TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Mittarin anturista kulunut vastuslanka poikki. Uusi anturi tai koitat elvyttää heivaamalla langan katkenneen pään katkoskohtaa ennen olevan langan alle.
Näin tein omaan aikoinaan ja rupes toimimaan. Tosin näytti aina täydellä tankilla tyhjää kun ei ottanut kontaktia ja litran hävittyä tankista rupes näyttää taas täyttä tankkia.
Näin tein omaan aikoinaan ja rupes toimimaan. Tosin näytti aina täydellä tankilla tyhjää kun ei ottanut kontaktia ja litran hävittyä tankista rupes näyttää taas täyttä tankkia.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
-
- 3WD
- Viestit: 83
- Liittynyt: 05 Tammi 2013 10:47
- Mönkijä:: Ex mönkkä TGB Blade 450
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB Blade -Viat-
Ei varsinaisesti vika, mutta..
Avasin eilen tegusta varikopan (jäljistä päätellen eka kerta tämän mönkän elämässä) ja kurkkasin mitä näkyy.
Paikat ihan siistissä kunnossa, mutta hihna rullamitalla mitaten tasan 27 mm leveä. Manuaalin mukaan se on just hylkäysraja.
Toinen juttu, että hihnan sisäpinnassa hampaiden väleissä pykimiä, lähes jokaisen hampaan välissä. Ja yksi hammas oli lähtenyt kokonaan muihin tehtäviin.
https://www.dropbox.com/s/kap0l31xvyf9e ... .13.11.jpg
Kokeneemmat kertokaa, pitääkö välittömästi vaihtaa uusi hihna, vai ajelenko niin kauan kuin toimii?
Toiminnassa ei ole ollut mitään ongelmia.
Tämän kuukauden määrärahat moottoriurheiluun on jo käytetty, joten jos ei kannata ajaa, niin pitää pistää seisoksimaan kampe.
Avasin eilen tegusta varikopan (jäljistä päätellen eka kerta tämän mönkän elämässä) ja kurkkasin mitä näkyy.
Paikat ihan siistissä kunnossa, mutta hihna rullamitalla mitaten tasan 27 mm leveä. Manuaalin mukaan se on just hylkäysraja.
Toinen juttu, että hihnan sisäpinnassa hampaiden väleissä pykimiä, lähes jokaisen hampaan välissä. Ja yksi hammas oli lähtenyt kokonaan muihin tehtäviin.
https://www.dropbox.com/s/kap0l31xvyf9e ... .13.11.jpg
Kokeneemmat kertokaa, pitääkö välittömästi vaihtaa uusi hihna, vai ajelenko niin kauan kuin toimii?
Toiminnassa ei ole ollut mitään ongelmia.
Tämän kuukauden määrärahat moottoriurheiluun on jo käytetty, joten jos ei kannata ajaa, niin pitää pistää seisoksimaan kampe.
Viimeksi muokannut Pena49, 01 Syys 2013 10:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 208
- Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
- Mönkijä:: TGB Avenger 400
- Paikkakunta: Tampere
Re: TGB Blade -Viat-
Kyllä laittasin hihnan vaihtoon. Ihan jo noiden halkeemien takia tossa kumissa ja varsinkin ku on jo yks hammas lähteny. Tielle tai mettään on aina ikävä jäädä jumiin. Itsellä kun meni hihna poikki otti varikoppa hiukan iskua koska vauhtia oli 80km/h. samalla lähti varin levyistä ne alumiini ulokkeet pois. Sit saikin aikas pitkään putsailla kumi ja alumiinisilppua variaattorin osista ja ilmareiteistä. 

Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
-
- 3WD
- Viestit: 83
- Liittynyt: 05 Tammi 2013 10:47
- Mönkijä:: Ex mönkkä TGB Blade 450
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB Blade -Viat-
Ok.
Itsekin mietiskelin, että hihnan katkeaminen ei ehkä olisi niin paha, mutta jos se alkaa kuoriutumaan vauhdissa, niin todellakin voi rikkoa paikkoja sitten urakalla.
Tuo poistunut hammas voi hyvin enteillä useammankin hampaan lähtöä.
Ja ajo tällä hetkellä 99% maantietä, tuppi nurin koko ajan, joten riski pahemmallekin vauriolle olemassa, jos käy kuten sinulla on käynyt.
Itsekin mietiskelin, että hihnan katkeaminen ei ehkä olisi niin paha, mutta jos se alkaa kuoriutumaan vauhdissa, niin todellakin voi rikkoa paikkoja sitten urakalla.
Tuo poistunut hammas voi hyvin enteillä useammankin hampaan lähtöä.
Ja ajo tällä hetkellä 99% maantietä, tuppi nurin koko ajan, joten riski pahemmallekin vauriolle olemassa, jos käy kuten sinulla on käynyt.
Re: TGB Blade -Viat-
Huomenta
Muutama päivä vierähtänyt tallin puolella edellisen omistajan virityksiä purkamassa ja paikkaillessa.. No mutta, asiaan. Olin jostain lukevinani että virtalukolta lähtevä keltainen johto, punasella raidalla olisi heräte johto? Ongelmana on se, että siitä kyseinen johto on jatkettu kahdella johdolla, toinen menee suoraan itse laitetulle releelle (jossa myös on kahvalämppärit, mutta niillä on sulake välissä) ja toinen johto menee vinssin ohjaustangossa olevaan nupikkaan (punainen johto). Kysymys onkin että kuuluuko tämän johdotuksen mennä näin?
Sitte toinen kysmys. Vetonaru on karannut tonne sisälle, onko se niin yksinkertainen että se vaan avataan ja kaivetaan naru pihalle?
Ja kolmas.. Nopeusmittari ei tuossa toimi. Sain mukaan jonkin mötikän, jonka vaihdoinkin. Öljyn tarkistus tikun viereen. Mötikästä lähteekin jokin vaijerin tapainen, mutta ei lähtenyt mittari näyttämään vauhtia. Jos tuo ei nyt sitten ollut oikea osa, ni jos josko joku kertois mikä se osa oli, jonka vaihoin ja mistä löydän oikean vaijerin

Muutama päivä vierähtänyt tallin puolella edellisen omistajan virityksiä purkamassa ja paikkaillessa.. No mutta, asiaan. Olin jostain lukevinani että virtalukolta lähtevä keltainen johto, punasella raidalla olisi heräte johto? Ongelmana on se, että siitä kyseinen johto on jatkettu kahdella johdolla, toinen menee suoraan itse laitetulle releelle (jossa myös on kahvalämppärit, mutta niillä on sulake välissä) ja toinen johto menee vinssin ohjaustangossa olevaan nupikkaan (punainen johto). Kysymys onkin että kuuluuko tämän johdotuksen mennä näin?
Sitte toinen kysmys. Vetonaru on karannut tonne sisälle, onko se niin yksinkertainen että se vaan avataan ja kaivetaan naru pihalle?
Ja kolmas.. Nopeusmittari ei tuossa toimi. Sain mukaan jonkin mötikän, jonka vaihdoinkin. Öljyn tarkistus tikun viereen. Mötikästä lähteekin jokin vaijerin tapainen, mutta ei lähtenyt mittari näyttämään vauhtia. Jos tuo ei nyt sitten ollut oikea osa, ni jos josko joku kertois mikä se osa oli, jonka vaihoin ja mistä löydän oikean vaijerin

Re: TGB Blade -Viat-
TGB blade 425 4x4 täristää eikä lataa kunnolla.
Kierrokset ei vaikuta tärinään, tyhjäkäynniltä huippukierroksille samanlainen ja voimakas. Variaattorin hihna on kunnossa ja variaattorin rullat on aika hyvässä kunnossa. Ihan pieni tasainen kohta jokaisessa rullassa,voiko vaikuttaa tärinään? Vaihteet eivät vaikuta tärinään,eli tulee jostain koneesta päin ilmeisesti?
Toinen ongelma, mikä tuli samoihin aikoihin, ei lataa kunnolla. Testattu toisella jännitteensäätimellä,eli siellä ei ole vikaa. Ilman kuormaa lataa juuri ja juuri yli 12v,mutta kun laittaa valot päälle,niin jännite romahtaa reilusti.
Mistä pitäisi lähteä vikaa metsästämään, tuon tärinän takia ei vehkeellä uskalla ajaa.
Kierrokset ei vaikuta tärinään, tyhjäkäynniltä huippukierroksille samanlainen ja voimakas. Variaattorin hihna on kunnossa ja variaattorin rullat on aika hyvässä kunnossa. Ihan pieni tasainen kohta jokaisessa rullassa,voiko vaikuttaa tärinään? Vaihteet eivät vaikuta tärinään,eli tulee jostain koneesta päin ilmeisesti?
Toinen ongelma, mikä tuli samoihin aikoihin, ei lataa kunnolla. Testattu toisella jännitteensäätimellä,eli siellä ei ole vikaa. Ilman kuormaa lataa juuri ja juuri yli 12v,mutta kun laittaa valot päälle,niin jännite romahtaa reilusti.
Mistä pitäisi lähteä vikaa metsästämään, tuon tärinän takia ei vehkeellä uskalla ajaa.
Re: TGB Blade -Viat-
JJR mulla oli 425:ssa Tgb sama lataus ongelma. Jouduin purkaan käynnistyspuolen lohkon jossa oli johdot ilmeisesti hiertyny ja ottanu moottoriin kiinni jolloin ne oli osittain sulanu . Vielä en ole kerinny testaan oliko vika siinä mutta kaverini on automekaanikko joka mittas johdot ja sano vian olevan siinä. Oma autotalli projekti syö kaiken aikani niin en paljon kerkie mönkkärin kimpussa oleen mutta ehkä ens talvena saan kaikki mönkkärin projektit alotettua.
Re: TGB Blade -Viat-
Kuinkas teillä muilla noi tegut starttaa pakkasilla, mulla ei lähe käyntiin enää ollenkaan jos on -15 pakkasta, jaksaa pyörittää kuin kesällä, mutta ei vaan käynnisty. Alkaa välittää vahvasti koulun pihalla jos on pakkanen kiristynyt päivän aikana ja ei lähe käyntiin, kuinka vois parantaa käynnistyvyyttä pakkasella. Kampe oli blade 550 traktori 2012.
-
- 3WD
- Viestit: 83
- Liittynyt: 05 Tammi 2013 10:47
- Mönkijä:: Ex mönkkä TGB Blade 450
- Paikkakunta: Espoo
Re: TGB Blade -Viat-
Kyllä mulla oli viime talvena aika heikkoa käynnistyvyys kireemmillä pakkasilla.
Suunnilleen tuo -15 rajana, mutta se ero, että mulla ei jaksa pyörittää kireemmällä pakkasella.
Taisin laittaa muutaman kerran parin kymmenen asteen kelillä käyntiin lisäakulla. Elikkä käynnistyi, jos startti jaksoi pyörittää reilusti.
Omalla akulla loppuu vaan puhti.
Suunnilleen tuo -15 rajana, mutta se ero, että mulla ei jaksa pyörittää kireemmällä pakkasella.
Taisin laittaa muutaman kerran parin kymmenen asteen kelillä käyntiin lisäakulla. Elikkä käynnistyi, jos startti jaksoi pyörittää reilusti.
Omalla akulla loppuu vaan puhti.
Re: TGB Blade -Viat-
Olihan tuossa Tekeleessä pakkasilla käynnistys välillä nahkeeta.
Sai kikkailla ryypyn ja kaasun kanssa et sai käyntiin. Yli -10 asteen pakkasilla en tainnut edes yrittää.
Tiedä sit auttaisko ryyppysuuttimen vaihto mitään.
Sai kikkailla ryypyn ja kaasun kanssa et sai käyntiin. Yli -10 asteen pakkasilla en tainnut edes yrittää.
Tiedä sit auttaisko ryyppysuuttimen vaihto mitään.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Re: TGB Blade -Viat-
Vois varmaan koittaa vaihtaa sen suuttimen, jos lähtis sillä toimii.
- Oldman
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 12 Helmi 2012 18:42
- Mönkijä:: TGB Blade 450 IRS
- Paikkakunta: Helsinki / Savero- Kouvola
Re: TGB Blade -Viat-
Ei varsinaista ongelmaa,välillä vähän pitempi startti kun pakkasta on enemmän kuin -15 astetta. Aina toi on käyntiin lähtenyt
Käytän itse TGB:ssä Iridium tulppaa, on kuulemma parempi kipinä kun normi tulpassa? ?
Käytän itse TGB:ssä Iridium tulppaa, on kuulemma parempi kipinä kun normi tulpassa? ?
Ei pidä räplätä mitään mikä toimii,sen voi korjata muuten rikki..
Uudenmaan Mönkijät Ry
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: TGB Blade -Viat-
koneen vasen poski otettu aukia ja sieltähän vika selvisi...staattorista lähtenyt puolet magneeteista kävelemään...maanantaina selviää tarviiko ostaa uusi vai saako modularboxista ns. b-osan vähän huokeammin.JJR kirjoitti:TGB blade 425 4x4 täristää eikä lataa kunnolla.
Kierrokset ei vaikuta tärinään, tyhjäkäynniltä huippukierroksille samanlainen ja voimakas. Variaattorin hihna on kunnossa ja variaattorin rullat on aika hyvässä kunnossa. Ihan pieni tasainen kohta jokaisessa rullassa,voiko vaikuttaa tärinään? Vaihteet eivät vaikuta tärinään,eli tulee jostain koneesta päin ilmeisesti?
Toinen ongelma, mikä tuli samoihin aikoihin, ei lataa kunnolla. Testattu toisella jännitteensäätimellä,eli siellä ei ole vikaa. Ilman kuormaa lataa juuri ja juuri yli 12v,mutta kun laittaa valot päälle,niin jännite romahtaa reilusti.
Mistä pitäisi lähteä vikaa metsästämään, tuon tärinän takia ei vehkeellä uskalla ajaa.
Re: TGB Blade -Viat-
Oletettavasti sinulla vanhempi malli, missä magneeton roottorin magneetit paljaana.
Vanhassa tegussa oli myös yksi magneetti murentunut.
Jos hommaat uuden niin saat päivitetyn mallin missä magneetit peitetty. Pitäisi olla kestävämpi malli.
Jos b-osa on vanhempaa mallia niin saattaa sama vika tulla uudestaan.
Vanhassa tegussa oli myös yksi magneetti murentunut.
Jos hommaat uuden niin saat päivitetyn mallin missä magneetit peitetty. Pitäisi olla kestävämpi malli.
Jos b-osa on vanhempaa mallia niin saattaa sama vika tulla uudestaan.
http://www.uudenmaanmonkijat.fi
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08