja kytkinpaloista ei tietoakaan. Ja koko systeemi jumissa kytkinkelloa vasten. "Vanha kansa" kun neuvoo käyttämään loppuun asti vanhat tavarat, no niin tuli tehtyä. Itseasiassa ihmettelen, että jo reilun tonnin ajetussa voi kytkin mennä loppuun (en ollut arvannut tsekata tuota vielä näillä kilometreillä), toisaalta puukuormia kuskattu aikapaljon ja talvisin lykätty lumia kolmelta pihalta. Huomautettakoon, että tämä ei ollut itseasiassa edes vika, vaan kuluvien osien ehkä normaalia kulumista.
Re: TGB Blade -Viat-
250 ei oikeen hyvin sovellu noihin niin sanottuihin "työ hommiin" ainakaan kovin raskaisiin semmosiin. Ittellä meni kytkin vähän toisella tuhannella auraus hommissa. nyt on kestäny kun luovuin aurasta ja ajelen tie ajoa pääsääntöisesti.




Re: TGB Blade -Viat-
niin näyttää siltä, että kytkin kuluu noissa hommissa aika aikaisin. Itse asissa huomasin, että olit vaihtanut kytkimen kuvien perusteella eli samoissa hommissa olen piakkoin. Kytkin tilauksen clutch outerin kera pistin MBoxiin:iin justiinsa, eli nyt odotellaan josko osat tulisi parinpäivän sisällä ja paljonko kukkaron nyörejä tarvitsee aukaista 

Re: TGB Blade -Viat-
Pelot kirjoitti:niin näyttää siltä, että kytkin kuluu noissa hommissa aika aikaisin. Itse asissa huomasin, että olit vaihtanut kytkimen kuvien perusteella eli samoissa hommissa olen piakkoin. Kytkin tilauksen clutch outerin kera pistin MBoxiin:iin justiinsa, eli nyt odotellaan josko osat tulisi parinpäivän sisällä ja paljonko kukkaron nyörejä tarvitsee aukaista
Oliskohan kytkinkello maksanu jotain alle 80€, ei ihan tarkkaa muistikuvaa

Missä päin Saloa vaikutat ?.
Re: TGB Blade -Viat-
Nonni tänään pimahti pensamittari...
Eli vilkuttaa viimeistä viivaa vaikka tankissa on menovettä.
Ensi tutkimisella anturi vaikutti ehjältä... Mut tarkempi tiiraaminen toi tulosta ja vika on kuiteskin siinä anturissa.
Ei muuta ku uutta anturia tilaamaan...
Linkki videoon missä näkyy vika
http://www.puuhis66.kuvat.fi/kuvat/TGB+ ... gelma..AVI

Eli vilkuttaa viimeistä viivaa vaikka tankissa on menovettä.
Ensi tutkimisella anturi vaikutti ehjältä... Mut tarkempi tiiraaminen toi tulosta ja vika on kuiteskin siinä anturissa.
Ei muuta ku uutta anturia tilaamaan...


Linkki videoon missä näkyy vika


Re: TGB Blade -Viat-
Nyt näyttää pikkuviat keskittyvän Salon seudulle (asustelen Tupurissa, mut mönkijä sijaitsee kesäisin Kiskon suunnalla). Nyt kytkintä odotellessa ajattelin tehdä vuosihuollon (öljyt,pulttien kireydet jne.),muuten olen ollut todella tyytyväinen tuohon mönkkäriin, varauduin aikoinaan, että korjaamolla täytyisi käydä aikaajoin, mutta eipäs ole ollut tarvetta. Eli pelkkää ajoa vaan 

Re: TGB Blade -Viat-
Juu näyttää pikkuviat iskevän Salon seudulle.
Joko sait kytkimen tilattua ja mitä makso kokopaketti ???.
En ole tääläpäin liikenteessä nähny yhtään tegua mut kaverin liikkeessä / korjaamolla aina välil niitä bongaillu huollossa...

Joko sait kytkimen tilattua ja mitä makso kokopaketti ???.
En ole tääläpäin liikenteessä nähny yhtään tegua mut kaverin liikkeessä / korjaamolla aina välil niitä bongaillu huollossa...



Re: TGB Blade -Viat-
Uusi polttoaine anturi tilattu. Kustantaa noin 80€ postiin tuotuna.
Nyt tars alkaa suunittelemaan lämpömittaria joka näyttäisi ihan asteina jäähdytysnesteen lämpötilan...
Olisko ideoita ??? (tuolta jo kattelin toisesta osiosta)...
Mistä vesitiivis ihan viisarillinen mittari
Mistä haaroituskappale
Mistä anturi
Siinä taas hetkeksi pohtimista
Nyt tars alkaa suunittelemaan lämpömittaria joka näyttäisi ihan asteina jäähdytysnesteen lämpötilan...
Olisko ideoita ??? (tuolta jo kattelin toisesta osiosta)...
Mistä vesitiivis ihan viisarillinen mittari

Mistä haaroituskappale

Mistä anturi

Siinä taas hetkeksi pohtimista

- stequ78
- Tracks
- Viestit: 998
- Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
- Paikkakunta: Porin kylä
Re: TGB Blade -Viat-
Hain itse motonet.sta auttogauge mittarin ja siihen kotelon hinta noin 25€ ja siinä tulee anturi mukana,T-haaran kävin hakee hydrauliikka alan kaupasta se kasattiin irto osista,letkut on sen verran pientä sorttia ettei kannata ostaa motonet.sta koska ne on autoon tarkoitettu eli aivan liian isoja.Puuhis66 kirjoitti:Uusi polttoaine anturi tilattu. Kustantaa noin 80€ postiin tuotuna.
Nyt tars alkaa suunittelemaan lämpömittaria joka näyttäisi ihan asteina jäähdytysnesteen lämpötilan...
Olisko ideoita ??? (tuolta jo kattelin toisesta osiosta)...
Mistä vesitiivis ihan viisarillinen mittari![]()
Mistä haaroituskappale![]()
Mistä anturi![]()
Siinä taas hetkeksi pohtimista
Tegun letkujen sisähalkaisija muistaakseni 18mm eli aika soukkaa tavaraa,anturi vaan mukaan kun menee hydr.kauppaan ja kattoo sen ettei anturi tuki vesikanavaa ollenkaan kun kasaa t-haaran.
Haaran kasaamisessa kannattaa käyttää liimaa varmuudeks että pitävät liitokset,autogaugen anturin kierteet on mm ja hydr on tuumina mut riittää kun kattoo et tulpassa t-haaran päällä on riittävän pieni reikä että pystyy poraamaan ja jenkaamaan uusiks mm kierteille.
Mulla tällänen ja kestää kaatosateet ja painepesurilla pesun kunnei ihan täysiä päin tohota vettä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Re: TGB Blade -Viat-
Puuhis66 kirjoitti:Juu näyttää pikkuviat iskevän Salon seudulle.
Joko sait kytkimen tilattua ja mitä makso kokopaketti ???.
En ole tääläpäin liikenteessä nähny yhtään tegua mut kaverin liikkeessä / korjaamolla aina välil niitä bongaillu huollossa...![]()
![]()
Huolto tuli just tehtyä. Kytkin vaihdettu ja kytkinkello. Noiden hinta oli yhteensä 192€ postikuluineen, (kytkin pikkasen päälle satkun).
Mitähän ihmetököttiä mahtoi vaihdelaatikossa olla, kun oli kuin liisteriä

Re: TGB Blade -Viat-
Pelot kirjoitti:Mitähän ihmetököttiä mahtoi vaihdelaatikossa olla, kun oli kuin liisteriä...no nyt ainakin vahdettu.
Mitä laitoit tilalle ?. Itte olen kayttänyt Belray Gear Saver 90W.
Rupesko vetoja löytymään kun vaihdoit kytkin paketin.
Re: TGB Blade -Viat-
stequ78 kirjoitti: Hain itse motonet.sta auttogauge mittarin ja siihen kotelon hinta noin 25€ ja siinä tulee anturi mukana,T-haaran kävin hakee hydrauliikka alan kaupasta se kasattiin irto osista,letkut on sen verran pientä sorttia ettei kannata ostaa motonet.sta koska ne on autoon tarkoitettu eli aivan liian isoja.
Tegun letkujen sisähalkaisija muistaakseni 18mm eli aika soukkaa tavaraa,anturi vaan mukaan kun menee hydr.kauppaan ja kattoo sen ettei anturi tuki vesikanavaa ollenkaan kun kasaa t-haaran.
Haaran kasaamisessa kannattaa käyttää liimaa varmuudeks että pitävät liitokset,autogaugen anturin kierteet on mm ja hydr on tuumina mut riittää kun kattoo et tulpassa t-haaran päällä on riittävän pieni reikä että pystyy poraamaan ja jenkaamaan uusiks mm kierteille.
Mulla tällänen ja kestää kaatosateet ja painepesurilla pesun kunnei ihan täysiä päin tohota vettä.
Olisko sulla pistää jokunen kuva toteutuksesta. Itte aattelin eka jos upottais mittarin jomman kumman etulokarin kanteen, mut muutkin vaihtoehdot tutkitaan ja harkitaan tarkkaan ettei tule tehtyä turhia reikiä...

