Joo, tänään tuli ajeltua tovi ja tuntui toimivan ihan ok. No eipä ollut se ilo kovin pitkäaikaista kun vähän vehkeen lämmettyä sammui taas. Sitten löin uusiksi käymään ja eipä aikaakaan kun taas sammui. Kohta ei lähtenyt käymään lainkaan ja hetken odottelun jälkeen virrat poissa niin taas lähti. Tuli huomattua että sammumista esiintyy aikalailla siinä kohtaa kun kone lämpiää sen verran että flekti alkaa pyöriä tai vähän sen alle. Ihan vähän ennen sammumista käynti muuttuu hieman, ihan parin tahdin ajaksi vähän väkinäiseksi ja sitten sammuu. Tuli sytytyspuola mieleen, jos se lämmettyään hukkaa hetkeksi kipinän. Cditä, puolaa ja johtosarjaa koitin heilutella ja kopistella, mutta en saanut sammumaan.onkimato1 kirjoitti:Muistaakseni painoin, mutta varmistelen vielä huomenna. Kun muutamankin kerran sammunut ihan omia aikojaan, mutta tulpan vaihdon ja tuon benslinjan modauksen jälkeen en olekaan varma onko sammuillut omia aikojaan vai pelkästään keppiä venkslatessa. Raportoin huomenna vielä kun tiedän tarkemmin.
TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Veikkaisin että cdi boxin vaihto auttaa, niitä näissä tuntuu menevän kuulemani mukaan joillain useastikin.
Itelläni kesti peräti lähes kolme vuotta ennen kuin piti vaihtaa. Aiheutti ensin satunnaisia käyntihäiriöitä ja hieman pitempiaikaisia kipinän katoamisia kunnes kipinä hävisi kokonaan eikä löytynyt kun uudella boxilla. Hintaa karvan verran alle 200€.
Itelläni kesti peräti lähes kolme vuotta ennen kuin piti vaihtaa. Aiheutti ensin satunnaisia käyntihäiriöitä ja hieman pitempiaikaisia kipinän katoamisia kunnes kipinä hävisi kokonaan eikä löytynyt kun uudella boxilla. Hintaa karvan verran alle 200€.
Re: TGB Blade -Viat-
Kannattaa katsoa ne vaihteesta ilmoittavat merkkivalot tarkkaan, kun sammuilee. Aikanaan Avengerin kanssa tuskailin ja vaihtelin palikoita turhaan, kun vika löytyikin vaihteiston asennon tunnistavasta anturista. Lukekaa jossain tämän ketjun sivun 21 kohdilta kiinnostavaa oireilua 

Shineray Stixe 250
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Tyscon Street 250
Linhai 260 SS
Rally 250
TGB Avenger 400
SMC 250 exä
Polaris Sportsman 300
2 x TGB Blade 250
Outlander 400 Max
Dinli 450
Arctic Cat XC 450
Goes 625i
Uudenmaan Mönkijät ry
Re: TGB Blade -Viat-
Kiitoksia kaikille vinkeistä
Ja tosiaan, vaihde ja keppi oli ihan ok pykälässään. Vapaalla annoin aikansa louskuttaa ja sitten sammui. Tuon jälkeen käynnistin uudelleen, ajelin vähän pihamaalla eestaas ja jätin muistaakseni nopealle puolelle hetkeksi käymään tyhjää ja taas sammui. Eli vaihde kyllä oli pykälässä ihan ok eikä vaadi tosiaan sammumisen aikaan saaminen kepin heiluttelua. Kerran sain sen myös tekemään sellaista että heti sammumisen jälkeen ei lähtenyt käymään lainkaan, oli kuin kipinätön koko vehje (perhana kun olis kipinälle sellainen testeri olemassa niin tossa paikkaa olis voinu kokeilla)
Edit: luinkin tuolta sivu 21 --> ja pitänee juu tutkia nuo merkkivalot ja ilmeisesti vaihteistolta lähtevän tunnistimen johdotukset.

Edit: luinkin tuolta sivu 21 --> ja pitänee juu tutkia nuo merkkivalot ja ilmeisesti vaihteistolta lähtevän tunnistimen johdotukset.
Re: TGB Blade -Viat-
mulla kans tegu tekee satunnaisesti kun esim. H laittaa N nii merkkivalo jää H asentoon mut vaihe kuites vapaalla. virrat avaimesta hetkeksi pois ja taas päälle nii pelaa taas oikein..
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 21 Tammi 2012 19:35
- Mönkijä:: TGB Blade 425
- Paikkakunta: Kouvostoliitto
Re: TGB Blade -Viat-
Monella tuntunu alussa kertyvän metallia öljyproppuun mutta sanokaapas viisaammat että pistäskö tässä ruveta jo konetta avaamaan vai ajella vaan ja odottaa että jotain hajoaa?
Mitään en oo havainnu ja kone tuntuu muuten toimivan hyvin mutta öljyn vaihdon yhteydessä löyty tollanen kasa metallia propun nokasta.
Blade 425 -09 n.3000tkm

Mitään en oo havainnu ja kone tuntuu muuten toimivan hyvin mutta öljyn vaihdon yhteydessä löyty tollanen kasa metallia propun nokasta.
Blade 425 -09 n.3000tkm

- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
Paljolta näyttää,avaamisesta en tiedä.Viisaammat vastaa?
Viimeksi kun vaihdoin,ei ollu paljoakaan töhnää ,ajettu silloin 4500,blade 550 vm.13
Onko tuossa oikeassa sivussa lukitusprikan puolisko?Ei silti,olen uusien lasien tarpeessa?
Viimeksi kun vaihdoin,ei ollu paljoakaan töhnää ,ajettu silloin 4500,blade 550 vm.13
Onko tuossa oikeassa sivussa lukitusprikan puolisko?Ei silti,olen uusien lasien tarpeessa?

-
- 4WD
- Viestit: 139
- Liittynyt: 03 Syys 2013 19:14
- Mönkijä:: CF Moto 800 terralander
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: TGB Blade -Viat-
Melkein kannattaa tutkia öljynputsari. Jos siellä ei ole isompia kultahippuja niin uudet öljyt vaan koneeseen ja menoksi.
Eiks noissa oo laatikko samassa lohkossa (eli sama öljy moottorissa ja laatikossa).
( Epäilen että toi metalli olis peräisin laatikon hammasrattaista )
Jos on mahdollista niin tee siihen öljy huuhtelu, eli uudet öljyt koneeseen ja ajelet reilun lenkin ja vaihdat taas öljyt.
On se öljy kuitenkin halvempaa kun moottorin aukasu.
( Itse en lähtis ainakaan heti sitä purkamaan vaan seuraisin mieltä putsari näyttää)
Eiks noissa oo laatikko samassa lohkossa (eli sama öljy moottorissa ja laatikossa).
( Epäilen että toi metalli olis peräisin laatikon hammasrattaista )
Jos on mahdollista niin tee siihen öljy huuhtelu, eli uudet öljyt koneeseen ja ajelet reilun lenkin ja vaihdat taas öljyt.
On se öljy kuitenkin halvempaa kun moottorin aukasu.
( Itse en lähtis ainakaan heti sitä purkamaan vaan seuraisin mieltä putsari näyttää)
Re: TGB Blade -Viat-
Mulla oli edellisessä öljynvaihossa samanlaisia hippuja. Kone purettiin ja Taiwanin pojilla oli jääny joku ratas kiristämättä ja joku hammasratas oli päässy lenksottamaan ja oli samalla kuluttanu muitaki rattaita
Tuo mun vehe vm. 2013 ja kilometrejä oli 1200.


- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Kylläpäs on paljon hilpettä öljypropussa, ei todellakaan normaalia
Ei mulla toisen ölpän vaihdon jälkeen juurikaan hileitä ollut magneetissa.

Ei mulla toisen ölpän vaihdon jälkeen juurikaan hileitä ollut magneetissa.
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
Joko on niilos:lle selvinnyt ,onko normaalia "töhnää"Vaiko meneeko kone lihoiksi? 

-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 07 Kesä 2016 22:56
- Mönkijä:: TGB Target 325cc -10
- Paikkakunta: Vantaa
Re: TGB Blade -Viat-
Morjesta kaikille!
Eilen alkoi sitten minullakin "mönkkärielämä" kun illalla pihalle ilmestyi TGB Blade 250cc -06, ja muutama vikakin seurasi mukana.
Kaukovalot näyttävät ainostaan hehkuvan kelmeästi kun kääntää katkaisijaa, umpion takana olevat liittimet tarkastettuna, putsattuna, niillä ei
vaikutusta asiaan, olisiko muita sellaisia vakiopaikkoja mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan, katkaisija itsessään varmaan seuraavaksi
Kaikki muut valot toimivat moitteetta.
Lisäksi nopeusmittari on täysin pimeänä, edes taustavalo ei toimi, joten voisiko olettaa että lähdetään tarkistelemaan sähköjä paremmin ennen kun
alkaa tilailemaan edes ebaysta mittaria. Näyttää olevan huikeita hintaeroja modularboxin ja ebayn välillä (238e vs. 83e).
Takajarrupalat hain tänään, niiden vaihto ei näytä olevan haastavaa, kun liukutapitkin näyttäisivät toimivan.
Kun laitteen jättää parkkipaikalle, niin ainoa keino saada pysymään se paikallaan on ilmesesti laittaa oikealla kädellä oleva punainen vipu painamaan
jarrukahvaa alaspäin.
Muutenhan tämä näyttäisi olevan oikean mukava ja tasapainoinen ajettava, kulkee hyvin se ~80km/h, joka ilmeisesti on ihan ok?
Onko näissä jonkinlaisia kuristuksia, ja missä ne sijaitsevat, onko niiden poistamisesta mitään käytännön hyötyä kenellekkään
Kiitoksia vastauksista
Eilen alkoi sitten minullakin "mönkkärielämä" kun illalla pihalle ilmestyi TGB Blade 250cc -06, ja muutama vikakin seurasi mukana.
Kaukovalot näyttävät ainostaan hehkuvan kelmeästi kun kääntää katkaisijaa, umpion takana olevat liittimet tarkastettuna, putsattuna, niillä ei
vaikutusta asiaan, olisiko muita sellaisia vakiopaikkoja mistä vikaa kannattaisi lähteä hakemaan, katkaisija itsessään varmaan seuraavaksi

Kaikki muut valot toimivat moitteetta.
Lisäksi nopeusmittari on täysin pimeänä, edes taustavalo ei toimi, joten voisiko olettaa että lähdetään tarkistelemaan sähköjä paremmin ennen kun
alkaa tilailemaan edes ebaysta mittaria. Näyttää olevan huikeita hintaeroja modularboxin ja ebayn välillä (238e vs. 83e).
Takajarrupalat hain tänään, niiden vaihto ei näytä olevan haastavaa, kun liukutapitkin näyttäisivät toimivan.
Kun laitteen jättää parkkipaikalle, niin ainoa keino saada pysymään se paikallaan on ilmesesti laittaa oikealla kädellä oleva punainen vipu painamaan
jarrukahvaa alaspäin.
Muutenhan tämä näyttäisi olevan oikean mukava ja tasapainoinen ajettava, kulkee hyvin se ~80km/h, joka ilmeisesti on ihan ok?
Onko näissä jonkinlaisia kuristuksia, ja missä ne sijaitsevat, onko niiden poistamisesta mitään käytännön hyötyä kenellekkään

Kiitoksia vastauksista

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Tutki mittariston johdot, eli liitin auki siitä plugista joka tulee mittaristolle, mittaa tuleeko virta mittariston plugiin asti ja tarkka syynäys niille johdoille, voi olla hiertynyt poikki jos on tehtaan jäljiltä nipparit vedetty liian tiukalle.
Juu ulkomailta tilaa mittariston, jos ei käytettynä suomesta löydy.
Juu ulkomailta tilaa mittariston, jos ei käytettynä suomesta löydy.
-
- Noppeli
- Viestit: 13
- Liittynyt: 07 Kesä 2016 22:56
- Mönkijä:: TGB Target 325cc -10
- Paikkakunta: Vantaa
Re: TGB Blade -Viat-
Mittarissa oli piuha irti, mutta se kiinni laittaminen ei aiheuttanut mitään muutoksia, sähkö tuli mittarille asti, joten kai se on pakko vaan todeta että mykkä se on
Sopisiko tämä
Vai onko teillä muita hyväksi havaittuja paikkoja
http://www.ebay.com/itm/NEW-TGB-ATV-Spe ... eU&vxp=mtr
Kaukovalot eivät suostu palamaan myöskään, kaikki releet ja johdot on mitattu ehjäksi, epäilykseksi jää valokytkin, olisiko tämä sopiva sen tilalle
http://www.ebay.com/itm/NEW-ATV-Quad-Ha ... h4&vxp=mtr
(ei kun helevetti, eihän tossa olekaan vilkkukatkaisijaa..)
Modularboxia täytyy kyllä kehua varaosissa, ensin hain takajarrupalat, niissä lappu 39e, kaveri sanoi että tehdään 30e:n kauppa.
Eilen hain toisen käsisuojan ja tulpan jotka olisivat maksaneet 36e yhteensä, niin kaveri heitti että eiköhän se ole 20e:n kauppa, ei missään ole ennen tullut
noin hyviä alennusprossia vastaan,
Kiitos taas vastauksistanne

Sopisiko tämä
Vai onko teillä muita hyväksi havaittuja paikkoja

http://www.ebay.com/itm/NEW-TGB-ATV-Spe ... eU&vxp=mtr
Kaukovalot eivät suostu palamaan myöskään, kaikki releet ja johdot on mitattu ehjäksi, epäilykseksi jää valokytkin, olisiko tämä sopiva sen tilalle

http://www.ebay.com/itm/NEW-ATV-Quad-Ha ... h4&vxp=mtr
(ei kun helevetti, eihän tossa olekaan vilkkukatkaisijaa..)
Modularboxia täytyy kyllä kehua varaosissa, ensin hain takajarrupalat, niissä lappu 39e, kaveri sanoi että tehdään 30e:n kauppa.
Eilen hain toisen käsisuojan ja tulpan jotka olisivat maksaneet 36e yhteensä, niin kaveri heitti että eiköhän se ole 20e:n kauppa, ei missään ole ennen tullut
noin hyviä alennusprossia vastaan,

Kiitos taas vastauksistanne

- Susikalle
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 14 Huhti 2013 10:52
- Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: TGB Blade -Viat-
Vertaa omaa mittariasi ja liittimiä omaan ja myytävään, jos näyttää samalta niin osta.Uudeksi aika halpa.
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.