TGB Blade 550 - Peräöljyjen vaihto
TGB Blade 550 - Peräöljyjen vaihto
Morjens. On vähän vieraampia laitteita nämä mönkijät vielä, joten kaipaisinkin nyt vähän rautalankamallin opastusta kuinka 550 Bladen peräöljyjen vaihto tapahtuu? Etuperästä luulen löytäneeni tyhjennysaukon, mutta mistä täyttö? Entä takapää, siitä en vielä ole onnistunut mitään paikallistamaan varmaksi (pohjapanssari peittää näkyvyyden alhaaltapäin). Eli, mistä ulos, mistä sisään, mitä pitää purkaa että pääsee käsiksi tarvittaviin paikkoihin?
- ViiMax
- Tracks
- Mönkijä:: Sp 500
Re: TGB Blade 550 - Peräöljyjen vaihto
Muistaakseni etuperän täyttöproppu on perän oikealla puolella, (perän yläosassa, vetoakselin etupuolella) kuusiokoloavaimella aukeaa.
Takaperä täytetään perän vasemmalla puolella yläosssa olevasta propusta ja tyhjennys perän alaosassa vasemmalla puolella olevasta propusta. Ota panssari pois niin näet. En nyt sata varma ole, mutta n.3,5dl luokkaa nuo perät ottaa öljyä vastaan. Tarkista maahantuojalta jos on epävarmuus. Takaperän molemmat proput tais olla kuusiokoloja ???? Sori kun en nyt tarkkaan muista, mutta on jo tovi kun viimeks tgb:tä huolsin... Toivottavasti näistä on jeesiä enshätään
Takaperä täytetään perän vasemmalla puolella yläosssa olevasta propusta ja tyhjennys perän alaosassa vasemmalla puolella olevasta propusta. Ota panssari pois niin näet. En nyt sata varma ole, mutta n.3,5dl luokkaa nuo perät ottaa öljyä vastaan. Tarkista maahantuojalta jos on epävarmuus. Takaperän molemmat proput tais olla kuusiokoloja ???? Sori kun en nyt tarkkaan muista, mutta on jo tovi kun viimeks tgb:tä huolsin... Toivottavasti näistä on jeesiä enshätään

Terve
Pitäis itsekin ruveta talvihuolto tekemään enkä itse löytänyt huoltokirjasta muuta kuin että vaihteistoöljyä menee (sae 89-90 0,35l). Meneekö sitten vielä sekä etu- että takaperään nuo samat määrät samaa öljyä? Siis yhteensä reilu litra? Ei tiennyt huoltokaan kun kysäsin aikaa varatessa. Sanoi että on parempi että hommaan itse oikeat öljyt ja selvitän määrät. Moottoriin varmaan menee normiöljy ohjekirjan mukaan 10w-40 3,5litraa. Aattelin kyllä laitattaa 0w40 näin talven tullessa.
t:MaPa
Pitäis itsekin ruveta talvihuolto tekemään enkä itse löytänyt huoltokirjasta muuta kuin että vaihteistoöljyä menee (sae 89-90 0,35l). Meneekö sitten vielä sekä etu- että takaperään nuo samat määrät samaa öljyä? Siis yhteensä reilu litra? Ei tiennyt huoltokaan kun kysäsin aikaa varatessa. Sanoi että on parempi että hommaan itse oikeat öljyt ja selvitän määrät. Moottoriin varmaan menee normiöljy ohjekirjan mukaan 10w-40 3,5litraa. Aattelin kyllä laitattaa 0w40 näin talven tullessa.
t:MaPa
- ViiMax
- Tracks
Periin menee ohjekirjan mukaan n.3.5dl per perä. Eli litran purkki riittää hyvin. Moottoriöljypurkista löydyttävä JASO MA luokitus koska tgbssä märkälevykytkin.
Kiitti. Oisimpa ostanut ilman neuvoa normaalia mobilin öljyä
Enpä ole ennen tuosta jaso ma:sta kuullutkaan. Onneksi täällä on viisaampia neuvomassa. t:MaPA

Mitäs sinne perään sitten laittaisi?
Hypoidi vai? Suosituksia?
Hypoidi vai? Suosituksia?
- ViiMax
- Tracks
Ei taida yhtä ainoaa ja oikeata ölppää olla, ja kun ohjekirjakin antaa suositukseksi vain SAE #90.
Itse käytin teboilin hypoidia, esm tässä http://www.hongkong.fi/fi/oljyt-poltton ... p/1470726/
Jotkut sanoo että pitäs laittaa etuperään LS Hypoidia, mutta ei ainakaan itsellä tuo yllämainittu mitään ongelmia aiheuttanut ja sitä laitoin sekä etu- että takaperään. TGB huoltoon kun soittaa, niin sieltä saat varmuuden mikä on se oikein öljy.
Itse käytin teboilin hypoidia, esm tässä http://www.hongkong.fi/fi/oljyt-poltton ... p/1470726/
Jotkut sanoo että pitäs laittaa etuperään LS Hypoidia, mutta ei ainakaan itsellä tuo yllämainittu mitään ongelmia aiheuttanut ja sitä laitoin sekä etu- että takaperään. TGB huoltoon kun soittaa, niin sieltä saat varmuuden mikä on se oikein öljy.
- jiijii-vm60
- 4WD
- Mönkijä:: jo vain
Tervehdys Olen uusi tulokas tällä foorumilla.
Hommasin käytettynä tuon tgb traktorin syksyllä.
Pelannut hyvin,mutta nyt alkoi takaperäöljyt vuotamaan.
Mitään selvää vuotokohtaa en ole löytänyt,
olen lisännyt öljyä pariin otteeseen viikon sisällä.
Eilen otin pohjapanssarin pois,ja perämurikan alapuolella,levyjarrun takapuolella oli 8mm reikä jenkoineen?
Mikä mahtaa olla?
Lumihommissa ajoittain piti pauketta ja rutinaa,en paikallistanut mistä tuli,joten en
tiedä liittyykö tähän vaivaan?
Perä on öljyssä alapuolelta,mutta kuten sanoin ,mitää selvää vuotokohtaa ei näy.
Hommasin käytettynä tuon tgb traktorin syksyllä.
Pelannut hyvin,mutta nyt alkoi takaperäöljyt vuotamaan.
Mitään selvää vuotokohtaa en ole löytänyt,
olen lisännyt öljyä pariin otteeseen viikon sisällä.
Eilen otin pohjapanssarin pois,ja perämurikan alapuolella,levyjarrun takapuolella oli 8mm reikä jenkoineen?
Mikä mahtaa olla?
Lumihommissa ajoittain piti pauketta ja rutinaa,en paikallistanut mistä tuli,joten en
tiedä liittyykö tähän vaivaan?
Perä on öljyssä alapuolelta,mutta kuten sanoin ,mitää selvää vuotokohtaa ei näy.
jaa mun vai
- Rapsa85
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am
- Viesti:
Mahtaako perä vuotaa levyjarrun takana olevasta tiivisteestä? Kaverilla levisi samanmoisen perän pinioniratas.. ettei lähde rutina samasta paikasta?
Hold my beer..
- jiijii-vm60
- 4WD
Aika läheltä liippaa mistä öljyt kusee ulos.http://www.quad-company.de/tgb-blade-55 ... rsatzteile Mikä mahtaa olla osanumero,koetin tuolta
katsoa,en löytänyt sopivaa osaa?
katsoa,en löytänyt sopivaa osaa?
Viimeksi muokannut jukka81, 25 Helmi 2015 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edeltävän viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: Edeltävän viestin kokonainen lainaus poistettu.
jaa mun vai
- ViiMax
- Tracks
Täällä ehken selkeämmät osakuvat http://www.tgbmotor.cz/download/dokumen ... ade550.xls (excel sivu 114)
-
- Noppeli
- Mönkijä:: TGB blade 1000
Eipä siihen perämurikan pohjassa olevan tyhjään kierteeseen kuulu mitään pulttia.
Stefojen osa nro TGB-93435 on ulompana ja sisempänä toinen TGB-93442.
Stefojen osa nro TGB-93435 on ulompana ja sisempänä toinen TGB-93442.
- jiijii-vm60
- 4WD
Kiitos Näin se homma kulkee.Ikä tehnyt minulle tehtävänsä,ennen pistin heti
homman käyntiin,ja kyselin vasta sitten.
Itse en kuitenkaan enää kykene paljon tekemään,mutta on
helpompi viedä kone korjajalle,kun pystyy suurinpiirtein antamaan analyysin.
Tuolta linkistä pääsin myös varaosta tsekkaamaan,ja myös tilaan ne sieltä,
ellei modularboxilla niitä löydy.
homman käyntiin,ja kyselin vasta sitten.
Itse en kuitenkaan enää kykene paljon tekemään,mutta on
helpompi viedä kone korjajalle,kun pystyy suurinpiirtein antamaan analyysin.
Tuolta linkistä pääsin myös varaosta tsekkaamaan,ja myös tilaan ne sieltä,
ellei modularboxilla niitä löydy.
jaa mun vai
- jiijii-vm60
- 4WD
Päivitystä. Homma eteni niin että,kokonaan uusi perämurikka,oli niin paljon "puuroa"
sisällä,että asentajan kanssa tehtiin päätös,kokonaan uusi perä.
Näin käy kun ostaa "vähänkäytetyn"Kaikki huollot ym.Tekemättä!
Yksi homma johon kiinnitin huomion,talvella kun jäi "kiinni"Lukot päälle,tahtoi välillä kierrokset nousta...liikaa?
Olettaisin ettei lukot päällä tykkää liiasta pyörimisnopeudesta.Samallatavalla käy myös pehmesääsä hiekassa,mudassa.
Nyt löytyy varaosana koko perämurikka,aivan varmasi on käypää osaa,jos innostus riittää puran sen osiin.
PS.Ai mitä maksoi.....................näin paljo
sisällä,että asentajan kanssa tehtiin päätös,kokonaan uusi perä.
Näin käy kun ostaa "vähänkäytetyn"Kaikki huollot ym.Tekemättä!
Yksi homma johon kiinnitin huomion,talvella kun jäi "kiinni"Lukot päälle,tahtoi välillä kierrokset nousta...liikaa?
Olettaisin ettei lukot päällä tykkää liiasta pyörimisnopeudesta.Samallatavalla käy myös pehmesääsä hiekassa,mudassa.
Nyt löytyy varaosana koko perämurikka,aivan varmasi on käypää osaa,jos innostus riittää puran sen osiin.
PS.Ai mitä maksoi.....................näin paljo

jaa mun vai