Sivu 1/1

Kierroslikumittari ei toimi

Lähetetty: 19 Heinä 2009 19:39
Kirjoittaja juhheino
No niin, nyt olen ollut TGB Blade 250:n omistajana about viikon. Kertokaas kokeneemmat mistä alkaisin etsiä
vikaa, kun kierroslukumittari on täysin mykkänä? Kaikki muu mittarissa kyllä toimii, mutta ei tuo RPM.

Mistä löytyy anturi? Onko se se mötikkä josta lähtee sytytysjohdin? Onko muilla ollut ongelmia aurauskulmien kanssa?
Omassani ne olivat totaalisen pielessä ja ajo-ominaisuudet tietenkin myös. Oletteko tilanneet osia ulkomailta? Tuon
maahantuojan kate näyttää olevan niin hyvin "kohdillaan" ettei ihan heti haluttaisi sieltä tilata yhtään mitään. Omassani
pitäisi olla takuu vielä voimassa eli kannattaisiko tuota kiekkamittariongelmaa yrittää korjata takuuseen?

Millaisia kokemuksia muilla TGB:n omistajilla on ajo-ominaisuuksista yli 80 km:n nopeuksissa? Oma kokemukseni on, että
ihan kuin koko pelin ohjaus olisi hieman liian herkkä eli koko ajan saa olla rattia veivaamassa ettei lähde lapasesta. Varsinkin
uraisella tiellä on aika hankala ajettava. Onko tämä TGB:n "ominaisuus" vai onko jotain pielessä? Ajattelin vaan, että
mielessä olisi ollut hieman "piristää" Tegua ja laittaa se kulkemaan about 100 km/h, mutta jos nuo ajo-ominaisuudet
ovat tuota luokkaa niin enpä taida puuhaan ryhtyä.

Re: Kierroslikumittari ei toimi

Lähetetty: 20 Heinä 2009 18:53
Kirjoittaja vk
Kannattaa soitella sinne modularboxiin ja kysellä voisitko itse asialle tehdä jotain. Sain ainakin hyvin apua, kun omassa Targetissa reistaili rattilukko. Säästyin huoltoon viemisen vaivalta, kun korjasin heidän ohjeillaan sen itse.

Mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, tuli omaa Targettia testattua satasen vauhdissa moottoritiellä ja hiukan itseänikin kiinnostaisi ajo-ominaisuuksien parantelu. Lähinnä katurenkaat ja alustan madaltaminen tulevat mieleen. Pitäisi vaan keksiä joku menetelmä tai palikoitten toimittaja tuohon varsin eksoottiseen tuplaiskariratkaisuun. Ihan nätisti tuo menee kovasakin vauhdissa, mutta pienenä "disclaimerina", että vertailukohtana mulla on Fude, joten varmaan mikä tahansa tuntuu hyvältä peliltä sen jälkeen...

Re: Kierroslikumittari ei toimi

Lähetetty: 20 Heinä 2009 20:08
Kirjoittaja juhheino
Soittelin tänään sinne Modularboxiin ja ilmeisesti lähettävät uuden mittarin. Keskiviikkona olen "viisaampi" asian suhteen. Enkä muuten vieläkään saanut selville missä se RPM-anturi sijaitsee. Murahtivat jotain tyyliin, että moottorista se tieto tulee kierroslukumittarille. Enpä olisi arvannutkaan, että ihan moottorista. Onkos tuo mittari ollut jotenkin "herkkä" osa hajoamaan, kun noin helposti lupasivat uuden?

Tarkemmin ajatellen omassa Bladessakaan ei rattilukko suostu toimimaan. Onko sekin jonkinlainen tyyppivika? Avain ei suostu lukkopesäsässä kääntymään mihinkään. Pitäisikö sitäkin yrittää ruinata takuun piikkiin?

Näiden netistä löytyneiden mönkijäsaittien perusteella olen nähnyt ainakin muutaman Bladen omistajan maininneen, että olisivat vaihtaneet pääsuuttimen isommaksi. Saavuttaako sillä jotain eli tehoa tai vääntöä lisää vai onko lopputuloksena vain lisääntynyt bensan kulutus? Itse ainakin ajattelen asiaa siten, että jos soppaa tarjotaan koneelle lisää niin eikö pakopuoltakin pitäisi vastaavasti avartaa? Itse ajattelin tuota "piristystä" kokeilla periaatteella gramman tai pari painavammat variaattorin rullat (kierroslukua hieman pienemmäksi), mielellään tavalla tai toisella koneeseen hieman lisää puhtia ja lopuksi joko etu- tai takaratas hieman isommaksi. Tarkoitus on pääasiassa ajella maantiellä eli tuo maastossa mönkiminen on toissijaista.

Jos tuon Bladen saisi kulkemaan tieliikennerenkailla tuon about 100 km/h niin OK. Noita ajo-ominaisuuksia pitäisi kuitenkin jotenkin myös saada aavistus paremmiksi ettei koko ajan ole fiilis, että kohta lähtee "lapasesta". Ilmeisesti raidetangon leventäminen voisi osittain parantaa tilannetta, mutta tuskin ratkaisevasti. Madaltamisen etuja en oikeastaan ole edes miettinyt eli miten se voisi tilannetta auttaa? Jotain madallussarjoja olen netissä nähnyt myytävänkin.

Re: Kierroslikumittari ei toimi

Lähetetty: 20 Heinä 2009 22:50
Kirjoittaja Vatku
Hyvä jos uuden saat, tai jokin onnistuu sitä kautta. Ihmettelmpä vaan noita teiän kulkulukemia, tosin samaahan nää kaikki kai kulkee koneesta riippumatta :) Itellä 7900rpm/88km/h gps huiput, Katurenkaat vois toki auttaa, mutta ei noi kierrokset miellytä millään tapaa. Asiaan jos petehtyis joskus, onneks ei ole paljon tuota maantieajoa tällä hetkellä. Isoja katurenkaitakaan ei meinaa saada 12" vanteelle. Meneepi auton kumeiksi sitten.

Re: Kierroslikumittari ei toimi

Lähetetty: 20 Heinä 2009 23:03
Kirjoittaja juhheino
MOI !

Tuossa Tegun mittarissahan on ominaisuus, että se pitää muistissaan suurimman nopeuden eli omassa se huippulukema näkyy olevan 102,4 km/h. Se on entisen omistajan ajama, mutta itse pääsin niillä alkuperäisillä nappulakumeilla n. 98 km/h. Nämä on siis TGB:n oman mittarin lukemia enkä tiedä miten paljon niihin voi luottaa. Nuo alkuperäiset kumit ei ainakaan meikäläisen pelissä ole tieliikennekelpoiset eli tuli vissiin vähän riskillä ajeltua noita about 90 km/h nopeuksia.

Tuossa 90:n tietämissä tietenkin vaikuttaa huomattavasti jo pienikin ylämäki tai vastatuuli, mutta kyllä tuo meikäläisen peli vetelee aika hyvin ylämäkeenkin vähän yli 80. Mitä nopeuksia muiden pelit sitten huitelee?

Re: Kierroslikumittari ei toimi

Lähetetty: 21 Heinä 2009 12:31
Kirjoittaja Vatku
Voihan siihen luottaa kun muuttaa sitä renkaan kehän asetusta sieltä, itse kuten muutkin varmasti säätäneet sen gps:n kanssa jolloin se näyttää siis aivan oikein eikä tarvi arvailla. Tosin masentavaahan se on ku huiput tippuu 20 :) Avengerin vakio innovan mud gearitko ne nyt oli niin 75 ajaa vielä mutta sit meinaa jo mennä urheilun puolelle. Välityksien kimppuun vaan ku eipä noissa rajottimia ainakaan ole, ainakin omastani oli unohtunut, ainakin sen vaikutus tehtaalle. Mutta menöö aika offiksi taas osaltani, kuten aina.