Sivu 1/1

TGB 250 Blade Keuruulla

Lähetetty: 05 Heinä 2008 12:02
Kirjoittaja TGBee
Tere,
Hiukan heitän kokemuksia mitä on huhtikuun lopusta kertynyt.

Pohjantähden vakuutus ilman alennuksia: liikenne 153,95 ja vapaaehtoinen ajoneuvovakuutus 27,27.

TGBeellä ajeltu vain noin n. 400-500km koska ajoasu piti tilata ja koska vasta eilen sain leimattu alle 185/70 13" renkaat Enkei aluvanteilla.

Renkaat omasta hyllystä, vanteet nettivaraosasta ja 10x1.25 mutterit nippelit. netistä. Kulkua on kuten ennen koska renkaan halkaisija ei kasvanut kuin ilmeisesti 3mm mutta mittarin GPS kalibrointi on vielä tekemättä. Aiemmin muutin koodin C0420stä C0377ään koska sillä mittari piti kutinsa 22x10-10 vakiorenkailla.
Tuli muuten tarkka ohjaus!! Jo ajatus kääntymisestä aiheuttaa kääntymisen :shock: Mutta loppu vollotus!
Paljonkohan väki on pitänyt painetta autorenkaissa? 1.0 vai alle? Jotain 0.8han tais olla nappulakumeille tielle.

Vanhasta muovisesta työkalulaukusta on tehty tarakalle laukku, eikä mielestäni häpeä tehdastekoisia. Hintaa tuli n.5e jos ei lasketa ajomatkaa seinäjoelle :wink: Kirpparilöytö. Tosin alumiinireunan sauma pitää tilkitä kun näkyy vuotavan. Tosin tuota arvelinkin.

Tankinkorkkia en ole tilannut eikä kukaan ole sellaista myynyt joten tein sen 25litran muovipytyn korkista. Vahingossa löyty oikea koko. Korkkiin vaan piti tehdä 3 kpl noin millistä ilmareikää sopivaan kohtaan. Kulku loppu kun ei tankissa ollu muuta ilmareikää :roll:

On toiminut tiellä, maastossa ja rankkasateessa eikä ole ollut juurikaan tullu uusia vikoja tai "ominaisuuksia".

Jalkajarru ei oikein toimi. Seisontajarrua piti kiristää toistamiseen mutt mitäs tuli ajettu jarru päällä :oops:
Käynti pätkii välillä ajon aikana, kuin virta katkeis alle sekunniksi. Mutta onko kylmä kone, milloin lie vaihdettu tulppa vai polttoaine ongelma, en tiedä.

Peräkärrylle,kippi kärry, ajon jälkeen oli kärryn pohjalle valunut jostain öljyä mutt tuliko se huohotin reijästä vai mistä, en alkanut vesisateessa tutkimaan. Tosin takuu loppu 2 viikkoa sitten.... :shock: AAPUVA!!
Olisko tullu ylitäytetystä perästä?? Onko kukaan löytäny netistä hyviä räjäytyskuvia?

Kylmänä liikkeelle lähdettäessä "turbo" vinkuu hetken. Aivan kuin joku muovinen tai kova kuminen pyörivä juttu hetken hinkkais johonkin reunaan. Alkuun luulin että se on joku risu väärässä välissä mutta eipä löytyny risua. Olisko ensiö varinremmi?? Onko kukaan vaihtanut? Mistä niitä saa vai moduboxista? Ja onko "pura koko kone" homma?? Milloinkanhan tulis oikeesti tuo remmi vaihtoon? Yli 7000km lasissa eikä vissiin koskaan vaihdettu. Ei ainakaa takuun piikkiiin.

Lisäksi joskus startti ei sano mitään mutta kun tekee "lähtövalmistelut" uudelleen: eli virrat pois, vaihde päälle ja uudelleen vapaalle, käsijarru pohjaan ja virrat päälle ja starttia, niin taas lähtee.

Tyytyväinen olen ollut, etten sanoisi todella tyytyväinen. 325 TL tai 425 4x4 TL kyllä himoittas mutt katsotaan nyt. Jaksaako nuo isommat mallit vääntää paremmin koska tehot on kuitenkin kuristettu siihen 14-15 kilowattiin?

Työmatkaa on 120km päivässä ja meinasin TGBeellä alkaa sitä kulkemaan, olenko aivan hullu :?:
Katsotaan miten äijän käy!

Lähetetty: 05 Heinä 2008 15:56
Kirjoittaja TATU
TGBee kirjoitti:TGBeellä ajeltu vain noin n. 400-500km koska vasta eilen sain leimattu alle 185/70 13" renkaat Enkei aluvanteilla.
Onko sulla muuten kuvia siitä miten noi renkaat sopii TGB:een alle :?:

Lähetetty: 07 Heinä 2008 19:40
Kirjoittaja TGBee
TATU kirjoitti:Onko sulla muuten kuvia siitä miten noi renkaat sopii TGB:een alle :?:
On kuvia mutt en osaa laittaa sitä tänne näytille. :oops:
Ja olen jo unohtanut kuinka saan kuvan omille nettisivuille. :oops:
S-postilla voin laittaa.

Eka työmatka meni muuten hyvin paitsi että oli julumetun KYLMÄ! Vaikka oli IXSn ajoasu (tosin ilman vuorta) ja muutakin takin alla ku T-paita. Nahkahanskoistakin meni loppu matkalla tuuli läpi vaikka on talvimallit ja TGBssä on orkkis käsisuojat.

Eli OSTETAAN TUULISUOJA!! ......löysin jo, ja AUTTAA!

Lähetetty: 08 Heinä 2008 16:56
Kirjoittaja Jippanen
Uploadaa kuvat osotteeseen imageshack.us ja pistä sieltä näytille ;)

Lähetetty: 08 Heinä 2008 18:35
Kirjoittaja vaughan

Re: TGB 250 Blade Keuruulla

Lähetetty: 17 Heinä 2008 15:14
Kirjoittaja kinkkibashani
TGBee kirjoitti: Jalkajarru ei oikein toimi. Seisontajarrua piti kiristää toistamiseen mutt mitäs tuli ajettu jarru päällä :oops:
Käynti pätkii välillä ajon aikana, kuin virta katkeis alle sekunniksi. Mutta onko kylmä kone, milloin lie vaihdettu tulppa vai polttoaine ongelma, en tiedä.
Jalkajarrussa on ilmeisesti jokin tyyppivika, kun ei se juuri kenelläkään näytä toimivan kunnolla tai ollenkaan.

Itsellä tuo jalkajattu ei toimi olleenkaan (ei ole toiminut koskaan) ja laitteella ikää elokuussa 2vuotta ja kilsoja reilu tonni (ostin laitteen juuri sisäänajettuna)

Käynyt kerran alkukeväästä espoon modularboxilla korjauksessa tuon takia, mutta korjaaja levitteli käsiään ja kertoi että välittää kun ei saa tuota korjatttua, huoltotoimenpiteenä oli ilmaus ja viaksi paikallistettiin polkimen yhteydessä oleva sylinteri. Vika jatkui samanlaisena pari päivää ilmauksen jäkeen.

Huoltomies kertoi että sylinteri pitäisi vaihtaa, mutta ei ole nyt mistä vaihtaa, varaosakontti tulossa...

Tuosta sitten n.2kk kuluttua soittelin että jokohan saataisiin jarru kuntoon, niin kaveri totesi että sylinteristä on tiivisteet ja ei kuulu takuuseen, meinasi hermo mennä! Kerroin kaverille että kuuluu takuuseen ja piste. Lupasivat soittaa sitten kun saavat noita jarrusylinterin tiivisteitä, aikaa tästä nyt kulunut n. 1,5kk...

Muuten olen ollut kyllä ihan tyytyväinen linhain ja rallykloonin jälkeen, mutta rajansa kaikella. välittää nämä amatööri maahantuojat ja huollot :twisted: :twisted:

Saas muuten nähdä miten käy kun myydyt laitteet on aika katsastaa eikä maahantuoja saa jarruja kuntoon :roll:

Renkaita ja muita kuvia jne

Lähetetty: 07 Elo 2008 22:01
Kirjoittaja TGBee
-Auton renkaat alle TeeGuun:
Etsin nettivaraosasta 4x110 jako 13" vanteet, sit menin varastoon ja otin 175/70 13" kesärenkaan (165/70 13" oli loppu :wink: ) ja lopuksi ostin nippelit.netistä 17kpl (yx varalle) M10 x 1.25 muttereita, kasasin paketin ja ajoin konttorille 40 euron kanssa ja volá: ny on "aidot" lailliset katukumit alla. Renkaan halkaisija on n.3mm suurempi kuin alkuperäisessä. Papereihin tuli virheellisesti että on katsastettu 185/70 13" kumeille :) Kustannuksia kumeille tuli n.230€ Eikä vollota enää!

Pari asiaa mitä huomasin renkaiden vaihdon jälkeen on että 1)kulkua tuli 2-5km/h lisää (mittarissa koodi C0377, tarkistettu GPSsällä) ja 2)ajettavuus muuttui moottoripyörämaiseksi: kallista itseä niin ollaan jo menossa kurviin eli saa olla tarkkana kun kääntyy ettei mene etunurkan kautta ympäri. Pitäis vissiin pudottaa rengaspaine reilusti alle kiloon tai säätää pyörän kulmia tai tehdä molemmat....?

Tosin kitkarenkailla olis saanu enemmän pitoa pöpelikköön ja nurmikolle.

-Lisäksi tuuppasin romutori visiirin paikoilleen. Kiinnikkeet tein itse. Kustannuksia tuli n.20€

-Kuvaboxissa myös kuvia tarakka lootasta. Lootan kustannukset loppu viimein noin 10€.

Ehkäpä tuo halpuus näkyy mutt pääasia että kumit, loota ja visiiri toimii.

Sekameteli kuvia: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29tev+litti-tgb.html

Kuinkahan kuvia voi järjestellä tai niihin kirjoittaa kuvatextiä??
Kyllä menee etäopiskelun puolelle taas...

Lähetetty: 08 Elo 2008 05:33
Kirjoittaja Milan1
Moi! Mistä autosta vanteet ovat? itsekkin olen miettinyt katurenkaitten hankintaa :roll:

Lähetetty: 08 Elo 2008 20:46
Kirjoittaja TGBee
Milan1 kirjoitti:Moi! Mistä autosta vanteet ovat? itsekkin olen miettinyt katurenkaitten hankintaa :roll:
Sorry ei mitään havaintoa.
4x110 jakoa käytti Toyota joskus "pikku"Corollan aikaan 70-luvun alussa, mutt noi alut on tehty 80-luvun lopulla, oliko 87. Kuvissa TGBn alla oleva peltivanne on juuri tuollainen Corollan vanne.
-91 vuoden Clic-Set kuvastosta ei löydy yhtään 4x110 jako automallia ja kuvasto käsittää lähes kaikki tuolloin suomessa myynnissä olleet autot.

Tuossa mun rengassarjassa suurin kustannut oli ehdottomasti vanteet! Ostin nimittäin toisenkin sarjan 4x110 jako vanteita mutt ne paljastuikin 4x114,3 jakoisiksi! Tosin säälistä ostin nekin kun tekivät liki 50km mutkan lomareissullaan niiden takia. Itsekkin ajoin liki 70km noiden "madzan" vantaiden perässä :( Tosin siihen 230iin ei ole laskettu noita "verraari vanteita".
No, nyt olis myynnissä 4x114,3 jako teräsvanteet joissa on valukeskiö. OFF-SETTIÄ RIITTÄÄ!! Vanteissa: Smith made U.K. , 13x5.5JSLx16, 12/87. Olisko off-sett peräti 16? Malli on 80-luku ferraari malli viidellä puolalla. Laitan kuvan kuvablokiin.MYYTY, tai oikeammin vaihdettu 4x110 aluvanteisiin. Ovat kuulema Madza RX7sta. Sellaiset wankel keskiöiset.

vinssin asennus

Lähetetty: 27 Tammi 2009 17:58
Kirjoittaja TGBee
Horsepower 2000 lbs vinssi.

Ostin kirpputorilta 24ekulla ja vaihdoin sisään uudet 70/100A releet. Ei löytyny niitä 70/80A releitä. Vanhoista oli toinen jumissa ja vissiin siks oli laitettu verme myyntiin. Tosin noi releet makso 13 kpl! (joo, jostain olis varmaan saanu samaan hintaa uuden vinssin).
Jossain joku kirjoitti ett oli laittanut lisää vaseliinia vinssin planeetta pyörästöön ja minä tein samoin. Siellä EI kyllä todellakaan OLLUT vaseliinia!! Ei ihme että noi halvat poksuu kun kuivana käytetään.
Noooo, sit tein 50x50 kulmaraudasta jatkeet vinssin mukana tulleeseen kiinnityslevyyn. Toiselle puolelle tuli noin sentin ja toiselle puolelle noin 2,5cm levike. Alkuperäisten kiinnikerautojen välihän on 23cm. Mietin kyllä lisätukea siihen kierteillä varusteltuun putkeen joku on siinä jäähdyttimen edessä mutt toistaiseksi jätin sen pois. Kokeillaan nyt miten tuo toimii.
Sitten porasin levyyn toiset reijät, jotta vinssin saa kunnolla kiinni. Jotenkin tuli olo että toi vinssi pitäis olla 4llä kiinni eikä kahdella siinä kiinnityslevyssä. Olihan siinä reikiä valmiina mutt ne ei istunu mun viritelmään.
Tökkäsin vinssin levyineen paikoilleen ja huomasin että kiinnitysreijät oli väärässä kulmassa. Eihän siinä muutakuin uudet reijät kulmarautoihin ...ja M8 jenka perään niin säästetään mutterien paino :shock:
Käyttökytkimelle tein vielä nylonpalasta tangon ympärille pitimen kun alkuperäinen oli hukattu.

Laitan operaatioista kuvia tuonne tässä kunhan ehdin. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29tev+litti-tgb.html

Mites onko kellään kokemuksia piikkipyöristä tälläisessä vermeessä? Meinaan ett särkyykö paikat kun on "liikaa" pitoa? Vai olisko jäällä parhaat jotkut yli nastoitetut talvirenkaat? Huomasin että jäällä jää jumiin kun "kääntyy" (eli ei siis pyörähtää :wink: ) ja takarenkaat sutaisee lumet pois ja kumi jää sutimaan kirkkaalle jäälle. Meillä päin ei ainakaan lumi ole tarttunut jäähän kiinni. Nyt kun olis noi wankkeli madzan vanteet vapaana nastarenkaita varten.... :snakeman:

Täytyy kyllä myöntää että maantiellä 70-80km/h, tuossa -8 asteen pakkasessa, vaatis jo paremman kypärän. Jostain visiirin yläreunasta käy huju naamaan. Muutoin joku esim 100euron pollen ajoasu sopivilla alusvaatteilla kyllä riittää. :supz: