TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4382
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Tuttavapiirissä on yks tämmönen laite ollut muutamia vuosia hirvihommissa ja koulumatkakäytössä. Ajomäärää en tiedä. Takuuseen jouduttu uusimaan ainoastaan akku. Kirottu myös huonoa kylmäkäynnistyvyyttä. Nollan alapuolella saa heruuttamalla laittaa käymään. Suutin jumpalla+lämppärillä tuostakin varmaan pääsis eroon.
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Tuohon saa kyllä letkulämppärin sieltä jos ruksittaa lisävarusteeksi. Sillähän ongelma poistuu helposti.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Joo letkulämppärin avulla ei oo ongelmia käynnistyksessä kovemmillakaan pakkasilla, eikä tarvinnu maksaa itteesä kipeeks ku tilasin autotarvikeliikkeestä mahollisimman pienen defan lämppärin ja tyrkkäsin paikalleen.
- jiijii-vm60
- 4WD
- Viestit: 217
- Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
- Mönkijä:: jo vain
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Vaikka ei ole tgb:stä kokemusta kun tämä talvi.Mutta moottoripyöristä,
sitäkin enemmän,on ratkaisu tuohon kylmä ym.Käynnistykseen ylläpitolaturi.
Piuhat suoraan kiinni akkuun,siitä veto 12V ulosottoon,halpislaturista hauenleuat pois,
ja siihen uros 12V pistoke.Aina kun pistää "pollen"pilttuuseen pistoke kiinni,ja se on siinä.
Aika kovat pakkaset saa olla,ellei käymään lähde,kun akku on aina hyvässä hapessa.
sitäkin enemmän,on ratkaisu tuohon kylmä ym.Käynnistykseen ylläpitolaturi.
Piuhat suoraan kiinni akkuun,siitä veto 12V ulosottoon,halpislaturista hauenleuat pois,
ja siihen uros 12V pistoke.Aina kun pistää "pollen"pilttuuseen pistoke kiinni,ja se on siinä.
Aika kovat pakkaset saa olla,ellei käymään lähde,kun akku on aina hyvässä hapessa.
jaa mun vai
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Tiistaina pitäisi taas vieda tgb huoltoon. Moneskohan kerta lienee en nyt äkkiseltään muista. En tiiä onko minulle sattunut joku epäonnenlaite vai onko huoltofirmassa vika. Suoraan sanottuna vitutt@@ ko pientä oravaa.
On kyllä harmittanut etten laittanut can amia joka oli toisena vaihtoehtona.
On kyllä harmittanut etten laittanut can amia joka oli toisena vaihtoehtona.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Juu ei toi ihan normaalia ole jos kokoajan pitää pajalla käyttää. Kaverilla on samanmoinen, nyt jo toista vuotta ja hyvin pelannu. Mittaristo välillä näyttää liian suuria lukemia, mutta muutoin pelaa kuin pitääkin. Ja tässäkin sama eli kylmällä ilmalla saapi sahata piiiiitkäään ennenkuin starttaa.
-
- 4WD
- Viestit: 147
- Liittynyt: 23 Helmi 2015 21:22
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
En ihmettele yhtään jos Iivariisoa harmittaa kun laite vähänväliä pajalla remontissa. Kun itse etsin raktorimönkijää, niin minullakin oli yhtenä vaihtoehtona TGB.
Valitsin sitten kuitenkin Can-Amin ja tuohon valintaan olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Nyt yhteiseloa canan kanssa takana 9,5 kuukautta , noin 5000 km ja 220 tuntia.
Koko tuona aikana palanut ainoastaan yksi lähivalon poltin , mitään muuta rikkoontumista tai häiriötä ei ole ollut. Kovinkovalla pakkasella en ole tuota käynnistänyt kun ei ole mitään lämmitintä mutta ainakin vielä -17 pakkasasteessa lähti ekastartilla ilman ylimääräistä sahaamista käyntiin.
Valitsin sitten kuitenkin Can-Amin ja tuohon valintaan olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Nyt yhteiseloa canan kanssa takana 9,5 kuukautta , noin 5000 km ja 220 tuntia.
Koko tuona aikana palanut ainoastaan yksi lähivalon poltin , mitään muuta rikkoontumista tai häiriötä ei ole ollut. Kovinkovalla pakkasella en ole tuota käynnistänyt kun ei ole mitään lämmitintä mutta ainakin vielä -17 pakkasasteessa lähti ekastartilla ilman ylimääräistä sahaamista käyntiin.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Maanantaina pitää alkaa taas soittelemaan pajalle. Johan tuon ehin ajaa pakettiautosta pois ja annoin käydä pari minuuttia pihalla. Kuulosti ihan hyvältä ja ajelin pikku lenkin pihalla lyhytpuoli päällä. No ajattelin että käyn tietä pitkin ajamassa pikku lenkin. Pistin vaihekepin pitemmälle ja liikkeelle. Heti kun vauhti nousi yli 10 km/h:n alkoi röpötys. Kun painaa peruutuksen rajoittimen nappia niin toimii oikein.
Tämä on ollut semmoinen murheenryyni että en olisi uskonut jos ei omalle kohdalle olisi sattunut. Ihan täysin sonta koko laite. Puita pitäisi päästä ajamaan mutta miten tuolla ajat? Eihän sitä saa pois mettästä kun sinne tekee tenät. Joulukuun jälkeen toiminut moitteetta maksimissaan 10 minuuttia. Huollosta aina vakuutellaan että nyt pelaa ja kun ajan sen kotona pakusta pois niin ei käuaa kestä kun päästä alkaa savu nousemaa ja v-käyrä huipussaan.
Tämä on ollut semmoinen murheenryyni että en olisi uskonut jos ei omalle kohdalle olisi sattunut. Ihan täysin sonta koko laite. Puita pitäisi päästä ajamaan mutta miten tuolla ajat? Eihän sitä saa pois mettästä kun sinne tekee tenät. Joulukuun jälkeen toiminut moitteetta maksimissaan 10 minuuttia. Huollosta aina vakuutellaan että nyt pelaa ja kun ajan sen kotona pakusta pois niin ei käuaa kestä kun päästä alkaa savu nousemaa ja v-käyrä huipussaan.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Liekkö vika laitteessa vaiko liikkeessä joka laitetta huoltaa, kun ei tule kuntoon ?
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Veikkaisin molempia.
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
mulla on sama vika omassa mönkijässä paitsi se rupeaa pätkimään kun on ajellu muutaman kilometrin ja sit täyskaasu kiihytyksen jälkeen hyytyy kokonaan laite kyseisen vian takia nyt huollossa saa nähdä löytyykö vika
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Modet siirrelkööt nämä loppukeskustelut tgb viat topikkiin.....
Mutta ootteko tarkistanu tankin korkin että tankki saa korvausilmaa. Mulla oli tegussa tosi tiukka korkki, aina avatessa sihahti, välillä kovastikin. Mutta koskaan ei kyllä aiheuttanut mitään toimenpiteitä... Tämmönen tuli nyt mieleen, kun teidän sepustuksia luin.
Mutta ootteko tarkistanu tankin korkin että tankki saa korvausilmaa. Mulla oli tegussa tosi tiukka korkki, aina avatessa sihahti, välillä kovastikin. Mutta koskaan ei kyllä aiheuttanut mitään toimenpiteitä... Tämmönen tuli nyt mieleen, kun teidän sepustuksia luin.
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 883
- Liittynyt: 29 Elo 2009 13:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Kyllä tuosta TGB:stä saa työtä ja hupia.. Kaverilla oli lähtenyt vuorostansa etuperän kiinnikkeet kävelemään ja perä klonksui irrallaan
siinä sitä hupia taas kerrakseen ja työtä jotta saadaan taas kone ajoon
siinä sitä hupia taas kerrakseen ja työtä jotta saadaan taas kone ajoon
Hold my beer..
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
On sekin vaihtoehto jo käyty läpi. Minulle on tällä hetkellä vaihdettu cdi-boksi, puola ja automaattinen bensahana. Lisäksi venttiilit on säädetty, kaasari puhdistettu perusteellisesti. Tulppakin on uusittu ja mitälie muuta jota en enään muista.ViiMax kirjoitti:Modet siirrelkööt nämä loppukeskustelut tgb viat topikkiin.....
Mutta ootteko tarkistanu tankin korkin että tankki saa korvausilmaa. Mulla oli tegussa tosi tiukka korkki, aina avatessa sihahti, välillä kovastikin. Mutta koskaan ei kyllä aiheuttanut mitään toimenpiteitä... Tämmönen tuli nyt mieleen, kun teidän sepustuksia luin.
Huoltoliike on ollut useaan kertaan yhteydessä myyjäliikkeeseen ja heidän ohjeiden mukaan mennyt, Ei vain ole tahtonut löytyä järkevää syytä miksi ongelma on jatkunut.
Jos päädytte ostamaan TGB:n niin katsokaa että takuuhuoltoja suorittava liike löytyy läheltä. Itsellä se on 6 minuutin ajomatkan päässä ja siinä on yksi syy että sorruin ajattelemaan positiivisia ajatuksia kyseisestä kamppeesta ostotilanteessa. Tosin syytän kyllä ViiMaxia liian positiivisten mielikuvien luomisesta tuohon romukasaan.
Harrastekäytöstä ei puolenvuoden ajalta ole juuri muuta kokemusta kuin lumitöiden tekoa ja se kyllä onnistuu silloin hyvin kun kone toimii. Hupia en juuri ole ajanut, mutta ajattelin nyt kelien lämmetessä siihenkin sortua. Pitää tosin ensin käyttää siellä pajalla että saisivat korjattua vielä tuon röpötyksen pois. On kuitenkin 10 kilsaa tunnissa hieman alakanttiin meikäläisenkin matkavauhdissa vaikka rauhallinen mies olenkin.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: TGB blade 550 T3 harrastekäytössä
Eipä kannata mua kyllä syytellä. Muutoinkin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella näihin netissä käytyihin keskusteluihin. Itsellä on ollut TGB:n mallit 425, 450 ja 550. Yhdessäkään ei ajot loppuneet vikaan taikka muuhunkaan häiriöön.
425 bladessa oli 4Wd:n säätövaijerissa säätö hieman pielessä, korjattiin takuseen, aiheutti 1:n käynnin modularboxilla ja that´s it. Vasemmalta edestä kuului kääntäessä napinaa, syyksi paljastui vanne joka oli liian löysästi kiristetty, korjattu itse pultit kiristämällä.
450 blade toimi moitteetta, ei mitään kommentoitavaa
550 blade oli pisimpään ja toimi erinomaisesti, ainoastaan mittaristolle menevissä piuhoissa oli nirhautumat ja takuuseen sain uuden mittariston johtoineen, vaihdoin itse joten mönkijää ei tarvinnut viedä erikseen korjaamolle. 550 bladella ajelin n. pari tuhatta kilsaa, kaikki maastoajoa.
Nyt siis en tgb:llä ajele, mutta ihan hyvin voisin ajaakin. Esmes tuolla 550Efillä jossa tehostin. Itselle jäi loppuviimetteeks positiivinen kuva TGB:stä ja omassa käytössä palveli mallikkaasti. Kaveri on porskuttanut jo 2 vuotta 550 bladen traktorilla ilman suurempia murheita ja käyttö enempi työpainotteista. Nämä "maanantaikappaleet" ovat harmillisia jos kohille sattuu, mutta niitä on ikävä kyllä kaikissa merkeissä. Mm. yksi puolituttu ajelee "valtamerkin" mönkijällä ja onko kertaakaan päässyt perille ilman jotain vikaa tai häiriötä, laite on ollut hänellä uudesta asti ja korjailtu takuuseen ja takuuajan ulkopuolellakin aktiivisesti. Siltikin merkki pysyy
425 bladessa oli 4Wd:n säätövaijerissa säätö hieman pielessä, korjattiin takuseen, aiheutti 1:n käynnin modularboxilla ja that´s it. Vasemmalta edestä kuului kääntäessä napinaa, syyksi paljastui vanne joka oli liian löysästi kiristetty, korjattu itse pultit kiristämällä.
450 blade toimi moitteetta, ei mitään kommentoitavaa
550 blade oli pisimpään ja toimi erinomaisesti, ainoastaan mittaristolle menevissä piuhoissa oli nirhautumat ja takuuseen sain uuden mittariston johtoineen, vaihdoin itse joten mönkijää ei tarvinnut viedä erikseen korjaamolle. 550 bladella ajelin n. pari tuhatta kilsaa, kaikki maastoajoa.
Nyt siis en tgb:llä ajele, mutta ihan hyvin voisin ajaakin. Esmes tuolla 550Efillä jossa tehostin. Itselle jäi loppuviimetteeks positiivinen kuva TGB:stä ja omassa käytössä palveli mallikkaasti. Kaveri on porskuttanut jo 2 vuotta 550 bladen traktorilla ilman suurempia murheita ja käyttö enempi työpainotteista. Nämä "maanantaikappaleet" ovat harmillisia jos kohille sattuu, mutta niitä on ikävä kyllä kaikissa merkeissä. Mm. yksi puolituttu ajelee "valtamerkin" mönkijällä ja onko kertaakaan päässyt perille ilman jotain vikaa tai häiriötä, laite on ollut hänellä uudesta asti ja korjailtu takuuseen ja takuuajan ulkopuolellakin aktiivisesti. Siltikin merkki pysyy