Valojen suuntaus Bladessa

Keskustelua TGB mönkijöistä.
JiiGee
Noppeli

Valojen suuntaus Bladessa

Viesti Kirjoittaja JiiGee »

Mistä noita Bladen valoja säädetään alaspäin? Ilmeisesti näyttävät aikalailla taivaalle ja häikäisevät kanssakulkijoita. Yhtenä aamuna tuossa Vantaan Rajakylässä edelläajanut Kia-kuski pysäytti autonsa - ja minut siinä samalla renkaat vinkuen - siihen Rapolantien kavennukseen ja ryntäsi ulos autostaan räkä roiskuen huutamaan että minä häikäisen häntä ihan s''''''''i ja ajanko mä v'''n mopoilija pitkät päällä???!! :roll:
Ekassa huollossa jo sanoin Modulaarissa asiasta mutta taitaa näyttää edelleen liian ylös.
Support your local search and rescue. Get lost!
Uudenmaan mönkijät Ry:n jäsen.
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Re: Valojen suuntaus Bladessa

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tuolta ohjeita kuvien kera,
http://www.cobrasales.com/docs/TGB%20Ou ... Manual.pdf ja pdf-sivu 33 Headlight Beam Distance, koskee siis päävaloja, stongan valonsäätö tietenkin mittaristossa :wink:

Mulla näyttää ainakin se stongan työvalo liian ylös, siitä räpsii välillä vastaantulevat valoja mulle...
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

JiiGee kirjoitti:Mistä noita Bladen valoja säädetään alaspäin? Ilmeisesti näyttävät aikalailla taivaalle ja häikäisevät kanssakulkijoita. Yhtenä aamuna tuossa Vantaan Rajakylässä edelläajanut Kia-kuski pysäytti autonsa - ja minut siinä samalla renkaat vinkuen - siihen Rapolantien kavennukseen ja ryntäsi ulos autostaan räkä roiskuen huutamaan että minä häikäisen häntä ihan s''''''''i ja ajanko mä v'''n mopoilija pitkät päällä???!! :roll:
Ekassa huollossa jo sanoin Modulaarissa asiasta mutta taitaa näyttää edelleen liian ylös.
Jopas on ollut huono päivä autoilijalla. Ilmeisesti alko hermoa kiristämään kun tegusi valot näyttivät korean tuotetta pidemmälle ja kuskilla muistui mieleen että rahat eivät ihan riittäneet siihen komeaan toyotaan :wink: :lol: Kaikenlaisia sitä vapaana liikkuukin.
ViiMax
Tracks

Kyllä ne oikeasti häikäsee v-mäisesti ainakin jos henkilöautolla edessä ajaa, ainakin tgb:n työvalo käy pahasti taustapeiliin, ajoin omalla tegulla iltasella kaverin auton perässä niin kaveri sanoi jälkeenpäin että mun stongan valo kävi pahasti silmille jotta piti taustapeili kääntää eri asentoon :doubt:

Mutta sehän korjautuu säädöllä, mutta toisaalta en itsekään ymmärrä noita ihmisiä ketkä alkaa asiasta parta vaahdossa keuhkoomaan, jäitä hattuun ja pidemmät yöunet, sille se korjaantuu :wink:
stequ78
Tracks
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Nuo bladen valon suuntaukset on muuten jännä juttu mun bladessa oli sama juttu kun viime talvena meille tuli, valot suunnattu niin ylös että vastaan tulijat vilkutteli valoja jne.
Eipä kyl ketää tullu huutaa siittä koskaan en olis jaksanu haluta kuulustella, tietty jos sillä Vantaalaisella oli juuri tuo Kingin mainitsema dilemma mene ja tiedä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
JiiGee
Noppeli

Joo,pitää säädellä tai ainakin yrittää. Onkohan nuo vakiosäädöt ajateltu lähinnä maastokäyttöä varten jossa ei pahemmin vastaantulioita häikäistä. Tai sitten sellaisia maita joissa ei ajovalopakkoa ole.

" jäitä hattuun ja pidemmät yöunet, sille se korjaantuu"

jep ei meikäläinen tuosta herpaannu. Hymy suussa ajelen vieläkin,on se tegu niin mukava peli... :badgrin:

Ei ole muuten yhtään tegua tullut itä-helsingissä vastaan vielä vaikka niitä pitäisi täältä löytyä... Ois voinut vertailla valokuviota :shock:
ViiMax
Tracks

JiiGee kirjoitti:Joo,pitää säädellä tai ainakin yrittää. Onkohan nuo vakiosäädöt ajateltu lähinnä maastokäyttöä varten jossa ei pahemmin vastaantulioita häikäistä. Tai sitten sellaisia maita joissa ei ajovalopakkoa ole.

" jäitä hattuun ja pidemmät yöunet, sille se korjaantuu"

jep ei meikäläinen tuosta herpaannu. Hymy suussa ajelen vieläkin,on se tegu niin mukava peli... :badgrin:

Ei ole muuten yhtään tegua tullut itä-helsingissä vastaan vielä vaikka niitä pitäisi täältä löytyä... Ois voinut vertailla valokuviota :shock:
Meinasinki että jäitä hattuun niille ketkä välkyttelevät ajovaloja (siis autokuskit), suurin osa heistäkin pitää sumuvaloja kesken kesähelteitä tai ajelee ilman valoja keskellä yötä :lol:

Kyllä ne mullaki näyttää liian ylös, ainakin työvalo siinä stongassa, ei oo jaksanu säätää paremmaks, toki helppo homma se on. Itsellä maastopeli niin ei haittaa.

Voithan sä verrata niitä tegun valoja auton valoihin, aja esim auto tasasella n.7-10 metrin päähän seinästä ja valot päälle, sit tegu siihen auton viereen ja valot päälle, siitä seinästä näät hyvin verrata et miten tegun valot näyttää auton omiin verrattuna.
JiiGee
Noppeli

Niin no kukapa noille jäitä saisi hattuun, tuntuu että joitain vaan ärsyttää mönkijä kaupungissa aivan älyttömästi. Ja sitten kuitenkin löytyy ihmisiä jotka ovat aidosti kiinnostuneita laitteesta.
Ja tietenkin niitä jotka ovat yöaikaan olleet kiinnostuneita mönkijästä. Edellisestä Shineraysta oli virtajohdot katkaistu yksi synkkä ja myrskyinen yö sitten..

Kiitos muuten Viimaxille huolto-ohje linkistä.
Vastaa Viestiin