Joo voin ottaa muutaman kuvan nyt viikonloppuna niin näkee niist hiukan mistä on kysymys.Puuhis66 kirjoitti:stequ78 kirjoitti: Hain itse motonet.sta auttogauge mittarin ja siihen kotelon hinta noin 25€ ja siinä tulee anturi mukana,T-haaran kävin hakee hydrauliikka alan kaupasta se kasattiin irto osista,letkut on sen verran pientä sorttia ettei kannata ostaa motonet.sta koska ne on autoon tarkoitettu eli aivan liian isoja.
Tegun letkujen sisähalkaisija muistaakseni 18mm eli aika soukkaa tavaraa,anturi vaan mukaan kun menee hydr.kauppaan ja kattoo sen ettei anturi tuki vesikanavaa ollenkaan kun kasaa t-haaran.
Haaran kasaamisessa kannattaa käyttää liimaa varmuudeks että pitävät liitokset,autogaugen anturin kierteet on mm ja hydr on tuumina mut riittää kun kattoo et tulpassa t-haaran päällä on riittävän pieni reikä että pystyy poraamaan ja jenkaamaan uusiks mm kierteille.
Mulla tällänen ja kestää kaatosateet ja painepesurilla pesun kunnei ihan täysiä päin tohota vettä.
Olisko sulla pistää jokunen kuva toteutuksesta. Itte aattelin eka jos upottais mittarin jomman kumman etulokarin kanteen, mut muutkin vaihtoehdot tutkitaan ja harkitaan tarkkaan ettei tule tehtyä turhia reikiä...![]()
TGB Blade -Viat-
- stequ78
- Tracks
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Re: TGB Blade -Viat-
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Nyt rupee meneen vähä sivuun topikista mut kuiteski.
Eli kun ei kokemusta lämpömittari asennuksista niin täytyy selvittää...
Tuleeko se mittarin anturi kuvassa olevaan letkuun vai johonkin muuhun ???

Eli kun ei kokemusta lämpömittari asennuksista niin täytyy selvittää...
Tuleeko se mittarin anturi kuvassa olevaan letkuun vai johonkin muuhun ???

- stequ78
- Tracks
Joo mun mielestä juuri siihen vaik on kyl aivan eri näkymä kun 400cc mut samaan linjaan mis on koneen alkup. anturi.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Mahtaaks sulla olla letkunpaksuus sama kun 250 ???. Kun ei viittis valuttaa nesteitä pois ennen kun on kaikki kilkkeet kerätty.
Eli muistatko letkun sisä halkasijan mahtaako olla se 18mm kuten jossain oli mainittu, ei oikeen pääse mittaamaan jos ei ota irti.
Tietenkin vois mittaa ulkohalkaisijan ja jos sama kun sulla niin sit varmaan sisämittakin on sama.

Eli muistatko letkun sisä halkasijan mahtaako olla se 18mm kuten jossain oli mainittu, ei oikeen pääse mittaamaan jos ei ota irti.
Tietenkin vois mittaa ulkohalkaisijan ja jos sama kun sulla niin sit varmaan sisämittakin on sama.

En ole vielä puukuormia tms. raskasta työtä tehnyt, mutta liki 100 km ajettu tiellä ja lähtö tuntuu jotenkin pehmeemmältä.Puuhis66 kirjoitti:Pelot kirjoitti:Mitähän ihmetököttiä mahtoi vaihdelaatikossa olla, kun oli kuin liisteriä...no nyt ainakin vahdettu.
Mitä laitoit tilalle ?. Itte olen kayttänyt Belray Gear Saver 90W.
Autotallin perukoilta löytyi:
Mobilube 1 SHC 75W-90 vaihteistoöljy sekä koneeseen laitoin Shell Helix Ultra 5W 40.
Tiedä sitten onko ollenkaan oikeita aineita, mutta Shell Helix Ultraa olin laittanut viimeksikin samasta kannusta eikä konekaan ole leikannut kiinni![]()
Vaihteistoöljyn vaihdoin nyt ensimmäisen kerran (tietoa ei ole onko sitä vaihdettu koskaan).
Rupesko vetoja löytymään kun vaihdoit kytkin paketin.
- stequ78
- Tracks
Mulla oli joo 18mm ja näyttis noin kuvasta samalta toi letku.
Ok. Kiitos paljon...stequ78 kirjoitti:Mulla oli joo 18mm ja näyttis noin kuvasta samalta toi letku.

Täytyy vissiin pistää stormille tilaus tuosta T kappaleesta näyttäis hyllyssä olevan tuota 18mm. Sit tarttee vissiin jonnin moinen anturi ja mittarikin tilata, ei vaan näyttäny olevan analoogista veden lämpömittaria tuola stormilla. Täytyy vissiin sieltä motonetistä käydä väijymässä...
Onkos kukaan kokeillu onnistuneesti pistää asteita mittaavaa anturia tuohon alkuperäisen anturin paikkaan ??? ja voikohan sen tegun valon piuhan jättää ihan irti meinaan ettei riko mitään tai aiheuta minkään toimimattomuutta.
- stequ78
- Tracks
Puuhis66:Onkos kukaan kokeillu onnistuneesti pistää asteita mittaavaa anturia tuohon alkuperäisen anturin paikkaan ??? ja voikohan sen tegun valon piuhan jättää ihan irti meinaan ettei riko mitään tai aiheuta minkään toimimattomuutta.
Oon koittanu kun laiska olen niin tökkäsin autogaugen anturin johdon ensimmäisenä omaan anturiin kiinni ja testasin mitä sanoo mittari,ei toiminut ainakaan ag.n mittari mutta eipä herjaa tegu siittä mitään.
Ootko puuhis tutkinu sen storm.in t-haaran,että kuinka suuri on anturin reikä ag.ssä on norm m10 kierre hieman kartio muistaakseni,meinaan vaan et pientä on helppo suurentaa mut taas päinvastoin on hiukan vaikeampaa.
Sitä omaa anturia en vaantäny pois paikaltaan kun en uskaltanu lähinnä siks et jos onkin jo kiinalainen kierre,tms olis menny elo pilveen kun olis saanu/joutunu tilaa uuden anturin jne.
Oon koittanu kun laiska olen niin tökkäsin autogaugen anturin johdon ensimmäisenä omaan anturiin kiinni ja testasin mitä sanoo mittari,ei toiminut ainakaan ag.n mittari mutta eipä herjaa tegu siittä mitään.
Ootko puuhis tutkinu sen storm.in t-haaran,että kuinka suuri on anturin reikä ag.ssä on norm m10 kierre hieman kartio muistaakseni,meinaan vaan et pientä on helppo suurentaa mut taas päinvastoin on hiukan vaikeampaa.
Sitä omaa anturia en vaantäny pois paikaltaan kun en uskaltanu lähinnä siks et jos onkin jo kiinalainen kierre,tms olis menny elo pilveen kun olis saanu/joutunu tilaa uuden anturin jne.
Täytyy huomenna mennä käymään stormilla ja tutkia se T-Kappale. Jos ei muu auta ni sit täytyy ostaa siihen T-Haaraan koson oma anturi ja ettiä siihen sopiva mittari. Mut pistäks stequ niit kuvia kun kerkeet... Huomenna selviää et missä mennään.
pS: Voisko joku mode siirtää nää mittari keskustelut johonki sopivampaan paikkaan kun ei nyt varsinaisesti ole mistään viasta kyse... vielä...
pS: Voisko joku mode siirtää nää mittari keskustelut johonki sopivampaan paikkaan kun ei nyt varsinaisesti ole mistään viasta kyse... vielä...

- stequ78
- Tracks
Koson anturista en tiedä mut luulen et samanmerkkiset anturi ja mittari puhuvat aina samaa kieltä eli voisin luulla varma en kyllä ole mutta toimiiko esim koson anturi ja autogaugen mittari yhdessä tai päinvastoin.
Mistä puuhis tarkkaan ottaen haluat kuvitusta,t-haaran asennuksesta,mittarin asennuksesta vai muusta oli hieman työntäyteinen viikonloppu kiitos farmari messujen mutta eikohän tää tästä.
Mistä puuhis tarkkaan ottaen haluat kuvitusta,t-haaran asennuksesta,mittarin asennuksesta vai muusta oli hieman työntäyteinen viikonloppu kiitos farmari messujen mutta eikohän tää tästä.
Nyt on tehty testejä lämpömittarin asennuksen merkeissä...
Kävin motnetista hakemassa lämpömittarin jonka anturin laitoin alkuperäisen merkkivaloanturin paikalle. Alkuun kaikki näytti toimivan toivotulla tavalla, kunnes huomasin että mittari näyttää liki 100 astetta mutta flekti ei pyöri... Ei muuta kun kone sammuksiin ja odottelemaan koneen jäähtymistä.
Jonka jälkeen alkuperäinen merkkivalon anturi paikalleen piuha kiinni ja kone käyntiin... Ja kas kun lämmöt nousivat niin flekti lähti pyörimään.
Eli alkuperäinen anturi luultavasti vaikuttaa myös flektin toimintaan. Kyl se on se letkun väliin tuleva T-Haara käytävä jossain vaiheessa hakemassa.

Kävin motnetista hakemassa lämpömittarin jonka anturin laitoin alkuperäisen merkkivaloanturin paikalle. Alkuun kaikki näytti toimivan toivotulla tavalla, kunnes huomasin että mittari näyttää liki 100 astetta mutta flekti ei pyöri... Ei muuta kun kone sammuksiin ja odottelemaan koneen jäähtymistä.

Jonka jälkeen alkuperäinen merkkivalon anturi paikalleen piuha kiinni ja kone käyntiin... Ja kas kun lämmöt nousivat niin flekti lähti pyörimään.

Eli alkuperäinen anturi luultavasti vaikuttaa myös flektin toimintaan. Kyl se on se letkun väliin tuleva T-Haara käytävä jossain vaiheessa hakemassa.

stequ78 kirjoitti: Mistä puuhis tarkkaan ottaen haluat kuvitusta,t-haaran asennuksesta,mittarin asennuksesta vai muusta oli hieman työntäyteinen viikonloppu kiitos farmari messujen mutta eikohän tää tästä.
Jos mahdollista niin pistä T-Haarasta ja vaikka itse mittarista (tahtoo sijoitus vinkkejä).
- stequ78
- Tracks
Koititko haaroittaa sitä liitosta eli laitat koneen oman johdon samaan nippuun siihen motonet anturiin nii säästyt ehkä t-haaran hankkimiselta,mittari on mulla oikeella puolella sarvessa hyvin lähellä mistä kaasuvaijeri lähtee.
Tänään yritän saaha niitä kuvia.
Tänään yritän saaha niitä kuvia.
Juu koitin sitä haaroitusta. Oman piuhan kun laittaa asteita mittaavaan anturiin niin esimerkiksi jos mittari näyttää 60* ja piuhan lykkää kiinni niin asteet putoo noin 30*:seen. Eli eisekään oikeen toimi.
Itte laitoin mittarin tolleen:

Tarttee mittariin vielä sen verran askarrella et laittaa siihen sinisen taustavalon.
Itte laitoin mittarin tolleen:
Tarttee mittariin vielä sen verran askarrella et laittaa siihen sinisen taustavalon.
- stequ78
- Tracks
Mittari on shiinä oikee lystikkäästi sit sulta varmaa puuttuu se t-haara enään.