TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
harkinnassa traktorimönkkäri työ ja hupi käyttöön. Miten TGB sopii hupiajeluun vs CAN am tai polaris. Lähinnä kyse painosta ja koosta. Lumihommissa ehkä paras TGB kolmikosta.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Mitä nyt itse huomannut niin TGB:llä on jonkin verran pienempi kääntösäde kuin esim. Polaris 500 h.o traktorilla.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Blade on kookas ja suht painava mökötin. Parhaillaan hiekkatie ja metsäpolkujen ajossa. Puhtaasti tieajoon ennemmin canam jossa potkua enempi ja kevyempi. Kääntösäde tosiaan mukavan pieni, eli työhommissa metsässä puikkelehtiminen helppoa vaikka iso laite muutoin onkin. Puhtaaseen offroadiin ei tgb ole parhaillaan painonsa puolesta.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Toisaalta TGB:ssä olisi säädettävyyttä alustan suhteen jo perusversioissa. Minkä verran sitten käytännössä auttaa. Tuo sadankilon lisäpaino mietityttää kyllä offroad ajelussa. Täydellistä kapistusta ei olekaan sehän on selvä. Jonkunlainen kompromissi täytyy tehdä. TGB:ssä houkuttaa se mitä saa perushintaan mikä muilla on lisävaruste.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Jousituksen esijännityksen säätö lienee kaikissa mönkijöissä vakiona. Tgb:ssä ei siis ole tulo- ja paluuvaimennuksen säätöjä, ihan peruskepit joka nurkassa.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Can am myyjän mukaan 500 DPS T3:ssa ei ole säätöä. Ainoastaan kaksipaikkaisessa ja 650 on.Polariksen "perus" versio 570 EFI, niin äkkisiltään näyttäs myös ettei ole.
-
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
- Mönkijä:: 500 Cana T3
- Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Kyllä löytyy jousituksen säätö canan 500 traktorista. Oiskohan ollu 5 portainen jos nyt oikein muistan...
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Eli ammattimaista myyntiä jälleen kerran. " Onks tää hyvä" - " Ei tää on Paras " 

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Mielestäni "säädettävät iskunvaimentimet" terminä on hieman harhaanjohtava. Kuten tgb:n sivuilla mainitaan. Mitään säätöä itse vaimentimissa ei ole.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Joo, säädettävät iskarit olisikin kova homma. Ei muuta kun ilma-alustaa rakentamaan.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Etuiskarit noissa on todella jäykät, kannattaa laittaa esijännitys jousista löysimmilleen. On muutoin kun kivireki. Hyvillä renkailla ja kuskin taidoilla pääsee tällä panssarivaunulla pahoihinkin paikkoihin. Pehmeästä ei tgb tykkää, se tuli suomaastossa huomattua. Tässä traktorimallissa on välitystä tiuhennettu, eli maantieajossa kiekat hieman korkealla, kuten muutoinkin teguissa tuppaa olemaan,
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Itsellä on vähän heikko luotto tuohon tgb:n tuotoksiin.. kuultua ja nähyä:
kaasarin kurkku topulina x2 lyhyen ajan sisällä, kunnes kaveri otti jostakin kelkasta kurkun siihen.
Etumurrokset paukkuneet kevyellä käytöllä x2 yht.800eur näihin!
Startin vapaalaakeri levisi melkeepä uutuuttaan, purattaa konetta aikas paljon.
Takaperän pultit irtosivat kesken ajeluiden.
Perämurikan pinioni päreinä osat osimoilleen 500eur.
Katteet eivät kestä mitään osumia..
Hiton jäykkä ajettava ja ajoasento on korkealla.
Yhteenvetona: Remonttia päässyt tekemään melkosen aktiivisesti pari vuotta vanhassa mönkijässä suhteessa ajoihin, eli jos tahdot AJAA, niin osta jompakumpa niistä kahdesta jäljelle jäävästä!
kaasarin kurkku topulina x2 lyhyen ajan sisällä, kunnes kaveri otti jostakin kelkasta kurkun siihen.
Etumurrokset paukkuneet kevyellä käytöllä x2 yht.800eur näihin!
Startin vapaalaakeri levisi melkeepä uutuuttaan, purattaa konetta aikas paljon.
Takaperän pultit irtosivat kesken ajeluiden.
Perämurikan pinioni päreinä osat osimoilleen 500eur.
Katteet eivät kestä mitään osumia..
Hiton jäykkä ajettava ja ajoasento on korkealla.
Yhteenvetona: Remonttia päässyt tekemään melkosen aktiivisesti pari vuotta vanhassa mönkijässä suhteessa ajoihin, eli jos tahdot AJAA, niin osta jompakumpa niistä kahdesta jäljelle jäävästä!
Hold my beer..
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Näytät ajavan Canamilla. Oliko syy miksi päädyit siihen , etkä esim Polarikseen ?
Menee jo hieman off the topic.
Menee jo hieman off the topic.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Aikaisemmin oli kiinan kikotin ja se meni pelkäksi rakentamiseksi.. seuraajana polaris scrambler 500 h.o. Siinä alkoi ajokilometrit näkyä ja kulutusosia piti vaihdella, muuten oli kestävä peli. Märkänä unena aina ollut canamin rene ja sellasella ajelen.. vanhaan piti bensapumppu vaihtaa, muuten pelkällä ajolla selvitty.
Hold my beer..
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Itsellä oli pari vuotta tuo 550 maastomalli, mikä on täysin sama kuin tämä traktori, ainoastaan normaalilla "pidempi-välityksellä" olevalla vaihdelootalla.
Itsellä laite palveli erinomaisesti, ainut takuuta vaatinut toimenpide oli mittariston johtojen nirhautuminen, ja takuuseen sain uuden. Laite oli pääosin työkäytössä, ja jokunen kerta sillä tuli myös ajotapahtumiin osallistuttua. Ainut minkä nyt jälkikäteen olen huomannut niin ohjaus on raskas, sekä kylmäkäynnistyvyys ilman esilämmitystä on heikkoa.
Itsellä laite palveli erinomaisesti, ainut takuuta vaatinut toimenpide oli mittariston johtojen nirhautuminen, ja takuuseen sain uuden. Laite oli pääosin työkäytössä, ja jokunen kerta sillä tuli myös ajotapahtumiin osallistuttua. Ainut minkä nyt jälkikäteen olen huomannut niin ohjaus on raskas, sekä kylmäkäynnistyvyys ilman esilämmitystä on heikkoa.