TGB Blade -Viat-
Re: TGB Blade -Viat-
Jep kyllä, imukaulaan menee alipaineletku hanalta. Oletan tuon osuuden olevan kunnossa; alipaineletku oli ehjä enkä imukaulan lähettyviltä löytänyt ilmavuotoja starttipilotti spraylla.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
Tarkistitko onko se liittimen pieni reikä auki eli puhdas ettei ole likainen?
Re: TGB Blade -Viat-
Alipaineletkun reikä imukaulaan? Jep, se on puhdas, paineilma kulki läpi hienosti.
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
Omassa Mönkkärissä hana on vaihdettu manuaaliseksi. Tarkista hanan toiminta , pätkä letkua ja siihen alipainetta , jos ei muuten vaikka imemällä.Polttoaineletku irti kaasuttimesta , puhdas astia alle .Imua ja tarkkaile polttoaineen virtausta.
Re: TGB Blade -Viat-
Juu, itte kans samoilla linjoilla.
Teepäs moinen "alipaine säiliö" - induktioruisku jonne sopiva jousi sisään. Laita hanan alipaine letkuun alipainestettuna. Eli kokoon puristettuna.
Jos alipaine vuotaa, niin hanan kalvo on rikki. Jos ei niin jätä kiinni ja käy testilenkillä. Tuki toki kurkun alipainereikä jottei ota liikaa ilmaa
Jos pelittää ajossa niin sylinteri/ mäntä on kulunut ja ei pysty kehittämään tarpeeksi alipainetta.
Arvelee Mika
Teepäs moinen "alipaine säiliö" - induktioruisku jonne sopiva jousi sisään. Laita hanan alipaine letkuun alipainestettuna. Eli kokoon puristettuna.
Jos alipaine vuotaa, niin hanan kalvo on rikki. Jos ei niin jätä kiinni ja käy testilenkillä. Tuki toki kurkun alipainereikä jottei ota liikaa ilmaa

Jos pelittää ajossa niin sylinteri/ mäntä on kulunut ja ei pysty kehittämään tarpeeksi alipainetta.
Arvelee Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: TGB Blade -Viat-
Alkuun suuret kiitokset kaikille jotka jaksoivat tämän kanssa auttaa. Tänään vika selvisi, 20km testilenkki heitetty ja voi sitä riemun määrää kun Tegu ei kertaakaan edes meinannut booata saatika sammua!
Syynäsin ja puhdistin kaasuttimen vielä kertaalleen, mutta se mikä taisi homman ratkaista oli tuo tankin huohotus. Uusi korkki jonka sain m-boxilta olikin näköjään sellainen malli missä ei näkynyt minkään näköistä huohotinventtiiliä sisällä. Vaihdoin vanhan korkin tilalle ja porasin koko venttiilin siitä pois niin että menee puhaltamalla ilma puhtaasti läpi. Outo homma, koska bensansuodattimessa sekä kohokammiossa oli aina polttoainetta kun heti ongelman alettua niitä tutkin.. ehkä sinne sitten ehti valua siinä välissä kun otin työkaluja kouraan, että näytti että bensansaanti olisi kunnossa. Vielä kerran kiitokset kaikille auttaneille!
ps. meuran idea alipaine-"testityökalusta" on loistava

Syynäsin ja puhdistin kaasuttimen vielä kertaalleen, mutta se mikä taisi homman ratkaista oli tuo tankin huohotus. Uusi korkki jonka sain m-boxilta olikin näköjään sellainen malli missä ei näkynyt minkään näköistä huohotinventtiiliä sisällä. Vaihdoin vanhan korkin tilalle ja porasin koko venttiilin siitä pois niin että menee puhaltamalla ilma puhtaasti läpi. Outo homma, koska bensansuodattimessa sekä kohokammiossa oli aina polttoainetta kun heti ongelman alettua niitä tutkin.. ehkä sinne sitten ehti valua siinä välissä kun otin työkaluja kouraan, että näytti että bensansaanti olisi kunnossa. Vielä kerran kiitokset kaikille auttaneille!
ps. meuran idea alipaine-"testityökalusta" on loistava
Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
Re: TGB Blade -Viat-
Käskinhän tuolla jo aikaisemmin kokeilla ajaa ilman bensakorkkia mutta neuvo ei silloin ilmeisesti tuntunut hyvältä mutta onneksi vika löytyi! Omani teki samanlailla kun korkkiin tulevasta letkusta ei tullut ilma läpi kun takaisku venttiili oli likainen!
Re: TGB Blade -Viat-
Jep, luotin liikaa uuteen korkkiin..
Saattoi tässä olla jotain roskaa kaasarissakin, koska ihan ongelman alussa ajelin korkki raollaan. Sitten tilasin uuden alkuperäisen korkin, ettei tarvitsisi porailla reikiä korkkiin. Tässä 250cc mallissa ei siis ole korkissa mitään letkua, vaan jokin korkin sisällä oleva venttiili.

Kinroad Sahara XT250 Racer
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
TGB Blade 250 '08
ex. Dinli 450 '08
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
Osaisko kukaan kertoo et paljonko kustantaa perän remontointi?
Ja tietäskö kukaan mistä sais paremmat iskarit kömpijään? Nuo alkuperäset vähän liian jäykät.
Ja tietäskö kukaan mistä sais paremmat iskarit kömpijään? Nuo alkuperäset vähän liian jäykät.
Re: TGB Blade -Viat-
Kaipailee tarkennusta , etu- vai takaperä ? Saksalaisilla mönkkärifirmojen sivuilta löytyy varaosakuvastot hintoineen ja vastailevat sähköposteihin yleensä melkein heti , toisinkuin M.........x
Re: TGB Blade -Viat-
Mulla ois pari vikaa TGB:ssä.
Laite on blade 550 efi. ja n.5000 km ajettu. Vehje on nyt toista talvea käytössä, hommattu syksyllä 2015 uutena.
Ensimmäinen vika joka tuli viime talvena oli etuperän kiinnityskorvallisen repeytyminen irti, jolloin etukardaani lähti pois paikaltaan. Kannattaa vahvistaa etuperän korvallinen, jos käyttää nelivetoa paljon.
Auraushommissa itelläni neliveto aina päällä.
Lähestulkoon samoihin aikoihin alkoi ilmestyä käyntiin ihme vika, sammui aina ja eikä käyntiin ennen kuin oli jähtynyt, vika paikallistui efin johtoon, pistoke on niin iso jolloin,
johdot pääsee vastaamaan runkoon ja ajan oloon hinkautuvat puhki. Kannatta tarkistaa aika ajoin ja tehdä lisäeristystä. On helppo tarkistaa oikealtapuolelta olevasta reiästä ihan runkoputken takaa.
Seuraava vika tuli mittaristoon, näyttää mitä sattuu, vika paikallistuu vasemmallepuolen mittarianturaan. Jostainsyystä johdot menevät oikosulkuun/ poikki. Tietää juotoshommia.
Pakoputki tulee halkeamaan etukäyrän kohdalta tärinästä johtuen, liekö liian jämerät jouset liitoskohdissa ei pääse antamaan periksi, sekä pakoputken tiiviste varisee pois jossain vaiheessa
jolloin kuuma pakokaasu sulattaa jarrunestesäiliön.
Jonkin verran on tapahtunut myös muoviosien sulamista pakoputken läheisyydestä.
Seuraavana meni remmi poikki, joita nyt on mennyt kuin tupakkia. Viides remmi menossa ja aina silppuna, ensimäisen ja viimeisen remmin katkeamisen aikaväli n. 6kk. ja kilometrejä n. 300.
Tarkoittaa, että seisoi viimekesän tallissa, laitettiin viimäsin remmi n. 1kk sitten ja ajettiin noin 40km, otettiin koppa auki tarkistukseen, johan oli yksi hammas pintapuolelta lähtenyt.
Ajettiin noin 100kilsaa jonka jälkeen remmi silppuna a180e.
TGB talliin..
tähän en keksi syytä.
Ei keksi maahantuojakaan. eikä ota sen kummempaa kantaakaan..
Laite on blade 550 efi. ja n.5000 km ajettu. Vehje on nyt toista talvea käytössä, hommattu syksyllä 2015 uutena.
Ensimmäinen vika joka tuli viime talvena oli etuperän kiinnityskorvallisen repeytyminen irti, jolloin etukardaani lähti pois paikaltaan. Kannattaa vahvistaa etuperän korvallinen, jos käyttää nelivetoa paljon.
Auraushommissa itelläni neliveto aina päällä.
Lähestulkoon samoihin aikoihin alkoi ilmestyä käyntiin ihme vika, sammui aina ja eikä käyntiin ennen kuin oli jähtynyt, vika paikallistui efin johtoon, pistoke on niin iso jolloin,
johdot pääsee vastaamaan runkoon ja ajan oloon hinkautuvat puhki. Kannatta tarkistaa aika ajoin ja tehdä lisäeristystä. On helppo tarkistaa oikealtapuolelta olevasta reiästä ihan runkoputken takaa.
Seuraava vika tuli mittaristoon, näyttää mitä sattuu, vika paikallistuu vasemmallepuolen mittarianturaan. Jostainsyystä johdot menevät oikosulkuun/ poikki. Tietää juotoshommia.
Pakoputki tulee halkeamaan etukäyrän kohdalta tärinästä johtuen, liekö liian jämerät jouset liitoskohdissa ei pääse antamaan periksi, sekä pakoputken tiiviste varisee pois jossain vaiheessa
jolloin kuuma pakokaasu sulattaa jarrunestesäiliön.
Jonkin verran on tapahtunut myös muoviosien sulamista pakoputken läheisyydestä.
Seuraavana meni remmi poikki, joita nyt on mennyt kuin tupakkia. Viides remmi menossa ja aina silppuna, ensimäisen ja viimeisen remmin katkeamisen aikaväli n. 6kk. ja kilometrejä n. 300.
Tarkoittaa, että seisoi viimekesän tallissa, laitettiin viimäsin remmi n. 1kk sitten ja ajettiin noin 40km, otettiin koppa auki tarkistukseen, johan oli yksi hammas pintapuolelta lähtenyt.
Ajettiin noin 100kilsaa jonka jälkeen remmi silppuna a180e.
TGB talliin..
tähän en keksi syytä.
Ei keksi maahantuojakaan. eikä ota sen kummempaa kantaakaan..
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: TGB Blade -Viat-
Tgb:tä tarkemmin tunne mutta mitenhän variaattorin linjaus hihnan suhteen, voisko olla persiillään josta johtuen syö hihnoja?
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
550blade,takaperä n1200€.kun mulla oli tuo remppa edessä,mistäänei saanut "sisukaluja"Joten hommasin uuden.Tuota hintaa en siitä kuitenkaan maksanut.linttailija kirjoitti:Osaisko kukaan kertoo et paljonko kustantaa perän remontointi?.
Vanha perä on vielä tallessa,jos satut tarviimaan.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
Elä hemmetti, eli pitäs koko perä ostaa? Mistäänkö eisaa ostettuu niitä sisuskaluja sinne?
E.En oo löytänyt vastausta asiaan. Eli mistä johtuu kun ajaa esim. lumella nelikkö päällä, koko mönkijä alkaa pomppimaan ja kuulostaa siltä kun hajoaisi alle.
E.En oo löytänyt vastausta asiaan. Eli mistä johtuu kun ajaa esim. lumella nelikkö päällä, koko mönkijä alkaa pomppimaan ja kuulostaa siltä kun hajoaisi alle.
Viimeksi muokannut Pappi, 27 Marras 2016 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaukset poistettu.
Syy: Lainaukset poistettu.