TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

camshaft6 kirjoitti:Ja ettei olisi liian helppoa,niin uutta ongelmaa pukkaa.
Kun lähtee peruuttamaan tovin sammuksissa ja paikallaan olleella pelillä,niin kuuluu voimakas kolkotus etuperän/kardaanin alueelta.
Tämä tapahtuu kun takaveto on päällä,poistuu kun käyttää nelivetoa päällä tai ajaa pienen lenkin.
Ääni kuuluu samassa suhteessa nopeuden kanssa(moottorin kierroksilla ei vaikutusta).
Olen jo yrittänyt kiristää 4/2wd vaijeria-jos siinä olisi vika,mutta vika esiintyi uudestaan kun peli oli seissyt reilumman aikaa.
Onko kokemusta voisiko joku tappi liukua paikaltaa kun seisoo,vai onko perässä jokin jousi joka voisi olla vioittunut?
Kuuluuko se kolkotus myös vaihteen ollessa N asennossa eli vapaalla, ei kait ?

Kyllä se aika varmasti on siinä säädössä se vika, eli kun kierrät 2WD/4WD säätöruuvia myötäpäivään niin se löysyttää säätöä, kun taas vastapäivään niin kiristää, eli kuvailemasi perusteella sulla on se säätö liian löysällä eli etuperässä oleva "kytkentäholkki" menee liian pitkälle ja takavetoasennossa tavallaan yrittää pitää nelivetoa päällä ja kun säätö on pielessä niin se lonksuttava ääni tulee etukardaanin päästä...

Eli pyöritä sitä säätövaijeri pidempää mutteria vastapäivään aluksi vaikka pari kierrosta ja kokeile poistuuko ongelma, jos ei niin sitten kierros lisää ja kokeilu jne jne..

Sitten jos kolinaa ei kuulu niin testaat 2wd asennossa pysyykö takaveto päällä, peruuttele myös, ja sittenm 4wd asennossa testaat pysyykö neliveto päällä ja lopuksi vaihdat 4wd tilan 2wd tilaan, jos takaveto kytkeytyy niin ongelma pitäisi olla ratkaistu.

Sorkke hieman epäselvä viesti mutta jos et älynny niin voin jeesaa esim puhelimitse tms...

Toivottavasti saat pelin wörkkiin 8)
camshaft6
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Huhti 2011 20:42
Mönkijä:: tgb 425 blade
Paikkakunta: karkkila

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Eipä ollut vika säädössä.Peräöljyt täynnä metallia ja kaikki laakerit sököt.Uudet laakerit on jo paikallaan vain 1 stefa uupuu.
Vian taisi aiheuttaa liian kireälle säädetyt laakerit.No nyt ainakin tulee säädettyä kartioparin kosketus kohilleen ja välykset kuntoon.(Teen työkseni samaa hommaa).
Tuolla pari kuvaa perästä..http://camshaft6.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nege »

Oli omassa tekeleessä mitoitusvihre.
L vaihde ei meinannut pysyä päällä ja kappi ei lukittunut kunnolla L asentoon.
Vaihdekepin rungossa on ikkuna ja kepissä tappi joka törmää ikkunan reunoihin.

Oli tainnut taiwanin poika asemoida ikkunan / tapin väärään kohtaan.
Keppi pakki asennossa niin ikkunan reunan ja tapin väliin jäi n.1mm rakoa.
Keppi L asennossa tappi törmää ikkunan reunaan ja kepin lukitustappi jää huulille.
Hieman viilasin ikkunan etuseinämää niin sai kepin kunnolla L asentoon ja nyt pysyy L päällä.
Pienestä se on välillä kiinni. =D>
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Nege kirjoitti:Oli omassa tekeleessä mitoitusvihre.
L vaihde ei meinannut pysyä päällä ja kappi ei lukittunut kunnolla L asentoon.
Vaihdekepin rungossa on ikkuna ja kepissä tappi joka törmää ikkunan reunoihin.

Oli tainnut taiwanin poika asemoida ikkunan / tapin väärään kohtaan.
Keppi pakki asennossa niin ikkunan reunan ja tapin väliin jäi n.1mm rakoa.
Keppi L asennossa tappi törmää ikkunan reunaan ja kepin lukitustappi jää huulille.
Hieman viilasin ikkunan etuseinämää niin sai kepin kunnolla L asentoon ja nyt pysyy L päällä.
Pienestä se on välillä kiinni. =D>
En nyt tiiä älysinkö jotain väärin mutta siellä moottorin vasemmalla puolella on vaihteiston tangossa säätömahdollisuus, tais olla jopa useammassakin kohdassa säätövaraa, eikös sillä ois saanu ton kepin kohilleen ?
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nege »

Sitä ensin yritin.
Jäi joko L kytkeytymättä tai huulille niin et pomppas helposti pois.

Kepissä ei riittänyt liikevara ja näin ollen ei mennyt tarpeeksi pitkälle eteen et saisi L vaihteen kunnolla päälle.

Nyt on toiminut kuin ajatus. L menee päälle ja pysyy päällä. Ja keppi lukittuu kunnolla L asentoon.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Myrtsi
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Tammi 2012 20:17
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Myrtsi »

Tänään tuli vaihdettua 750km ajetusta blade 450 irs:ttä variaattorin hihna,oli vanha hihna ihan silppuna siellä kotelossa ja osa oli menossa ilma putkesta pihalle :biggrin:
Hihna oli ikäänkuin kuoriintunnut toisistaan irti ja sitä narua oli variaattori pyörien ympärillä melko tiukasti.Hommassa oli hankalinta se ruuvien määrä mikä piti irrottaa että pääsi hihnaan käsiksi ja sitten niiden ruuvien takaisin laitto.Hihnan hinta oli vaan vähän suolanen 127e.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Myrtsi kirjoitti:Tänään tuli vaihdettua 750km ajetusta blade 450 irs:ttä variaattorin hihna,oli vanha hihna ihan silppuna siellä kotelossa ja osa oli menossa ilma putkesta pihalle :biggrin:
Hihna oli ikäänkuin kuoriintunnut toisistaan irti ja sitä narua oli variaattori pyörien ympärillä melko tiukasti.Hommassa oli hankalinta se ruuvien määrä mikä piti irrottaa että pääsi hihnaan käsiksi ja sitten niiden ruuvien takaisin laitto.Hihnan hinta oli vaan vähän suolanen 127e.
Millai se hihna menee noin vähillä kilsoilla jo rikki, ootko tehny jotain raskasta koneella vai mistäkö vois olla kiinni.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Myrtsi
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Tammi 2012 20:17
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Myrtsi »

Lumitöitä sillä on tehty.Voi olla että siinä hihnassakin on ollut jotain vikaa.Onse kyllä ihmeellinen tommonen variaattori että miten se hihna pitää siellä tasasia pintoja vasten.
Kimi84
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Syys 2011 14:00

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Kimi84 »

onkos kenelläkään jälkikäyntiä havaittavissa,omassa 2011 blade 450 irs,sä paukkuu putkessa vielä 10 sek jälkeen sammutuksesta,bensana 98okt käyttäny koko ajan.ja toinen vika on ilmennyt 1500km kohdalla niin joku 15km ajon jälkee kuuluu raakaa kitinää jostain tyhjäkäynnillä,loppuu kun antaa jäähtyä hetken.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nege »

Tänään varmistui nelivedon katoamisen syy.

Kuten muutamalla muullakin aikaisemmin näemmä, niin oli tekeleestä paukahtanut vasen etuvetari juuresta poikki.
Aika melton oloista materiaalia ollut kun oli päässyt kiertymään ennen napsahtamista. =D>
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
tpol
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Marras 2009 08:54

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja tpol »

Olisko kenelläkään ideaa, että mistä lähtisi etsimään vikaa, kun startti jää päälle? Startti siis pyörii, vaikka kääntää virran pois. Ei saa muuten pois päältä kuin ottamalla akun kengän irti. Onko ollut kenelläkään muulla samaa vikaa?
Avatar
anttisku
6WD
Viestit: 507
Liittynyt: 11 Heinä 2010 22:52
Mönkijä:: Cf Moto 800 Terralander

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja anttisku »

tpol kirjoitti:Olisko kenelläkään ideaa, että mistä lähtisi etsimään vikaa, kun startti jää päälle? Startti siis pyörii, vaikka kääntää virran pois. Ei saa muuten pois päältä kuin ottamalla akun kengän irti. Onko ollut kenelläkään muulla samaa vikaa?
Kuulostais ihan kuin startin rele olis loppu, satulan alla vähän tän tyylinen :arrow http://www.motorpower.fi/cat/images/img ... 09_c0b.jpg
Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i


Uudenmaan Mönkijät ry
jjs
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Maalis 2010 14:33

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jjs »

Nege kirjoitti:Tänään varmistui nelivedon katoamisen syy.

Kuten muutamalla muullakin aikaisemmin näemmä, niin oli tekeleestä paukahtanut vasen etuvetari juuresta poikki.
Aika melton oloista materiaalia ollut kun oli päässyt kiertymään ennen napsahtamista. =D>
Joko oot vaihtanu vetarin? ja miten sait katkenneen osan pois? sekä mitä vetari makso? ittellä meinaan meni vasen vetari poikki juuresta kanssa.
Avatar
Nege
6WD
Viestit: 895
Liittynyt: 05 Kesä 2010 15:51
Mönkijä:: Räyhä Reino
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nege »

Juu on vaihdettu.

Vetarin hinta oli 250 nykyvaluuttaa.

Joutu ottamaan oikean vetarin irti ensin.
Isolla talttaruuvarilla varovasti kammeten tulee ulos.
Sen jälkeen pienemmällä taltta ruuvarilla oikean vetarin reijästä jämälle vauhtia niin tulee pihalle.
Ja sit vaan napauttaa vetarit takas etuperään.
Ei iso homma, eikä tuu öljyt pihalle.

Siel on pikkurattaiden tappi sitten edessä, eli sen verran pieni meisseli tai puikko et menee sen ohi.
Ja tsekkaa samalla ne olka-akselin stefat et on kunnossa, ettei mee vedet laakereihin jos uitat laitetta.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
mahone85
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 25 Huhti 2012 08:22
Mönkijä:: Tgb blade 250 ja Goes 520max

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja mahone85 »

Termos
Tänää teki mukavan tempun Blade 250
ajoin liikennevaloihin ja kaikki sähköt pois ja järkyttävä palaneen sähkön käry ei tullu mitään virtoja mihinkään sen verra oon kerenny kattoon et sulakkeet näyttäs olevan ehjät...
Paitsi että PÄÄVIRTA sulake pamahtaa heti kun pistää johdon kiinni...
Mönkijä on tehnyt usein sitä että akku ollu äly laturissa hoirossa yön yli ja kummiskin muutaman käynnistys kerran jälkeen ei oo startannu??? ja uus akku on...
osaisko joku sanoo jotain apuja :shock:
Vastaa Viestiin