TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

allu121 kirjoitti:Missä päin asut voisin vaikka vähän tutkia vikaa ja otan vaikka oma cdi boxi mukaan.
Täydet pisteet tälle,tässä on sitä "vanhan-ajan" toimintaa.
kiplari
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Helmi 2009 18:05

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja kiplari »

Täällä asutaan Etelä-Pohjanmaalla eli jos profiilisi paikkakunta pitää paikkansa, niin vähän pitkä matka tulee. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Kipinä on edelleen hukassa, koska ei ole ollut töiden takia aikaa sitä tutkia. Toisaalta ei kai tuossa muu auta kuin heittää arpaa ja ostaa jompi kumpi ensiksi...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

kiplari kirjoitti:Tervehdys

Jatketaan tähän "viat" ketjuun uudella aiheella. Eli itselläni tuli vaihdossa tuollainen TGB 550 Target -13 mallinen mönkijä. Tuli sellainen "sika säkissä ostos" ja siinä olikin kipinä hukassa. Olen tutkinut sitä kaverin kanssa vähän aikaa ja soittanut maahantuojallekkin. He kovasti myisivät CDI-boksia tai jotain kipinänvahvistinpakettia yhteishintaan n. 500e. Ennenkun jatkan näitä sika säkissä ostoksia, niin ajattelin kysäistä onko kenelläkään ollut ongelmia kipinän kanssa. En ainakaan googlella löytänyt mitään tarinoita. Eli valistuneita veikkauksia ottaisin kiitollisena vastaan... :( :?: :?
Vaihtoehtoja vikaan on kyllä muitakin kuin CDI ja ihan kotikonstein tarkistettavissa
- Tulppa (onko rikki, kokeile toisella tulpalla)
- Tulpanjohto/hattu/puola (onhan kuivat ja ehjät sekä kunnolla kiinni, kannattaa tarkistaa !)
- Virtalukko/johdotukset virtalukolle ja siitä CDI:ille. Virtalukko esille eli purkaa mittariston kehykset/lampun muovit auki ja kunnollinen zekkaus johdotukselle. Muutamassa TGB:ssä ollut johto/johtoja poikki siitä mittaristolta n.10-20cm alaspäin, riippuen onko tehtaalla laitettu johdotukset liittimineen oikein, yhdessä oli niin mutkalla ja tiukin nipparein jotta oli 2 johtoa kokonaan poikki.
- Onko tehty jotain virityksiä / korjauksia mönkijän sähköihin, esmes ryöstetty virtaa jostain "ei-sopivasta" johdosta tms ?
kiplari
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Helmi 2009 18:05

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja kiplari »

Tulppaa on vaihdettu ja hattu tarkastettu ja siitä eteenpäin puolalle . Puolasta saatiin kipinäkin eli se on käsittääkseni kunnossa. Tuo virtalukon johdotus oli aikomuksissa tarkastaa kunnolla kun seuraavaksi siihen paneudun. Mitään johtovirityksiä en siitä ole löytäny, mutta katsotaan kun saan kaikki katteet irti mitä sieltä löytyy. Vähänhän tuo on ajettu, mutta kyllä 800km tietysti riittää hirtämään johdot puhki jos on huonosti tehtaalla laiteltu.
MaPa
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Heinä 2014 12:17

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Termos - Pittää kysyä viisaammilta neuvoa :D

Tuo oma 550 Blade kävi huollossa niin kävivät koeajelemassa läheisellä pellolla tuon vehkeen ni sitte sanoivat että joku klonksahus kuuluu ajoittain? :shock:
Nyt lumitöitä tehessä kun ajaa pehmeälle ja lukot päällä pakittaa niin kyllä sieltä joku klonksaus kuuluu. Tasaisella ei kuulu pelkästään silloin kun neliveto joutuu tosi toimiin :roll:
Onkohan vaarallista? :idea:

t:Mapa
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Voisi kuulua lukon tai nelivetojärjestelmän uumenista, ilman tarkempaa kuvausta / äänen tulosuuntaa on vaikea spekuloida tarkemmin.

Itsellä piti aikoinaan 425 blade kans loksahdusta, silloin oli vain nelivedon vaijerin säätö hieman pielessä. Tuossa sinun bladessa on sähköinen 2wd/4wd kytkentä, sen säädöistä en nyt muista enempiä.

Kannattaa tutkia asiaa, ei varmaan vaarallista, mutta ei tee hyvääkään pidemmän päälle. Koita nyt tämän vian aikana pitää kierrokset maltillisena, oikein kovilla kierroksilla kun paukauttaa vaikka takavedolta nelivedolle niin etuperästä voi hajota jotain !!!!!!!!!!
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Mulla johti ennenpitkään "lonksuminen"uuden perämurikan ostoon.
Nosta molempia päitä ylös,ja pyörittele,jos pyörii jompikumpi
pää nihkeesti.Tarkistä peräöljyt,onko seassa metallitöhnää,ja myös minkä
väristä nuo öljyt on.
Avatar
Susikalle
3WD
Viestit: 117
Liittynyt: 14 Huhti 2013 10:52
Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Susikalle »

Kun lukko on päällä on tärkeää ettei nopeus ole yli 10km/h ja ohjaus on "suorassa". Eli todella maltillinen lukon käyttö.
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Turmio
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 27 Huhti 2015 13:44

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Turmio »

ViiMax kirjoitti:Voisi kuulua lukon tai nelivetojärjestelmän uumenista, ilman tarkempaa kuvausta / äänen tulosuuntaa on vaikea spekuloida tarkemmin.

Itsellä piti aikoinaan 425 blade kans loksahdusta, silloin oli vain nelivedon vaijerin säätö hieman pielessä. Tuossa sinun bladessa on sähköinen 2wd/4wd kytkentä, sen säädöistä en nyt muista enempiä.

Kannattaa tutkia asiaa, ei varmaan vaarallista, mutta ei tee hyvääkään pidemmän päälle. Koita nyt tämän vian aikana pitää kierrokset maltillisena, oikein kovilla kierroksilla kun paukauttaa vaikka takavedolta nelivedolle niin etuperästä voi hajota jotain !!!!!!!!!!
Sama pätee "sähkö" lukon/4wd kytkennän kanssa. Sähkömoottori siellä ohjaa vaijeria mikä menee etuperään.
Itsellä oli tuo säätö pielessä ja etuperästä kuului aika kolinaa kun käänsi jyrkästi.
Vaijerin säädöllä tämä auttoi hetkeksi kunnes veijeri meni poikki sieltä sähkömoottorin päästä.
Uusi vaijeri tilalle ja taas pelittää.
TGB Blade Maataloustraktori
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Välillä aika vaikeaa pitää tuo 10kmh,suojalumi ja vähän
ahnehtuu niin kyllä menee äkkiä sutimisen puolelle,ei kulje
mönkkärii ylinopeutta,mutta pyörät kylläkin?

Mulla alkoi tuo naksuminen ensin lukot päällä,mutta paheni ajan mittaan,
enää en muista kummalle puolelle kun käänty,niin naksui joka kerta,toiseen
suuntaa ei läheskään aina.
MaPa
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Heinä 2014 12:17

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Kiitos jälleen =D>

Mistä tuota vaijeria pystyy säätämään?
Vois sen tarkastaa ensiksi.

t:MaPa
MaPa
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Heinä 2014 12:17

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Tuli vielä mieleen kun tuossa tein lumitöitä ni tuntu että etupää lähti pikkusella viiveellä vetämään :shock:
Huollossa oon aina joka syksy vaihattanut myös etu- ja takaperän öljyt. Tuo oma siis vuosimallia 2013 ja ajettu 1200km ja 3 kertaa kaikki öljyt vaihettu.

t:MaPa
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Voit unohtaa tämän minun "teorian"
Olet pitänyt öljynvaihdoista huolta.
Joten tarkista nuo muut vinkit. :)
KYR-12
4WD
Viestit: 126
Liittynyt: 22 Joulu 2013 18:28
Mönkijä:: cana 450pro T3

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja KYR-12 »

Löytyikö kiplarin targetin sähkövian syy?
Hävis omasta bladesta kipinä niin ois mukava kuulla että mistä vika tuossa tapauksessa löytyi.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Palaahan sulla N-valo mittaristossa kun yrität startata ?

Kaverilla oli vapaalla, mutta N-valo ei palanut. Luuli että jossain muussa vika, mutta vika olikin vaihdekepin "väärässä asennossa". Eli ei lähtenyt käyntiin ennenkuin runkutettiin vaihdekeppiä, niin että N-valo paloi mittaristossa. Ei edes jarrua painamalla lähtenyt kun tuolleen oikutteli.,
Vastaa Viestiin