TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Kiitos vastauksesta. Kaasutin ei tulvi ja kuminen imukaula näytti päällisin puolin ehjältä joka suunnalta ja olevan asiallisesti kiinni. Oireet kuulostaa ajossa juuri silta että kone tukehtuisi liikaan bensaan, mutta tulppa ei ainakaan ole märkä. Todennäköisesti ei saa bensaa, joten täytyy tutkia kaasutinta tarkemmin.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
On tangot molemmin puolin moottoria ja mittaristossa näyttää että vaihde olisi päällä. Voiko olla että sisällä vaihteistossa olisi siitä haarukasta mikä vaihtaa vaihteen, niin loksahtanut yksi pala pois?ViiMax kirjoitti:Menikös siinä ne vaihtajan tangot molemmin puolin moottoria ? Syttyykö vaihteiston merkkivalo L kun laittaa hitaalle ?
En ole moiseen probleemiin törmännyt ettei hidas menisi päälle
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Kaikki on mahdollista, ja varsin, jos pikkualuetta on koitettu kytkeä päälle suuremmalla kierrosluvulla ja rusahtanut....... rikki.
Re: TGB Blade -Viat-
No kiitos tiedoista. Pitänee varmaanki alkaa purkaan tegua.
Viimeksi muokannut vaughan, 17 Marras 2016 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus poistettu. Säännöt...
Syy: Lainaus poistettu. Säännöt...
Re: TGB Blade -Viat-
Päivitystä tähän: bensansuodatin näytti olevan väärinpäin asennettu edellisen omistajan toimesta (nuolimerkki bensahanaa kohti)..aguri kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Kaasutin ei tulvi ja kuminen imukaula näytti päällisin puolin ehjältä joka suunnalta ja olevan asiallisesti kiinni. Oireet kuulostaa ajossa juuri silta että kone tukehtuisi liikaan bensaan, mutta tulppa ei ainakaan ole märkä. Todennäköisesti ei saa bensaa, joten täytyy tutkia kaasutinta tarkemmin.

Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
Eipä auttanut suodattimen oikeinpäin laittokaan. Tulpaksi kokeilin testinä NGK CR7E:ta, mutta samat ongelmat senkuin jatkuvat. Pihalla voi pyörittää lumitöitä tuntitolkulla, mutta maantieajosta sammuu alle viidessä minuutissa, kiihdytellen tai tasakaasulla viittäkymppiä, sama vika tulee aina esiin. Tämänpäiväisellä testilenkillä sammahti 500m jälkeen, ryypyllä käyntiin, muutama satametriä ja sammui taas => loppumatka pitikin sitten työntää. Jäähdyttyään taas laakista käyntiin ryypyllä.aguri kirjoitti: Päivitystä tähän: bensansuodatin näytti olevan väärinpäin asennettu edellisen omistajan toimesta (nuolimerkki bensahanaa kohti)..
Ideoita otetaan vastaan..

Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
Kertokeehan viisaammat. Uudesta lähtien, esim. lumella/hiekalla kun ajaa takapotkulla, niin rupee perä "pomppimaan" ja rutisemaan/poksumaan. Mistä voisi johtua?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Taitaa olla osittain tätä http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... ys#p389229
Re: TGB Blade -Viat-
aguri kirjoitti:Eipä auttanut suodattimen oikeinpäin laittokaan. Tulpaksi kokeilin testinä NGK CR7E:ta, mutta samat ongelmat senkuin jatkuvat. Pihalla voi pyörittää lumitöitä tuntitolkulla, mutta maantieajosta sammuu alle viidessä minuutissa, kiihdytellen tai tasakaasulla viittäkymppiä, sama vika tulee aina esiin. Tämänpäiväisellä testilenkillä sammahti 500m jälkeen, ryypyllä käyntiin, muutama satametriä ja sammui taas => loppumatka pitikin sitten työntää. Jäähdyttyään taas laakista käyntiin ryypyllä.aguri kirjoitti: Päivitystä tähän: bensansuodatin näytti olevan väärinpäin asennettu edellisen omistajan toimesta (nuolimerkki bensahanaa kohti)..
Ideoita otetaan vastaan..
Vian etsintää jatkettu taas tuloksetta. Kaasutin otettu irti ja putsattu tarkasti, tiivisteet vaikutti tiiviiltä ja suuttimet olivat puhtaat. Samalla tarkastelin myös imukaulaa, joka oli täysin ehjä kun sitä väänteli käsissä. Tyhjensin myös varmuudeksi tankin ja irroitin alipainehanan ja laitoin uudet bensat tankkiin.
Koeajolla pääsi taas muutaman kilometrin kunnes "booasi" ja sammui. Ilman ryyppyä ei mitään asiaa käyntiin, ryypyn kanssa käyntiin ja huomasin että jos ryypyn ottaa pois peli sammuu heti. Sammumisen jälkeen pitää joka kerta käyttää ryypyllä hetken aikaa, jonka jälkeen kestää ilman ryyppyä ajoa kunnes taas sammuu satunnaisen ajan päästä.
Alkaa jo usko loppua.. kipinän en usko olevan kadoksissa koska muutenhan tulppa olisi märkä sammumisen jälkeen, eikö?
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
Mistä paikasta alipainehana saa alipaineen?
Eli mihin olet sen letkun kiinnittänyt vai onko sitä?
Mika
Eli mihin olet sen letkun kiinnittänyt vai onko sitä?
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: TGB Blade -Viat-
Moro, kiitos vastauksesta. Se on siinä kaasarista lähtevässä imukaulassa, missä kuuluukin olla. Bensaa tuo kyllä tuntuis saavan kerta suodatin ja kohokammio on täynnä kun ongelmat alkaa.
Viimeksi muokannut Pappi, 19 Marras 2016 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin lainaus poistettu.
Syy: Edellisen viestin lainaus poistettu.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
Pari kokeilua voisi olla laita tankilta suoraan letku suodattimen läpi kaasarille siis ilman hanaa ja toinen aja ilman densakorkkia niin näkee saakotankki kunnolla ilmaa! Letku joka lähtee tankilta ja menee takaiskuventtiilille voi olla tukossa letkun päästä voi koittaa imeä myös jos ei tule ilmaa on se tukossa voi putsata liuottimella jotta rupee liikkumaan letkukin voi olla tukossa tai jäässä jos on uponnut veteen ?
Viimeksi muokannut rkku, 20 Marras 2016 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TGB Blade -Viat-
Moottori saa liikaa ilmaa. Jos toimii matalilla kierroksilla ja isommilla sammuu.
Onko siihen porattu lisäilmareikiä ilmanputsariin? Taikka putsarista puuttuu "snorkkeli" tms?
Pääsuutin on liian pieni, mikä on vakiona?
Mika
Onko siihen porattu lisäilmareikiä ilmanputsariin? Taikka putsarista puuttuu "snorkkeli" tms?
Pääsuutin on liian pieni, mikä on vakiona?
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: TGB Blade -Viat-
Kiitos vastauksista.
Ongelma ei ole ihan niin mustavalkoinen että pienillä kierroksilla toimii ja isommilla sammuu. Välillä pystyn siis ajamaan "kahva auki" useamman kilometrin ilman mitään ongelmia. Välillä taas kahva-auki ajaessa "booaa" ja sammuu 5min ajon jälkeen. Useimmiten kuitenkin testatessa olen ajellut 40-50km/h, jolloin yhtälailla oireilee ja sammuilee, vaikka tällöin ei ole kuin about puoli kaasua käytössä. Voisiko liian pieni pääsuutin tehdä silti tuollaista oiretta?
Ilmanputsarin kotelo on täysin vakio, ei lisäreikiä. Snorkkelikin on paikoillaan. En tullut katsoneeksi pääsuuttimen numeroa, oletan sen kuitenkin olevan vakio mikä tässä 250cc mallissa on.
Kuten aiemmissa viesteissä kirjoittelin, tankinkorkki on vaihdettu uuteen. Samoin uusin myös varmuuden vuoksi koko bensalinjan suodattimineen sekä vaihdoin uuden sytystulpan. Heti ongelman jälkeen suodattimessa on reilusti bensaa, joten kyllä bensahana tuntuisi tällöin toimivan oikein.
Ongelma ei ole ihan niin mustavalkoinen että pienillä kierroksilla toimii ja isommilla sammuu. Välillä pystyn siis ajamaan "kahva auki" useamman kilometrin ilman mitään ongelmia. Välillä taas kahva-auki ajaessa "booaa" ja sammuu 5min ajon jälkeen. Useimmiten kuitenkin testatessa olen ajellut 40-50km/h, jolloin yhtälailla oireilee ja sammuilee, vaikka tällöin ei ole kuin about puoli kaasua käytössä. Voisiko liian pieni pääsuutin tehdä silti tuollaista oiretta?
Ilmanputsarin kotelo on täysin vakio, ei lisäreikiä. Snorkkelikin on paikoillaan. En tullut katsoneeksi pääsuuttimen numeroa, oletan sen kuitenkin olevan vakio mikä tässä 250cc mallissa on.
Kuten aiemmissa viesteissä kirjoittelin, tankinkorkki on vaihdettu uuteen. Samoin uusin myös varmuuden vuoksi koko bensalinjan suodattimineen sekä vaihdoin uuden sytystulpan. Heti ongelman jälkeen suodattimessa on reilusti bensaa, joten kyllä bensahana tuntuisi tällöin toimivan oikein.
Viimeksi muokannut Pappi, 19 Marras 2016 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisten viestien lainaukset poistettu.
Syy: Edellisten viestien lainaukset poistettu.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
-
- 3WD
- Viestit: 107
- Liittynyt: 07 Huhti 2013 21:33
- Mönkijä:: Tgb Blade 1000eps pro
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TGB Blade -Viat-
Oletko aguri tehnyt puristuspainemittausta? Tee ihmeessä.
Uudenmaan Mönkijät Ry