tgb:n viritys
- frosty
- Tracks
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Re: tgb:n viritys
News flash.. kyllä ne vaan mönkijöitä on. 

Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Re: Target 525 4x4 -08 lisäpotkua ja muuta mukavaa??
Kun en tiedä mitään näistä, niin voisitko kertoa mitä ne crossit on kun ei ole mönkijöitä??GT-555 kirjoitti: Crosseja en kyllä laske mönkijöiksi.
Viimeksi muokannut Barossa, 22 Huhti 2011 08:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- japit
- Tracks
- Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Hyviä pointteja kaikki ! mielestäni noita vehkeitä saisi viritellä ihan samoin kuin m-pyöriäkin. Aina on olemassa parempia "ajajia " kuin ekaa kertaa ajavat ja heille kokeneimmille tuo tuunaaminen on lajin ja harrastuksen kannalta tärkeää ,ihan niin kuin autoissakin joissa ei ole rajoitettu tehoa. pahinta on kuitenkin laite jossa ei ole nimeksikään tehoa ja sillä yritetään pysyä edes liikenteen mukana.GT-555 kirjoitti:Crosseja en kyllä laske mönkijöiksi.JJP kirjoitti:OT!clubi69 kirjoitti:Minä olen sitä mieltä että oman turvallisuuden takia on parempi niin valmistajan kuin monien muidenkin näkökulmasta katsottuna parempi ettei ne mönkkärit kulje lujempaa kuin on suunniteltu.
Yksistään ATV laitteena jota ei voi kallistella mutkissa kuten moottoripyörää on jo aika vaarallinen jos nopeus kasvaa liian suureksi. Tuo 80-90 km/h on jo nopeutena ihan riittävä. En lähtis kovin pienellä
rahalla edes yrittämään sellaisella ATV:lla joka kulkis yli 100 km/h, tosi hervoton peli. Sen takiahan nuo kalliimmatkaan Canamit sun muut eivät kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB:tkään vaikka kuutioita on
800 cm3. Myös siksi en ymmärrä miksi jotkut ostavat kalliin 800 cm3 Canamin vaikka se ei kulje yhtään sen lujempaa kuin TGB. Toki ehkä on kestävämpi mutta kun itse osaa korjata niin väliäkö sillä.
Olen omaani 250cm3 TGB:hen enemmän kuin tyytyväinen ja on hienompi peli kuin 800 cm3 Canam.
Haluaisin tässä vaiheessa korostaa että crossit ovat myös mönkijöitä ja niillä pystyy kovemmissakin nopeuksissa toimia.
Mönkijää ei voi "kallistaa" mutta painoa pystyy ja PITÄÄKIN siirtää samalla tavalla kuin prätkälläkin.
Olen sitä vastaan jyrkästi että tehorajoitus poistuisi ja se korvautuisi 80-lätkällä.Aivan päätön idea mielestäni.
Anteeksi vuodatukseni meni pahasti OT mutta oevoe....
ps. muuten pidän että tuo TGB:ee on parhaasta päästä ensimmäistä laitetta hankkijalle. Monipuolinen, tehoja on, hyvät sekä toimivat aura sekä luotettavuus.
" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Uudenmaan Mönkijät Ry
- stequ78
- Tracks
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Nonni kylläpä virittämisestä saatiin erikoinen keskustelu aikaseks.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
- japit
- Tracks
- Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
Jepstequ78 kirjoitti:Nonni kylläpä virittämisestä saatiin erikoinen keskustelu aikaseks.
Mutta jos pelkästään TGB:tä yrittää piristää , on tulos huono eli prikat pois taitaa olla tällä hetkellä ainoa keino ja sillä saadaan ainoastaan pikkasen lisää kiihtyvyyttä lisää. En ole kenenkään kuullut saaneen TGB ( siis kardanivetoista ) kulkemaan esim 100 km tunnissa. Oma 425 TGB:ni kulki sen 82-85 km tunnissa ( modularboxi lupaa 100 km tunnissa

" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Uudenmaan Mönkijät Ry
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Kumpis oli ennemmin,Nelipyöräinen crossi vai nelipyöräinen 4x4.GT-555 kirjoitti:
Crosseja en kyllä laske mönkijöiksi.

Löytyy tallista 800cc outtikin mutta eihän crossilla ajamisen jälkeen kehtaa ees ajatella et menis ajamaan sillä vesisänkycanalla.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
- stequ78
- Tracks
Juu toi on totta ei sitä saa kulkemaan 100km/h muuten kun laittamalla Muulin kyytiin ja vetää autolla nii sit se 100km/h män rikki,oon laittanut tosiaan sliparin(omatekoinen),suuttimet ja k&n suodattimen ja nopeus ei muuttunut mihinkään vääntöä vaan tuli enemmän.Kun laitoin 27,5 tuumaiset fillarit niin sitte tuli kulkua lisää mut kuitenkin vaan huiput jää 90km/h,tarkoitin tolla ed.kommentilla sitä et miten taiwanin kulta ampiaisen virittämisestä saadaan aikaan keskustelu että onko crossit mönkkäreitä vai ei.Virittämis konsteja on jo näemmä ilmaantunu koska Italiasta saa jo sliparia 550 bladeen jne.Mut tuskin se onnea ja autuutta tuo mut tilasin sen siltijapit kirjoitti:Jepstequ78 kirjoitti:Nonni kylläpä virittämisestä saatiin erikoinen keskustelu aikaseks.
Mutta jos pelkästään TGB:tä yrittää piristää , on tulos huono eli prikat pois taitaa olla tällä hetkellä ainoa keino ja sillä saadaan ainoastaan pikkasen lisää kiihtyvyyttä lisää. En ole kenenkään kuullut saaneen TGB ( siis kardanivetoista ) kulkemaan esim 100 km tunnissa. Oma 425 TGB:ni kulki sen 82-85 km tunnissa ( modularboxi lupaa 100 km tunnissa)jolloin koneen kierrokset olivat tuolla 7500 kierroksessa. Jos joku on saanut värkin kulkemaan oikeesti tuon 100 km tunnissa olisi se kiva tietää että millä tavalla ?

So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
- JJP
- Tracks
Koko putki vaihtoon jos toivoo jotain hyötyäkin saada.Pelkkä slipari ei paljon lämmitä...
Kuvasteita
Kuvasteita
- stequ78
- Tracks
Muutenhan vois tietty vaihtaa mut kun ei ole saatavilla muuta kun sliparia,hyvä kun edes tehdas tekoinen slipari,enkä mä tiedä periaattees miks koko putki koska katti on orkkis vaimentimes ja putki kuitenkin ihan riittävän kokoista.Tällä hetkellä mennään omatekoisella sliparilla ja voin kertoo et vaikutus on huomattava vaik onkin 2 tuuman simons läpivirtaava vaimennin käytössä,mut tosiaan miksei tietty vois irroittaa alkup. putkea ja mennä jonnekkin pajalle se kädessä ja pyytää väsää isompi rosterista.Asiasta en tiedä mutta joskus muistaakseni kuullut/lukenut jostain et pitäis kuitenkin olla jonkinmoinen pakovastus myöskin olemassa,eli kai se tarkoittaa käytännössä sit sitä että suuri ei ole kaunista joka tapauksessa,mut voin kyllä olla väärässäkin.(Niin kun monta kertaa elämässä on käynyt) ja tämä pakovastus juttu tarkoittaa lähinnä näitä tee-se itse putkia.
- frosty
- Tracks
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
550 Targetissa ainakin oli varsin virtaavan näköinen putkiosa vaimenninta lukuunottamatta. Turha sitä putkea on vaihtaa jos vakiossa virtaus riittää. Vaimennin sen sijaan oli niin tukkonen kuin vaan olla voi että se vielä pysyy käynnissä, aiheuttaen sen että koko putki hohkaa punasena jatkuvasti vaimenninta myöten. 

Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Jos ei pysy crossipyörällä pystyssä ni on ostetaan crossi mönkkäri 

JJP kirjoitti:Kumpis oli ennemmin,Nelipyöräinen crossi vai nelipyöräinen 4x4.GT-555 kirjoitti:
Crosseja en kyllä laske mönkijöiksi.![]()
Löytyy tallista 800cc outtikin mutta eihän crossilla ajamisen jälkeen kehtaa ees ajatella et menis ajamaan sillä vesisänkycanalla.
Panssarivaunut on out!
- stequ78
- Tracks
Samaa mieltä olen itsekkin tästä asiasta,kuten aiemmas viestis mainitsin orkkis putkessa ei ole kattia,kun kerran pitkä ruuvimeisseli uppoo niin syvälle kun vartta riittää.frosty kirjoitti:550 Targetissa ainakin oli varsin virtaavan näköinen putkiosa vaimenninta lukuunottamatta. Turha sitä putkea on vaihtaa jos vakiossa virtaus riittää. Vaimennin sen sijaan oli niin tukkonen kuin vaan olla voi että se vielä pysyy käynnissä, aiheuttaen sen että koko putki hohkaa punasena jatkuvasti vaimenninta myöten.
- JJP
- Tracks
Joo ja jos ei traktorilla osata ajaa ja skootteri on menee liian lujaa niin ostetaan 4x4 mönkijä....GT-555 kirjoitti:Jos ei pysy crossipyörällä pystyssä ni on ostetaan crossi mönkkäri
Tietenkin riippuu alkuperäisestä putkesta mutta kyllä pääsääntöisesti vähän tukkosia tuppaa olemaan.
Pakovastus täytyy tietenkin muistaa mutta enemmän se 2-tahtisissa vaikuttaa...
Kuvasteita
Kuvasteita
Nonnih! Nyt ois CRD-kokoputkisto Targetissa ja tehonlisäys ei nyt niin merkittävä, mutta huomaa kuitenkin. Äänetkin on huomattavasti uskottavammat! Huomenna pitäisi pääsuutin vaihtaa. Mites, onko hirveä homma? Tankki pois, kaasari ulos, suutin paikoilleen ja takaisin? Vakiosuutin oletettavasti 122,5. Ostin 130, 132,5, 137,5 ja 140. Jos ensimmäisenä tyrkkäis 140 sisään.
- stequ78
- Tracks
Pitäs kestää hyvin 140suuttimen,omassa on nyt paikallaan 140 ja vois vielä isompikin olla aattelin tilata ajan rullille jos siinä saatas säädettyä viimosen päälle.anabebe kirjoitti:Nonnih! Nyt ois CRD-kokoputkisto Targetissa ja tehonlisäys ei nyt niin merkittävä, mutta huomaa kuitenkin. Äänetkin on huomattavasti uskottavammat! Huomenna pitäisi pääsuutin vaihtaa. Mites, onko hirveä homma? Tankki pois, kaasari ulos, suutin paikoilleen ja takaisin? Vakiosuutin oletettavasti 122,5. Ostin 130, 132,5, 137,5 ja 140. Jos ensimmäisenä tyrkkäis 140 sisään.
Mistä muuten ostit suuttimia ja löytykö suoraan sopivat,mun konees joutu pääsuutinta modaamaan et meni paikalleen,kantaa piti sorvata hiukan koska alkup. suutin on kannastaan jonkun verran pienempi kun uudet suuttimet.Joo se suuttimen vaihto menee vähän niinkuin juuri noin kun tuos kirjoitit.