Terve,
Kirjoitan tässä kokemuksia 600 tegusta. 1300km takana. Tämä malli näyttää olevan etuperästään hyvin heikko. Mikäli joutuu pahaan paikkaan ja joutuu käyttämään voimaa niin etuperä rupeaa paukkumaan. Öljyvuoto vetarin stefasta ja huoltoon. Rautaa öljyn joukossa! No Modulaattori otti etuperän tutkimuksiin. Normaalia, että rautaa on öljyssä?! Etuperä paikoilleen ja matka jatkuu. Sama juttu. Pusket lunta ja kun tiukille joutuu niin etuperä paukkuu renkaiden sutiessa. Näyttää nämä tegut olevan tehty maantieajoon. Siinä on ihan ok. Maastossa jos on lunta vähänkään enempää niin tämä Taiwanin íhme alkaa pomppimaan. Renkaat pyörähtää ja pysähtyy, siitä tuo pomppiminen johtuu. Mitä enempi kaasua niin sen enempi pomppii ja sit alkaa se etuperä paukkuun! Joku siellä antaa periksi. Sit tehosta. Kuusisataseksi tämä on kyllä todella laiska! Lumella 450 Artikki menee ohi, että paukkuu! Muutoin toimiva kampe Vaihteet toimii todella herkästi joten siihen olen kyllä tyytyväinen. No mitä tästä jää käteen? Kokemusta, kokemusta
TGB Blade 600 Efi vm 2019
Re: TGB Blade 600 Efi vm 2019
Millä tavalla tuo etuperän paukkuminen ilmenee? Lyökö perästä rattaat yli vai murroksetko paukkuu?
Eiköhän tuolla tän kelin lumihangessa tee kaikkien merkkien laitteet jotain pomppimista tai muuta normaalista poikkeavaa käyttäytymistä etupyörät kun hakee pitoja
Mitä haet tuolla että 450 kuutioinen menee ohi? Huippunopeutta,voimaa vai kiihtyvyyttä?
Eiköhän tuolla tän kelin lumihangessa tee kaikkien merkkien laitteet jotain pomppimista tai muuta normaalista poikkeavaa käyttäytymistä etupyörät kun hakee pitoja
Mitä haet tuolla että 450 kuutioinen menee ohi? Huippunopeutta,voimaa vai kiihtyvyyttä?
Re: TGB Blade 600 Efi vm 2019
Perästä hakka rattaat yli koska sinne muodostuu metallihiukkasia. Olen ajanut Can Amia ja se ei todellakaan pompi. Ei pompi Artic myöskään. Lumessa ajaessa tosiaan tuo 450 Artic Cat menee heittämällä edelle. Voima loppuu täs 600 tegussa vaikka kaasua ei ole rajoitettu. Laiska mikä laiska. Puolen kaasun jälkeen ei tapahdu muuta kuin, että imuäänet kasvaa. Tiellä kyllä kulkee. Tehdas säädöillä tää menee 97 km/h. Sentäs T3B traktori joka sais 60 mennä
Re: TGB Blade 600 Efi vm 2019
Onhan niissä käsittääkseni painossakin eroa jonkun verran, takuulaite niin re onttiin vaan jos perästä on kerran rattaat sileänä. Ja jos näin on niin ihmekös tuo jos pomppii kun se pyörä mikä ei vedä jarruttaa
Re: TGB Blade 600 Efi vm 2019
On toki painoero ja iso onkin. TGB on todella painava. Tuo TGB takuu.. hmm.. takuurempassa on tuo etuperä käynyt.. ei vikaa joten se on normaalia, että saa paukkua. Kahtotaan kauanko kestää. Sinänsä ihan se ja sama. Ajelen aikani ja vaihdan oikeaan mönkijään. Nää on näitä kokeiluja jotka olis pitäny jättää tekemättä. Alun perin mulla oli Can Am ja TGB vaakakupissa ja tuli pieni virhe tehtyä kun tegun valitsin. Tegu on kyllä hyvän näköinen kampe. Ominaisuudet oli karvas pettymys.
Re: TGB Blade 600 Efi vm 2019
Tota täytyy nyt tähän sanoa että mun t3a malli menee kurit poistettuna suljetulla alueella kokeiltuna 67km/h.Teegu600 kirjoitti:Perästä hakka rattaat yli koska sinne muodostuu metallihiukkasia. Olen ajanut Can Amia ja se ei todellakaan pompi. Ei pompi Artic myöskään. Lumessa ajaessa tosiaan tuo 450 Artic Cat menee heittämällä edelle. Voima loppuu täs 600 tegussa vaikka kaasua ei ole rajoitettu. Laiska mikä laiska. Puolen kaasun jälkeen ei tapahdu muuta kuin, että imuäänet kasvaa. Tiellä kyllä kulkee. Tehdas säädöillä tää menee 97 km/h. Sentäs T3B traktori joka sais 60 mennä
Mulla oli variongelmia taannoin, niin siinä samassa vaihdoin kevyemmät rullat variin niin tuli hiukan paremmat vääntöominaisuudet käyttöön. Mutta jo vakiona tämä mun kampe kyllä kulki myös lumessa hyvin ilman pomppimista.
Kokeiles löysätä jousien esijännitykset minimiin, ja renkaiden paineilla pystyy vaikuttamaan myös tuohon pomppimis ongelmaan.
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Re: TGB Blade 600 Efi vm 2019
Tarkistappa että se etuperä on kunnolla kiinni.
Viime talvena itellä 550 alko etuperästä kolisemaan lumitöissä ja myös tuota pomppimista alkoi esiintymään.
Joku etuperän kiinnitys oli päässyt löysäämään ja pääsi liikkumaan joka aiheutti nuo ongelmat.
Sen jälkeen kun huollossa alittoivat kaikki kunnolla kiinni niin noita ongelmia ei ole esiintynyt. Kop Kop.
Viime talvena itellä 550 alko etuperästä kolisemaan lumitöissä ja myös tuota pomppimista alkoi esiintymään.
Joku etuperän kiinnitys oli päässyt löysäämään ja pääsi liikkumaan joka aiheutti nuo ongelmat.
Sen jälkeen kun huollossa alittoivat kaikki kunnolla kiinni niin noita ongelmia ei ole esiintynyt. Kop Kop.