Tgb blade 550 huohotus

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Terve. Tietäisikö kukaan neuvoa että missä päin kampetta mahtaisi olla moottorin huohotus putki tai letku. Onko tuo vaihteiston päällä näkyvä ainut vai onko jossain muuallakin piilossa semmoinen? Ja kyseessä on blade vm2018. On sen verran tiivis paketti tuo mönkijä että purkamatta katteita ei näe mitään.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja takapotku »

No kukaan ei varmaan tiedä asiasta mitään?
Tai sitten ketään ei halua vastata koska olen ollut liian kauan pois ympyröistä enkä kuulu ns.sisäpiiriläisiin.
Ennen oli kaikki paremmin, täällä oli joskus myös ystävällistä porukkaa.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Olen ollut huomaavinaan että kun kyselee tällaisista ns. Ei merkkikoneista niin ei kukaan halua tietää mitään...ku n taas on keskustelua merkkikoneista niin sit jokainen ottaa kantaa asiaan, tai asian viereen
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

En nyt jaksa uskoa, että vastaaminen johtuu merkistä tai muusta vastaavasta. Pidemmän aikaa olen jo huomannut, että palsta on hiljentynyt ja enempi kuhinaa on Facebookin puolella.

En nyt enää muista tegun huohotusputkia, mutta penkki ja sivuposket pois (5min) ja sulla on parempi näköala koneen uumeniin. Äkkiä selviää oikeat putket. Onko sulla jotain problemaa liittyen huohotukseen?

Edit. Ennen kävin itsekin lähes päivittäin lukemassa täällä, mutta nykyään enempi Facebookia ja täällä vain n. Pari kertaa viikossa. Vaikka harrastaminen omalta osalta pysynyt samana ja mönkijä käytössä viikoittain.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Ei TGB:ssä ole ongelmia kuten valtamerkeissä, niitä valtamerkkejä on paljon paljon enemmän kun noita marginaalihalpiksia ja sen vuoksi "ongelmia" koskeviin kysymyksiin vastataan nopeasti, siksi ei liene tuttu juttu tuo huohotushomma.

Mää olen törmännyt yhteen öljyvuotoon ja tulpasta johtuvaan röpötykseen, muun ajan olen tehnyt sillä töitä. :D
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Kiitos vastauksistanne.
Joo sen verran on ongelmaa että variaattorin takimmainen lautaspari jonka akseli menee vaihteistoon niin, sieltä stefan välistä valuttaa kovemmalla pakkasella öljyä varikoppaan. Ajattelin että jos joku huohotus putki olisi tukossa. Niin paineen kasvaessa öljy yrittäisi sitten heikoimmasta mahdollisesta liitoksesta karkuun.
Mahtaisiko tuon kyseisen stefan kokoa olla kellään muistissa.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Ei noin uutta kannata itse korjailla kun on takuunalainen vehje.

Edit,

Oliko sulla siellä varikopassa jo aikaisemmin jotain luisto-ongelmaa? Vaseliinia? Tai sitten se oli öljyä mihin oli pöly ja muu tarttunut?
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Joo oli ongelmaa jo aiemminkin. Silloin hihnan luistamisen takia otin tuon auki. Paksua mustaa mönjää oli pitkin varikoppaa silloin. Silloin luulin että se olisi ollut jotain vaseliinin kaltaista. Mutta kai se öljyä oli jonka hihnan luistaminen ja pöly sitten värjäsivät mustaksi. Öljyt kuitenkin on täysin kirkkaat koneen puolella.
Huoltoon en tota lähde kuskaamaan kun 300km olisi suuntaansa matkaa.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja ktm »

Pakkasella tulisi välttää lyhyitä ajoja ja ajaa moottori aina lämpimäksi jotta kondenssivesi höyry poistuu öljytilasta.

Vesihöyry poistuu öljytilasta huohotin putkeapitkin ilmanputsarikoteloon jossa on kova imu ilmavirta ajaessa ja siihen -20 astettapakkasta kosteus tiivistyy huohotinputkeen ja jäätyy tukkoon .
Sitten on stefan pullahtaminen pois paikoiltaan mahdillinen seuraus.
Ulkona säilytys lisää tätä ongelmaa pakkasella.

Kahdessa omassa mönkijässä olen eristänyt huohotusputken putkieristeellä.
https://www.biltema.fi/rakentaminen/lvi ... 2000023027


PS. Google haulla löyty räjäytyskuvat aikaa meni 28 sekunttia.
Valtra79
4WD
Viestit: 176
Liittynyt: 06 Joulu 2016 19:50
Mönkijä:: TGB Blade 550 T3 -16
Paikkakunta: Loimaa

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja Valtra79 »

Ei liity huohotukseen mutta takuusta vielä...

Kolme vuotta on pitkä aika ja jos ajelee aktiivisesti niin kilometrejä kertyy ja siihen voi liittyä monenlaista. Itse olen niin arkajalka että maksan mukisematta takuuhuollot ja kuskailen eestaas.

Mutta se siitä.
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Kiitos ktm vinkistä ja linkistä :mrgreen: Löysin kyllä googlettamalla kaikenlaisia kuvia ja en niissäkään huomannut muita huohotus letkuja ko.laitteessa.
Huollot suoritan itse, ei ole varoiksi aina kuskata ammattihuoltoon öljynvaihtoon.
Mulla on kyllä ollut välillä aika lyhkäsiä reissuja kylmillä keleillä. Pitänee tästä lähtien ajella vaikka hiukan huviajoa normi siirtymien lisäksi. Täytyy myös koittaa eristää tuo huohotusletku jos se sillä parantuis.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja ktm »

Kyllähän noi huollot voi teettää siinä lähikorjaamolla ( jos suostuvat tekemään) .
Maahantuojaan vain yhteys ja sopia asia ja pyytää huolto ohjeet.
Takuutyöt ja ohjelmoinnit on sitten eriasia .


Ei kuvien perusteella ole kuin yksi huohotin putki.
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: Tgb blade 550 huohotus

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Kyllä kyllä, pitää katsella hiukan mitä huoltoliikkeitä lähistöltä löytyy.
Mutta ihmetyttää vaan että riittääkö koneen huohotukseen todellakin vain yksi sisäläpimitaltaan 6mm oleva letku.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Vastaa Viestiin