Sivu 1/2
heti käyntiongelmia
Lähetetty: 01 Elo 2008 00:51
Kirjoittaja pönkijisti
Tänään hain 250cc tegun ja ekat 20km meni ok,sitten alkoikin hyytymiset,eli kulkee noin 2km ja sitten sammuu(suodattimessa ainakin bensaa,ja tankattu tänään 10l),ja pienen odottelun,starttauksen ja kiroilun jälkeen taas lähtee käymään,lisäksi kun vaihteen pistää päälle,niin meinaa sammua kuin seinään,varovasti kun laittaa,niin ehtii vetämään takaisin ennen kuin sammuu.välillä toi vaihde menee ihan ok päälle ja kierrokset ei edes laske.ja muutenkin kone käy nätisti ja starttaa hyvin,kun toimii

noi viat ei välttämättä liity toisiin,sillä toi vaihteen siirto vika ilmeni,ennen kuin tuota hyytymistä tapahtui.
Tosiaan vehje sammui 10km matkalla useasti ja tupakin mittaisen tauon jälkeen taas mentiin hetki nätisti.ryyppyä älysin vasta viimeisillä stopeilla kokeilla,ja mielestäni se starttasikin nopeammin silloin ja heti,kun kone vaan käynnistyi,niin nätisti kävi,ainut oli,kun meinasi sammua,kun tuon vaihteen laittoi päälle,mutta sekin meni nätisti päälle aina lopulta.
Toivottavasti joku sai tolkkua ja vielä parempaa,jos jollekin ongelma tuttu

Lähetetty: 01 Elo 2008 16:52
Kirjoittaja BLADEMAN
Minkälaiset kierrokset koneessa on? Silloin kun se käy.
Vaihda tulppa.
Anteeksi nyt vaan mutta kun laitat vaihteen päälle painatko jarrua.Tai tarkoitan että oletko kokeillut painaa useampaa jarrua kerralla.Jospa siellä olisi kosketus häikkää niissä katkasijoissa.
Lähetetty: 01 Elo 2008 18:51
Kirjoittaja pönkijisti
Tuon vaihteen siirto,meni kokemattomuuden piikkiin,kun en tuota jarrua hokannut aina painaa,ja välillä taasen painoin ja,kun mönkijöistä päivän kokemus,niin tuollaista sattuu

Aamulla vasta lukasin tuosta jutusta ohjekirjasta.
Tulpan voisi myös huomenna varmuudeksi vaihtaa.
Sammuminen saattaa johtua tankin korkista,tänään ajettu jonkin verran korkki löysällä niin vikaa ei ole ilmennyt,paitsi kerran sammui,kun kovasta vauhdista hölläsin kaasun ja pysäytin nopeasti,mutta hyvin lähti käymään heti,tosin ryyppyä piti antaa,vaikka oli kone kuuma.maahantuojakin samaa meinasi,että voi tuosta korkista johtua,että reikä vaan siihen venttiiliin,jonkun verran tuota vikaa kuulemma ollut,eilen kyllä tuota korkkia,usemman napsautuksen verran kiristin,kun kiinni laitoin,voipi tuostakin johtua.katsoo nyt huomenna,kun kilometrejä kertyy enemmän
Lähetetty: 01 Elo 2008 19:06
Kirjoittaja BLADEMAN
No hyvä että vaihteet vaihtuu.Tuota ensimmäisenä ajattelin että ei ole vielä tiedossa kuin vaihdetaan,en ollut varma uskallanko edes ehdottaa kun moni ottaa heti herneen palkoineen päivineen nenuunsa,kun tuollaista ehdottaa
Tuota korkkia voi vaikka kuinka paljon kiristää niin että napsuu,sillä se ei mene kireämmälle kuin on tarvis.Voi johtua ongelma ihan siitä jousesta joka on korkin sisällä.Koita putsata korkkia niin paljon kuin vain voi ja päästä painepistoolilla sisälle ilmaa koska voi olla jumissa liikkuvat.
Jos ei ole painepistoolia niin käy jossain huolto asemalla ja suihki renkaan täyttöpistoolilla.
Lähetetty: 01 Elo 2008 19:29
Kirjoittaja pönkijisti
Niin sitä pitäisi voida pyörittää,vaikka kuinka,mutta tuotakin maahantuoja epäili,jos kiristyy kumminkin liikaa,ja pyysi koittamaan,jos kiristää yhden napsun vaan.
Monella amatöörillä kuulemma ollut sama vaihteensiirto vika

Lähetetty: 03 Elo 2008 09:51
Kirjoittaja migu250
pönkijisti kirjoitti:Tuon vaihteen siirto,meni kokemattomuuden piikkiin....
Tulpan voisi myös huomenna varmuudeksi vaihtaa.
Sammuminen saattaa johtua tankin korkista,tänään ajettu jonkin verran korkki löysällä niin vikaa ei ole ilmennyt,paitsi kerran sammui,kun kovasta vauhdista hölläsin kaasun ja pysäytin nopeasti,mutta hyvin lähti käymään heti,tosin ryyppyä piti antaa,vaikka oli kone kuuma.maahantuojakin samaa meinasi,että voi tuosta korkista johtua,että reikä vaan siihen venttiiliin,jonkun verran tuota vikaa kuulemma ollut,eilen kyllä tuota korkkia,usemman napsautuksen verran kiristin,kun kiinni laitoin,voipi tuostakin johtua.....
Tekeekö korkki edelleen samaa, myös kun laitat avaimella lukkoon?
Jos ei laita lukkoon korkki on "tiukka" ja ilman saanti/poisto voi olla hankalaa.
Huomaa että korkki ei pyöri, kun lukko asennossa korkki on hyvin mutta korkki pyörii.
Joskus voi olla pienestä kiinni

Hanki 2-3 kertaa kallimpi mutta parempi Ilidium. tulppa.
Loppuu käyntihäiriöt+ käyntiin helpommin kesät talvet.
Lähetetty: 03 Elo 2008 20:49
Kirjoittaja pönkijisti
Jeps,korkki pyörii tyhjää,vain kun on lukko asennossa.Eilen taas sammui kerran,kun vauhdista laskin kaasut,ja lähti taas käymään ryypyllä ja pelasi ok sitten.En muista oliko lukko asennossa.
Nyt korkista poistettu se venttiili,katsoo nyt miten pelittää,kun testaamaan pääsee.Piti aika pihinää toi korkki,että toivottavasti siitä oli kiinni
Pitää se Ilidium tulppa vielä hommata,vaikka uuden näköinen oli.
Vika ei varmaan suuri ole,toivottavasti vaan löytyy,että uskaltaa myös kaupungissa ajaa,ettei vaan neljän ruuhkaan sammu

Lähetetty: 04 Elo 2008 09:37
Kirjoittaja migu250
pönkijisti kirjoitti:Jeps,korkki pyörii tyhjää,vain kun on lukko asennossa.Eilen taas sammui kerran,kun vauhdista laskin kaasut,ja lähti taas käymään ryypyllä ja pelasi ok sitten.En muista oliko lukko asennossa.
Nyt korkista poistettu se venttiili,katsoo nyt miten pelittää,kun testaamaan pääsee.Piti aika pihinää toi korkki,että toivottavasti siitä oli kiinni
Pitää se Ilidium tulppa vielä hommata,vaikka uuden näköinen oli.
Vika ei varmaan suuri ole,toivottavasti vaan löytyy,että uskaltaa myös kaupungissa ajaa,ettei vaan neljän ruuhkaan sammu

Sitten on eräs, aika monesta poistettu "motorinjektion "yksikkö.
Sellainen valkoinen isohko mötikkä vasemmalla puolella ison aukon yläreunassa kiinni, käynnistys kahvan yläpuolella oleva aukko siis.
Lähetetty: 04 Elo 2008 13:34
Kirjoittaja HoHa
pönkijisti kirjoitti:
Pitää se Ilidium tulppa vielä hommata,vaikka uuden näköinen oli.
migulle sattu varmaan pieni kirotusvirhe. Son Iridium tulppa jos sitä lähet ostamaan

Lähetetty: 04 Elo 2008 19:49
Kirjoittaja TGBee
HoHa kirjoitti: Son Iridium tulppa jos sitä lähet ostamaan

Minkä valmistajan ja millä numerolla löytyy?
Meinasin ostaa tuollaisen jos auttas lievään pätkimiseen "täydellä" kaasulla mutt First Stop ei tuntenut TGBhen iri-tulppaa. Laitoin tavallisen mutt oireet ei poistunu. Liekkö kaasari/polttoaine puolen ongelma?
Tankin korkki oli hukassa kun TGBn ostin ja tein itse uuden 20 litran Meta-Piss järeän kaluston lasinpesuneste pönikän korkista, siinä oli oikea koko ja kierre. Arvasin kyllä että reikiä piti porata mutt kokeilin miten käy ja 1,5km ajon jälkeen vekotin sammui. Eli 3kpl 1,5-2mm reikiä korkkiin. Onkohan noi täydellä kaasulla ajettaessa liian pieniä reikiä?? Uusi korkki maksais 50€...
(Korkki asiasta sivuun: missähän ne vaihdevivun ja jarrujen anturit on ku aina ei startti sano mitään vaikka on virrat päällä, jarruja pohjassa ja vaihde vapaalla. Vetonarua kun ei ole, niin on tosi kiva "oire"...

)
Lähetetty: 04 Elo 2008 21:11
Kirjoittaja P3t3
No en tiedä mikä tulppa 250 on, mutta jos esimerkiksi alkuperäinen on CR7E niin iridium malli on CR7EIX,ainakin NGK mallistossa.
Lähetetty: 04 Elo 2008 22:56
Kirjoittaja pönkijisti
ongelma poistui

oli tuossa korkissa vika.vielä yksi juttu,mikäs lukema mittarissa kuuluu olla siinä c:ssä,jotta nopeus näyttää oikein?
Nopeusmittari kohdalleen,tuolta löytyy..
Lähetetty: 06 Elo 2008 00:49
Kirjoittaja jarkke1
Lähetetty: 20 Elo 2008 09:56
Kirjoittaja mr_spiid
hmm

...kantsii kattoa onko tossa korkissa reikää...nimittäin kaverin kevariderbis ei ollut ja hyytys aina tankkauksen jälkee :S
Lähetetty: 03 Loka 2008 11:30
Kirjoittaja tgbman
mistä sais ostettua teguun iridium tulpan? mikä firma myy niitä täällä pk seudulla?