Jep, pitääkin noita jousia vähän kiristellä ja kokeilla vaikka joitain 28" renkaita että miltä meno niillä tuntuu.
Hyvä peli on kyllä tgb ollut, ei oo tarvinnu katua ostoa. Ainoo pikkuvika ku vilkut hävis talvella, täytyis tutkii että missä tuossa sijaitsee vilkkurele jos vika vaikka siitä löytyis. Sinällään ei noista vilkuista suurta kaipuuta oo ollu kun aika vähän tullu tietä pitkin ajettua
Vinssi noissa ruukaa olla aina kiinni kun tehtaalta tulevat. Aurat, kärrit yms on lisävarusteita. Tuossa on näköjään joku kampanja että ne tulee pakettina "kaupanpäälle", mutta ei ole aina näin ollut.
Jotenkin minulla on sellainen muistikuva, että tuo TGBn raktori tarjouskampanja on ollut ainakin jotain kaksi vuotta voimassa.
Ei ole kyllä enää paljon hintaetua puolellaan tuolla TGB:llä verrattuna esim. canamin lyhyeen viissataseen ja canamissa sentään vinssi ja peräkärrypistoke kuluu vakiovarustukseen.
Appiukolle käytiin katsomassa tuota Can-amia ja täytyy kyllä sanoa etten miettisi tegua ollenkaan jos toisena olisi tuo cana. Varsinkaan nykyisten kokemusten perusteella.
Viimeksi muokannut cotcot, 14 Huhti 2015 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus poistettu.
Yksi uusi TGB traktorin omistaja. Menopelinä siis v2013 550 blade, parin viikon ensituntuma on positiivinen, mutta muutama kyssäri olis heti palstalaisille:
*Värkillä ajettu reilut 600km ja kirjan mukaan huoltoja ei olis tehty, lienee syytä siis kiireen vilkkaan viedä huoltoon!? Onko huoltopistesuosituksia Kouvola-Heinola-Mäntyharju akselilta
*Käynnistys. Käynnistäminen niin kylmänä kuin lämpimänä tuntuu olevan hankalaa. Välillä ei meinaa lähteä niin millään käyntiin vaikka kuinka olis ollut letkulämppärissä tai kone ajettuna kuumaksi. Ryyppyä ei parane hirveemmin antaa ja esim minuutin turhan sahaamisen jälkeen kun antaa ihan hetken seistä ja kokeilee uudelleen, saattaa lähteä kuin palmupuun alta. Välillä taas sitten ei, ja seuraavana päivänä voi olla että lähtee taas helposti.
Tulpan aattelin etsiä ja kunnon tarkastaa. Joku kirjoitteli että oli vaihtanut iridium tulpan !?
*Entäs nuo rajoittimet. Onko blade traktorissa minkälaiset rajoittimet. Tuli testattua nopeus jäällä ja 75km/h tuli yllätyksekseni mittariin. Yllätyksenä koska laite tuli liikkeen kautta. Tarkoitus olisi kuitenkin palautella sinne 40km/h. Onko tuo säätöruuvi kaasuvivun "takana" jokin rajoitin? Onko muita?
Ekahuolto pitäisi tehdä kun kilometrejä on 300 ja seuraava 1000km. Tuo eka huolto on tärkeä koska siinä vaidetaan kaikki öljyt etu-takaperä ja moottorista.Rajoitin on hanurista jos rajoitin on "auki" niin kulkee tuon 75km/h ja vaikka rajoittimen ruuvin kiertää pohjaan silti kulkee noin 50km/h. Kannattaa ajella rajoituksien mukaan ettei kissalanpojat muista sakoilla.
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Moro! Olen varmaankin menossa katsomaan 2013 traktoria viikonloppuna, alle 1000km ajettu! Tämä olisi minun ensimmäinen mönkijä eli olisiko vinkkiä mitä kyseisestä laitteesta kannattaisi katsoa? Kuvien perusteella on lähes virheetön peli ja on ollu lumitöiden teossa eikä ole kuulemma metsässä ajettu! Itsellekkin blade olisi tulossa pääasiassa lumihommiin, painonsa puolesta luulisin että olisi omiaan niihin, mutta onko näin? Laittakaahan kommenttia bladejen omistajat, kiitosta jo etukäteen kaikille jotka jaksavat aloittelevaa rattoriMiestä avittaa=)
Kyllä blade on hyvä lumikone juuri massansa ansiosta ja se V-aura (jos tulee mukana) on ihan kätsy kun saa muunneltua moneen eri asentoon.
Kyllä yleinen kunto (katteet, vanteet, puskurit) kertovat aikalailla jos metässä rymytty, eli jos siistissä kunnossa ulkokuosikin niin myyjän puheisiin voi melkeinpä uskoa. Kurkkaa myös alusta/pohja että on ehjä !
Käy koeajolla (käytä kone kunnolla lämpöseks) niin että flekti lähtee pyörimään. 1000km on periaatteessa bladelle sisäänajo, pitäisi jo pahimmat alkukankeudet olla poissa.
Vasemman etulokarin alta näkyy jäähdytinnesteen säiliö, kurkkaa että siellä on nesteet ok ja vihreen väriset !
Myös öljytikun voi tarkistaa että pinta kohillaan ja öljy on öljyn väristä. Öljytikku löytyy vasemman jalan kaukalon luukusta, aukeaa joko vetämällä tai ristipäämeisselillä, riippuu vuosimallista.
Testaa että vaihteet (kaikki) kytkeytyy kunnolla ja samalla tiiraa mittaristosta että vaihdevalot vaihtuvat loogisesti N-H-L-P jne....
Renkaista näkee myös paljon missä ajettu, vakiona näissä on maxxis bighorn renkaat, jos palakuvioiden reunat on vielä terävät niin sekin vahvistaa että laite tosiaan lumella ajettu ja kilsat pitävät aikalailla kutinsa.
Mitäpä vielä, itsellä 3 bladea ollut, myös 550 (tosin ei traktori), varsin hyvä kone juur työntekoon, offiajoon myös menettelee, mutta massaa on paljon sekä ohjaus mielestäni aika raskas (jos ei tehostinta). Itsellä ollut hyvät kokemukset bladesta kaikenkaikkiaan.