tgb:n viritys

Keskustelua TGB mönkijöistä.
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Re: tgb:n viritys

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

stequ78 kirjoitti:Pieni säätö target.iin tänään ja prikka pois putkesta niin jo vain alko liikkuumaan huiput hinun yli 90km/h ja kiihtyykin jo jotenkin.
Mitkä renkaat sulla on siinä alla, siis moni tuumaset ? Blade 550 jaksaa kipittää 27" tuumasilla aika nätisti ja rikki menee 90 km/h raja muuallakin kuin alamäessä :D
stequ78
Tracks
Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)

Viesti Kirjoittaja stequ78 »

215/65-15 eli koko tuumina on n.26 ,kyl ne varmaan vanhemmiten menee mut tollai kun mittaris on nyt 220km on sen verran uutuuden jäykkä ettei haluais mennä,mittarikin on säädetty oikein ettei heitä.
Miten sulla Viimax blade kiihtyy niillä 27 tuumasilla kumeilla ja onko kone ihan vakio,kuristin tietysti poistettu,ei sillä että tuo target olis viritetty pelkkää säätöä ja vapaavirtaus suodatin on paikallaan.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Trug
Noppeli
Mönkijä:: TGB Target 525

Viesti Kirjoittaja Trug »

stequ78 kirjoitti:Pieni säätö target.iin tänään ja prikka pois putkesta niin jo vain alko liikkuumaan huiput hinun yli 90km/h ja kiihtyykin jo jotenkin.
Muuttuko äänet paljon?
ViiMax
Tracks

stequ78 kirjoitti:215/65-15 eli koko tuumina on n.26 ,kyl ne varmaan vanhemmiten menee mut tollai kun mittaris on nyt 220km on sen verran uutuuden jäykkä ettei haluais mennä,mittarikin on säädetty oikein ettei heitä.
Miten sulla Viimax blade kiihtyy niillä 27 tuumasilla kumeilla ja onko kone ihan vakio,kuristin tietysti poistettu,ei sillä että tuo target olis viritetty pelkkää säätöä ja vapaavirtaus suodatin on paikallaan.
Kyllä se ihan samalla tavalla kiihtyy kun orkkiskumeillakin, siihen reippaaseen 60km/h kiihtyy sillee "rivakasti" ja siitä tasasesti sinne 80km/h jne...

Juu ja kuristinprikka on pois, ei muuta viritystä kun ei oikeen maastossa sellasesta ole hyötyä, siis itsellä kilvetön peli...

Niihän ne viisaammat väittää että parhaiten alkaa laite kulkee ku on +1500km mittarissa eli herkistynyt tarpeeks...
stequ78
Tracks

Trug kirjoitti:
Muuttuko äänet paljon?
Äänet ei muuttunu kyl hirveesti,imuäänet hiukan mut johtuu filtteristä,se kun sanoin tuos et on tavallaan hiukan kumeampi käyntiääni johtuu siittä että target.in ilmasuodatinkotelon kanteen on tehty lisäilman otto mitä 450 bladessa ei ollu.

Kyl sen huomas edellises konees et kun kilsoja oli reilu tonni niin sit alkoi menee vast sillee oikeen kivasti,mutta vähemmäl tekemisel tuon target.in sai menee kunnolla tai sit mä jo tiesin mitä pitää tehä,ei tullut yritys ja erehdys tyylillä tehtyä.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Kimi84
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Kimi84 »

Tänään saapu pihaan tgb 450 rs 11 ja putkesta lenti rajotin holkki pellolle....oottekos säädelly seoksia sen jälkeen?
ja onkos teillä etujarru/jalkajarru ollut tunnoton ja vaatii älyttömästi voimaa että jotain tapahtuu...takajarru ottaa joten kuten mutta etujarru ei oikein sen vertaa....100km veivattu vehje....
ViiMax
Tracks

Kimi84 kirjoitti:Tänään saapu pihaan tgb 450 rs 11 ja putkesta lenti rajotin holkki pellolle....oottekos säädelly seoksia sen jälkeen?
ja onkos teillä etujarru/jalkajarru ollut tunnoton ja vaatii älyttömästi voimaa että jotain tapahtuu...takajarru ottaa joten kuten mutta etujarru ei oikein sen vertaa....100km veivattu vehje....
Otsikon aihe on tgb:n viritys, mutta olkoon...

Seoksia ei hirveesti kannata säädellä jos ei ole varma mitä mistäkin ruuvista tapahtuu, pdf. manuaalista löytyy seoksille ohje-arvot, voin pistää linkin jos kiinnostaa ?

Jalkajarru sekä etujarru toimii ainakin allekirjoittaneella moitteettomasti, jalkajarru tosin vaatii enemmän painamista kuin henkilöautossa, mutta ei ainakaan omassa pelissä tartte sen päällä sentään hyppiä että pysähtyy. Toki sinulla on myös uutuuden jäykkyyttä pelissäsi (jos vain 100km ajettu)... Paikat herkistyy kun tonni on lasissa.
stequ78
Tracks

Kimi84 kirjoitti:.oottekos säädelly seoksia sen jälkeen?
Oon säätänyt koska mun mielestä nää kamppeet käy aivan liian laihalla seoksella,450 on helppo säätää kaasarin pohjassa on sellainen kumitutti ja sen alla on tyhjäkäynnin seosruuvi,sitä auki sellanen 4 kierrosta,kaasarin kannen alla on neula,sen ottaa käteen ja pudottaa prikan alimpaan loveen ja ottaa alusprikankin pois,(älä kuitenkaan hukkaa koska voi olla että joudut laittaa takaisin koska on niin konekohtaista meneekö ilman neulan alusprikkaa) tän jälkeen ilmanputsari kotelo vaatii lisäreikiä jotta saa happea kunnolla ja mun mielestä vapaavirtaus suodattimen,nyt kun nää on tehty niin todnäk saat vaihtaa pääsuuttimenkin vakio on 122.5,laitat sinne 140-145 suuttimen niin sit tegu kulkee mun mielestä aika kivasti.
Jos vielä halajaa lisää niin mulla on myynnissä 450 bladeen sopiva slipari,millä saa ääntä ja tehoa irti vielä gramman tai kaksi,mun blade alko hönkii ihan erilailla näillä säädöillä ja sama pätee nykyistä target.ia myös.
Niin joo ja jarruista sen verran et 450 bladessa oli mun mielestä jalkajarru aivan olematon,käsikahvat jonkunmoiset ja nyt kun oon ajellu target.lla niin siinä on jalkajarrukin aivan kun erimaasta,kampe jopa pysää kun jalkajarrua käyttää.
Kimi84
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Kimi84 »

stequ78 kirjoitti:
Kimi84 kirjoitti:.oottekos säädelly seoksia sen jälkeen?
Oon säätänyt koska mun mielestä nää kamppeet käy aivan liian laihalla seoksella,450 on helppo säätää kaasarin pohjassa on sellainen kumitutti ja sen alla on tyhjäkäynnin seosruuvi,sitä auki sellanen 4 kierrosta,kaasarin kannen alla on neula,sen ottaa käteen ja pudottaa prikan alimpaan loveen ja ottaa alusprikankin pois,(älä kuitenkaan hukkaa koska voi olla että joudut laittaa takaisin koska on niin konekohtaista meneekö ilman neulan alusprikkaa) tän jälkeen ilmanputsari kotelo vaatii lisäreikiä jotta saa happea kunnolla ja mun mielestä vapaavirtaus suodattimen,nyt kun nää on tehty niin todnäk saat vaihtaa pääsuuttimenkin vakio on 122.5,laitat sinne 140-145 suuttimen niin sit tegu kulkee mun mielestä aika kivasti.
Jos vielä halajaa lisää niin mulla on myynnissä 450 bladeen sopiva slipari,millä saa ääntä ja tehoa irti vielä gramman tai kaksi,mun blade alko hönkii ihan erilailla näillä säädöillä ja sama pätee nykyistä target.ia myös.
Niin joo ja jarruista sen verran et 450 bladessa oli mun mielestä jalkajarru aivan olematon,käsikahvat jonkunmoiset ja nyt kun oon ajellu target.lla niin siinä on jalkajarrukin aivan kun erimaasta,kampe jopa pysää kun jalkajarrua käyttää.
mulla ilmeisesti se kumitutti lentäny mäkeen sieltä,tarkotus olis vaan nostaa sen verta seoksia ettei laihalla kävis ja toistaseks ei muita modifiointeja.täytyy kattoa jos saisin kuvia kaasarista tänne niin mikä ruuvi se on niistä...juu ja nuo jarrut on aivan hanurista mutta ei niistä sen enempiä täällä,onneks moottorijarru on tehokas nii harvoin tarvii koskee jarruihin....
ViiMax
Tracks

Stequlle kyssäri : Minkäslainen filtteri sulla on targetissa ja mahtuko orkkis ilmanpuhd.koteloon ?
stequ78
Tracks

Se on K&n RA-0510 menee koteloon pituudestaan juuri ja juuri kun väntää takaosassa olevaa tappia mihin on orkkis suodatin kiinnitetty, ja sit pitää olla adabteriholkki millä sen saa kiinni riittää siis ihan normi metalliputki.
Nege
6WD
Mönkijä:: Räyhä Reino

Viesti Kirjoittaja Nege »

Sain aikoinaan vinkin yhdeltä vanhalta tegun omistajalta.
Hihkaisi et kannattaa avartaa kaasarin ja kaulan välissä olevan kumimuhvin sisältä se seinämä.
Katoin omasta niin kuristaa aika kivasti. Oisko halkaisija jotain 30mm.
Ainakin n. parin millin reunus kun tunnusteli kaasarin kurkun puolelta.

Löysin sopivan laakerin sisäkoolingin ja tumppasin sen kaasarin puoleiseen reikään ja paineilmavingulla hierasin reijän isommaksi.
Yllätys oli suuri kun kävin koeajolla.
Nyt hyökkää eteenpäin huomattavasti reippaammin ja kiihtyy 80km/h et heilahtaa.

En huomannut et olis ollu aikaisemmin samaa vinkkiä täällä.

Tonen vinkki oli et ottaa pakoputken alkukäyrästä laipan hitsisaumasta ylimääräisiä pois sisäpuolelta.
On sielläkin kuulemma aika reippaasti saumaa ja kuristusta.
Siitä raporttia myöhemmin.

edit:typo
http://www.uudenmaanmonkijat.fi

Ex: Derbi DXR250 -05 "pikkumusta"
Ex: TGB "Tekele" Blade 425 4x4 -07
Ex: Can-Am "Rekku" Renegade 800H.O. -08
stequ78
Tracks

Tuo juttu perustuu yleisesti siihen et ei saa olla pykäliä yms. muita hirveen teräviä kulmia, mut tälläista asiaa en kyl tienny sit ollenkaan tegusta eikä ole tullut ees mieleen, pitää siis tutkia omasta koneesta tuo kaasarin kumikaulus tiedä häntä vaik tulis millanen raketti :D
ViiMax
Tracks

Vaihdoin takapöntön ja puolimetriä uutta putkea bladeen. Orkkis vaimentimen tilalle tuli CRD QP2.

Heitin testilenkin tuossa ja kyllä tuntuu pelittävän, tuntuu herkemmin ottavan kierroksia ja mikä sinänsä ihmeellistä niin tyhjäkäynnin kierrokset tippu 200 kierrosta alaspäin. Seuraavana sitten täytyy laitella säädöt yms kohilleen.

On tuossa silti mahtava soundi alkuperäseen verrattuna :D
stequ78
Tracks

ViiMax kirjoitti:Vaihdoin takapöntön ja puolimetriä uutta putkea bladeen. Orkkis vaimentimen tilalle tuli CRD QP2.

Heitin testilenkin tuossa ja kyllä tuntuu pelittävän, tuntuu herkemmin ottavan kierroksia ja mikä sinänsä ihmeellistä niin tyhjäkäynnin kierrokset tippu 200 kierrosta alaspäin. Seuraavana sitten täytyy laitella säädöt yms kohilleen.

On tuossa silti mahtava soundi alkuperäseen verrattuna :D
Onko minkälaiset äänet terävä papatus, kumeampi ääni vai joku muu mikä ? mistä ostit crd.n vaimentimen entä sopiko paikoilleen kivasti.
Vastaa Viestiin