tgb:n viritys

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Target.sta en tiedä mut uskoisin siinä olevan jonkun ison valmistaja kaasari 450 IRS.ssä on mikuni ihan siis perustuote.Meet kuule jonnekki pajalle näyttää tegua ja hinaat sinne asentajan laitteen viereen joka kuitenkin tietää ulkomuodosta lähes 100% varmuudella sanoa mikä kaasari sulla ja pystyy varmaa tilaa myös sieltä ne suuttimet. MISTÄ ootte löytänyt teguun jotain ns vapaavirtaus suodattimia olis kiva tietää.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
kane67
6WD
Viestit: 676
Liittynyt: 09 Tammi 2011 16:13
Paikkakunta: Ylästö

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Holkki = rajoitin?... löytyykö pikkukone 250 Bladestakin "ahdistimet" jostain vaimentimien etupuolelta? 06 malli kyseessä.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

ihan varma asiasta en ole mutta jos on tieliikennemalli jne voisin kuvitella että siellä kuristin on/ollut ja jos on niin äänenvaimentimen kun irroittaa niin koneeseen kiinni jäävän putken/putkien päähän jää isot holkit jotka pienentää puoleen pakoputken.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Puuhis66
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 03 Helmi 2010 11:24
Paikkakunta: Salo / Pertteli

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja Puuhis66 »

Mulla ainakin 250cc putki ihan avoin. Eli ahistin / ahistimet vaimentimissa. :roll: :roll: :roll:
Mikä luvataan se pidetään.
Kuva
http://www.puuhis66.kuvat.fi/kuvat/

Uudenmaan Mönkijät ry
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Dodii tein tänään sliparin teguun muutos oli huomattava ja vasta on käytössä pelkkä slipari vielä kun saa k&n vapaavirtaus suodattimen ja suutttimen tulee lopputulos selväksi,ainoo mikä on hivenen huono puoli meteli on aivan helvetillinen pitäis keksii joku db vaimennin siihen ja koittaa auttaako.Huippunopeus ei lisääntynyt mut alavääntö ja kiihtyvyys on aivan eriluokkaa,kehitellään vielä jos saatas katukelpoinen.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja frosty »

Juu, mullakin sen huomaa ihan selkeesti että vaimennin ahistaa, kun ajosta sammuttaa niin vaimennin on sisältä ihan tulipunainen. Punaisempi kuin alkukäyrä.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Sellasen huomion vielä tein voi olla silti että luulen mut kerrompa kuitenkin slipari asennuksen jälkeen kun kävin testiajolla noin 20km lämpötila noin -1 flekti ei ilm käyny ollenkaan mikä ennen kävi jo muutaman kilometrin ajon jälkeen kovemmalla pakkasella.Eli mitä ahdistukseen tulee voisin jotenkin kuvitella et jos konetta ahdistaa kovin lämpeää se myös helpommin,tänään jos kerkeis illalla pistää db vaimentimen kiinni ja pääsis testaa et putooko äänet inhimilliselle tasolle.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja frosty »

Jotain tapahtu mun TGB:ssä. 200km kun tuli mittariin niin huomasin että voimaa oli ihan toisella tavalla. Nyt menee nelivedolla järven jäällä hankikanteellakin sen 80km/h vaikka ennen pääsi takavedolla asvaltilla samaan. Kuristinprikkakin on paikoillaan. :shock: Tämähän alkaa vaikuttaa jo mielenkiintoiselta...

Tallissa olis odottamassa slipari, pipercross -suodatin ja kasa suuttimia. Josko niillä sais aluksi hieman lisää vauhtia.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Sanoivat m:box.ssa mulle kun kyselin tota nopeus juttua et pitäs alkaa menee paremmin mutä enemmän tulee kilsoja noh en tiedä onko mitään eroa mut eikös noiden 500cc pitäs mennä yli 90 tutulla on 525blade menee kuulemma 92 ootko frosty löytäny jostain oikeen tehdas mallisen sliparin tein ite kun ei löydy
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja yaguza »

^^Eiköhän luulis satkun menevän kun riittävästi parantelee koneen hengitystä+bensansaantia.
frosty kirjoitti:Jotain tapahtu mun TGB:ssä. 200km kun tuli mittariin niin huomasin että voimaa oli ihan toisella tavalla. Nyt menee nelivedolla järven jäällä hankikanteellakin sen 80km/h vaikka ennen pääsi takavedolla asvaltilla samaan. Kuristinprikkakin on paikoillaan. :shock: Tämähän alkaa vaikuttaa jo mielenkiintoiselta...

Tallissa olis odottamassa slipari, pipercross -suodatin ja kasa suuttimia. Josko niillä sais aluksi hieman lisää vauhtia.
Noniin hieno homma, tais siellä tallissa joku isompi mikunikin olla vailla roottoria..
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja frosty »

Ainii, se olis se mikunikin vapaana. No piru. Hyllystä löytyis kyllä yks joutilas 16:nen mitsun ahdinkin... :badgrin:

Vaimennin on tonnisen gixerin.
Saksasta kyllä löytyy tarvittaessa ihan Teguunkin tarkoitettuja slipareita. Tuolta.. http://www.quad-world.de/lng/en/crd-qui ... -2010.html

Kyllä toi nyt varmaan sen 90 kulkee asvaltilla, kun tossa järvellä meni yli 80kmh lumella ja neliveto päällä. Toi hangen pinta upottaa kuitenkin sen pari-kolme senttiä. Pitää huomenna käydä tyypittämässä kadulla miten se kulkee.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Näemmä noita sivuja en ollu vielä nähnytkään mut aika hintavia ovat ja suoraan ei 450irs.ään ilm ole. Ei se midn itse tehty toimii hyvin meteli on vaan hieman liikaa siks tavallaan kiinnostais ehkä tehdasmallinen mut rosterisia on huono muokata kun ei ole kun normaali mig kotona tai pikemminkin ydinlanka eikä viittis ostaa ruostumatontalankaa ja hommata kaasua jne.Suuttimet puuttuu vielä omasta tegusta slipari kiinni k&n filsu tallissa tänään kiinni ja sit ihmetellään lisää.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
anabebe
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2010 18:22
Mönkijä:: TGB Target 500 '10

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja anabebe »

Nyt ois Targettiin tilattu CRD QP2 -kokoputkisto. Ärsyttävä parin viikon odotus!

Lisäksi tilasin tuollaset käsisuojat: http://www.robkuijpersracing.nl/quadspu ... L97300.jpg
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Tilasin ite tuos viikko takasin G.P.R:n sliparin teguun pitäs tulla 2 vko kuluessa.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
GT-555
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 29 Joulu 2008 17:33
Mönkijä:: 800cc Renegade
Paikkakunta: city

Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??

Viesti Kirjoittaja GT-555 »

JJP kirjoitti:
clubi69 kirjoitti:Minä olen sitä mieltä että oman turvallisuuden takia on parempi niin valmistajan kuin monien muidenkin näkökulmasta katsottuna parempi ettei ne mönkkärit kulje lujempaa kuin on suunniteltu.
Yksistään ATV laitteena jota ei voi kallistella mutkissa kuten moottoripyörää on jo aika vaarallinen jos nopeus kasvaa liian suureksi. Tuo 80-90 km/h on jo nopeutena ihan riittävä. En lähtis kovin pienellä
rahalla edes yrittämään sellaisella ATV:lla joka kulkis yli 100 km/h, tosi hervoton peli. Sen takiahan nuo kalliimmatkaan Canamit sun muut eivät kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB:tkään vaikka kuutioita on
800 cm3. Myös siksi en ymmärrä miksi jotkut ostavat kalliin 800 cm3 Canamin vaikka se ei kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB. Toki ehkä on kestävämpi mutta kun itse osaa korjata niin väliäkö sillä.
Olen omaani 250cm3 TGB:hen enemmän kuin tyytyväinen ja on hienompi peli kuin 800 cm3 Canam.
OT!
Haluaisin tässä vaiheessa korostaa että crossit ovat myös mönkijöitä ja niillä pystyy kovemmissakin nopeuksissa toimia.
Mönkijää ei voi "kallistaa" mutta painoa pystyy ja PITÄÄKIN siirtää samalla tavalla kuin prätkälläkin.
Olen sitä vastaan jyrkästi että tehorajoitus poistuisi ja se korvautuisi 80-lätkällä.Aivan päätön idea mielestäni.
Anteeksi vuodatukseni meni pahasti OT mutta oevoe....
Crosseja en kyllä laske mönkijöiksi.
Panssarivaunut on out!
Vastaa Viestiin