TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Put7kapu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Huhti 2015 17:28

TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Put7kapu »

harkinnassa traktorimönkkäri työ ja hupi käyttöön. Miten TGB sopii hupiajeluun vs CAN am tai polaris. Lähinnä kyse painosta ja koosta. Lumihommissa ehkä paras TGB kolmikosta.
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Mitä nyt itse huomannut niin TGB:llä on jonkin verran pienempi kääntösäde kuin esim. Polaris 500 h.o traktorilla.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Blade on kookas ja suht painava mökötin. Parhaillaan hiekkatie ja metsäpolkujen ajossa. Puhtaasti tieajoon ennemmin canam jossa potkua enempi ja kevyempi. Kääntösäde tosiaan mukavan pieni, eli työhommissa metsässä puikkelehtiminen helppoa vaikka iso laite muutoin onkin. Puhtaaseen offroadiin ei tgb ole parhaillaan painonsa puolesta.
Put7kapu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Huhti 2015 17:28

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Put7kapu »

Toisaalta TGB:ssä olisi säädettävyyttä alustan suhteen jo perusversioissa. Minkä verran sitten käytännössä auttaa. Tuo sadankilon lisäpaino mietityttää kyllä offroad ajelussa. Täydellistä kapistusta ei olekaan sehän on selvä. Jonkunlainen kompromissi täytyy tehdä. TGB:ssä houkuttaa se mitä saa perushintaan mikä muilla on lisävaruste.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Jousituksen esijännityksen säätö lienee kaikissa mönkijöissä vakiona. Tgb:ssä ei siis ole tulo- ja paluuvaimennuksen säätöjä, ihan peruskepit joka nurkassa.
Put7kapu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Huhti 2015 17:28

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Put7kapu »

Can am myyjän mukaan 500 DPS T3:ssa ei ole säätöä. Ainoastaan kaksipaikkaisessa ja 650 on.Polariksen "perus" versio 570 EFI, niin äkkisiltään näyttäs myös ettei ole.
Jukuosma
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 19 Marras 2014 13:49
Mönkijä:: 500 Cana T3
Paikkakunta: Kontiolahti kirkonkylä

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Jukuosma »

Kyllä löytyy jousituksen säätö canan 500 traktorista. Oiskohan ollu 5 portainen jos nyt oikein muistan...
Ei köyhyys ole mikään ilo, vaikka se joskus naurattaa.
-ISORY- Itä-Suomen OffRoad Yhdistys
Put7kapu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Huhti 2015 17:28

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Put7kapu »

Eli ammattimaista myyntiä jälleen kerran. " Onks tää hyvä" - " Ei tää on Paras " =D>
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mielestäni "säädettävät iskunvaimentimet" terminä on hieman harhaanjohtava. Kuten tgb:n sivuilla mainitaan. Mitään säätöä itse vaimentimissa ei ole.
Put7kapu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Huhti 2015 17:28

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Put7kapu »

Joo, säädettävät iskarit olisikin kova homma. Ei muuta kun ilma-alustaa rakentamaan.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Etuiskarit noissa on todella jäykät, kannattaa laittaa esijännitys jousista löysimmilleen. On muutoin kun kivireki. Hyvillä renkailla ja kuskin taidoilla pääsee tällä panssarivaunulla pahoihinkin paikkoihin. Pehmeästä ei tgb tykkää, se tuli suomaastossa huomattua. Tässä traktorimallissa on välitystä tiuhennettu, eli maantieajossa kiekat hieman korkealla, kuten muutoinkin teguissa tuppaa olemaan,
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Itsellä on vähän heikko luotto tuohon tgb:n tuotoksiin.. kuultua ja nähyä:
kaasarin kurkku topulina x2 lyhyen ajan sisällä, kunnes kaveri otti jostakin kelkasta kurkun siihen.
Etumurrokset paukkuneet kevyellä käytöllä x2 yht.800eur näihin!
Startin vapaalaakeri levisi melkeepä uutuuttaan, purattaa konetta aikas paljon.
Takaperän pultit irtosivat kesken ajeluiden.
Perämurikan pinioni päreinä osat osimoilleen 500eur.
Katteet eivät kestä mitään osumia..
Hiton jäykkä ajettava ja ajoasento on korkealla.
Yhteenvetona: Remonttia päässyt tekemään melkosen aktiivisesti pari vuotta vanhassa mönkijässä suhteessa ajoihin, eli jos tahdot AJAA, niin osta jompakumpa niistä kahdesta jäljelle jäävästä!
Hold my beer..
Put7kapu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 01 Huhti 2015 17:28

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Put7kapu »

Näytät ajavan Canamilla. Oliko syy miksi päädyit siihen , etkä esim Polarikseen ?
Menee jo hieman off the topic.
Avatar
Rapsa85
6WD
Viestit: 883
Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Ruokolahti
Viesti:

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Aikaisemmin oli kiinan kikotin ja se meni pelkäksi rakentamiseksi.. seuraajana polaris scrambler 500 h.o. Siinä alkoi ajokilometrit näkyä ja kulutusosia piti vaihdella, muuten oli kestävä peli. Märkänä unena aina ollut canamin rene ja sellasella ajelen.. vanhaan piti bensapumppu vaihtaa, muuten pelkällä ajolla selvitty.
Hold my beer..
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Itsellä oli pari vuotta tuo 550 maastomalli, mikä on täysin sama kuin tämä traktori, ainoastaan normaalilla "pidempi-välityksellä" olevalla vaihdelootalla.

Itsellä laite palveli erinomaisesti, ainut takuuta vaatinut toimenpide oli mittariston johtojen nirhautuminen, ja takuuseen sain uuden. Laite oli pääosin työkäytössä, ja jokunen kerta sillä tuli myös ajotapahtumiin osallistuttua. Ainut minkä nyt jälkikäteen olen huomannut niin ohjaus on raskas, sekä kylmäkäynnistyvyys ilman esilämmitystä on heikkoa.
Vastaa Viestiin