TGB target 550 IRS
- stequ78
- Tracks
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Re: TGB target 550 IRS
Eipä kestä, kiva kun neuvot helpotti painojen kanssa jumppaamista, muuttuko kierrokset samalla tavalla kun mulla? Laitoitko samankokoiset kun olikin vai oliko 400.ssa ne 13.5g painot.
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
-
- 4WD
- Mönkijä:: TGB Avenger 400
Kyllä muuttu kierrokset ihan samanlailla. laitoin 16g ja vanhat oli 13g. Voipi olla että niistä oli jo hävinny se 0,5g jo.
Kaiken minkä huollamme, sen myös korjaamme
Tässä hyvin alustavasti suunnittelen seuraavaa mahdollista menopeliä rakkaan STIXE:n tilalle, jolla nyt varmaan vielä ainakin tämä talvi mennään. Katse oli suunnattu tuonne Dinlin, Goesin ja Wildcatin suuntaan aika tanakasti, mutta sattuipa silmään Nettimotossa target 525, ja sitä kautta 500 ja 550 uutena.
On kyllä komian näkönen vehjas! Ja vaikka maantieajo (päivittäinen työmatka) ois laitteen pääsyy olla olemassa, tuo neliveto mahdollistais siellä metsässäkin rymyämisen + hyödyllisiäkin aktiviteetteja. Miinus itelle on kyllä variaattori, vaihteiden paiskomisesta tykkään.
Kysymys kuuluu, mitä eroa on 500, 525, 550:sellä? Mitä tarkoittaa IRS? Entä kiihtyvyys noin suurin piirtein, itellä nykynen 250cc kiinanepeli kiihtyy ja kulkee lähes riittävästi ja autojen mukana normiajossa pysyy, mutta jos targetilla vetää lämän tiskiin valoissa, meneekö silti kanssaliikennöijät ohi vasemmalta ja oikealta? Nyt siis kysyn kun ei oo yhtään kokemusta nelikosta että miten ne kulkee tiellä. Entäs onko yhtään hubaisaa vetää mutkaisaa soratietä, ei tuollaanen taida hirveesti perää nakella?
Kiteytettynä huoleni on, että jos mulla nyt on jo ihan kivaa huristella pikkukiinalaisella, niin meneekö vaan tylsäksi touhu targetilla kun vaihtoehtona olis varmasti riemukasta menoa isommalla crossilla, mutta ilman tutustumista vaikkapa noihin suunnistuskilpailuihin, kun kummiskin se oikea mönkiminenkin kiinnostaa.
Ja laatu! Ilmeisesti lukemani perusteella ihan toimiva paketti, mitä nyt tuleen syttynyt muutamalla?!
Luulisin silti ettei ainakaan nykysestä huonone... Mutta niin vaan on Shinukka pidetty liikkeellä jo kohta 10 000km 
On kyllä komian näkönen vehjas! Ja vaikka maantieajo (päivittäinen työmatka) ois laitteen pääsyy olla olemassa, tuo neliveto mahdollistais siellä metsässäkin rymyämisen + hyödyllisiäkin aktiviteetteja. Miinus itelle on kyllä variaattori, vaihteiden paiskomisesta tykkään.
Kysymys kuuluu, mitä eroa on 500, 525, 550:sellä? Mitä tarkoittaa IRS? Entä kiihtyvyys noin suurin piirtein, itellä nykynen 250cc kiinanepeli kiihtyy ja kulkee lähes riittävästi ja autojen mukana normiajossa pysyy, mutta jos targetilla vetää lämän tiskiin valoissa, meneekö silti kanssaliikennöijät ohi vasemmalta ja oikealta? Nyt siis kysyn kun ei oo yhtään kokemusta nelikosta että miten ne kulkee tiellä. Entäs onko yhtään hubaisaa vetää mutkaisaa soratietä, ei tuollaanen taida hirveesti perää nakella?
Kiteytettynä huoleni on, että jos mulla nyt on jo ihan kivaa huristella pikkukiinalaisella, niin meneekö vaan tylsäksi touhu targetilla kun vaihtoehtona olis varmasti riemukasta menoa isommalla crossilla, mutta ilman tutustumista vaikkapa noihin suunnistuskilpailuihin, kun kummiskin se oikea mönkiminenkin kiinnostaa.
Ja laatu! Ilmeisesti lukemani perusteella ihan toimiva paketti, mitä nyt tuleen syttynyt muutamalla?!

Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
- Puuhis83
- Tracks
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Kylhän siellä suunnistuskilpailuissa on ihan oma luokkansa takavetoisille (krosseille).... Tosin se vaihteiden paiskominen lakkaa kiinnostamassa tuossa touhussa aika nopiaan. Ykköseltä vapaan kautta pakille ja toisinpäin, nonstoppina...Rapsu kirjoitti: Kiteytettynä huoleni on, että jos mulla nyt on jo ihan kivaa huristella pikkukiinalaisella, niin meneekö vaan tylsäksi touhu targetilla kun vaihtoehtona olis varmasti riemukasta menoa isommalla crossilla, mutta ilman tutustumista vaikkapa noihin suunnistuskilpailuihin, kun kummiskin se oikea mönkiminenkin kiinnostaa.

Oma mielipide on ettei pienikoneisella (4x4 laittteella) kuminauhavedolla tee tieliikenteessä juur mitään, paitsi jos enempi eksyilee metsän puolelle. Bensaa menee tolkuttomasti ja saa uruttaa menemään jatkuvasti siellä rajoittimen tuntumassa, jotta kulkis sen 80-100km/h.
Erillisjousitettu peba.Rapsu kirjoitti:Mitä tarkoittaa IRS?
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Minulta löytyy kokemusta tuosta 525 Targetista ja isommasta crossista. Jos haet peliä pääosin tiekäyttöön, niin vaihteellinen peli on aika ehdoton. Mun Target huusi rajoitinta vasten, kun yritti pysyä 80 alueella muun liikenteen mukana. Lisäksi tuo nyky Dinli liikkuu huomattavasti rivakammin. Metsä on ainoa paikka, jossa variaattori peli on minun mielestäni parempi, kun puhutaan huvikäytöstä. Töyt crossilla eivät oikein onnistu, vaikka jotkut hurjat niillä pihojansa auraavatkinRapsu kirjoitti:Tässä hyvin alustavasti suunnittelen seuraavaa mahdollista menopeliä rakkaan STIXE:n tilalle, jolla nyt varmaan vielä ainakin tämä talvi mennään. Katse oli suunnattu tuonne Dinlin, Goesin ja Wildcatin suuntaan aika tanakasti, mutta sattuipa silmään Nettimotossa target 525, ja sitä kautta 500 ja 550 uutena.

käsittääkseni 500 Target on vain takavetoinen, 525 jäykkäperäinen nelikko ilman etulukkoa ja 550 erillisjousitettu nelikko, jossa taisi olla etulukkokin.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
- stequ78
- Tracks
- Mönkijä:: Mönkkäri myyty :)
Mulla tuo target toimii tielläkin mutta vaatii modaamista jonniin verran, isommat painot variin, seosten säätöä, jos pieni meteli ei haittaa niin sitte joku slipari orkkis pöntön tilalle, muutaman sentin madallus lyhyemmillä jousilla, itse laitoin Elka stage1 iskarit, tuuma tai kaksi isommat pyörät mielellään autonrenkaat ja viimeiseksi muutaman tunnin alustansäätö ja arauskulmien säätö että saa ajettavuudesta kohtalaisen ellei jopa hyvän.
Tulipa vielä mieleen että rengas/vanne setti pitää olla mahdollisimman kevyt koska muuten isommilla varin painoilla ja renkailla meno hyytyy kun tehot ei riitä
MSA diesel 15" vanteet ja 225/75-15 renkaat ovat muistaakseni 2-3kg/kpl kevyemmät kun ITP ss212 platinum vanteet hieman pienemmän renkaan kera, elikkä niillä pääsee peukku ojossa rajoittajalle ja huiput on noin 98km/h (tarkka lukema navigaattorilla)
Itse olen nyt aika tyytyväinen kaiken tuon jälkeen mitä on tullut tehtyä tegulle mutta rahaa tuohon on kulunut kyllä ajokilometreihin nähden aivan liikaa ja toivottavasti näistä tiedoista on jotakin apua jollekkin kuten esim se ettei kannata ostaa halpaa kopiota ja sutata siihen sitte tuhansia että saa edes jonkin moisen pelin kun kerran olis saanu oikeen mönkijänkin lähes samalla rahalla (ei ehkä aivan mutta ei paljon muutakaan)
Tulipa vielä mieleen että rengas/vanne setti pitää olla mahdollisimman kevyt koska muuten isommilla varin painoilla ja renkailla meno hyytyy kun tehot ei riitä

Itse olen nyt aika tyytyväinen kaiken tuon jälkeen mitä on tullut tehtyä tegulle mutta rahaa tuohon on kulunut kyllä ajokilometreihin nähden aivan liikaa ja toivottavasti näistä tiedoista on jotakin apua jollekkin kuten esim se ettei kannata ostaa halpaa kopiota ja sutata siihen sitte tuhansia että saa edes jonkin moisen pelin kun kerran olis saanu oikeen mönkijänkin lähes samalla rahalla (ei ehkä aivan mutta ei paljon muutakaan)
So give me this and give me that smother me. And give me some of that bad stuff...
Kiitoksia kattavista vastauksista. Kyllä se taitaa niin olla että unohdan Targetin. Hyvä pointti tuo bensan kulutus, en tullut ajatelleeksikaan vaikka yks todella iso plussa nykyisellä mönkijällä työmatkaa ajaessa on, että viikossa menee joku kymmenen euroa bensaan.
Joku halpiscrossi sitten ensikesänä. Tosin saahan noita pienempiä Raptoreitakin käytettynä jo kohtuuhinnalla.
Joku halpiscrossi sitten ensikesänä. Tosin saahan noita pienempiä Raptoreitakin käytettynä jo kohtuuhinnalla.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.