Traktori TGB
Traktori TGB
Millaisia kokemuksia on TGB Traktoreista.Siis kaiken mallisista ruisku koneellisista ja ilman ja myös tehostimella varustetuista?
Rinta kaarella kohti uusia takaiskuja...
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Traktori TGB
No eipä tuo 550kaasarimalli paljoa tuosta sinun 450irs:stä eroa, moottori tietysti hivenen vääntävämpi, mutta ilman tehostinta aika kankea ajettava.
Kaverilla on tuo 550 kaasari-traktori. Eturenkaissa ollut ongelmia, ei pidä paineita. Mittariston nopeusnäyttö sekoilee, sekä pakoputken suojapelti on lähtenyt omille teilleen. Myöskin käynnistyvyys pakkasilla on huonoa. Muutoin toiminut normaalisti.
Jos ostoaikeissa olet, niin suuntaisin katseet tuohon ruiskulliseen ja ohjaustehostettuun malliin, on ihan eri kampe ajella kuin tämä tehostamaton kaasarimalli. Aivan kuin eri kömpijällä ajaisi, sekä ruisku lähtee mukavammin käyntiin kylmillä ilmoilla, ei tarvi pelaa ryypyn kanssa kuten kaasarimallissa.
Kaverilla on tuo 550 kaasari-traktori. Eturenkaissa ollut ongelmia, ei pidä paineita. Mittariston nopeusnäyttö sekoilee, sekä pakoputken suojapelti on lähtenyt omille teilleen. Myöskin käynnistyvyys pakkasilla on huonoa. Muutoin toiminut normaalisti.
Jos ostoaikeissa olet, niin suuntaisin katseet tuohon ruiskulliseen ja ohjaustehostettuun malliin, on ihan eri kampe ajella kuin tämä tehostamaton kaasarimalli. Aivan kuin eri kömpijällä ajaisi, sekä ruisku lähtee mukavammin käyntiin kylmillä ilmoilla, ei tarvi pelaa ryypyn kanssa kuten kaasarimallissa.
- Susikalle
- 3WD
- Viestit: 117
- Liittynyt: 14 Huhti 2013 10:52
- Mönkijä:: TGB BLADE 550 FFI + EPS 2015
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Traktori TGB
Minulla on TGB 550 EFI+EPS, laitehan on ruiskukone, varustettuna säädettävällä ohjaustehostimella. Otin lisävarusteiksi kahvalämppärit sekä letkulämmitimen.
Lähtee todella hyvin käyntiin myös ilman lämmitystä.(testattu -20C.
Teen työkseni myös lumitöitä noin 7-9 tuntia/ sadepäivä. Aivan ehdoton tuohon ja muuhun tosityöhön. Polaris ja Can-Am on todella paljon yliarvostettuja sopinevat paremmin huviajeluun?
Eräs asia joka uhohtuu on polttoaineenkulutus, TGB 14 l/ 100km Polaris 27,3 l/100 km, Can-Am 22,5 l/ 100 km.(Lähde 4x4 maailma 2/ 2013)
Huoltohinnatkin on on tosi järkyttävät ensihuolto 860€ Polaris, TGB 180€.
TGB:n takuuhan on peräti 3- vuotta, kertoo että valmistajakin tietää tekevänsä laatutuotetta.
Lähtee todella hyvin käyntiin myös ilman lämmitystä.(testattu -20C.
Teen työkseni myös lumitöitä noin 7-9 tuntia/ sadepäivä. Aivan ehdoton tuohon ja muuhun tosityöhön. Polaris ja Can-Am on todella paljon yliarvostettuja sopinevat paremmin huviajeluun?
Eräs asia joka uhohtuu on polttoaineenkulutus, TGB 14 l/ 100km Polaris 27,3 l/100 km, Can-Am 22,5 l/ 100 km.(Lähde 4x4 maailma 2/ 2013)
Huoltohinnatkin on on tosi järkyttävät ensihuolto 860€ Polaris, TGB 180€.
TGB:n takuuhan on peräti 3- vuotta, kertoo että valmistajakin tietää tekevänsä laatutuotetta.
Viimeksi muokannut vaughan, 05 Tammi 2015 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt ilmeisesti vielä hakusessa?
Syy: Turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt ilmeisesti vielä hakusessa?
Ostaa, myy, vaihtaa, varastaa, tarvittaessa täyttää myös lintuja.
Re: Traktori TGB
Morjens
Itsellä on tuo Blade 550 IRS- malli 09/2013 tullut eli kaasarilla ja ilman ohjaustehostinta. Letkulämmitin sisältyy ja jälkiasennuksena kahvalämppärit.
Viime talvena kovemmilla pakkasilla yli-15 asteen oli vaikeuksia saada käyntiin ilman esilämmitystä. Tuntu ettei akku jaksanut pyörittää tarpeeksi.
Tälle talvelle hommasin vielä ylläpitolaturin ja nyt on lähtenyt yli -20 pakkasella heti käyntiin ilman mitään ongelmia.
Luulempa että lumihommissa tuo vinssin käyttö syö sen verran akkua ettei paukut kovimmilla pakkasilla riitä enää kunnolla käynnistykseen.
Tosi tyytyväinen kokonaisuutena vehkeeseen olen ollut. Mitään vikoja ei ole ollut.
Lumihommissa aivan huippuvehje - ei luirua takapää niinkuin esim. Polariksessa.
Ainut miinus on tuo kaasunsäätöruuvi. Maantiellä kun pintakaasulla kulkee heti tuon sallitun 40km/h. Kun maastoon menee hiukankin pehmeämmälle niin ruuvia saa olla avaamassa että jaksaa vedättää - mitenhän muut on tämän ratkaisseet? Myös paksussa lumessa/lumitöissä joutuu ruuvin pitämään auki ja kun lähtee tielle niin taas kuristamaan että virkavallan kanssa pärjäisi
Niin ja tuota ohjaustehostinta en kyllä ole kummemmin kaipaillut - jaksaa kyllä rattia käännellä ilmankin - lukotkin päällä
t: MaPa
Itsellä on tuo Blade 550 IRS- malli 09/2013 tullut eli kaasarilla ja ilman ohjaustehostinta. Letkulämmitin sisältyy ja jälkiasennuksena kahvalämppärit.
Viime talvena kovemmilla pakkasilla yli-15 asteen oli vaikeuksia saada käyntiin ilman esilämmitystä. Tuntu ettei akku jaksanut pyörittää tarpeeksi.
Tälle talvelle hommasin vielä ylläpitolaturin ja nyt on lähtenyt yli -20 pakkasella heti käyntiin ilman mitään ongelmia.
Luulempa että lumihommissa tuo vinssin käyttö syö sen verran akkua ettei paukut kovimmilla pakkasilla riitä enää kunnolla käynnistykseen.
Tosi tyytyväinen kokonaisuutena vehkeeseen olen ollut. Mitään vikoja ei ole ollut.
Lumihommissa aivan huippuvehje - ei luirua takapää niinkuin esim. Polariksessa.
Ainut miinus on tuo kaasunsäätöruuvi. Maantiellä kun pintakaasulla kulkee heti tuon sallitun 40km/h. Kun maastoon menee hiukankin pehmeämmälle niin ruuvia saa olla avaamassa että jaksaa vedättää - mitenhän muut on tämän ratkaisseet? Myös paksussa lumessa/lumitöissä joutuu ruuvin pitämään auki ja kun lähtee tielle niin taas kuristamaan että virkavallan kanssa pärjäisi

Niin ja tuota ohjaustehostinta en kyllä ole kummemmin kaipaillut - jaksaa kyllä rattia käännellä ilmankin - lukotkin päällä

t: MaPa
Re: Traktori TGB
Jep, perus kaasarimallin kanssa yhteistä taivalta vuosi kertynyt ilman kummempia murheita. Raskasta työtä ja vähän huviakin, mikäs siinä painaessa laatukoneella
Pienellä modauksella on saanu mieleisen.
Sen verran ruisleipää syöny etten oo kaipaillu tehostinta ja sen kaasunrajoittimen ruuvvailin ekana päivänä pois enkä oo sen koommin kaipaillu. Ei tuota minkäänlaista ongelmaa ajaa oikeaa vauhtia vilkkaimmat tiet vaikka ei ookkaan ruuvvi rajoittamassa.

Sen verran ruisleipää syöny etten oo kaipaillu tehostinta ja sen kaasunrajoittimen ruuvvailin ekana päivänä pois enkä oo sen koommin kaipaillu. Ei tuota minkäänlaista ongelmaa ajaa oikeaa vauhtia vilkkaimmat tiet vaikka ei ookkaan ruuvvi rajoittamassa.
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 20 Marras 2014 16:53
- Mönkijä:: traktori TGB blade 550
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Traktori TGB
Perus kaasari, kesän ajoin puutavaraa moton jäljiltä, toimi hyvin ja homma tuli tehtyä. Pidän siitä että neliveto on napin takana ja mikään automatikka ei arvo millä vedetään, näin ei tule yllätyksiä ja ei ole turhia särkyviä osia. Kyseessä on kuitenkin mönkijä ei siihen tarvitse monimutkaista nelivedon hienosäätöä. Ohjaustehostin on myöskin turha kyllä sitä jaksaa tangosta kääntää. Kohta ollaan samassa kuin mottorikelkkojen kanssa, niissä on on jo ajossa säädettävää jousitusta ja automaattinen kallistuksen vakaajakin jo, hei moottorikelkassa! Pakkasella lähtee minustakin heikosti käyntiin, startti pyörittää liian hitaasti, synteettiset öljyt hieman helpoitti mutta ei tarpeeksi. Seuraavaksi vaihdan startin kaapeloinnin paksummaksi, saa nähdä auttaako ja kokeilen toisella akulla josta mainostetaan enempi starttivirtaa saatavan. Vakiopanssari kesti kivikkoisen savotan ja suojasi kesän samalla itsensä kylläkin uhraten. Iron baltigilta on tilattu uusi, ovat alkaneet tähänkin tehdä. Varmasti valtamerkkien omistajat ovat eri mieltä säätyilevien nelivetojen hienoudesta ja siksi ovat valintansa niihin tehneetkin. Minulle riittää tämä. Rankakärrin kanssa kun laittaa nelivedon päälle niin yksinkertaisesti menee ja menee ilman sitäkin, myös paino auttaa tässä. Kiven päälle kikkailuun on toiset laitteet ja minulla ei sinne tarvetta ole. Ostaisin samanlaisen uudelleenkin. Teloista taas että siihen on moottorikelkka. Jos mönkijällä jäällä reilussa lumisohjossa teloilla ajaa ja alla on liukas teräsjää kuten useesti on niin paketti rupeaa työntämään lunta kasana edessään kunnes jää jumiin kasan taakse, silloin on typerä olo.
Re: Traktori TGB
Merkki melko varmasti meikäläisellä pysyy samana tulevaisuudessakin, joskus sitten ruiskumalli tämän nykyisen jälkeen kunhan kävelee vastaan vähän käytettynä sopivaan hintaan. Ei välttämättä raaski ihan uutena ostaa ku tykkään huoltaa laitteeni ite ja takuu menis siinä sit heti.
Ite lähen aina tallista, ei tosin jatkuvaa lämmitystä mutta letkulämppäri ja ylläpitolaturi löytyy niin ei ole ongelmia kovemmillakaan pakkasilla.
Hittolainen, tietenki sitä panssaria just alko balticilta saada ku sain omaan väännettyä metritavarasta valmiiks työllä ja tuskalla
Ite lähen aina tallista, ei tosin jatkuvaa lämmitystä mutta letkulämppäri ja ylläpitolaturi löytyy niin ei ole ongelmia kovemmillakaan pakkasilla.
Hittolainen, tietenki sitä panssaria just alko balticilta saada ku sain omaan väännettyä metritavarasta valmiiks työllä ja tuskalla

-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 26 Tammi 2015 21:05
- Mönkijä:: TGB,Linhai,Hawaii
- Paikkakunta: Namula
Re: Traktori TGB
Blade traktori 2012 maasto,työ,katu ajossa ympäri vuoden, ajettu 9000km, viat jakoketju,kaks-suuntalaakeri+ monta sarjaa renkaita
On ollu hyvä! 


Re: Traktori TGB
Reilut 200 kilometriä ajettu ja viikon sisällä 3 kerta kun piti viedä korjaamolle. Kone vain sammuu eikä suostu toimimaan kun on auraillut 10 minuuttia. Harmittaa että tuli ostettua koko laite.
Re: Traktori TGB
Sulle on sattunut ns. maanantai kappale. ei siinä isoo vikaa ole, bensapuolella varmaan tukosta
Omani on 2012 vuotinen 550 kaasarimalli.
Ajettu nyt 11761km. Edessä on ensimmäinen "isompi remontti" kun vaihdan jakoketjun sekä männänrenkaat ym. kuluvat osat.

Omani on 2012 vuotinen 550 kaasarimalli.
Ajettu nyt 11761km. Edessä on ensimmäinen "isompi remontti" kun vaihdan jakoketjun sekä männänrenkaat ym. kuluvat osat.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Re: Traktori TGB
Ilmeisesti bensansyötössä oli häikkää ja nyt pitäisi toimia. Jos vielä kerran tekee saman tempun niin samantien lähtee vaihtoon tuo mönkijä. Yksi ongelma on tuo huoltopuoli täällä Oulun korkeudella. Ei ole huoltoliikkeillä tarpeeksi kokemusta tegun tempuista.
Annetaan kuitenkin tunnustusta Fennomotorssin pojille hyvästä palvelusta ja siitä että jaksoivat kylmäpäisesti kuunnella vittuuntunutta asiakasta.
Annetaan kuitenkin tunnustusta Fennomotorssin pojille hyvästä palvelusta ja siitä että jaksoivat kylmäpäisesti kuunnella vittuuntunutta asiakasta.

Re: Traktori TGB
Onko minkälaisessa käytössä ollu tegu? Itellä 98%:sti työkäytössä ja hupiajoa ei tgb ole juurikaan nähnyt.takapotku kirjoitti:Sulle on sattunut ns. maanantai kappale. ei siinä isoo vikaa ole, bensapuolella varmaan tukosta![]()
Omani on 2012 vuotinen 550 kaasarimalli.
Ajettu nyt 11761km. Edessä on ensimmäinen "isompi remontti" kun vaihdan jakoketjun sekä männänrenkaat ym. kuluvat osat.
Re: Traktori TGB
Noin suunnilleen 65% tie käyttöä loput 35% sekalaista työ ja hupiajoa.
Siis työkäyttöä enemmän kuin hupiajelua.
Siis työkäyttöä enemmän kuin hupiajelua.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Re: Traktori TGB
Nyt se ropöttelee välillä eteenpäinkin ajellessa. Kun painaa peruutusrajoittimen nappia niin kulkee normaalisti. Onko huollossa mennyt piuhat sekaisin vai mikä tässä taas mättää?
Tämä alkaa kyllä olemaan hermoja raastavaa hommaa.
Tämä alkaa kyllä olemaan hermoja raastavaa hommaa.