TGB target 550 IRS

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Mulla ei oo target nuhainen mut sama juttu auratessa et on putki ihan punasena, hyväpuoli punotuksessa on silti se et siit saa myös tupakin sytytettyä :D mut muuten oon sitä itsekkin ihmetelly et olis muka laihalla kun oon tuota säätänyt melko tarkasti ja paljon.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ei sitä punotusta saa millään sielt pois, ittellä oli kans 550 bladessa reilusti rikkaammalle säädetty ja kunnon vedätyksessä punotti koko putki. Sitä kun muutaman talven kattelee niin tottuu kyllä, ei siitä ressiä kannata ottaa. Punottaa ne putket monessa muussakin kamppeessa. :shock:

Ja en ole saanut tegussa koskaan katemuoveja sulamaan sen takia, viimetalvena tuli aurattua melkeen 3 tuntia putkeen sammuttamatta laitetta ja minkäänlaisia lämpöongelmia ei koskaan ilmennyt.
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Joo en mä ressiä ota mulla on menos kolmatta talvea tegu jo ja punottanut on aina auratessa putki, miä tietty on siinä mielessä selvää että kyl siinä joutuu vedättää ja onhan auraaminen raskasta puuhaa.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Tuli tuossa jousien vaihdon yhteydessä vielä ropattua variaattorin kanssa ja vaihdoin dr pulleyn painot paikalleen, saavutin sen mitä halusin huiput on 98km/h ja 80km/h nopeudessa kierrokset putosi 6300rpm edellisten painojen kanssa kierrokset oli ennen 6900-7000rpm. Kyllä tegustakin saa kelpo pelin tielle kun vaan yritys ja erehdys tyylillä koettaa kaikkea mahdollista ja mahdotonta, joskus yritys näemmä palkitaan. :D
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Trubor
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Joulu 2011 19:06
Paikkakunta: Pöytyä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja Trubor »

Minkä painoiset?
Kiinnostaisi itsekin saada vähän lisää maantienopeutta..
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

21g on paino, olis voinu varmaa olla hivenen ehkä kevyemmätkin mutta kiihtyvyys pysy noillakin hyvällä tasolla.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
samsan
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
Mönkijä:: TGB Avenger 400
Paikkakunta: Tampere

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja samsan »

Oliko isokin homma vaihtaa rullia? Minkäs kokoset ne noin niinku muuten on? Ja onko tietoo onko koko sama muissakin malleissa esim avenger 400?
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Rullien vaihto ei ole iso työ varinpuoleisen koneen posken avaaminen on työläin vaihe koska siinä on ainakin noin 15 pulttia, 27mm hylsyllä etuvari irti ja rampinlevy käteen vanhat rullat pöydälle ja paineilmalla puhallus että saa sen pölyn pois mitä rampissa on, uudet paikalleen ja etuvari kiinni takaisin.
Mulle tulleet liukupainot on painoltaan 21g Suzuki burgman.in painot, ainakin tuo 425 bladen servicemanual.in mukaan kaikissa on 26x13 painot, vanhemmissa 400cc koneissa on hivenen kevyemmät painot mitä sittemmin 450 blade mallissa ja esim 550 target.ssa eli drpulley.info osoitteesta löytyy ikkuna drpulley shop ja sieltä slidingpieces, alle aukeaa lista painoista ja sieltä valitsee 26x13mm x8
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
samsan
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
Mönkijä:: TGB Avenger 400
Paikkakunta: Tampere

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja samsan »

:shock: Tulipas tarkka vastaus. Kiitos! Iso käsi stequ78 ku jaksaa auttaa muita. =D> :)
Pitänee vaihtaa noi rullat, jos noin helpolla pääsee. Kunhan ny eka sais laitettua uuden suuttimen ja uutta ilmansuodatinta, että jaksas kone si vääntää.
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Olkaatten hyvät :D mielelläni jaan tietoa jos harvoin jotain tiedän, oon käyttänyt useita tunteja netissä löytääkseni teguun jotain palikkaa millä sais edes vähän inhimillisemmän laitteen tielle, kuitenkaan paljoa tinkimäti kiihtyvyydestä ja mielestäni nyt olen onnistunut kohtalaisen hyvin.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
samsan
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
Mönkijä:: TGB Avenger 400
Paikkakunta: Tampere

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja samsan »

Mää se jaksan kysellä hölmöjä. 8-[ Minkä painoset noi alkuperäset rullat on? Tuntus vähän siltä, että toi 21g ois aivan liikaa meikäläisen koneelle/ meikäläisen mieleen. :-k Tosin en oo vielä rulliin koskenukkaan, että ihan perstuntumalta arvelen.
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mää muistelisin jotta 17g ovat painoltaan (ainakin 550 bladessa) luulis jotta targetissa samat :shock:

(vertailun vuoksi: 400cc koneessa varaosakuvien mukaan 13,5g )
Avatar
stequ78
Tracks
Viestit: 998
Liittynyt: 29 Tammi 2011 08:21
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Paikkakunta: Porin kylä

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

Joo en minäkään ehkä ihan 21g painoo lähtis suosittelee, jos viimax.in tietojen mukaan menee niin 17g dr pulley painot olis sit jo varmaan ihan sopivat, niissä on ohjeistus että valitse alkuperäisistä painoista 5-10% pienemmät koska painojen muoto on sellainen että rampinkansi menee hiukan alemmas kun painot alhaalla ja päinvastaisesti nousee hinun ylemmäs ajossa taasen, minähän en niitä ohjeita uskonut koska halusin myös tosiaan kierroksia alemmas maantiellä, tietysti jos 400cc painot on alkuperäisenä 13.5g niin siel ei muistaakseni ihan niin kevyitä ollut ees tarjolla.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
samsan
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
Mönkijä:: TGB Avenger 400
Paikkakunta: Tampere

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja samsan »

stequ78 kirjoitti:Tuli tuossa jousien vaihdon yhteydessä vielä ropattua variaattorin kanssa ja vaihdoin dr pulleyn painot paikalleen, saavutin sen mitä halusin huiput on 98km/h ja 80km/h nopeudessa kierrokset putosi 6300rpm edellisten painojen kanssa kierrokset oli ennen 6900-7000rpm. Kyllä tegustakin saa kelpo pelin tielle kun vaan yritys ja erehdys tyylillä koettaa kaikkea mahdollista ja mahdotonta, joskus yritys näemmä palkitaan. :D
Avenger 400 laitoin 16g drpulleyt. Toimii muuten just samanlailla ku stequlla. :D
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
samsan
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 05 Huhti 2010 12:17
Mönkijä:: TGB Avenger 400
Paikkakunta: Tampere

Re: TGB target 550 IRS

Viesti Kirjoittaja samsan »

Kiitos vielä stequlle hyvistä ohjeista. =D>
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Vastaa Viestiin