TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Ei välttämättä oikee paikka tavaran etintään mutta kysyn kuitenkin kun varmaan nopeiten vastaukse saan. Olisko kellään tuommoseen TGB blade 550SL 2011.vm niin vedenlämön anturia?
Re: TGB Blade -Viat-
No nyt tais hajota oma Tegu 425 Blade hajota, yhtäkkiä kesken sladittelun tippui neliveto pois päältä eikä lähde enää päälle uudestaan.
Sen verran kaverin kanssa katsottiin että se tappi mitä vaijeri liikuttaa ei mene sinne sisälle, nosturilla nähtiin ei purettu vielä enempää.
Mikähän siinä mahtaa olla vikana, onko kokemuksia?
Koneella ajettu n. 1800km/150h.
Sen verran kaverin kanssa katsottiin että se tappi mitä vaijeri liikuttaa ei mene sinne sisälle, nosturilla nähtiin ei purettu vielä enempää.
Mikähän siinä mahtaa olla vikana, onko kokemuksia?
Koneella ajettu n. 1800km/150h.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Liikkuuko se tappi ylipäätänsä kun vääntää siitä 4wd/2wd -kytkimestä ?
Re: TGB Blade -Viat-
Ihan muutaman millin liikkuu, mutta ei saatu sitä liikkumaan sisäänpäin edes ruuvarilla vääntämällä.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Onko mahdollista että vika on vaijerissa ? Jäässä, jumissa ? Sen holkin liikerata ei todellisuudessa ole kovinkaan suuri, en tarkkaan muista mutta puhutaan enempikin milleistä kuin senteistä.
Kokeiles avata siitä 4wd/2wd-vaijerin varresta sitä säätöä ja anna vaijerille "lisää siimaa" eli tällätavoin voit testata onko se vaijerista kiinni vaiko ahistaako siellä etuperässä jokin ettei tappi mene tarpeeksi syvälle. Kurkkasitteko onko etuperän kuoret kumminkin ehjät? Kuuluko mitään pamausta tai epämääräistä ääntä kun neliveto pomppas päältä pois ?
Kokeiles avata siitä 4wd/2wd-vaijerin varresta sitä säätöä ja anna vaijerille "lisää siimaa" eli tällätavoin voit testata onko se vaijerista kiinni vaiko ahistaako siellä etuperässä jokin ettei tappi mene tarpeeksi syvälle. Kurkkasitteko onko etuperän kuoret kumminkin ehjät? Kuuluko mitään pamausta tai epämääräistä ääntä kun neliveto pomppas päältä pois ?
Re: TGB Blade -Viat-
Ei vaikuttaisi olevan vika vaijerissa kun se liikkuu ihan hyvin, silloin kun katkaisin on 4wd asennossa niin se liikkuu ns. Tyhjää kun se tappi ei mene edestä pois riittävästi, 2wd asennossa se on samantuntuinen napakka kuin on aina ollut.
En ainakaan huomannut että olisi kuoret olleet hajonneet.
ei mielestäni kuulunut mitään ylimääräistä ääntä, mutta ei sitä olis kyllä varmaan kuullutkaan kun kikkailin kaasu pohjassa.
En ainakaan huomannut että olisi kuoret olleet hajonneet.
ei mielestäni kuulunut mitään ylimääräistä ääntä, mutta ei sitä olis kyllä varmaan kuullutkaan kun kikkailin kaasu pohjassa.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Tässä räjäri tegun etuperästä. Siellä voi olla nyt jokin tiiviste tai "palautusjousi" viturallaan. Yksi mahdollisuus on myös että sinne on mennyt moskaa jos tiiviste on falskannu. Mutta tutki kuvaa niin näät mitä osia siellä tapin ympärillä ja takana on.
Elikkäs osa 1-22 on käsittääkseni se "tappi" joka puskee neliveon päälle.

Elikkäs osa 1-22 on käsittääkseni se "tappi" joka puskee neliveon päälle.

Re: TGB Blade -Viat-
Joo täytyy viikonloppuna alkaa purkamaan ja katsoa vähän lähempää, kiitos räjäytyskuvasta ja neuvoista.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Tuossa vielä linkki josta aukeaa varaosakuvat numeroineen excel-tiedostona http://www.tgb-motor.cz/servis_dokumenty.html ja sielä se toiseksi ylin elikkäs blade 425 download.
Re: TGB Blade -Viat-
Tänään purin ne ns. sisälokarit pois niin pääsi näkemään sen vaijerin/tapin pään paremmin, se liikkui n. 2mm kun kääntelee kytkintä ja ruuvarilla vääntämällä sen saa liikkumaan noin 10mm, eli sain kytkettyä nelivedon takaisin päälle, mut jos kääntää takaisin takavedolle niin pitää uudestaan ruuvarilla paina sitä tappia sisälle.
Huomenna pääsee testaamaan kun aurailee lunta et pysyykö se päällä, jos ei niin askartelen sinne jonkun holkin ja korjataan vasta kun lumihommat on ohi.
Huomenna pääsee testaamaan kun aurailee lunta et pysyykö se päällä, jos ei niin askartelen sinne jonkun holkin ja korjataan vasta kun lumihommat on ohi.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: TGB Blade -Viat-
Ei pysynyt 4wd puoli päällä, niin kaveri sorvas sinne sopivan kokoisen holkin POMmi tangosta, nyt näyttäis pysyvän veto päällä.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Mikäs tässä oli se idea ? Onko nyt neliveto väkisin pakotettu päälle, kiilaamalla ??
Re: TGB Blade -Viat-
Juurikin näin, puretaan sitten keväämmällä kun ei tarvetta ole niin paljon.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: Blade 550 IRS LT -10 etuperätuho
Sattui tuossa silmään vanha tarina irronneesta etuperästä.Nege kirjoitti:Laitan tänne jotta muutkin osaisi varautua.
Tuttava hommasi jokunen viikko takaperin käytetyn blade 550:n.
Laitteella kuuleman mukaan ajettu pääsääntöisesti vain tiellä. Huoltohistoriakin pitäisi olla ok.
Mittarissa n. 3000km ja tuttava ajanut vain n. pari sataa.
Meno katkesi kotipihalla kun loppui veto liikkeelle lähdettäessä.
Syyksi löytyi irronnut etuperä ja tuhoutunut etupään ulostuloakselin laakeri.
Muutama kuvatus tuhoista.
Etuperän päällä muutama nirhauma kun on päässyt elämään pedissään.
Perän alapuoli, perän kiinnityspulteista etummainen sormikireydessä. Huomaa pedin jämä.
Ja sama toiselta puolen.
Perän peti. Tai se mitä siitä on jäljellä.
Ja toiselta puolelta.
Etummaisen ulostuloakselin laakeri, tarkemmin jämät.
Etummainen ulostuloakselikin oli kuulemma mennyt banjoksi viimeisimpien uutisten mukaan.
Oletettavasti kaiken pahan on aiheuttanut löystynyt etuperän kiinnityspultti.
Perä päässyt elämään väsyttäen pedin ja lopulta repinyt ulostuloakselia.
En ota kantaa missä ja miten huollettu. Kuka viimeeksi tarkastanut pulttien kireydet ja missä.
Tai kuinka on nelivetoa käytetty.
Laitan tämän tapauksen tänne jotta muistetaan itsekkin tarkastella pulttien kireyksiä.
Varsinkin käytettynä ostetut vehkeet kannattaa käydä itse huolellisesti läpi ja varmistaa aika-ajoin muutenkin ettei palikat lähde kävelemään.
Itelläni repesi viime viikolla ihan samalla tavalla etuperän kiinnikkeet irti

Sain eilen purettua keulan osiin ja näyttäisi onneksi siltä että selvisin muutamalla hankaumajäljellä etuperän kuoressa, ilman suurempia vaurioita. Ei muuta kun hitsipuikko palamaan ja tukevasta kulmaraudasta tekasta jykevät kiinnikkeet.
Ylös linkittämässäni tapauksessa syyksi epäiltiin löystynyttä pulttia mutta minulla pultit ei kyllä olleet löystyneet, olivat tiukasti kiinni.
Kyllä nuo kiinnikkeet mielestäni hieman tukevammat saisi olla jo alun perin, että kannattaa muittenkin vähän vilkuilla noitten kiinnityksien kuntoa jos vähänkin rankempaa ajoa harrastaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 19 Tammi 2015 19:53
- Mönkijä:: blade 550 t3 2012
- Paikkakunta: pohjanmaa
Re: TGB Blade -Viat-
Blade t3 2012vm.
Ajettu n.60 tuntia,
Nokkaketju venynyt ja nokan ajoitus pielessä,jolloin kilkutellut ilmeisesti venttiiliin.
Tähän mennessä vaihdettu
-startti
-Vetonarupömpeli
-Cdi-boksi
-Varin yksisuuntalaakeri
-3kpl lämpötila-anturia
-Nyttemmin tuo havaittu nokkaketjun venähdys joka alkanut jo 2000km paikkeilla oireilla + mitä muuta vielä remontti tuo tullessaan..
Ajettu n.60 tuntia,
Nokkaketju venynyt ja nokan ajoitus pielessä,jolloin kilkutellut ilmeisesti venttiiliin.
Tähän mennessä vaihdettu
-startti
-Vetonarupömpeli
-Cdi-boksi
-Varin yksisuuntalaakeri
-3kpl lämpötila-anturia
-Nyttemmin tuo havaittu nokkaketjun venähdys joka alkanut jo 2000km paikkeilla oireilla + mitä muuta vielä remontti tuo tullessaan..