TGB Blade -Viat-
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
Oletko kysynyt maahantuojalta?
Re: TGB Blade -Viat-
Vielä peristä , saksasta saa kaikkia osia erikseen . Muutama on kuitenkin hinnoiteltu niin ettei kannata ostaa, vaan koko perä tulee edullisemmaksi. Esim iso lautaspyörä maksaa 999:- ja koko 425 takaperä 1003,30:- . Syynä on luultavasti peräasennuksissa ja säädöissä tarvittava korkea ammattitaito , ei tule sutta ja sekundaa ja tehtaan maine ei mene kun myydään täydellinen paketti. Etuperä 425 maksaa 1450,50:-
Ristikoiden ja murrosten kunto kannattaa tarkistaa jos tasaisella "hyppii" sekä alustan pulttien kireys.
Ristikoiden ja murrosten kunto kannattaa tarkistaa jos tasaisella "hyppii" sekä alustan pulttien kireys.
Re: TGB Blade -Viat-
Ei nuo Saksan hinnat mitenkään halvalta vaikuta, ainakaan etuperän osalta tuohon 425:een meille meinaan vaihdettiin se ja oli asennuksineen halvempi kuin tuo 1450e.
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: TGB Blade -Viat-
Ovat luonnollisesti ovh hintoja , Guntherit eivät kyllä hintoja paljon pyöristä. Lähinnä siksi mainitsin ,että on yrityksiä joista saa hintatietoja nopeasti !
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
linttailija kirjoitti:Kertokeehan viisaammat. Uudesta lähtien, esim. lumella/hiekalla kun ajaa takapotkulla, niin rupee perä "pomppimaan" ja rutisemaan/poksumaan. Mistä voisi johtua?
Siis takavedolla vaiko nelivedolla ?linttailija kirjoitti:Eli mistä johtuu kun ajaa esim. lumella nelikkö päällä, koko mönkijä alkaa pomppimaan ja kuulostaa siltä kun hajoaisi alle.
Jos meinaat sitä rynkytystä kun painaa lumihangessa hanapohjassa menemään ? Sitä tekee valtaosa mönkijöistä, riippuen renkaista, voimansiirrosta jne..
Eli kun ollaan sutimisen ja pidon rajamailla, niin silloin tätä tapahtuu. mm. traktorit tekee tätä samaa.
Kolinat,lonksotukset yms tässä tilanteessa tulee valtaosin kardaanin ristikoista + mahd. muualtakin jos laitteella enempi kilsoja ja väljää on tullut eri paikkoihin.
Mutta jos laite pomppii tasaisessa ajossa, tai kovalla pinnalla normaaliajossa, on jossain sitten vikaa ihan oikeastikin. Etu- ja takaperän kiinnitykset kannattaa ensiksi tarkistella, varsin etuperä että on tiukasti kiinni "pedissään" eikä pääse heilumaan. Samalla nostaa koko mönkijän autotunkilla ilmaan ja pyörittelee renkaita ees-taas ja kuuntelee onko jotain ylimääräisiä kolinoita.
Sen voin sanoa, ettei se rynkytys tee hyvää, eli jos paksussa hangessa alkaa kone pomppimaan niin kauaa ei kannata sitä jatkaa


Re: TGB Blade -Viat-
Missä on vaihteen tunnistin TGB Blade 550 EFi + EPS Vm.2015? Vapaa hukkuu mittaristosta kun lämpiää tarpeeksi jonka johdosta kone sammuu eikä anna startata ennen kuin on jäähtynyt jonkin aikaa. Tuli mieleen että se voisi olla jokin anturi vika. Missä on tuo edellisellä sivulla mainittu EFi pistoke joka aiheutti saman kaltaisen vian?
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
"Eli mistä johtuu kun ajaa esim. lumella nelikkö päällä, koko mönkijä alkaa pomppimaan ja kuulostaa siltä kun hajoaisi alle."
En ihan tiedä kuinka kovaa rynkytystä pitää.Kun minulla alkoi takaperä ilmoitelemaan.Juuri ensimmäiseksi paikoillaan käännöksessä
alkoi paukkumaan"rutisemaan"Suoralla ajolla ei äännellyt.Sitten alkoi tiputtelemaan alleen öljytippoja,joka lisääntyi koko ajan.
Siinä vaiheessa nostin takapään ylös,ja pyöritin renkaasta,kovin tahmeesti liikku,ja nykäyksittäin.
Katsoin myös silloin saksasta,perän yksittäisiä rattaita,mutta se joka(oletettiin)oli rikki,ei löytynyt siihen hätään.
Tiesin että modularissa löytyy hyllyltä yksi,ja siitä sain väännettyä hyvät kaupat.Vielä en puusilmäni löytänyt,onko kyseessä 550?
En ihan tiedä kuinka kovaa rynkytystä pitää.Kun minulla alkoi takaperä ilmoitelemaan.Juuri ensimmäiseksi paikoillaan käännöksessä
alkoi paukkumaan"rutisemaan"Suoralla ajolla ei äännellyt.Sitten alkoi tiputtelemaan alleen öljytippoja,joka lisääntyi koko ajan.
Siinä vaiheessa nostin takapään ylös,ja pyöritin renkaasta,kovin tahmeesti liikku,ja nykäyksittäin.
Katsoin myös silloin saksasta,perän yksittäisiä rattaita,mutta se joka(oletettiin)oli rikki,ei löytynyt siihen hätään.
Tiesin että modularissa löytyy hyllyltä yksi,ja siitä sain väännettyä hyvät kaupat.Vielä en puusilmäni löytänyt,onko kyseessä 550?
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
Joo, 550 traktori. Takavedolla pomppii takapää, nelikolla molemmat...
Viimeksi muokannut Pappi, 30 Marras 2016 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB Blade -Viat-
Ootko nostanut ylös,ja koettanut pyäritellä?
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
Molemmat kardaanin ristikkonivelet väljuä, tilaukseen menee uudet
Ei oo kauaa aikaa kun vaihdettiin alatukivarsi kyseiseen vehkeseen
Kellään tietoa mistä/miten saisi paremman alustan?

Ei oo kauaa aikaa kun vaihdettiin alatukivarsi kyseiseen vehkeseen

Kellään tietoa mistä/miten saisi paremman alustan?
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB Blade -Viat-
Saanko kysyä paljon linttailijan tgb:llä on ajettu ? Onko ostettu uutena ?
Itsellä ollut 3 tegua, ei kyllä kardaanin niveliä mennyt eikä tukivarsia... tietty käytöllä on suuri merkitys.
Mutta.... jokuhan sen / ne "maanantai-kappaleet" saa...
Itsellä ollut 3 tegua, ei kyllä kardaanin niveliä mennyt eikä tukivarsia... tietty käytöllä on suuri merkitys.
Mutta.... jokuhan sen / ne "maanantai-kappaleet" saa...
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21 Marras 2015 13:49
Re: TGB Blade -Viat-
N.5000km ja ~300h ajettu, 13vm uutena ostettu.
Tuosta on mm. etuperä "räjähtänyt" ja kaikenlaista muuta sattunut...
Ajo ollu enimmäkseen tiellä, sit joskus kärryä metikössä vedetty.
Tuosta on mm. etuperä "räjähtänyt" ja kaikenlaista muuta sattunut...
Ajo ollu enimmäkseen tiellä, sit joskus kärryä metikössä vedetty.
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: TGB Blade -Viat-
ViiMax kirjoitti:Joo on ihan hyvä juttu tuo lämpömittarin asennus ja varmaan tuo varmuutta huomattavasti em. asiaan, mutta jotenkin tuntuu siltä että tässä mustamaalataan ja manaillaan tgb:tä ihan turhaan.
Mistä lähtien tästä lämpenemisestä on tullut vika/ ongelma ?
Siitäkö että kahdella tgn omistajalla on kone kilahtanut lämpöjen suhteen ?
Kuinkas monta tgb:tä on myyty modularboxin toimesta Suomeen, sata ? tuhat ? kymmenen tuhatta ? Ja kuinka moni myydyistä on kilahtanyt lämpöjen takia, viisaammat, kertokaa hajoamis-prosentti myytyihin nähden ! Tuo 2 kilahtanutta tekee kyllä aika pienet prosentit
Mikä on autossa normaali moottorin käyntilämpötila ?
TGB:n malleissa lähtee termostaatti aukeemaan n. 65 asteen kohdilta, tuuletin lähtee pörräämään n. 85 asteen kohdalla... Paineistettuna tarvii olla asteita n.125 että alkaa keittämään.
Onko minunkin tgb rikki kun flekti aika ajoin menee päälle ja välillä pauhaa useemman minuutinkin putkeen ? Eikös sen kuulukin hurrata kun lämpötila ylittää sen tietyn raja-arvon n. 85 astetta ? Kyllähän se flekti autossanikin pyörii kesähelteillä ja niin tekee muillakin, miksi niistä ei ole nostettu yhtä suurta haloota ?
Olen 3:n tgb omistaja,
TGB Blade 425SL vm.2009
TGB Blade 450 IRS vm. 2010
TGB Blade 550SL IRS vm 2011
Jokaisessa em. mönkkäreissä flekti kyllä hurraa välillä aika villisti ja pitkäänkin, mutta huom! Yksikään laite ei ole kummiskaan ylikuumentunut niitten tuhansien ja tuhansien kilometrien aikana mitä olen noilla kaikilla ajanut. Toki en ole vielä kokeillut ajaa 300 kilometriä peukku ojossa rajoitinta vasten huudattaen 35 asteen helteissä, mutta olen vetänyt tukkikärryä jo lähemmäs sata kertaa täys kuorma päällä, mönkijä on ollut 3:tta tuntia putkeen käynnissä samalla kun olen tukkikärryn vinssille virtaa ottanut kamppeesta, olen myös aurannut talvella mm. blade 550sl:llä 2,5 tuntia yhteensoittoon lunta, pitämättä ainoatakaan röökipaussia. Olen myös osallistunut mönkijätapahtumaan jossa ajettiin puoli päivää putkeen 2:lla 10 min pysäytyksellä koko päivän aikana, ja siltikään ei ole moottorin ylikuumenemisvalo minulle koskaan syttynyt.
Eli jo minun 3 omistamaani TGBn mönkijää tuottaa suuremman toimintaprosentin kuin nuo 2 hajonnutta, perustelkaa ihmiset toki ja antakaa faktaa näyttöjenne puolustukseksi.
Olen monesti itsekkin huomannut flektin pörräämisen intouden, mutta vieläkään niitä ongelmia ei ole tullut lämpeemisen suhteen, pitänee varmaa saada facebookissa 50 000 tykkäystä ja ajan peukku ojossa Lahdesta Ural-vuoriston huipullu, katsotaan tuleeko sitten niitä ongelmia
Lainaan vaikka ei saisi??
Joo, todellakin, useasti hurisee flekti TGB:ssä vaikka ilmakaan ei ole helteinen. Foorumia selatessa löyty tää tarina, nyt voi hyvin mielin antaa asian olla ja jatkaa kohti 200km rajapyykkiä. Myönnän kyllä että tuli jo hiki ja pienoinen pelko valtas mielen...

- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: TGB Blade -Viat-
Valtra79 saa lainata, muistaa vaan säännöt jotta miten lainataan eli käy lukemassa foorumin säännöt, kiitos.
-
- 4WD
- Viestit: 176
- Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
- Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
- Paikkakunta: Loimaa
Re: TGB Blade -Viat-
Juu, olen lukenut... Pelästyin vaan kun ekaan postaukseeni puututtiin heti ylläpidon toimesta. 
