Tyhjäkäynti pätkii

Keskustelua TGB mönkijöistä.
makke86
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Loka 2013 06:32

Tyhjäkäynti pätkii

Viesti Kirjoittaja makke86 »

Terve!
Olisiko kellään vinkkiä mistä johtuu kun lämpimällä koneella tyhjäkäynti pätkii ja kone sammuu usein. Kierroksilla käy normaalisti. Tulppia olen koittanut vaihdella, mutta niistä ei ole helpotusta ongelmaan. Laite on siis Blade 550 efi traktori.
Te.Pa.
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Touko 2018 09:38
Mönkijä:: TGB Blade 550 efi+eps 2011

Re: Tyhjäkäynti pätkii

Viesti Kirjoittaja Te.Pa. »

Moro!
Muistatko löytyikö tyhjäkäyntiongelmaan mitään selkeää syytä? Täällä on alkanu olla samankaltaisia oireita.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Tyhjäkäynti pätkii

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tarkista kaasarin ja pytyn välinen imukaula, ettei ole osittain irti.
makke86
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Loka 2013 06:32

Re: Tyhjäkäynti pätkii

Viesti Kirjoittaja makke86 »

Terve!
Anteeksi näin alkuun kun hieman kesti ennen kuin kirjoittelin, kun ei ole tullut käytyä foorumilla.
Mutta kone oli silloin remontissa ensin paikallisessa liikkeessä ja lähti se jälkeen espooseen kun ei alkuun vikaa löytynyt. Espoossa vaihtoivat puolan ja mittasivat ja tarkastivan lähes tulkoon kaikki anturit ja liittimet koneesta mutta vika löytyikin lopulta venttiilivälyksistä. Onneksi oli silloin vielä takuuta jäljellä kun kone oli kuitenkin kolme viikkoa remonttikierroksella :roll:
Te.Pa.
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Touko 2018 09:38
Mönkijä:: TGB Blade 550 efi+eps 2011

Re: Tyhjäkäynti pätkii

Viesti Kirjoittaja Te.Pa. »

Ok.
Minä aloitin myös tulpan vaihdolla, ei auttanut. Sitten venttiilien välysten tarkistus, ei juuri tarvetta säädölle. Nyt mittailin ohivuotoja ja puristuspaineet: kuullostaisi vuotavan kampikammioon ja puristuspaineetkin näytti vain 6 kiloa ja kun valutin muutaman tipan öljyä männän päälle, nousi paineet 9 kiloon. Eli seuraavaksi olis vissiin kaivettava männänrenkaat näkösälle...no mitäpä sitä muuta joulun pyhinä...Niin, ja ensioire tässä oli että kone kävi tosi kuumana. Pakoputken alkukäyrä helotti punaisena jo lyhyen ajon jälkeen, mikä on maahantuojan mukaan normaalia, mutta sitten alkoi putki punottaa jo pidemmältä ja flekti huusi käytännössä tauotta.
makke86
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Loka 2013 06:32

Re: Tyhjäkäynti pätkii

Viesti Kirjoittaja makke86 »

Mulla myös tuo putki alkaa punottamaan heti jo pelkäatään 5 minuutin tyhjäkäynnin jälkeenkin ja on kuulemma normaalia. Varsinkin kesäisin kuumottaa jalkaa aika tavalla katteiden alta. Flekti tosin ei mulla huuda tauotta.
Vastaa Viestiin