TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
pukkiparty10
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Joulu 2020 11:38

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja pukkiparty10 »

ViiMax kirjoitti:Tulisko kytkimestä ? Tai sitten etu- tai takaperästä . Laite tunkilla ja pukeilla esmees kokonaan ilmaan ja testaamaan, helpottais jos ääntä saisi hieman paikannettua.

Yhden tapauksen tiedän kun oli 4-veto säädetty (se vaijeri mikä menee etuperälle) huonosti ja rusahti aina liikkeelle lähtiessä , vaati vaijerin säädön löysentämistä niin ongelma poistui. Esiintyi eritoten takaveto päällä kylläkin.
Kiitos tästä. Kytkimeltä ääni tuntuisi tulevan.
Avasin variaattorin kokonaan ja katselin onko siellä mitään mistä voisi ääntä tulla, mutta kaikki näytti olevan hyvässä kunnossa. Variaattoria syvemmälle taitaakin mennä kinkkiseksi alkaa itse tutkimaan, kun liiemmin ei avaus videoita/ohjeita ole sattunut silmiin.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4447
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ootko koneen öljyjä laskenu ulos ja kattonu tuleeko silppua/metallimujua mukana ? Historia jos ei tarkasti tiedossa niin voihan siellä olla mäsänä jotain, ja varsin jos "kovassa" käytössä ollu.
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Jos oikein tulkitsin tuon sanomasi äänen, mulla kuului tuollainen hiljaisessa käännöksessä.Takaperä silppua täynnä.Eli kaput.
Anttuboy
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Tammi 2021 11:47

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Anttuboy »

Päivää että pätkähti!

Mulla tommonen 550 blade 17vm ~6000km/350h

Ilmaa järjestelmässä ollut.
Vaihdettiin nyt kansipahvi siihen, kansi kävi koneistamolla. Pakopuolelta oli vuotanut, kansi oli ropellilla aika hyvästi sieltä.
Seuraava ongelma, startin hiilet oli tosi loppu. Tarkoitus vaihtaa nyt uus startti,rupesin miettimään tätä yskittäissuunta laakeria. Minkälaisia oireita sen suhteen pitäis olla?
Vanha startti ei jaksanu pyörittää konetta. Hiilet hädin tuskin vastasi itse roottoriin, kun roikkuivat hiilisillassa johtojen varassa. Kone pyörii kampiakselin päästä räikällä nätisti.

Aika vaan käy vähiin, keskiviikkona pitäisi olla ajoissa ja osat mahdollisesti saan tiistaina :|
I.Z
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Heinä 2015 07:59

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja I.Z »

Morjesta. Kyseessä -15 vuoden 550 blade. Oireili 1,5vuotta sitten käyntiä jotenkin. En sitte kesän kiireillä alkanut tutkia. Arvelin jotta talvella paremmin aikaa. No yksi talvi ja kesä vierähti ohitte🤣 vaan nyt kaivelin tegun kylmästä tallista lämpöseen. Kävin uuden akun hakemassa kun muostelin jotta entinen oli jo valmiiksi ehtoo puolella ja tuskin seisokki sitä ainakaan parantanut olisi. No akku paikalleen ja virrat sytty mittaristoon niinkuin pitääkin. Vaan sittempä sammui vahdevalot kokonaan. Arvasin jo heti ettei anna tartata jos ei vapaata löydä. No nyt on liitoksia käyty lävitte. Vaihdeanturi mittattu. Sulakkeet kateltu. Johtosarjat päälisin puolin tarkasteltu. Eikä vain vaihde valoa löydy mittaristoon. Nyt sitten kun tarkemmin muostelin niin bensapumppuhan pitäisi kans pyöriä heti kun virrat laittaa päälle🤔 vaan eipä pyöri sekään. Mistähän vikaa etsisi. Joku rele? Eikö virtalukosta tule tarvittavaa tietoa jollekkin releelle? Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaisi antaa hyviä ja asiallisia arvauksia.
L4mppu
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Joulu 2018 11:28

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja L4mppu »

TGB 550 L vaihde toimii välillä ja välillä ei.

Saattaa myös tehdä niin että kun tulee rasitusta (mäki) niin potkaisee vaihteen ja vain kierrokset nousee.

H vaihde toiminut moitteetta. Onko vain rasvan puute jossain vai onko jotain hajoamassa
Vastaa Viestiin