TGB Blade -Viat-

Keskustelua TGB mönkijöistä.
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Mikko 71 kirjoitti:Jalkajarrusta.. Huomasin kesken ajon, että jalkajarru ei toiminut laisinkaan, mutta käsikahvojen jarrut kyllä. Oli aivan tunnoton koko poljin. Hetken siinä pumppailin poljinta niin alkoi taas toimimaan. Mikähän tuon oikein aiheutti? Nesteet näytti olevan normaalilla tasolla ja myöhemmin avasin nestesäiliön korkin auki ja pumppasin poljinta 10 minuuttia niin jonkun verran säiliöön nousi alle millin kokoisia ilmakuplia. Täytyy käydä myöhemmin katsomassa onko paine pysynyt....

.... Nyt noin 6h myöhemmin näytti ainakin vielä toimivan. Jalkajarru otti todella napakasti kiinni. Huomenna katsotaan lisää..
Mulla ollut käyttämättä koko omistamisen ajat tuo jalkajarru,Ei ole vielä ollut tarvetta eikä tilannetta,jossa olisi tarvinnut.Taitaa olla jäänne moottoripyörä ajoilta.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Gils75 kirjoitti:No niin, nyt oli muutamia päiviä sitten aika herätellä mönkiä eloon noin 4kk seisomisen jälkeen! Lähti kuin palmun alta=) Jätin laitteen käymään ja noin 10min kuluttua sammui itsekseen eikä enään pysynyt käynnissä vaikka miten koitti=/ Otin bensatankin korkin pois ja sieltä tuli jotenaika paljon vettä, olisko nyt muka pääsyt tankkiin sateilla vettä sen verran ettei suostu pysymään käynnissä? Vai olisiko tulppa sökö vai mistä vikaa alkaisi etsimään? Ajattelin että otanko letkulla niin paljon bensaa pois kun vaan saan ja laitan uutta tilalle vai olisiko järkevämpää vaihdella noita tulppia, mitäpä muut mieltä? Onhan tuolla jo kaikki 200km ajettu että pitäähän nyt jo vikoja alkaa olemaan :lol:
Jos kävi 10min ryyppy päällä niin tulppa kastunut varmasti.

Jos korkki on vuotanut tankkiin vettä, on tankki tyhjennettevä kokonaan. Muistaakseni aika v-mäinen irroittaa se tankki, tai tietty letkut irti ja valuuttaa silleen tankin tyhjäksi (siis irroittamatta), mutta tuleeko kaikkia, se jää arvoitukseksi??.

Korkin tiimoilta ottaisin yhteyttä maahantuojaan, takuuseen uus korkki jos kusee läpi.
Avatar
jiijii-vm60
4WD
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Helmi 2015 03:06
Mönkijä:: jo vain

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Juuri ottettu tankki pois,ei siinä ole kun pari ruuvia,yleensä noissa muissa merkeissä liutetaan vaan tankki pois.
Tietysti muovia ensin pois edestä.
TGB ajaja
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Marras 2016 17:50

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja TGB ajaja »

Osaako joku sanoa mistä saisi helpoiten Tgb blade 550 moottorin irti? Esim jompikumpi sivu?
TGB ajaja
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Marras 2016 17:50

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja TGB ajaja »

En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kuinka kovaa Blade 550 kuuluisi kulkea hidas alue kytkettynä päälle?
zääp
4WD
Viestit: 130
Liittynyt: 02 Huhti 2016 11:37
Mönkijä:: Rattori Yamaha
Paikkakunta: Myrskylä

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja zääp »

Tänään ilmaantu sellanen vika omaan 1000 bladeen että ei pysty vaihtaan vaihteita. Keppi on ihan jumissa, mutta kun sammuttaa koneen ja vähän heilauttaa konetta niin saa vaihteen vaihdettua. Kun käynnistää uudelleen niin taas sama, vaihetta ei pysty vaihtamaan. Sitten käynnissä ollessa kun on vaihde päällä, niin kone lähtee heti etenemään ja saa tosissaan painaa jarruja ettei kone etene. Tällöin variaattorista kuuluu kova vikinä. Tyhjäkäynti on kuitenkin normaalitasolla. Missähän vois olla vika? Kytkin? Variaattori?
Kyllä se tuosta menee ihan heittämällä........ Tai sitten ei
Tykkipekkajr
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 08 Tammi 2018 12:09

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Tykkipekkajr »

En tunne ko vehkeen tekniikkaa sen kummemmin, mutta kuulostaa että siinä on kytkin rikki. Se ei nyt jostain syysyä irroita ollenkaan.. kaikki tämä on ihan mutua..
Polaris Sportsman 570 T3B vm-17
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
MaPa
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Heinä 2014 11:17

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Mitähän ny? Poika soitti että Tegu jätti kylille. Ei tuu virtaa koko laitteeseen. Kyseessä 550cc Blade vm.2013 joka silloin uutena ostettiin. Ei muuta ku oli kaverin mönkijällä vetäneet kotia. Rupesin kattoon sulakkeita ensimmäiseksi ni kaikki lootassa olevat olivat ehjiä. No penkin alla oleva motukka, jossa lukee Fuse 20A näytti pikkusen sulaneelta?? Motukan kylessä oleva 30A sulake oli ehjä. Sain ku sainkin lopulta aukastua sen liittimen missä lukee se Fuse 20A. Sisällä oli sulake aivan sulanu??? Sulake oli kooltaan 30A?? Oisko pitäny olla 20A niinku tuo Fuse 20A teksti antas ymmärtää?? Laitoin uuden sulakkeen niin heti tuli virrat ja lähti käyntiin. Pikku ajelulenkin perusteella kaikki näyttäs toimivan nyt oikein. Mietityttää että mikähän tuon motukan oikein sulatti? Joku oikosulku jossain - samoin ihmetyttää että missähän vaiheessa tuonne on tuo 30A sulake laitettu jos pitas olla 20A. Ite en oo noihin koskenu.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Olikohan kyse startin releestä mitä tarkoitit motukalla ?
MaPa
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Heinä 2014 11:17

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja MaPa »

Tarkoitin siinä penkin alla olevaa mustaa motukkaa, jossa on kiinni se punainen liitin missä lukee Fuse 20. Ite mietin että onko puola tai joku semmonen kun siitä lähtee se paksu punainen johto.
Erola
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Helmi 2014 10:40

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Erola »

Manuaaleja käyny läpi ja lähes kaikista kikkareista löytyy kuva. Mutta kun...
Blade 550 kaasari kulkineen CDI-boxin sijainti.
Saako kuvaa mistään.
Kytkentä kaavioita löytyy kyllä...
Erola
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Helmi 2014 10:40

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja Erola »

Sijaintia havainnoiva kuva osoittaa etu-oikealle ei muuta...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Muistaakseni oikean puoleisen etuiskarin "yläpuolella," semmosella kumipidikkeellä kiinni. Kuitenkin aika lähellä sitä iskarin yläpäätä, sisälokaria pois ja fikkari käteen.
pukkiparty10
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Joulu 2020 11:38

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja pukkiparty10 »

Moi, kirjotan tänne kun ilmeisesti suht samoja laitteita ovat Blade ja Target.

Ostin 600cc (tai 561cc) 2018 Targetin joka käynyt katollaan. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta liikkeelle lähdössä ja pysähtyessä kuuluu metallinen rusahdus. Eli ääni kuuluu vain kun laite nytkähtää paikaltaan liikkeelle ja silloin kun liike pysähtyy. Muuten ääntä ei kuulu ajaessa.
Ääni kuuluu samanlailla oli sitten 2wd tai 4wd päällä (molemmat vetotavat tuntuisi toimivan ihan normaalisti).
Ääni kuuluu samanlailla oli sitten R, H tai L vaihteistossa päällä.
Ääni ei kuulu iskareista (paikallaan kun hyppii laitteen päällä mitään ei kuulu).
Ääni ei tuntuisi myöskään kuuluvan jarruista, toki tätä vaikea varmentaa.

Ääni kuulostaa vähän siltä kun avaat akkuporakoneella ruostunutta ruuvia ja hylsy pääsee pyörähtämään kannassa.
Äänen paikantaminen haastavaa.

Ideoita?
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: TGB Blade -Viat-

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Tulisko kytkimestä ? Tai sitten etu- tai takaperästä . Laite tunkilla ja pukeilla esmees kokonaan ilmaan ja testaamaan, helpottais jos ääntä saisi hieman paikannettua.

Yhden tapauksen tiedän kun oli 4-veto säädetty (se vaijeri mikä menee etuperälle) huonosti ja rusahti aina liikkeelle lähtiessä , vaati vaijerin säädön löysentämistä niin ongelma poistui. Esiintyi eritoten takaveto päällä kylläkin.
Vastaa Viestiin