TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
jarkke1
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Tammi 2008 23:38
Paikkakunta: Lahti

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jarkke1 »

Etujarrukahvan virtajohdot olivat melkein poikki mittarin alta jakajasta.(jarruvalo ei toiminu kun kahvaa painoi ja ohjaustankoa käänsi).Korjattu jatkoilla ja uusilla liittimillä.Samalla tilasin Modularboxista uudet muovit hajonneiden tilalle.(vasen kahvasuoja ja oikea takarenkaan lokarinlevike).
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja tgbman »

moro. nyt vihdoin hajos jotain bladesta :D meinaan nelivedon kytkentä. mitäköhän siellä sit tosiaan hajos? rusahdus kuulu kun kaveria hinasin ojasta pois ja sen jälkeen takapotkulla joutu menemään loppu etapin
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja migu250 »

tgbman kirjoitti:moro. nyt vihdoin hajos jotain bladesta :D meinaan nelivedon kytkentä. mitäköhän siellä sit tosiaan hajos? rusahdus kuulu kun kaveria hinasin ojasta pois ja sen jälkeen takapotkulla joutu menemään loppu etapin
Oiskohan etuperä, lyhyesti ja ytimekkäästi.
Uusi osa tehtaalta, että odottamiseksi menee jo ei maahan tuoja pura jostain uudesta koneesta...
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
tgbman
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 24 Touko 2008 13:12
Mönkijä:: dinli 904 450cc
Paikkakunta: vantaa

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja tgbman »

jepulis! tänään pääsin tarkemmin tutkimaan ja vasen vetari poikki sieltä juuresta :/ täytyneen soitella maahantuojalle löytyiskö varaosia... luultavasti ei löydy (perinteinen vastaus: saadaan 2 viikon päästä lisää :evil: )
Avatar
Pikkarainen
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 13 Helmi 2007 21:25
Mönkijä:: TGB Blade 525
Paikkakunta: I-U

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Pikkarainen »

525 Blade teki tepposen tänään, kun taukopaikalta piti lähteä. Vasen jarru pohjaan ja vaihde silmään niin sammu, jaksoin tätä sellaset 5-6 kertaa ja aina sammu. Sitten huomasin että jarruvalot ei syty em kahvasta, jäätä ja vettä siellä (toivottavasti). Jalkajarrulla ja oikealla kahvalla toimii moitteetta. Pitää antaa kamppeen hieman kuivua ja sulaa tallissa ja tutustua huomenna siihen että korjaantuuko ihan tujulla suihkauksella CRC:tä vai joitain suurempaa eli takuuseen...
pessimistin näkemys: optimistille ei koskaan tule iloisia yllätyksiä

TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
Nachoman
4WD
Viestit: 181
Liittynyt: 22 Marras 2007 14:27
Mönkijä:: TGB 550 EFI+EPS Traktori
Paikkakunta: Sipoo

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nachoman »

Pikkarainen kirjoitti:525 Blade teki tepposen tänään, kun taukopaikalta piti lähteä. Vasen jarru pohjaan ja vaihde silmään niin sammu, jaksoin tätä sellaset 5-6 kertaa ja aina sammu. Sitten huomasin että jarruvalot ei syty em kahvasta, jäätä ja vettä siellä (toivottavasti). Jalkajarrulla ja oikealla kahvalla toimii moitteetta. Pitää antaa kamppeen hieman kuivua ja sulaa tallissa ja tutustua huomenna siihen että korjaantuuko ihan tujulla suihkauksella CRC:tä vai joitain suurempaa eli takuuseen...
Mullakin oli sama ongelma viime kesänä...Kun irroittaa sen jarrukahvan, niin sieltä alta paljastuu se mikälie nappi-rele, joka antaa signaalin takavaloille. Ei tosin mennyt takuuseen...uusi osa maksoi joku 20-30€
Nykyinen: TGB 550 EFI+EPS Traktori -14
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02



Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
Nachoman
4WD
Viestit: 181
Liittynyt: 22 Marras 2007 14:27
Mönkijä:: TGB 550 EFI+EPS Traktori
Paikkakunta: Sipoo

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Nachoman »

Elikkä... nyt kylminä aikoina ollut hieman ongelmia kaasuvivun palautumisen kanssa.
Onko muilla ollut samantapaisia haittoja??

Pari kertaa kun olen käynnistänyt koneen ja antanut hieman kaasua että vehje pysyy käynnissä, niin toi kaasu jää päälle ja ottaa hulluna kierroksia, pitää itse vetää kaasu takasin normaaliasentoon. Vähän aikaa kun sen kanssa leikkii tolla tavalla, niin rupee kyllä pelittämään suht koot hyvin... ajaessa huomaa tosin välillä että kaasu on jäykkänä, koska ei moottorijarruta "täydellisesti".

Olisi kiva tietää jos joku on keksinyt jotain poppakonsteja tämänlaiseen ongelmaan, niin voisi itsekin kokeilla. :)
Nykyinen: TGB 550 EFI+EPS Traktori -14
Ex: TGB Blade 450 IRS -10
Ex: TGB Blade 425 -08
Ex: Honda FE Foreman 450 -02



Uudenmaan Mönkijät Ry
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Nachoman kirjoitti:Elikkä... nyt kylminä aikoina ollut hieman ongelmia kaasuvivun palautumisen kanssa.
....... Olisi kiva tietää jos joku on keksinyt jotain poppakonsteja tämänlaiseen ongelmaan, niin voisi itsekin kokeilla. :)
Poppa konsteista tierä mutta ne vaijerit olisi hyvä voidella, ei vaseliinia koska se jähmettyy ja saa alkaa pyytää naapuria avuksi vipujen kääntelyssä.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
Pikkarainen
4WD
Viestit: 231
Liittynyt: 13 Helmi 2007 21:25
Mönkijä:: TGB Blade 525
Paikkakunta: I-U

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Pikkarainen »

Operaatio käynnistys;

Eilen se sitten teki temput kavalat, piti lähteä vähän lunta puskee naapurin vanhalle setälle pois niin kolme kertaa jaksoi pyöräyttää napista ja siihen hyyty startti.
Kun yrittää startata niin virrat vaan häviää koko laitteesta eikä startti edes naksahda. Kaikki sulakkeet on ehjät eikä ainakaan ensi katsomalla osu silmiin sulaneita johtoja/liittimiä.

Virtaa on akussa kyllä, koska kone oli yön yli ylläpitolaturissa (kuulemma fiksussa sellaisessa) ja akun napajännite on mittarilla mitattuna pakkasessa ~13.8 V (ilman laturia)

En jaksa murehtia moista, kun on takuuta vielä jäljellä reippaasti, paikallinen huolto saa laitteen lauantaina korjattavaksi.

Ja ennen kun kukaan "irvailee" niin saa sen narusta käyntiin mutta tarve ei ole niin polttava että rupean itseäni kiusaaman moisella. :lol:


Kuitenkin uteliaisuus voitti ja menin tänään sitten rinta rottingilla talliin ja meinasin että nykimällä käyntiin. Kah kerpele eipähän tule edes naru ulos kuin ehkäpä 5cm ja sen jälkeen se stoppaa, jä vedetty on oikein kunnolla "voimaa" käyttäen niin ei onnistu. Näin maallikkona ensimmäisenä tuli mieleen että nyt on joku jossain poikittain ja hyvin (antaa olla, takuu huoltoon menee). Kokeilin vielä että laitoin vaihteen päälle ja työntämällä liikuttaa niin liikkuu kyllä eteen taakse, eli mitä... Öljyt ok (vaihdettu noin 150 km sitten 5/50) ja eilen ennen käynnistystä katsottu öljyt tikusta ja oli ihan ylärajassa (Tapana on katsoa öljyt aina ennen ajoa, vaikka se nyt "vaikeutui" verraten CF aikoihin, eli neljä ruuvia auki niin saa tikun näkyviin)



[EDIT] Poistettu väärästä paikasta :oops: ja luotu tänne uudestaan sekä lisätty vika/oireilu tekstiä

[EDIT 12.2.2010]

Vein kamppeen jo tänään Loviisan valtuutettuun huoltoon (SS-Bike) ja siellä oli nopea ja hyvä palvelu. Ennen kun olin kotiin päässyt niin puhelin soi ja osattiin kertoa mikä vikana. Leikannu kiinni, ei pyöri kone kampiakselin päästä käännettynä.
Noh ei siinä mitään, mutta Modularbox haluaa laitteen sinne ihmeteltäväksi että miksi se on päässyt kilahtamaan, noh laite lähtee tiistaina Modulaariin ja katsotaan mitä voidaan tehdä.
pessimistin näkemys: optimistille ei koskaan tule iloisia yllätyksiä

TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1167
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja japit »

12.2.2010 Perjantain tuli 425 ja jonkun aikaa ajeltua vinssi ei enää kelanut piuhaa sisään. Mittarikouraan ja satula pois. Satulan alta vinssin solenoidin tarkistus, herätevirta tulee katkaisimelta solnenoidille. Solnenoidin ohjaus virta vinssille ei toimi sisäänkelaukselle eli nappia painaessa kelausta sisään. Ulos toimii eli solenoidi rikki.
Soitto modulariin ja sieltä uuden haku. Toimii taas sika hyvin. Ja tuo aura noilla säätöominaisuuksilla on todella hyvä.
:D tässä pari kuvaa vanhasta ja uudesta solenoidista http://kuvablogi.com/nayta/2466293/
Viimeksi muokannut japit, 01 Huhti 2010 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Avatar
ossi22
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Tammi 2007 09:50
Paikkakunta: eteläsavo

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ossi22 »

Nuo Tegut tuppaavat olemaan liian väljiä tai liian tiukkoja. Se minun Tgb oli kuin tulpaton mopo.
Avatar
mutakettu
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Elo 2009 22:07
Mönkijä:: tgb blade 425
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja mutakettu »

elokussa ostetusta 425 :sta hajos imukaula,veti ilmaa välistä. modularbox toimitti uuden postissa heti mukisematta.
Hullu tykkää kaikesta mikä pörisee ja/tai pyörii
Mun mailla ei luvattomat ajele. prkl
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1167
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja japit »

Nyt ajeltu pitkät tovit ja pitkät lenkit ei oikeestaan mitään vikaa !! Jos kaasut tai jarrut jää joskus päälle kattokaa vaijerit että ne liikkuu vapaasti. Nippusiteet ovat joskus tosi tiukalla tai vaijeri vääntynyt väärän asentoon.

hyvä peli tähän asti !!
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Jooh, kilometrejä takana 200km ja kokoajan voimistunut kihnuttava ääni moottorijarrutuksessa rupes ärsyttämään ja soitin modularille. Maanantaina vien mönkyn huoltoon lähimpään takuupaikkaan, katsotaan mitä löytyy. Ääni ei ainakaan tule jarruista, koska se ei poistu jarruja painamalla. Eikä kyseessä ole ketjutkaan.. epäilen jotain variaattoriin liittyvää äänen sijainnin perusteella. Noh, eipä sinällään haittaa, kun takuu on päällä. Ilmoittelen tähän mikä oli aiheuttaja.
Avatar
japit
Tracks
Viestit: 1167
Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja japit »

Eikun kaasua vaan !!!! hanat pohjaan !!!! jospa se siitä rupeee pikkuhiljaa tasaantumaan.
Nyt 1000 km lasissa,Ei mitään vikaa tai en ole ainakaan huomannut vai pitäisikö olla ??? Aina vaan paremmin kulkee tuo TL Versio.
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Vastaa Viestiin