Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Moro vaan taas , onko kellään antaa neuvoa antavaa kun pitäisi saada lisää tehoa jalkajarruun !! Pysäytysjarrun kiristin tänään , oli helppo , etu-ja takajarrut nappaa niin hyvin että vanat jää jos jarruttaa , mutta alusta asti oon ihmetellyt kun ostin ko laitteen 700 ajettuna että jalkajarru tuntuu enempi hiljentelyjarrulta koska poljin kun menee pohjaan niin tuntuu ettei se purista kunnolla, ihan kuin ei olisi jarrunesteitä tai jarrupaloja, tunne siis on sellainen , jarrunesteet on max tasossa ja hyvässä kunnossa , vai kuuluuko jalkajarrun olla tuollainen ns hidastusjarru ? Tossa kun tulin laskettelurinnettä alaspäin hiljakseen niin siinä jarrussa ei tunnu olevan tehoa juuri mihinkään ? Taas kun nappaa takajarruja sormikahvasta niin nappaa kiinni heti ...
Kiitokset " aloittelijalle" etukäteen
Kiitokset " aloittelijalle" etukäteen
Re: Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Taitaa olla ominaisuus että tuntuu jalkajarru lussulta,vaikka laittaa uudetJulle30 kirjoitti:alusta asti oon ihmetellyt kun ostin ko laitteen 700 ajettuna että jalkajarru tuntuu enempi hiljentelyjarrulta koska poljin kun menee pohjaan niin tuntuu ettei se purista kunnolla, ihan kuin ei olisi jarrunesteitä tai jarrupaloja, tunne siis on sellainen , jarrunesteet on max tasossa ja hyvässä kunnossa , vai kuuluuko jalkajarrun olla tuollainen ns hidastusjarru ? Kiitokset " aloittelijalle" etukäteen
palat,nesteet ja ilmaa kunnolla niin ei siitä silti saa kunnon jarrua.Ainoa mikä auttaa jalkajarruun,on että laittaa jonkun kumman käsijarrun kevyesti puoleen väliin ja sitten jalkajarru pohjaan.niin kyllä se silloin pysäyttää paremmin jalkajarrulla vaikka on päästänyt käsikahvasta irti.Johtuuko siitä sitten,että jarruneste säiliö on ihan liian pieni noille jarruille.Pitäisi ottaa 4-piiristä irti ja tehdä itsenäiset jarrut,kun noi ei ole mitkään parhaimmat.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 29 Touko 2007 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jallut
jees kiitoksia , kokeilempa tuota , ajattelinkin että kait se on enempi hiljentelyyn vaan , ottaakin minkä ottaa niin tasesti , ei tunnu muljahteluja tai jumputtamista polkimessa , aloittelen käsijarrulla ja poljen sitten jalkaa .... 

- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Re: Blade 250 jalkajarrun säätö ?
Hei, hei eihän täällä saannut keskutella virityksistäJulle30 kirjoitti:Moro vaan taas , onko kellään antaa neuvoa antavaa kun pitäisi saada lisää tehoa jalkajarruun !!


Blademan kertoikin tuossa oivan keinon.
Lisää tähän samantien seisontajarrun virityksenjos tuloo ongelmia.
Peräpäässä jarru mötikän päällä oikealla puolella pultti jossa mutteri, löysää mutteri jarru satulan päästä+ ruuvaa sormilla pulttia kiinni(huom.käkkäri pois päältä) hennosti kokeile työntää vehettä eteen taakse jos ei kanita Good jos kanittaa löystä hitunen + Mutteri kiinni.
Tämä tuntuu olevan omassa ajottainen rutiini(Seisonta jarrun voi säätää) myös et käkkäri päällä, mutta se yleensä ekoilla kerroilla menee liigaa.
On jarrut päällä vaikka ei pitäisi mutta kasin työntämällä ja testaamalla välillä käkkäri päällä, välillä pois, oike kohta alkaa löytyä.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
jarrut
kiitoksia , aivan loistavia winkkejä , kiristin vasta käkkäriä kahvan mutterista niinkuin aikoinaan fillarin jarrua , sekin vaikutti jo niin että mäessä pysyy , silti käkkäri kahva on vielä rennompi laittaa kuin 350 km sitten , silloin sai taittaa aika voimalla sitä alas että sai sen lukittua , rupeampa fiilaamaan "peräpäästä" , no perkeles
Bladelle muuten , oon huomannu että etujarrut tosissaan NAPPAA , oli siinä fiat punto ihmeissään valoihin tullessamme kun hiukan nappasin asfaltilla tehokkaammin ja tietysti juuri etujarrulla ,tuli suojatien reunalle sellainen niiaus ja mummelit sai mennä rauhassa tien yli
Kurkku kipee , ei muuta kun mönkkäriin ja lisää VIIMAA.....
Bladelle muuten , oon huomannu että etujarrut tosissaan NAPPAA , oli siinä fiat punto ihmeissään valoihin tullessamme kun hiukan nappasin asfaltilla tehokkaammin ja tietysti juuri etujarrulla ,tuli suojatien reunalle sellainen niiaus ja mummelit sai mennä rauhassa tien yli

Kurkku kipee , ei muuta kun mönkkäriin ja lisää VIIMAA.....
- migu250
- Tracks
- Viestit: 1270
- Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
- Paikkakunta: Pohjois-Espoo
- Viesti:
Suosittelen harjuuttelemaan käyttämään sitä jalkajarrua.Larppa kirjoitti:entäs se jalka jarru..? onko sille säätöä, kun omassa Bladessa sillä ei ole mitään käyttöä..
3500 km
Siinä kun ottaa periaatteessa jarrut kaikkiin renkaisiin tasaisesti.
Alussa voi tuntua et siinä pitää pomppia, itsellä ainakin alussa oli pietä ihmetystä jarrun kanssa.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Nooh, itse en suosittele jalkajarrua. Alamäkeen kun tullaan ja kuskin paino siirtyy eteenpäin, on jarruttaminen suht vaikeaa. Olen ajanut 5000km jalkajarrullisella kunnes tehtiin muutos siten, että vasemmalla käsijarrulla ottaa kaikkiin pyöriin. Nyt on maastoajossakin kone hanskassa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- Noppeli
- Viestit: 5
- Liittynyt: 21 Loka 2011 13:48
Re:
Mulla ei kanssa toiminu jalkajarru ollenkaan, vaihdettiin sinne isompi sylinteri mikä on jostain isommastamigu250 kirjoitti:Suosittelen harjuuttelemaan käyttämään sitä jalkajarrua.Larppa kirjoitti:entäs se jalka jarru..? onko sille säätöä, kun omassa Bladessa sillä ei ole mitään käyttöä..
3500 km
Siinä kun ottaa periaatteessa jarrut kaikkiin renkaisiin tasaisesti.
Alussa voi tuntua et siinä pitää pomppia, itsellä ainakin alussa oli pietä ihmetystä jarrun kanssa.
ajopelistä. Jarrutustehoa tuli heti paljon enemmän, nyt jopa tuntuu että jalkajarrussa on tarpeeksi tehoa.