TGB Blade 250, jarrujen ilmaus
Lähetetty: 11 Maalis 2009 22:34
Täällä ilmottautuu uusi onnellinen TGB omistaja! "puolikuntoisena" tuon omani hankin,mutta olihan se käynti ja ajokuntoinen.
ensimmäinen vika joka alkoi ärsyttää oli mittariston toimimattomuus. mittaristo vilkkui ja välkkyi joka tärähdyksessä ja välillä ei toiminut ollenkaan. nypein vähän johtonippua alta ja niissähän vika tuntui olevan. tänään purin katteet pois ja kun aloin johtoja katsomaan, oli melkein kaikista pienimmistä lohdoista kuori haljennut ja johdot pääsi oikkariin, eikä mittari tietenkään toiminut. 4 tuntia meni kun uusein kaikki liittimet ja nyt pelittää mittari, ainakin melkein. vaihteen asennnon näyttävät valot katosivat, mutta se on hyvin pieni haitta.
toinen vika on hiukan käsittämätön. eilen ajelin mönkkärillä normisti, kun yhtäkkiä se röpötti hieman ja sen jälkeen sammui. ei mitään toivoa käynnistymisestä ja ei muuta kun hinaukseen. ajattelin bensan seassa olevan kosteutta ja laitoin bensan sekaan jäänestoa. kun kaasarikin oli sulatettu ja hieman kaadoin jäänestoa suoraan kaasariin alkoi kone käymään. kuitenkin pian sama vika toistui. hinasimme tällä kertaa mönkijän lämpimään talliin sulamaan ja odottamaan tätä päivää. tänään mittariston korjaamisen lisäksi irrotin kaasarin ja putsasin sen huolella. ainut näkyvä "lika"(tumma, vanhentuneen bensan oloinen aine" löytyi kaasarin sivusta olevasta luukusta, joka on kahdella ruuvilla kiinni ja jonka sisällä oli jonkin näköinen kalvo. veljeni arveli sen olevan kiihdytyspumppu. oliko veljeni oikeassa? no panin vehkeen kasaan ja taas pieni hörppy jäänestoa kaasariin ja eikun menoksi. mönkijä toimi moitteetta 10km ja taas sama vika tuntui toistuvan. tällä kertaa vetäisin vaihteen vapaalle, ja kappas mönkijä jäi käyntiin ja taas päästiin liikkeelle. muutaman kerran sama toistui ja aina kun laitoin vapaalle kun meinasi sammua mönkijä pysyi käynnissä. missäköhän vika, kenties vaihdekepin katkaisimessa??
kolmas vika tai paremminkin puute on jalkajarrun puuttuminen. edellinen omistaja on jostain käsittämättömästä syystä poistanut jalkajarrun kokonaan. pääsylinteri on kylläkin paikoillaan, mutta tuntuu olevan aivan jumissa. "uusi" sylinteri tuli ja muut jarruroippeet tulivat mukana joten niillä edetään. voisko joku laittaa pari kuvaa jarrupolkimen kiinnityksestä jne. , kun on tuo telinekkin irrallaan laatikossa enkä tiedä miten kaikki osat tulevat. myös seisontajarru on poistettu. onko se pakollinen katsastuksessa ja mihin vaijerin toisen pääs kuuluisi tulla, siis sen pään joka ei ole siinä kahvassa?
katsastusta ajatellen(11.4. mennessä) pitäisi varmaan tuo jalkajarru laittaa kuntoon ainakin. vai onko pakollinen jos käsijarrut toimivat?
tulipas pitkä saarna. toivottavasti joku jaksaa lukea ja vastata kysymyksiin. kiitos jo etukäteen!
ensimmäinen vika joka alkoi ärsyttää oli mittariston toimimattomuus. mittaristo vilkkui ja välkkyi joka tärähdyksessä ja välillä ei toiminut ollenkaan. nypein vähän johtonippua alta ja niissähän vika tuntui olevan. tänään purin katteet pois ja kun aloin johtoja katsomaan, oli melkein kaikista pienimmistä lohdoista kuori haljennut ja johdot pääsi oikkariin, eikä mittari tietenkään toiminut. 4 tuntia meni kun uusein kaikki liittimet ja nyt pelittää mittari, ainakin melkein. vaihteen asennnon näyttävät valot katosivat, mutta se on hyvin pieni haitta.
toinen vika on hiukan käsittämätön. eilen ajelin mönkkärillä normisti, kun yhtäkkiä se röpötti hieman ja sen jälkeen sammui. ei mitään toivoa käynnistymisestä ja ei muuta kun hinaukseen. ajattelin bensan seassa olevan kosteutta ja laitoin bensan sekaan jäänestoa. kun kaasarikin oli sulatettu ja hieman kaadoin jäänestoa suoraan kaasariin alkoi kone käymään. kuitenkin pian sama vika toistui. hinasimme tällä kertaa mönkijän lämpimään talliin sulamaan ja odottamaan tätä päivää. tänään mittariston korjaamisen lisäksi irrotin kaasarin ja putsasin sen huolella. ainut näkyvä "lika"(tumma, vanhentuneen bensan oloinen aine" löytyi kaasarin sivusta olevasta luukusta, joka on kahdella ruuvilla kiinni ja jonka sisällä oli jonkin näköinen kalvo. veljeni arveli sen olevan kiihdytyspumppu. oliko veljeni oikeassa? no panin vehkeen kasaan ja taas pieni hörppy jäänestoa kaasariin ja eikun menoksi. mönkijä toimi moitteetta 10km ja taas sama vika tuntui toistuvan. tällä kertaa vetäisin vaihteen vapaalle, ja kappas mönkijä jäi käyntiin ja taas päästiin liikkeelle. muutaman kerran sama toistui ja aina kun laitoin vapaalle kun meinasi sammua mönkijä pysyi käynnissä. missäköhän vika, kenties vaihdekepin katkaisimessa??
kolmas vika tai paremminkin puute on jalkajarrun puuttuminen. edellinen omistaja on jostain käsittämättömästä syystä poistanut jalkajarrun kokonaan. pääsylinteri on kylläkin paikoillaan, mutta tuntuu olevan aivan jumissa. "uusi" sylinteri tuli ja muut jarruroippeet tulivat mukana joten niillä edetään. voisko joku laittaa pari kuvaa jarrupolkimen kiinnityksestä jne. , kun on tuo telinekkin irrallaan laatikossa enkä tiedä miten kaikki osat tulevat. myös seisontajarru on poistettu. onko se pakollinen katsastuksessa ja mihin vaijerin toisen pääs kuuluisi tulla, siis sen pään joka ei ole siinä kahvassa?
katsastusta ajatellen(11.4. mennessä) pitäisi varmaan tuo jalkajarru laittaa kuntoon ainakin. vai onko pakollinen jos käsijarrut toimivat?
tulipas pitkä saarna. toivottavasti joku jaksaa lukea ja vastata kysymyksiin. kiitos jo etukäteen!