TGB target 550 IRS
-
- Tracks
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Re: TGB target 550 IRS
En epäilisi,sen verran paha.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- frosty
- Tracks
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
En tiedä vakuutusyhtiöiden lunastuskriteereistä, miten ne määrittelee juttunsa, mutta aika kalliiksi tulis kunnostaakkin tuo. Kaverin kanssa ynnäiltiin mitä kaikkea joutuis uusimaan, niin se olis melko pitkä ostoslista. Ajokilometritkin vissiin vaikuttaa jotain.
Mutta mukava kampehan tuo oli ajella ja nyt on jo ikävä sitä kun tämänpäiväiset lämpötilat teki tämän meidän kotitien siihen kuntoon että yhtään ei tiedä pääseekö täältä korvesta autolla aamulla töihin.
Siinämielessä ei haittaa vaikka tuliskin uusi samanmoinen, mutta akku ainakin siitä vaihtuis heti Vartalaiseen. Muuten kyllä mun mielestä nuo nyky-TGB:t kestää laadulliseti ja viimeistelyltään vertailun mihin hyvänsä merkkiin. Kaveri (mönkkärimies myös) tuumas kun työnnettiin se pihaan että kylläpäs rullaa mukavasti ja tuntuu keveältä käännellä.
On muuten orpo olo kun tietää takaraivossa ettei ole omaa kulkinetta, vaan joutuu turvautumaan varasuunnitelmaan, autoon.
Mutta mukava kampehan tuo oli ajella ja nyt on jo ikävä sitä kun tämänpäiväiset lämpötilat teki tämän meidän kotitien siihen kuntoon että yhtään ei tiedä pääseekö täältä korvesta autolla aamulla töihin.
Siinämielessä ei haittaa vaikka tuliskin uusi samanmoinen, mutta akku ainakin siitä vaihtuis heti Vartalaiseen. Muuten kyllä mun mielestä nuo nyky-TGB:t kestää laadulliseti ja viimeistelyltään vertailun mihin hyvänsä merkkiin. Kaveri (mönkkärimies myös) tuumas kun työnnettiin se pihaan että kylläpäs rullaa mukavasti ja tuntuu keveältä käännellä.
On muuten orpo olo kun tietää takaraivossa ettei ole omaa kulkinetta, vaan joutuu turvautumaan varasuunnitelmaan, autoon.

Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- frosty
- Tracks
Pitääpä lisätä tähän 550 Target aiheeseen sellainen seikka joka paljastu tuon mun mönkijän palon myötä.
Kuomujen hienon "hiilikuitu" -pinnan alta paljastui tulipalon jäljiltä ihan oikeastikin kuitumattoa!! Saattaa maksaa jotakin jos joskus joutuu kuomuja uusimaan tällaiseen...
Kuomujen hienon "hiilikuitu" -pinnan alta paljastui tulipalon jäljiltä ihan oikeastikin kuitumattoa!! Saattaa maksaa jotakin jos joskus joutuu kuomuja uusimaan tällaiseen...
Joko on vakuutusyhtiön tarkastaja käynyt? Ei ainakaan ollu vielä tuolla avk:n sivuilla myynnissä
- frosty
- Tracks
Ei varmaankaan ole kun tuo hiiltynyt klöntti seisoo tossa pihaa komistamassa edelleen. Tarkastaja on käynyt ja maahantuojan huoltomies on käynyt, jopa lunastuspäätöskin on jo tehty, allekirjoitettu ja toimitettu vakuutusyhtiöön, mutta siihen se pysähty. Ei näy rahoja tilillä eikä mökötin ole hävinnyt pihasta haisemasta.
Vakuutusyhtiö lupautui korvaamaan niinkuin heidän kuuluukin, mutta koittavat ilmeisesti jälkeenpäin rokottaa maahantuojaa koska laite oli takuunalainen peli.
Hieman oudolta tuntuu että palovakuutusta ei tarvittaisi ennen kuin takuuaika on päättynyt.
He jäävät tappelemaan asiasta keskenään.
Vakuutusyhtiö lupautui korvaamaan niinkuin heidän kuuluukin, mutta koittavat ilmeisesti jälkeenpäin rokottaa maahantuojaa koska laite oli takuunalainen peli.
Hieman oudolta tuntuu että palovakuutusta ei tarvittaisi ennen kuin takuuaika on päättynyt.

- frosty
- Tracks
Noni, päivitetääs tämäkin aihe. Eli mönkijä meni lunastukseen, tosin laitteen hinta tippui vakuutusyhtiön mukaan 10% siinä 250km:n matkalla jonka sillä kerkesin ajamaan. Se nyt oli jotenkin arvattavissa.
Tulipalon syy ei virallisesti mulle ole selvinnyt. Palomiehet puhu akun syttymisestä/oikosulusta, mutta kuitenkaan yhden bensaletkun klemmaria ei löytynyt mistään.
Itse henkilökohtaisesti suosittelen kaikkia kyseisen laitteen omistajia tarkistamaan omistaan bensapumpun ja kaasarin välisen letkun klemmarit että ovat paikallaan ja katsoa myös että se letku on riittävän pitkä. Moottori nimittäin heiluu aika rajusti kun vedättää lanan/auran kanssa tai metsässä jotain kantoa vasten ja kun pumppu on kiinteesti rungossa, niin letkulla tarvii olla mittaa ettei irtoa paikaltaan tai katkea.
Hyvä ja mukava laite muuten jos ei tota paloa ota laskuun. Laadukas kaikin puolin, pakko myöntää.

Itse henkilökohtaisesti suosittelen kaikkia kyseisen laitteen omistajia tarkistamaan omistaan bensapumpun ja kaasarin välisen letkun klemmarit että ovat paikallaan ja katsoa myös että se letku on riittävän pitkä. Moottori nimittäin heiluu aika rajusti kun vedättää lanan/auran kanssa tai metsässä jotain kantoa vasten ja kun pumppu on kiinteesti rungossa, niin letkulla tarvii olla mittaa ettei irtoa paikaltaan tai katkea.
Hyvä ja mukava laite muuten jos ei tota paloa ota laskuun. Laadukas kaikin puolin, pakko myöntää.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: TGB Target 550irs
Piti nyt tulla hieman kyselemään kun itsellenikin tulossa tämä em. kone pihaan alkuviikosta. Onko vastaavanlaisia tilanteita ilmennyt muilla? Ja olisikohan sitä akkua mahdollista saada siirrettyä senkään vertaa että se ei altistuisi pakarin hohkaamiselle niin paljoa? Ajattelin että sisäänajellessa kävisin hieman pidemmän lenkin heittämässä, ei vain olisi kiva palata kävellen arse palaneena.
Onko muita vikoja ilmenny laitteeseen? Ja se pakoputken prikka, pitääkö katteet ja kaikki purkaa ihan atomeiksi että siihen pääsee käsiksi?

Onko muita vikoja ilmenny laitteeseen? Ja se pakoputken prikka, pitääkö katteet ja kaikki purkaa ihan atomeiksi että siihen pääsee käsiksi?
- stequ78
- Tracks
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Ei kai sentää tarvii kokonaan katteita purkaa et prikan pois saa,ainakaan 450 blades ei tarvinnu.Noita akkuja miettiny ton jälkeen kun frostyn kampe kärysi että tgb.ssä oli kai yuasa merkkinen akku,oon nähnyt niitä ihan myynnissä pitkin poikin ja on mun mielestä aika monen merkin ensiasennus akku eli saattoi olla huonoa tuuria tällä kertaa jos akku meni oikkariin mut mene ja tiedä????
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
- frosty
- Tracks
Ei tarvii purkaa mitään pois, muuta kuin se itse vaimennin ja putkenpätkä.
- stequ78
- Tracks
Kahtelin tuossa et näiden hinta pudonnut jostain syystä tonnilla mahhantuojalla,alkoi tekemään vielä enemmän mieli moista mökötintä,onko moisen kamppeen omistajat mittaillut kiihtyvyyttä esim 0-70,mulla 400cc menee 9.8sek.
Kuinkas kulkupuoli meneekö oikeeta nopeutta yli 90km/h ja miten sitä voimaa löytyy kun ottaa prikan pois putkesta,puol vuotta ollu toi 400cc ja ny pitäs ihan oikeesti saada isompi kyllästyttää valtavasti tuo pikkulohko.
Koitin etsiä vähän netistä tietoa että olisko tegulla tulossa uusia malleja kun nykyisiä alennuksessa myydään mutta en yht´äkikseltään löytäny mitään.
Kuinkas kulkupuoli meneekö oikeeta nopeutta yli 90km/h ja miten sitä voimaa löytyy kun ottaa prikan pois putkesta,puol vuotta ollu toi 400cc ja ny pitäs ihan oikeesti saada isompi kyllästyttää valtavasti tuo pikkulohko.
Koitin etsiä vähän netistä tietoa että olisko tegulla tulossa uusia malleja kun nykyisiä alennuksessa myydään mutta en yht´äkikseltään löytäny mitään.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Tuota kiihtyvyyttä ei kotikonstein pysty tarkastikkaan mittaamaan saatikka sitten vielä vertailemaan muiden kanssa, joten siihen en halua ottaa mitään kantaa.stequ78 kirjoitti:Kahtelin tuossa et näiden hinta pudonnut jostain syystä tonnilla mahhantuojalla,alkoi tekemään vielä enemmän mieli moista mökötintä,onko moisen kamppeen omistajat mittaillut kiihtyvyyttä esim 0-70,mulla 400cc menee 9.8sek.
Targetilla olen parisen kertaa ajellut, siis juuri 550 irssillä, joka on kaikinpuolin vertailukelpoinen blade 550 mallin kanssa, samat koneet, sama paino yms..
Itsellä on 550irs blade ja se jättää 425 bladen kiihdytyksessä aika reilusti ja huippunopeutta kerää hivenen verran enemmän, omalla bladella siis 550:llä olen tasasella saanut mittarin mukaan 90 vauhtia, sitä en tiedä paljon se valehtelee mutta 425 bladella se jäi tasasella reiluun 80km/h... Mitä nyt leikkimielisesti otettiin kiihdytysskabaa blade 425:n ja 550 ruiskupollen kanssa niin 425 blade jäi aina reilusti lähdöissä, 550 ruiskupolle kiihty aika lailla samoin kuin 550 bladekin, pollessa tankki täynnä, 26" renkaat, 80 kilonen kuski, bladessa samoin eli kyllä se 100 kuutiota vaikuttaa ihan silleen että sen huomaa

Itsekkin olen ihmetlely tuota 450 irssin laiskuutta, jopa 425 blade eli jäykkäperänen on sitä pirteempi vaikka on sama kone yms, mistäköhän lie johtuu ?? Noh, kyllä sillä 550:llä etenee nopeemmin mutta kannattaa miettiä kannattaako maksaa tonneja enemmän n. kymmenestä hevosvoimasta yms

- stequ78
- Tracks
Ei siinä ihan monia tonneja tarvita vaihdossa kun hinnoittelin jo eilen,joo mullehan tää mönkkäri on moottoripyörän korvike,kakkos auto,työkone ja ennen kaikkea leikkukalu ja siks tietty sitä niinku haluais hiukan räväkkyyttä tuohon liikkumiseen kun ajot mitä ajan on tiellä,nyt varmaan joku miettii et osta crossi kun tarvii nopeutta jne.
Syy nelikon tarpeeseen on se et me asutaan keskellä ei mitään ja täs nää menneet talvet olleet sen verran haastavia et piti ostaa tien auraukseen mökötin koska tuota tietä on 4km ja siittä pitää joka aamu päästä scania.lla lähtee duuniin.
Mutta vaik mökötin on työkone niin silti olis kiva et se vähän kiihtyskin ja siks oon harkinnut tota target.ia kas kun mulla ei silti ole varaa ostaa 20te reneä niinku missään olosuhteissa ja ihmettelen sit jo sitä et miten sen voisi perustella edes itselleen moisen tarpeen kun kuitenkin saman työn tekee 10te koneella kun 20te.
Syy nelikon tarpeeseen on se et me asutaan keskellä ei mitään ja täs nää menneet talvet olleet sen verran haastavia et piti ostaa tien auraukseen mökötin koska tuota tietä on 4km ja siittä pitää joka aamu päästä scania.lla lähtee duuniin.
Mutta vaik mökötin on työkone niin silti olis kiva et se vähän kiihtyskin ja siks oon harkinnut tota target.ia kas kun mulla ei silti ole varaa ostaa 20te reneä niinku missään olosuhteissa ja ihmettelen sit jo sitä et miten sen voisi perustella edes itselleen moisen tarpeen kun kuitenkin saman työn tekee 10te koneella kun 20te.
- Pyrre
- 3WD
- Mönkijä:: Bashan BS200S-7 TL
Taitaapi olla Frostyn "vanha" sotajuhta Espoon Avk:lla
Uudenmaan Mönkijät ry
Ropaaminen on hauskaa
Ropaaminen on hauskaa
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Mitä riistohintaa siitä kehdattiin ruinata?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
- Pyrre
- 3WD
- Mönkijä:: Bashan BS200S-7 TL
2500e oli pyyntiJJP kirjoitti:Mitä riistohintaa siitä kehdattiin ruinata?
Uudenmaan Mönkijät ry
Ropaaminen on hauskaa
Ropaaminen on hauskaa