TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Mikä vikana? Kyseessä on siis vm 2014 tgb blade 550. Hidas alue ei mene päälle vaikka vaihde vipu kytkeytyy oikeeseen asentoon. Vaihde vivun säätöjä on testattu, mutta mikään ei toimi.
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
Rasvaa niveliin.
Viimeksi muokannut Pappi, 13 Kesä 2017 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Re: TGB Blade -Viat-
Ei toiminut
Viimeksi muokannut Pappi, 13 Kesä 2017 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Re: TGB Blade -Viat-
Oos vivuston säädöt päässy muuttumaan?
Re: TGB Blade -Viat-
Ei ole, ne on tarkistettu. Pitääkö sitä sitten alkaa purkamaan tuonne vaihteistoon asti? Onko vaikea homma?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Tuosta enshätään manuaaleja tutkimaan, josko sieltä aukeis tietoa vaihteistosta yms ----------------> http://www.cr-service.se/TGB/Servicemanual/tgbsm.htm
-
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 16 Syys 2005 18:03
Re: TGB Blade -Viat-
Oletko runnonut joskus aiemmin vaihdekeppiä? Se tanko voi olla vääntynyt. Meneekö pakki päälle (Valo syttyy) jo hieman ennen kun saat vivun väännettyä ihan alas asti?Tgb mies kirjoitti:Mikä vikana? Kyseessä on siis vm 2014 tgb blade 550. Hidas alue ei mene päälle vaikka vaihde vipu kytkeytyy oikeeseen asentoon. Vaihde vivun säätöjä on testattu, mutta mikään ei toimi.
Jos olet pahassa paikassa kirrauksen ollessa päällä voimalla vääntänyt vaihekeppiä väkisin alaspäin niin tanko on mennyt vähän banaaniksi. Eli vaihteisto toimii ihan hyvin mutta tanko ei pääse liikkumaan niin ylös että hidas puoli menisi päälle. Tajusitko mitään vaikka oli vähän sekavasti höpötetty


Re: TGB Blade -Viat-
Muut vaihteet toimivat hyvin ja valokin välähtää sellain että vaihteen pitäisi olla päällä. Huomasin tässä vähän aikaa sitten, että tuntuu siltä kuin hidas alue menisi puoliksi päälle, koska se rajoitti nopeutta. Pitänee tarkistaa että onko mennyt banaaniksi se tanko. Itse epäilen vähän, että olisiko vaihteiston sisältä lähtenyt joku vähän paikaltaan. Ja se voi olla että noinkin on tapahtunut mitä sanoit.
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Syys 2016 14:11
- Mönkijä:: TGB Blade 500(-16)
- Paikkakunta: KeskiSuomi
Re: TGB Blade -Viat-
Muuten! Onko noilla vissien vaijereila(tai vinsseillä) minkäänlaista takuuta? Viime talvena vissiin mitähän olisi ollut 5-6lumityöt tehty ja kun yritin vielä yhdet tuossa lopputalvesta tehdä, niin vinssihän ei enään kelannut vaijeria sisään=( Syykin sitten löytyi kun veti vaijerin pois että poikkihan se oli mennyt noin metrin päästä rullasta..
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: TGB Blade -Viat-
En usko että katkennut vinssin vaijeri menee takuuseen. Ihan tyypillistä lumilevy käytössä, varsinkin jos huonolla kulmalla tulee vaijeri/naru.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
TGB:n vinssillä muistaakseni 24kk takuu, vaijeri ei kuulu takuun piiriin, ellei nyt tyyliin heti katkea uutena, tai koukku irtoa itekseen tms tms...
Ei hätää, uusi vaijeri ei maksa juur mitään muutenkaan (motonet yms), joskin narua suosittelen.
Edit. Ja edelleen muistakaa uudelle vaijerille se ensivenytys, alla Warnin ohje:
Vaijerin venytys:
"Vaijerin käyttöikä riippuu sen käytöstä ja hoidosta. Ensimmäistä kertaa käytettäessä vaijeri on kelattava
rummulle kuormituksen ollessa vähintään 227 kg. Kelaa vaijeria ulos niin, että rummulle jää 5 kierrosta, ja
kelaa sitten moottorilla vaijeri sisään kuormituksen ollessa vähintään 227 kg. Tämä venyttää uutta vaijeria ja
saa sen kiertymään hyvin rummun ympärille. Jos tätä ei tehdä, ulommat vaijerikerrokset saattavat painua
sisempien kerrosten sisään ja vaijeri voi tarttua kiinni ja vioittua."
Ei hätää, uusi vaijeri ei maksa juur mitään muutenkaan (motonet yms), joskin narua suosittelen.
Edit. Ja edelleen muistakaa uudelle vaijerille se ensivenytys, alla Warnin ohje:
Vaijerin venytys:
"Vaijerin käyttöikä riippuu sen käytöstä ja hoidosta. Ensimmäistä kertaa käytettäessä vaijeri on kelattava
rummulle kuormituksen ollessa vähintään 227 kg. Kelaa vaijeria ulos niin, että rummulle jää 5 kierrosta, ja
kelaa sitten moottorilla vaijeri sisään kuormituksen ollessa vähintään 227 kg. Tämä venyttää uutta vaijeria ja
saa sen kiertymään hyvin rummun ympärille. Jos tätä ei tehdä, ulommat vaijerikerrokset saattavat painua
sisempien kerrosten sisään ja vaijeri voi tarttua kiinni ja vioittua."
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Syys 2016 14:11
- Mönkijä:: TGB Blade 500(-16)
- Paikkakunta: KeskiSuomi
Re: TGB Blade -Viat-
Veikkaan että juuri tätä ei liikkeessä oltu tehty että olisi paino päällä kelattu sisään! Vaijerissa oli painaumia ja ihmettelinkin mistä ovat tulleet.. Haen nyt ainakin hätävaraksi uuden vaijerin kun tuskin saan liinaa tähän hätiin mistään, vai onkohan biltemassa tai motonetissa myös noita liinoja? Täytyy se nyt koittaa vaihtaa ettei taas jää asiat viime tinkaan ja lumihangessa tehtäväksi=D
Re: TGB Blade -Viat-
Jos se katkesi rummun puoleisesta päästä sen metrin ei koko vaijeria heti kannata vaihtaa vaan päästä uudelleen kiinni ja kelaus ohjeiden mukaan ja ostaa sen uuden vaijerin kun kerkiää! Ei se niin paljon lyhenny että olisi suurta haittaa ja aurauksessa parimetriäkin jo riittää eikä mene niin herkästi sekaisin kun ei saa kelata liikaa löysää auran ollessa maassa muuten vaijeri tai naru kestä yhtään kun menee solmuun ja kiristetään ! Jos katkesi koukun puolelta niin koukko kiinni parilla sakkelilla uudelleen !
-
- 3WD
- Viestit: 94
- Liittynyt: 05 Syys 2016 14:11
- Mönkijä:: TGB Blade 500(-16)
- Paikkakunta: KeskiSuomi
Re: TGB Blade -Viat-
Juu siis juurikin rummun päästä katkesi! Mutta mites kun siinä on niitä sellaisia lunttuja(painaumia) niin antautuuko sit niistä miten helposti seuraavalla kerralla? Onko tuota vaijeria tuolla 10m? Siirtyikin korjailut tälle tulevalle viikolle kun oli duunia viime viikon 2:ta vuoroa joka pvä=/ Meinasin että jos hakisin tuon motonetin uuden vaijerin ja tekisin tuosta vanhasta vaikka jonkun semmoisen millä vois vetää puita metsästä vai mikähän siihen hommaan olisi hyvä systeemi? Kärryä kun en ole vielä saanut aikaiseksi.. Vois sitäkin käydä katsomassa tulevalla viikolla. Jos jollain ylimääräisenä tai tiedossa lavakärri irtopäädyin niin voisin oli kiinnostunut.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Huhti 2017 10:39
- Mönkijä:: TGB Target 325
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: TGB Blade -Viat-
Tälläistä vikaa pukkasi kun yritin lähteä ajelemaan 3 viikon tauon jälkeen. Mönkkäri käynnistyy hyvin ja pitää normaaleja kierroksia tyhjäkäynnillä, mutta kun antaa kaasua niin moottori meinaa sammua tai sammuu. Mönkkäriä ei ole ropailtu omistukseni aikana ja on toiminut normaalisti tähän asti virtalukkovika poislukien. Tankki on suhkoht täynnä, mutta voiko vesi/kosteus saada tälläistä aikaan kun on ulkosalla seissyt vai mistä alkaisi tutkimaan? Niin ja mönkkäri on 325 Target