TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
*PexU*
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2016 22:56
Mönkijä:: TGB Target 325cc -10
Paikkakunta: Vantaa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja *PexU* »

Liittimien puolelta sopii kyllä, ajattelin vaan onko täällä ollut "jotain hyväksi havaittua" paikkaa mistä
osia on tilailtu.

Vaikempi näyttää olevan löytääkin sopivaa handle baria, jossa olisi myös vlkkukytkin, e-bay ei näyttäisi
löytävän ainuttakaan tällä hetkellä, tai sitten en vaan osaa :oops:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Myös joku Acewell -mittareista sopii tgb:hen, tässä esimerkki eli sukunäköä on tgb:n mittariin http://www.ebay.ie/itm/ACEWELL-3701-SER ... SwWnFV-zYf

HUOM! Tiedon lähdettä en nyt löydä, eli tätä mittaria ei kannata huvikseen kyllä tilata, ennenkuin on myyjältä varmistanut sopivuuden tgb:hen. Noita Acewell mittareitakin on niin montaa, joten sekaannusta voi äkkiä tulla.
*PexU*
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2016 22:56
Mönkijä:: TGB Target 325cc -10
Paikkakunta: Vantaa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja *PexU* »

Nappasin tämän, ja varmistin vielä kiltiltä Modularboxin myyjältä että sopii, kuulemma samalla varaosanumerolla tilaavat itsekin
mittareita..
http://www.ebay.com/itm/NEW-TGB-ATV-Spe ... eU&vxp=mtr
onkimato1
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Huhti 2016 19:09

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja onkimato1 »

Variaattorin hihna antautui ja samassa heittänyt rullat miten sattuu tuolla "etuvariaattorin" sisällä. Onko tossa kampiakselin päässä normaali kierre vai väärään suuntaan aukeava ja mikähän on kiristysmomentti?

Edit: sain rullat sörkittyä paikalleen, mutta nyt uutta hihnaa asentaessa rupesin miettimään saako tohon uutta hihnaa edes paikalleen silleen pyöräyttämällä. Ainakin polarikseen olen siten vaihtanut.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tässä service manual http://www.cr-service.se/TGB/Serviceman ... %20fil.pdf

On toki blade 425 malliseen, mutta sovellettavissa myös 550 bladeen, lähinnä variaattorin juttuja meinasin.
*PexU*
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2016 22:56
Mönkijä:: TGB Target 325cc -10
Paikkakunta: Vantaa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja *PexU* »

*PexU* kirjoitti:Nappasin tämän, ja varmistin vielä kiltiltä Modularboxin myyjältä että sopii, kuulemma samalla varaosanumerolla tilaavat itsekin
mittareita..
http://www.ebay.com/itm/NEW-TGB-ATV-Spe ... eU&vxp=mtr
Tänään saapui mittari, ja onhan sitten kettumainen vaihtaa, johdot mönkkärin päässä aivan helevatan lyhyet, jos meinaa olla repimättä niitä X-sataa ruuvia auki jotka etukatteessa on..

Mutta lopulta!
Toimiihan se, melkein täydellisesti, polttoaine mittari vilkuttaa tyhjää vaikka säiliö on melkein täynnä ja mittariston kelloa en ole vielä onnistunut saamaan aikaan..

Mikähän tuota löpömittaria ahdistaisi...?

Sen verran päivitystä, eli siis kierrosluku toimii, nopeus ja polttoaine sekä matka ei toimi, oiskos jollakin vihjeitä tähän, kiitos :)
*PexU*
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Kesä 2016 22:56
Mönkijä:: TGB Target 325cc -10
Paikkakunta: Vantaa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja *PexU* »

Nyt kun olen reippaan kaksi vkoa odotellut että joku mulle vastaisi, niin voinkin vastata itselleni ainakin osoittain :D .

Polttoaine anturi oli mennyt poikki ja tippunut tankkiin, siksi siis mykkä. Uusi anturi tilaukseen..

Nopeusmittari johdot olivat poikki, siksi ei antanut signaalia, johdot fixattu.
Seuraavana vuorossa mittarin arvojen säätämistä, mikä mahtaa olla oikea r-arvo, sillä ilmeisesti saadaan mittari näyttämään oikein..?
Ja mitä muita säätöjä tuolla voidaan tehdä, kierrosluvun säätöä?

Vastaustanne ystävällisesti odottaen, kiitos :)
ruuvari
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2016 08:08

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ruuvari »

jaahas nyt olis sitte taas mystiset viat osioon. onko kellää kokemusta sellasesta kun, tegulla päästelöö hetki kaasu pohjas ja yhtäkkiä veto pois. alkaa röpöttää ja ampuu putkeen palio. alle 50-40km/h nii ongelmaa ei tuu. omistan toisenki mistä kone leikannu kiinni niin oon siitä ny vaihtanu osia mutta ongelma ei katoa. vaihrettu imukaula,puola,tulppa, kaasari purettu ja putsattu, ilma puoli tsekattu ja todettu hyväksi. muutamaa sähköliitosta kattottu ja putsattu. ny aattelin kokeella vaihtaa tankin korkin ja kaasarin kokonaan tuosta toisesta. :evil: usko vähä meinaa loppua jo.. niin ja leimattu toissapäivänä :biggrin: niin kysees siis 425 malli
temppav
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Maalis 2016 16:00

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja temppav »

Mulla oli samanlaista oiretta 550 blade. Kunnolla kaasua niin meno hyytyi ja putkessa paukkui niin urakalla. Huolto epäili bensan saannin ongelmaa -> liian laiha seosta. Putsasin suodattimen joka oli täynnä pikkukiveä yms ja sen jälkeen ei oo ko ongelmaa esiintynyt !?
ruuvari
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2016 08:08

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ruuvari »

joo vika korjaantu kaasarin vaihdolla. ei tietoa mikä toises vialla vaikka samoolla säädöillä kumpiki oli..
ruuvari
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2016 08:08

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ruuvari »

elikkäs vikaa pukkaa taas. vikana olis ettei ota kun 7000-7200 kierrosta. ennemmin otti n:8500 ennenkun rajoitin otti vastaan. mistähän vikaa lähtis ettihin? cdi box vihdettu jo ja ilmanputsari tarkistettu
TGB ajaja
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Marras 2016 17:50

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja TGB ajaja »

Meillä on tuollainen 2014 vuosmallin tgb blade 550 ja vaihde vika tuli heti kun saatiin kotiin haettua. Kaikki muut vaihteet toimivat paitsi työ vaihde (L). Säätöjä on muutettu vaihtajan varresta että ottaisi sen paremmin päälle, mutta mikään ei toimi. Voiko olla että vaihteiston sisällä olisi joku vialla? Auttakaa jos joku osaa! :)
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Menikös siinä ne vaihtajan tangot molemmin puolin moottoria ? Syttyykö vaihteiston merkkivalo L kun laittaa hitaalle ?

En ole moiseen probleemiin törmännyt ettei hidas menisi päälle :roll:
aguri
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 17 Marras 2016 09:01
Mönkijä:: TGB Blade 250

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja aguri »

Onkos kenelläkään ideaa, mikä voisi vaivata vm.2006 250cc bladea, kun kesken ajosta lämpimällä koneella peli alkaa hyytymään, ensin tuntuu tukehtuvan (booaa) ja muutaman kymmenen/sadan metrin jälkeen sammuu kokonaan. Lähtee käyntiin välillä heti perään tai lyhyen hetken odottelun päästä VAIN ryypyllä. Sama toistuu ja toistuu, kunnes kone on kunnolla jäähtynyt taas. Esim. lumihommia pystyy omalla pihalla tekemään ongelmitta, mutta maantieajoa ei montaa kilometria pääse, kun ongelmat alkavat. Tulppana näytti olevan NGK CR8E.

Uuden alkuperäisen tankinkorkin hommasin kokeeksi, ei auttanut. Testasin myös vaihtamalla uuteen tulppaan (NGK CR8EIX iridium), ei auttanut tämäkään. Bensaa näyttää tulevan hanasta ainakin sen perusteella että pa-suodatin täyttyy menovedestä. Voisiko korkeamman lämpöarvon tulppa auttaa, NGK CR7E? Kaasutin likainen? Ideoita otetaan vastaan. :)

ps. Ensimmäinen ATV mulle, mahtavaa että näillekin härveleille on näinkin hieno ja aktiivisen tuntuinen foorumi!
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jos ei kaasari tulvi, niin katso ne kumikurkut että on kunnolla kiinni ja ettei niissä ole halkeamia. Isommissa bladeissa ainakin ajan saatosaa kurkut väljistyy, ja saattaa jopa pullauttaa kaasarin pois paikoiltaan.
Vastaa Viestiin